phate_13
Well-known member
We zien nog altijd dat meer besmettingen gelinkt is aan meer ziekenhuisopname, meer op ICU en meer doden. Heel simpel eventjes : In juli hadden we 1/3de van de besmettingen/hospitalisaties/ICU/... tov September. Nu gaan we qua besmettingen ongeveer maal 3 tov September. Als ICU volgt, dan zit dit al aan 750-800. Dit is sowieso al een enorme druk op de ziekenhuizen en de gewone zorg. Wat zeker met een, zo lijkt het toch, hogere besmettingsgraad van andere virussen waarbij mensen die nu meer last lijken te hebben, is dat wel iets om in de gaten te houden. We hebben ondertussen geleerd dat we door het exponentiële karakter tijdelijk moeten schakelen.Stijgend aantal besmettingen in de scholen: Zo goed als allemaal asymptomatisch of hoogstens lichte symptomen, geen enkel probleem dus. 25% heeft al antistoffen, geef het nog even en de meerderheid is immuun voor het virus.
Risico's? Ze kunnen het virus doorgeven aan de ouders of aan de grootouders --> Maar deze hoorden gevaccineerd te zijn, en de grootouders en risicopatiënten krijgen een boostershot wat hen allen moet beschermen tegen ernstige symptomen en/of hospitalisatie.
Kan iemand mij eigenlijk eens zeggen wat het probleem hier is? Want een 'besmetting' op zich is een louter statistisch gegeven geworden waarbij als gevaccineerde het enige risico is dat je het aan een ander kan doorgeven, in het slechtste geval aan een ongevaccineerde of een zwakker persoon waarbij het vaccin al aan werking verloren heeft.
Zo lang de vaccinatiegraad niet opgetrokken wordt, blijven we in deze cirkel draaien. Maar laten we de kinderen terug met mondmaskers naar school sturen en hen schooluren ontnemen omdat een hoop str*nt zich niet wil laten vaccineren.
Daarnaast, moet je het ook niet in het belachelijke trekken door te stellen "vaccinatie dus geen probleem", want vaccinatie is ook niet 100% beschermend. Maar het effect is inderdaad wel enorm. Echter bij "heel veel besmettingen" X "minder kans op gevolgen" kan nog altijd "veel gevolgen" zijn.
Dat is zowat het probleem.
Nu, pas op, ik ben ook kritisch er tegenover en vraag me af of het wel allemaal terug nodig is. Ik baal er zelf hard van dat het "gevoel van vrijheid" enorm beknot wordt, want dat is het grootste stuk, het "gevoel van". An sich mag nog altijd alles. Maar het gevoel is inderdaad wel iets heel anders. En in sommige gevallen zijn er jammer genoeg grotere gevolgen (Fitness voorbeeld hierboven bv.).
Ik snap wel van waar het komt, al ga ik niet akkoord met de grootte van de ingezette maatregelen. Maar vind het helemaal belachelijk om te doen alsof er totaal niets aan de hand is en dat we alles maar gewoon moeten negeren, dat is helemaal absurd. Waar de grens exact moet liggen, dat vind ik wel heel moeilijk.