Semantiek en uit de context trekken, classic 9lives/BG all the way... Ik zal bij elke zin een disclaimer of verwijzing beginnen zetten om dit soort gedoe te vermijden, want het is enorm vermoeiend en ik vraag mij af of dit sommigen hun voltijdse dagtaak is om elke post hier tot op de letter te analyseren.
Zelden wordt hier op de boodschap ingegaan, maar iedere keer wordt ingezoomd op een bepaalde zin die vrij geïnterpreteerd kan worden afhankelijk van de houding/mening tegenover de poster.
Ik heb dus nooit gezegd dat het virus onschadelijk is, wel dat het onschadelijk is wanneer iedereen gevaccineerd is. Het in de mond leggen van woorden is nog zo een typische handeling hier.
Dus:
In het optimaal scenario waarbij iedereen volledig gevaccineerd is of zelfs een derde prik heeft gekregen is het virus voor mij zo goed als onschadelijk, op uitzonderingen na natuurlijk (*1).
(*1) Onder uitzonderingen wordt er verstaan: personen met een verminderde immuniteit, ouderen, personen met een onderliggende aandoening, personen die omwille van een medische reden niet kunnen gevaccineerd worden (*2)
(*2) Ik wil mij bij deze ook reeds (kan dit hier juridisch?) indekken moest ik een bepaalde groep vergeten zijn die ook ernstig ziek kan worden (uitgezonderd de antivaxers).