Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die regel van CST in bedrijfsrestaurant/kantine is zelfde als winkelen in Ikea en gaan eten in restaurant ervan.
Je mag hutje mutje met monsmasker rondlopen in de Ikea (Nederland maar wss binnenkort ook bij ons) maar als je wilt gaan eten zonder mondmasker moet je het CST tonen.
Is om te lachen en janken tegelijk.
FTFY

Dit zien we helaas ook in de ziekhuisopnames:

‘In de week van zaterdag 16 oktober tot en met vrijdag 22 oktober was 54,4 % van de gehospitaliseerde patiënten in België volledig gevaccineerd, dus 385 op 708. Per regio uitgesplitst: 39,2 % van de patiënten in Brussel (47 op 120); 70,9 % van de patiënten in Vlaanderen, (236 op 333) en 40 % van de patiënten in Wallonië (102 op 255).

De cijfers maken verder geen onderscheid tussen patiënten die vanwege een covidinfectie of vanwege een andere pathologie maar met een covidinfectie op intensieve zorg werden opgenomen. In dezelfde week was 46,7 % van de patiënten op intensieve zorg volledig gevaccineerd (70 op 150). Opgesplitst per regio bedragen die percentages 22,2 % in Brussel (6 op 27); 60 % in Vlaanderen (39 op 65), en 43,1 % in Wallonië (25 op 58). Dat antwoordde Frank Vandenbroucke gisteren in de commissie volksgezondheid van het parlement op een vraag van oppositielid Kathleen Depoorter (N-VA).

Bron: https://doorbraak.be/vandenbroucke-...e-ziekenhuizen-gevaccineerd-60-op-intensieve/
Fragment parlement:
Vaccinatie helpt dus nog wel, maar beperkt. Dit zijn eigenlijk geen goede cijfers...
Dit zijn fantastische cijfers.

Vaccinatie werkt dus heel goed, ook bij 65+, aan +80% effectiviteit tegen hospitalisatie zoals vroeger in dit topic al uitgelegd.

Laatst bewerkt:
Dan zijn ze mogelijks bij jullie fout bezig @Tha_nOn & @Sylverscythe . Al ben ik het niet 100% zeker, maar zal afhankelijk zijn of het publiek toegankelijk is of niet. In Brussel vielen bedrijfsrestaurants niet onder horeca indien ze enkel toegankelijk waren voor het personeel. Maar de ordonnantie van het hoofdstedelijk gewest is daar niet 100% duidelijk in:
Publiek toegankelijk dus dat verklaart het wel.

Nu ik hier op de logeerkamer lig met onze coronavriend in mijn lijf (pfizer hier), was ik zo aan het denken:
Hoe zien de regeringen over de wereld eigenlijk het verloop voor mensen die besmet zijn?
Gaan we de rest van ons leven ons moeten afzonderen vd wereld als je corona hebt? Als je een paar keer hoest dadelijk een staafje in de neus?
Dat is toch niet denkbaar zoiets

Zoals met de pest en cholera hè doorheen het verleden. Geschiedenis all over again...
Om de jaren uitbraken, miljoenen doden wereldwijd, gigagrote quarantaine kampen, vervolging en opsluiting van niet gevaccineerden en mensen die rebelleren tegen de overheidsmaatregelen etc etc...
Lekker dan.🥴

Zoals met de pest en cholera hè doorheen het verleden. Geschiedenis all over again...
Om de jaren uitbraken, miljoenen doden wereldwijd, gigagrote quarantaine kampen, vervolging en opsluiting van niet gevaccineerden en mensen die rebelleren tegen de overheidsmaatregelen etc etc...
Lekker dan.🥴
Ja geschiedenis all over again...al die vaccins tegen pest en cholera, het is me wat.
:wtf:

Lekker dan.🥴

Alleen spijtig dat mijn dochter nachtmerrie's heeft elke keer er een dokter in straat passeert.

Thomas_Bartholin%27s_beak_doctor.jpg

Ja geschiedenis all over again...al die vaccins tegen pest en cholera, het is me wat.
:wtf:

:lol:
Ja natuurlijk is dat niet te vergelijken maar stel je voor man.:frown:
Krijg het benauwd als denk aan het feit moesten er geen vaccins zijn.
Weet niet wat erger is, een virus of bacterie/infectie.

Dat is nog redelijk laks, ik ken bedrijven (wel eerder KMO's) die heel het het thuiswerkgebeuren hebben afgeschaft na de mensen terug op kantoor mogen komen. 5 dagen per week terug op kantoor (wat ik goed kan begrijpen vanuit een werkgever zijn standpunt).
Bij ons mogen we zelf nog bepalen, maar ik ga nu al terug 3x week naar kantoor.

Waarom? ik werk al een jaar en half nu thuis en het werk van ons team is zeker niet slechter geworden, zelfs op voorruit gegaan (ook volgens de klant). Als je niet volwassen genoeg bent om thuis te werken, dan moeten ze maar iemand anders zoeken. Ik zeg niet 5 dagen per week thuis werken want sommige mensen hebben nu eenmaal nood aan die contacten wat ik ook wel snap, maar minstens 2 dagen per week zou perfect mogelijk zijn om te verplichten (waar mogelijk).

Tijd voor verplichte vaccinatie van 3 prikken. Daarna gedaan. Zeker nie elk jaar nieuwe vaccinaties op de kosten van de belastingbetaler. Wij zijn geen sponsor van farma bedrijven die miljarden verdienen.

:laugh:
Ja natuurlijk is dat niet te vergelijken maar stel je voor man.:frown:
Krijg het benauwd als denk aan het feit moesten er geen vaccins zijn.
Weet niet wat erger is, een virus of bacterie/infectie.
De link tussen deze post en wat je in de vorige schreef is me niet duidelijk, daar leek je te zeggen dat er in het verleden er "gigagrote quarantaine kampen, vervolging en opsluiting van niet gevaccineerden en mensen die rebelleren tegen de overheidsmaatregelen etc etc..." plaatshad en/of dit voor COVID zo zou zijn.

Eerlijk, op wat sloeg die post nu?

Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe kom je eigenlijk op zo'n overduidelijke fake news site terecht?

Is dat door op een facebooklink te klikken die iemand gedeeld had?
Of via een google search, of ...?
Het lijkt me een betrouwbare site. Wordt oa geciteerd in rapporten van Apple etc. Er wordt ook over bericht op Tweakers, hetzij al iets genuanceerder.

Waarom? ik werk al een jaar en half nu thuis en het werk van ons team is zeker niet slechter geworden, zelfs op voorruit gegaan (ook volgens de klant). Als je niet volwassen genoeg bent om thuis te werken, dan moeten ze maar iemand anders zoeken. Ik zeg niet 5 dagen per week thuis werken want sommige mensen hebben nu eenmaal nood aan die contacten wat ik ook wel snap, maar minstens 2 dagen per week zou perfect mogelijk zijn om te verplichten (waar mogelijk).

Tijd voor verplichte vaccinatie van 3 prikken. Daarna gedaan. Zeker nie elk jaar nieuwe vaccinaties op de kosten van de belastingbetaler. Wij zijn geen sponsor van farma bedrijven die miljarden verdienen.

Griepprik is toch ook jaarlijks en gesponsord door de staat. Alleen zijn er geen gevolgen voor de mensen die ze niet willen.

Lekker dan.🥴
Elke crisis zorgt voor kansen hé, al is dat altijd verschillend per historisch "incident" en geniet lang niet iedereen van die kansen. Een crisis zorgt voor een kalibratie van de maatschappij, of dat nu gaat om een pandemie, een oorlog of een natuurramp.

While the short-term economic consequences of the Black Death were obviously very negative (including the end to much trade and other commercial activity and to many productive activities, let alone the loss of knowledge, skills and competences implied by human losses of such tragic size), most narratives of the long-run economic consequences of that pandemic tend to underline positive effects. These effects include a useful reorganisation of agrarian production towards greater efficiency, a significant increase in real wages, and a re-balancing of population and available resources. Indeed, in Western Europe the Black Death and subsequent plagues seem to have led to the establishment of a new high-mortality and high-income equilibrium which was the premise for quicker economic development across centuries.
Bron

Dan zijn ze mogelijks bij jullie fout bezig @Tha_nOn & @Sylverscythe . Al ben ik het niet 100% zeker, maar zal afhankelijk zijn of het publiek toegankelijk is of niet. In Brussel vielen bedrijfsrestaurants niet onder horeca indien ze enkel toegankelijk waren voor het personeel. Maar de ordonnantie van het hoofdstedelijk gewest is daar niet 100% duidelijk in:

En dan in het samenwerkingsakkoord heb ik nog niet gevonden waar ze naar verwijzen :p

Voor bedrijfsrestaurants gelden niet de horecaprotocollen maar de Generieke Gids dacht ik (wederom, niet 100% zeker). Zie pagina 37 voor rust- en lunchpauzes.

Als we een voorbeeld nemen aan de overheid (wat natuurlijk geen zekerheid is :p ):
Vlaamse Overheid vanaf maandag:

Of Vlaamse Overheid vanaf 1 september:

Voor federale vind ik geen communicaties, die zijn precies niet zo open als de Vlaamse :(

[edit] En bij deze misschien de belangrijkste bron, heb er even naar moeten zoeken.
Volgens FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg (onder Welzijn op het werk: Testen en vaccinatie > Mag de werkgever zijn werknemers vragen naar het COVID Safe Ticket? ):

Zoals ik hierboven dus al gezegd had dat ik het niet 100% zeker was, vallen niet onder horeca maar de Generieke Gids ;)
Ik werk bij de federale overheid 🤷‍♀️
Niet publiek toegankelijk maar we zitten wel met verschillende organisaties in 1 gebouw en het kan uiteraard ook dat er externe zijn voor vergaderingen en die mogen daar ook wel eten vermoed ik :thinking:

De link tussen deze post en wat je in de vorige schreef is me niet duidelijk, daar leek je te zeggen dat er in het verleden er "gigagrote quarantaine kampen, vervolging en opsluiting van niet gevaccineerden en mensen die rebelleren tegen de overheidsmaatregelen etc etc..." plaatshad en/of dit voor COVID zo zou zijn.

Eerlijk, op wat sloeg die post nu?

Iemand vroeg hoe de regeringen van de wereld het verloop van Covid zagen en ik reageerde erop met hoe ze dat met voorgaande epidemieën deden want zo ging het er toch aan toe?
Werden geïnfecteerden dan niet opgespoord om on grote quarantainekampen (m.a.w. kampen waar er rustig konden doodgaan) te stoppen om zo de uitbraken tegen te gaan?

En in mijn 2de post zei dat we de oorzaak van de pandemieën niet kunnen vergelijken aangezien het hier om een virus gaat. Maar hele bedoeling was om een soort van "stel je dat..." scenario te creëren.
Snap je er nog iets van?👀

Bedrijfsrestaurants volgen de minimale horecaregels, dat staat letterlijk zo in de recentste versie van de FAQ van het NCCN, ongeacht of ze publiek toegankelijk zijn of niet. Maar of dat ook CST impliceert is mij ook nog niet geheel duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan