Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hier een artikel van een respectabele krant (vrt) die toont dat het dit overlegcomite meer ging over Vlaanderen onder de knoet te houden, dan om corona.

"Op het moment van het vervroegde Overlegcomité zat minister-president Jan Jambon (N-VA) in Dubai en Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) in Denemarken, waardoor het comité grotendeels online moest plaatsvinden. Laten zij nu juist de twee vertegenwoordigers van de Vlaamse regering zijn die niet fysiek konden deelnemen"

"De federale regering wil op deze manier de Vlaamse regering de pas in dwingen"

"Een tweede voorbeeld is dat ondanks de bestaande maatregelen in Franstalig België (mondmaskerplicht, Covid Safe Ticket,...), de cijfers ook daar stijgen, maar er niks verandert aan de maatregelen. Ik krijg het gevoel dat de federale regering op deze manier de Vlaamse regering de pas in wil dwingen. Er is zeker een element van politiek stratego aanwezig."

Dat laatste is een heel goed punt. Er is niets extra gedaan in Wallonië en Brussel, maar Vlaanderen is gewoon naar hun niveau getrokken.

Regels die er zijn gekomen omwille van politieke spelletjes om de Vlaming te denigreren zijn niet echt het volgen waard.

Laatst bewerkt:
En dat zegt hoegenaamd niks over het nut of de wenselijkheid om te testen.

Nee?

Er wordt getest om wat mee te doen? Je moet in isolatie. Ze testen zelfs geen 2e keer meer. En als het te druk wordt, dan wordt er niet meer getest.

Ik ken veel mensen met kinderen. Als je er 2 of 3 hebt, dan laat je niet meer testen. Om de paar dagen mogen ze allemaal in isolatie. Het komt toch allemaal via de kinders, dus waarom nog testen?

Die testlabos roeptoeteren uiteraard dat er moet getest worden...

Ondertussen al iets gekregen? Wij morgen om elf uur test zodat we zondagavond kunnen vliegen, nu begin ik al schrik te krijgen :help:
Nee nog altijd ni. Heb gebeld me labo en test ga ni op tijd klaar zijn. Getest 28/11 om 17u é. Jammer dat die niet snel kunnen opschalen.

Kunnen/willen...

Rumor has it dat die labos Feb 2022 er mee gaan stoppen. Die gaan geen opschaling investeringen meer doen. Nog een Wintertje De zak vullen met uitgeleefde machines en dan terug naar de orde van de dag.

Riziv is 40+ euro per pcr test. Alle andere testen 10 euro per test (sneltest, antigentest etc). 100k pcr testen per dag, you do the math. Kan ook 1.3mrd zijn. In elk geval veel.

Operationele kost is verwaarloosbaar, investeringen al lang terugverdiend.

Vandaag op het werk de pricing gezien van gelijkaardige testen die we gemaakt hebben. Operationele kost, 1-2 euro. Verkoop prijs 30-40. Ja, er is 2M upfront kost. Eens die terugverdiend is, elke euro is winst. Denk dat de meeste labos dat breakeven punt al lang voorbij zijn.
Maar er zijn ook een pak testen die niet door het RIZiV betaald worden he, mensen die voor het werk er 1 nodig hebben, mensen die op vakantie gaan (buiten 2 testen) en geen pasje hebben of naar land waar het nodig is op test te hebben, mensen die naar een evenement gaan en geen vaccin hebben gehad, ..

En die 100k testen per dag is ook al absoluut de norm niet.

Dacht dat het ergens 6-700mio was dus de helft van wat jij zegt. Maar goed klopt wel dat die prijzen mogen zakken

En die machines zijn toch niet enkel voor corona-testen neem ik aan?

Idem met vaccins he die zijn ook veel te duur, de big farma heeft zelfs vaak gewoon vaccin-formule van iets dat door de overheid gefinancierd wordt gekregen

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is dit hier al eens vermeld geweest, excuses hiervoor.
Maar hoe zit dat nu met die derde prik -65 jaar?
Mijn vrouw is verpleegkundige en heeft AZ gehad als een van de eerste.
Komen zij niet in aanmerking voor die derde prik?

De derde prik voor zorgpersoneel wordt deze namiddag goedgekeurd, wanneer ze toegediend wordt moet nog ingepland worden:
Voorlopig krijgt de algemene bevolking geen derde prik maar dat kan binnen een paar maanden anders zijn met nieuwe gegevens.

Waarschijnlijk is dit hier al eens vermeld geweest, excuses hiervoor.
Maar hoe zit dat nu met die derde prik -65 jaar?
Mijn vrouw is verpleegkundige en heeft AZ gehad als een van de eerste.
Komen zij niet in aanmerking voor die derde prik?
Je zal jaarlijks verplicht worden om een prik te krijgen, dus die 3de gaat iedereen moeten krijgen. Dat zie je duidelijk aankomen.

je bent nog niet verplicht om de eerste 2 te krijgen dus waarom zou men opeens de 3e verplichten?
Je mag dit toch quasi verplicht noemen als je voor veel zaken een pasje moeten laten zien.

Waar is de tijd dat de VRT nog een factcheck deed dat dit niet uit een lab kwam. Grondige fout van mainstream media toendertijd om met zen allen het vleermuis verhaal als enige oorzaak naar voren te schuiven.

Je mag dit toch quasi verplicht noemen als je voor veel zaken een pasje moeten laten zien.

Waar is de tijd dat de VRT nog een factcheck deed dat dit niet uit een lab kwam. Grondige fout van mainstream media toendertijd om met zen allen het vleermuis verhaal als enige oorzaak naar voren te schuiven.

In 2020 was dit een complottheorie, en stel dat het uiteindelijk blijkt dat het inderdaad een lablek was. Wat zegt dat over hoe snel we dingen soms als complottheorie labelen ?

Je hebt dingen als 'microchips in vaccins', dat duidelijk niet toetst aan een logica test (hoe zou de hele wereld coördineren, etc). Maar dingen zoals dit schrijven we & de media soms misschien te snel af ?

In 2020 was dit een complottheorie, en stel dat het uiteindelijk blijkt dat het inderdaad een lablek was. Wat zegt dat over hoe snel we dingen soms als complottheorie labelen ?

Je hebt dingen als 'microchips in vaccins', dat duidelijk niet toetst aan een logica test (hoe zou de hele wereld coördineren, etc). Maar dingen zoals dit schrijven we & de media soms misschien te snel af ?
Hier is natuurlijk ook sprake van een politiek motief — nl. de CCP niet schofferen door toe te laten dat er gesuggereerd wordt dat het een lablek was.

Verder heb je natuurlijk gelijk. Een lablek is perfect plausibel. 'Gain-of-function' is een gekende, maar omstreden, onderzoeksmethodologie waarbij men virussen expres doet muteren om zo meer informatie in te winnen. Pal in't midden van 'ground zero' voor SARS-COV-2 was er toevallig een labo dat onderzoek deed naar Coronavirussen, in een land dat eerder al zwaar getroffen werd door zo een virus. En China staat er om bekend dat ze 1) veiligheidsmaatregelen niet altijd even strikt toepassen, 2) meer belang hechten aan 'face' dan aan openheid & eerlijkheid.

Volgens mij was het complottheorie dat het virus door China gecreëerd en verspreid is geworden. Bij mijn weten is het altijd weggezet als onwaarschijnlijk, maar is het nooit volledig uitgesloten dat het per ongeluk kon ontsnapt zijn.

Maar er is nog altijd geen definitieve conclusie en de verschillende inlichtingendiensten zijn het niet helemaal eens.
Waar is den tijd dat mensen nog complete artikels lazen ipv enkel wat ze willen lezen.

Volgens mij was het complottheorie dat het virus door China gecreëerd en verspreid is geworden. Bij mijn weten is het altijd weggezet als onwaarschijnlijk, maar is het nooit volledig uitgesloten dat het per ongeluk kon ontsnapt zijn.

Beide versies werden afgedaan als complottheorie.

Overigens is experimenteren met super besmettelijk virussen en er zo nonchalant mee zijn dat het ontsnapt ook een misdaad tegen de mensheid. Biologische wapens zijn in dezelfde categorie als nucleaire wapens. Als een land onderzoek zou doen naar nucleaire bommen en er dan perongeluk wat zou laten ontploffen in buurlanden dan verdienen ze compleet geïsoleerd te worden van de rest van de wereld. In dit geval zijn er zelfs veel meer doden dan een nucleair accident zou veroorzaken.

Dus als dat inderdaad het geval is verdienen ze internationale sancties in de trend van Iran. De wereld kan zoiets toch niet gewoon tolereren ?

Beide versies werden afgedaan als complottheorie.

Overigens is experimenteren met super besmettelijk virussen en er zo nonchalant mee zijn dat het ontsnapt ook een misdaad tegen de mensheid. Biologische wapens zijn in dezelfde categorie als nucleaire wapens. Als een land onderzoek zou doen naar nucleaire bommen en er dan perongeluk wat zou laten ontploffen in buurlanden dan verdienen ze compleet geïsoleerd te worden van de rest van de wereld. In dit geval zijn er zelfs veel meer doden dan een nucleair accident zou veroorzaken.

Dus als dat inderdaad het geval is verdienen ze internationale sancties in de trend van Iran. De wereld kan zoiets toch niet gewoon tolereren ?
Door de media dan? Maar toch niet door wetenschappers? Wel dat de opbouw van het virus natuurlijk is en niet "gemaakt" door de mens. Maar ik denk niet dat we daarom complottheorieën anders moeten gaan benaderen. Een klok die stuk is staat ook 2 keer per dag juist (behalve een digitale :unsure: ). Een complot is er meestal ook met een groter doel en dat is er niet indien het per ongeluk ontsnapt is. Wel ben ik akkoord dat er sancties mogen volgen indien het bewezen wordt dat het uit het labo komt en al zeker hoe de opvolging is gebeurd vanuit China.

Hoogrisicocontact gehad en al sinds gisteren aan het wachten op resultaat van die pcr. Voel me perfect en zit hier opgesloten met halloween. :sop:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan