Neen, gewoon stoppen met die nutteloze quarantaines bij asymptomatische kinderen. Positief en geen (ambetante) symptomen, ga maar naar school.
Als je momenteel met 90%+ vaccinatie bij alle 18+'ers nog altijd moet afkomen met dit riedeltje, dan gaan we
NOOIT uit deze oneindige coronacirkel geraken. Want je gaat elk jaar (meermaals per jaar?) een (hopelijk steeds kleinere) opstoot hebben van het virus. Gaan we dan telkens weer diezelfde zever bovenhalen van testing, tracing en quarantaine? Misschien ook ineens hetzelfde patroon introduceren voor die andere besmettelijke ziekte: de griep. Dan kunnen we elk jaar half de maatschappij op slot gooien.
Het is het eerste jaar dat wij corona hebben met gevaccineerd zijn. Is het dan niet een beetje logisch dat men wat voorzichtiger is en maatregelen neemt? Ipv te zeggen doe maar op jongens en dat wij binnen 2 - 3 weken omdat wij geen maatregelen hebben genomen een lockdown moeten doen.
Stel dan nog dat met die maatregelen het niet verder boven de 300 op de intensieve ligt.
Dan kun je het jaar erop bij 250 op de intensieven het gerust een weekje uitstellen. Komen we dan na dat weekje hoger uit, dan kunnen we dan zeggen van kijk we voeren de regels terug in. Is het echter eenzelfde verloop als nu, dat het dus terug zakt. Dan zul je volgend jaar geen maatregelen meer zien zoals nu. Of misschien een nog verder afgezwakte versie.
Maar het blijft nu eenmaal het feit dat er onzekerheid is, en dat ze ten alle tijden een nieuwe lockdown wilt voorkomen.
Dat is toch niet onlogisch? En persoonlijk verwacht ik juist dit van een overheid die aan goed bestuur wilt doen. Dat ze maatregelen nemen voordat het water ons aan ons lippen staat.
Grootouders zijn altijd risicopatiënten, ook bij griep, zelfs bij een gewone valling. Wat we door corona hebben geleerd is dus inderdaad van die mensen een beetje te mijden als we mogelijks ziek zijn. Maar mocht het nog niet duidelijk zijn: grootouders hebben ook de kans gehad zich te laten vaccineren en hebben nu ook de kans (gehad) op een derde prik die hen (althans wat men ons vertelt) prachtige resultaten zou opleveren qua immuniteit etc.
Mijn grootmoeder is 90, zij heeft momenteel nog geen 3de prik gehad, noch een uitnodiging ervoor.
Dus laat ons duidelijk zijn dat de intentie er is om iedereen >65 een 3de prik te geven. Maar dat het krijgen van die prik eventjes zal duren.
Vergeet niet dat die centra gedownscaled zijn. Wat ook logisch is daar een groot deel ook nog eens werkt op basis van vrijwiliggers.
Het ging niet over die zaken, maar over oude feiten die je uit de gracht haalde.
Succes trouwens met mondmaskers te verplichten bij een pakweg 7-jarige. Dat gaat echt héél effectief zijn. Qua testen trouwens onbeheersbaar, je zou elke lagere school week in, week uit moeten testen. Zolang dit niet kan is het vechten tegen de bierkaai.
Euhm ik weet niet welke 7jarige jij hebt hé. Maar ik heb in mijn 25 jaar als kindertrainer nog nooit problemen gehad met kinderen van 5 - 12 à 13 iets te laten doen. Ik heb meer problemen met wanneer ze in hun puberfase zijn en ze zich afzetten tegen autoriteit dan met jonge kinderen van vb 7 jaar.
En als ze eens moeilijk zijn, dan vliegen ze in de hoek en de week later zijn ze bedeesd als nooit tevoren.
Ah, want iets (mis) opvatten = potentiële profetische eigenschappen.
Wel grappig dan dat 'wij' al meermaals gewaarschuwd hebben voor vele zaken, weggezet werden met hoongelach en toch gelijk kregen. Zoals de pasjesmaatschappij, we werden bijna verketterd toen en kijk nu: nodig voor evenementen, horeca en fitness. Of dat de beloofde lente/zomer der vrijheid helemaal niet zo ging zijn en kijk nu, we zijn op de terugweg.
Ach ja.
Het is logisch dat wij hebben gereageerd met hoongelach op een dergelijk statement, aangezien wij al een pasjesmaatschappij zijn.
Gewoon niet een pasjesmaatschappij waar afhankelijk van uw vaccinstatus (of al besmet geweest, etc) je iets al dan niet mag doen. Maar zo nieuw is dat nu ook niet.