Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Riziv is 40+ euro per pcr test. Alle andere testen 10 euro per test (sneltest, antigentest etc). 100k pcr testen per dag, you do the math. Kan ook 1.3mrd zijn. In elk geval veel.

Operationele kost is verwaarloosbaar, investeringen al lang terugverdiend.

Vandaag op het werk de pricing gezien van gelijkaardige testen die we gemaakt hebben. Operationele kost, 1-2 euro. Verkoop prijs 30-40. Ja, er is 2M upfront kost. Eens die terugverdiend is, elke euro is winst. Denk dat de meeste labos dat breakeven punt al lang voorbij zijn.
Deze kosten kloppen niet. Dit is niet eens genoeg voor de MLT personeelskost voor sample handling, laat staan de reagentia kosten.
Wat je een 'gelijkaardige test' noemt zegt weinig. Genoeg PCR testen waarvoor geen riziv terugbetaling bestaat en waarvoor een labo om breakeven te draaien 75€ kosten draagt. Heeft veel te maken met volumes en schaalbaarheid.

Ik ben twee dagen ziek geweest, niet getest, maar gisteren toch weggeweest want mijn covid safe app gaf mij toegang 🤷🏼‍♂️
Als je je ziek voelt en geen test hebt gedaan blijf je toch gewoon thuis? Impact van een nacht feesten kan echt groot zijn op je omgeving?

Anyway, nog steeds geen bericht gehad maar via mijngezondheid.be kunnen zien dat de test negatief is. Is niet doorgegeven aan sciensano waardoor ik waarschijnlijk geen bericht krijg. :unsure:

Als je je ziek voelt en geen test hebt gedaan blijf je toch gewoon thuis? Impact van een nacht feesten kan echt groot zijn op je omgeving?

Anyway, nog steeds geen bericht gehad maar via mijngezondheid.be kunnen zien dat de test negatief is. Is niet doorgegeven aan sciensano waardoor ik waarschijnlijk geen bericht krijg. :unsure:
'k was al iets of wa genezen maar ik kan nog positief zijn indien ik besmet was

je bent nog niet verplicht om de eerste 2 te krijgen dus waarom zou men opeens de 3e verplichten?

Nee natuurlijk gaan ze ons niet verplichten joh ben je gek? Je mag zonder bewijs van vaccinatie wel niet meer gaan fitnessen en ergens iets gaan eten/drinken maar er is nergens sprake van verplichting.
Totdat we die 3de en al die andere prikken gaan weigeren en ons coronapaspoort vervalt. Die kans zit er gewoon in hè.

Toen aan begin van héél deze ellende de wappies riepen dat we zonder pas nergens meer heen mochten was ik één van de zovelen die ze keihard ging uitlachen.
Kijk eens nu.🙄
Oké het is maar fitness en horeca maar als de kans erin zit dat ons coronapass vervalt dan zakt de vaccinatiegraad in België overnieuw.
Dan gaan ze door al de antivaxxers een stapje verder want ja België heeft een lage vaccinatie graad en net zoals in Italië waar ze een coronapass vragen om te gaan werken/boodschappen doen/dokter en ziekenhuis gaan etc... Dan begint de shit...
Heb geen geldige bron waarop dit gebaseerd is, het is wat ervan denk als ik zie waar we van komen en waar we heengaan en dan hoop ik oprecht dat ik zwaar ongelijk ga krijgen met dit soort hersenspinsels.🙃

Ik heb soms spijt van mijn vaccins.
Heel mijn immuniteit is naar de gallemiezen want ik ben al weken en weken voor de eerste keer in mijn leven, snipverkouden. Sws ga ik voor die 3de en zoveelste prik passen.

Heel mijn immuniteit is naar de gallemiezen want ik ben al weken en weken voor de eerste keer in mijn leven, snipverkouden. Sws ga ik voor die 3de en zoveelste prik passen.
What the actual fuck ook weer. Je bent verkouden omdat je in contact kwam met een verkoudheidsvirus dat je waarschijnlijk nog niet gehad hebt, je immuunsysteem "kent" het dus niet. Misschien ook niet onlogisch gezien we net een hoop maatregelen achter de rug hebben die ook werkten tegen de verspreiding van dat soort virussen.

Dat heeft geen ruk te maken met het vaccin tegen een coronavirus. Stop toch met dat soort bullshit te verspreiden, voor er nog een simpele ziel het gelooft.

Ik hoop echt dat ze een basiscurcus immunologie gaan verplichten in het middelbaar want het niveau begint echt onder nul te zakken...

Nee natuurlijk gaan ze ons niet verplichten joh ben je gek? Je mag zonder bewijs van vaccinatie wel niet meer gaan fitnessen en ergens iets gaan eten/drinken maar er is nergens sprake van verplichting.
Totdat we die 3de en al die andere prikken gaan weigeren en ons coronapaspoort vervalt. Die kans zit er gewoon in hè.

Toen aan begin van héél deze ellende de wappies riepen dat we zonder pas nergens meer heen mochten was ik één van de zovelen die ze keihard ging uitlachen.
Kijk eens nu.🙄
Oké het is maar fitness en horeca maar als de kans erin zit dat ons coronapass vervalt dan zakt de vaccinatiegraad in België overnieuw.
Dan gaan ze door al de antivaxxers een stapje verder want ja België heeft een lage vaccinatie graad en net zoals in Italië waar ze een coronapass vragen om te gaan werken/boodschappen doen/dokter en ziekenhuis gaan etc... Dan begint de shit...
Heb geen geldige bron waarop dit gebaseerd is, het is wat ervan denk als ik zie waar we van komen en waar we heengaan en dan hoop ik oprecht dat ik zwaar ongelijk ga krijgen met dit soort hersenspinsels.🙃

Die wappies riepen dat ze nergens naartoe konden zonder vaccinatie en je kunt nog altijd gaan met een test of antistoffen.

Waarom denk je dat er een link is tussen uw verkoudheid en uw vaccin? Uw immuunsysteem gaat niet slechter worden door het vaccin. De enige reden waarom ge nu langer ziek zijt, kan komen door de mondmaskers, omdat ge daardoor al een tijdje niet blootgesteld zijt geworden voor ziektes.

Dus jij verwacht van een vaccin dat dat u helpt tegen de verkoudheid. Wanneer er duidelijk vermeld is dat dit vaccin dient voor het coronavaccin.

Dat is zoals zeggen van, man die tetanusspuit heeft mijn immuniteit naar de botten geholpen. Terwijl het enige waar die tetanusspuit u tegen beschermt is tetanus.

Of nog beter, de wappie uitleg dat je het vaccin niet nodig hebt omdat je uw eigen immuniteit daarmee verzwakt... waarna ze dan in het ziekenhuis belanden zonder vaccin en zichzelf beklagen dat ze het vaccin genomen hebben.

Stop toch eens met dat soort idiote verbanden te leggen.
En neen, niet het verband van de EHBO doos :lol:

What the actual fuck ook weer. Je bent verkouden omdat je in contact kwam met een verkoudheidsvirus dat je waarschijnlijk nog niet gehad hebt, je immuunsysteem "kent" het dus niet. Misschien ook niet onlogisch gezien we net een hoop maatregelen achter de rug hebben die ook werkten tegen de verspreiding van dat soort virussen.

Dat heeft geen ruk te maken met het vaccin tegen een coronavirus. Stop toch met dat soort bullshit te verspreiden, voor er nog een simpele ziel het gelooft.

Mooi maar ik mag dus niet zeggen dat ik me sinds het vaccineren nog steeds niet 100% goed voel?
Dacht je dat jij dat gaat bepalen?
Niet elk immuunsysteem is hetzelfde hè.
Niet iedereen reageert hetzelfde op een vaccin, griep/verkoudheid etc..
Boeit verder niet wie er wat gelooft, ik zeg enkel hoe IK het ervaar en als jij dat bs vind is dat ook goed.

Mooi maar ik mag dus niet zeggen dat ik me sinds het vaccineren nog steeds niet 100% goed voel?
Boeit verder niet wie er wat gelooft, ik zeg enkel hoe IK het ervaar en als jij dat bs vind is dat ook goed.
Inderdaad bs, ik was ook geen fan van een "pasjesmaatschapij" maar ik heb duidelijk de algemene kennis van onze maatschappij overschat. Zeer jammer

Wat bedoel je met "niet 100%"? Ook al eens naar een dokter geweest ermee?

Uw immuunsysteem gaat niet slechter worden door het vaccin.

Nee niet slechter maar ik was altijd al vatbaar voor infecties etc en het is alleen maar erger geworden. Kan het ook niet verklaren maar na de 2 vaccins had best wel heftige bijwerkingen (Wat op zich niet zo slecht is want het lichaam is actief bezig met het bestrijden van een onbekend iets) maar ik voel gewoon niet 100% hetzelfde en ben nog nooit zo lang verkouden geweest, that's it.

Kennelijk mag je zoiets niet zeggen want dan word je gelijk in het vakje 'malloot' gedieuwd. Yeah well.🙄

Ivm huisarts, ja ben geweest en alles is op zich wel goed zoals bloed etc.

Nee niet slechter maar ik was altijd al vatbaar voor infecties etc en het is alleen maar erger geworden. Kan het ook niet verklaren maar na de 2 vaccins had best wel heftige bijwerkingen (Wat op zich niet zo slecht is want het lichaam is actief bezig met het bestrijden van een onbekend iets) maar ik voel gewoon niet 100% hetzelfde en ben nog nooit zo lang verkouden geweest, that's it.

Kennelijk mag je zoiets niet zeggen want dan word je gelijk in het vakje 'malloot' gedieuwd. Yeah well.🙄
Dat heeft toch vooral te maken met die mondmaskers. Ikzelf heb het ook al langer vlaggen en hoor van veel mensen dat ze langer blijven rondlopen met een verkoudheid. Wat uiteraard niet gek is aangezien we niet blootgesteld zijn geworden aan virussen het laatste 1.5 jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan