Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik voel dat helemaal niet aankomen. Net omdat ze het nu verstrengen wil zeggen dat ze dat net willen voorkomen.
Als ze nu hadden gezegd "ja, het stijgt wel enorm, maar niks aan de hand", dan voelde ik het aankomen dat er terug een volledige lockdown zat aan te komen...

Het CST ticket en mondmasker in BXL+Wall heeft niks gedaan aan de oplopende cijfers, misschien wat afgeremd maar dat kan je nooit weten/bewijzen. En wat neemt men nu als maatregel? Het invoeren van diezelfde maatregelen in de regio die enorm hoge vaccinatiecijfers haalt. Waarom worden wij gestraft voor de fratsen van de antivaxxers?

En ondertussen doen de antivaxxers gewoon verder.

Ik begrijp dit beleid niet.

Je voelt toch zo wat er zit aan te komen? Pedro Facon zegt het zelfs al luidop: contacten weer beperken in privesfeer. Voorlopig op vrijwillige basis, maar dat was het mondmasker sinds 1 oktober ook. De volgende stap: verplichting beperking sociale contacten etc.

En de bal is weer vertrokken.
Wel grappig dat jij perfect voelt wat er zit aan te komen maar niet wist wat ze gisteren aangekondigd hebben. Iets zegt me dat al die profetische eigenschappen toch niet zo goed werken.

Ik voel dat helemaal niet aankomen. Net omdat ze het nu verstrengen wil zeggen dat ze dat net willen voorkomen.
Als ze nu hadden gezegd "ja, het stijgt wel enorm, maar niks aan de hand", dan voelde ik het aankomen dat er terug een volledige lockdown zat aan te komen...
Er is enkel verstrenging waar de cijfers al niet heel slecht zijn, in Vlaanderen. Op plaatsen waar de cijfers het slechtst zijn en het risico het hoogst is door lagere vaccinatiegraad, Brussel en Wallonië, verandert er niets. Ik vind het raar dat er nu verwacht wordt dat enkele symboolmaatregelen op plaatsen met de beste cijfers voor de grote verandering gaan zorgen. Er is al een kleine knik in de besmettingen en positiviteitsgraad te zien, laat ons hopen dat zich dat gewoon doorzet. De reacties van politici die de daling dan claimen als gevolg van hun maatregelen zullen weer om van te schuddebuiken zijn.

Wel grappig dat jij perfect voelt wat er zit aan te komen maar niet wist wat ze gisteren aangekondigd hebben. Iets zegt me dat al die profetische eigenschappen toch niet zo goed werken.

Ah, want iets (mis) opvatten = potentiële profetische eigenschappen.

Wel grappig dan dat 'wij' al meermaals gewaarschuwd hebben voor vele zaken, weggezet werden met hoongelach en toch gelijk kregen. Zoals de pasjesmaatschappij, we werden bijna verketterd toen en kijk nu: nodig voor evenementen, horeca en fitness. Of dat de beloofde lente/zomer der vrijheid helemaal niet zo ging zijn en kijk nu, we zijn op de terugweg.

Ach ja.

Er is enkel verstrenging waar de cijfers al niet heel slecht zijn, in Vlaanderen. Op plaatsen waar de cijfers het slechtst zijn en het risico het hoogst is door lagere vaccinatiegraad, Brussel en Wallonië, verandert er niets. Ik vind het raar dat er nu verwacht wordt dat enkele symboolmaatregelen op plaatsen met de beste cijfers voor de grote verandering gaan zorgen. Er is al een kleine knik in de besmettingen en positiviteitsgraad te zien, laat ons hopen dat zich dat gewoon doorzet. De reacties van politici die de daling dan claimen als gevolg van hun maatregelen zullen weer om van te schuddebuiken zijn.
Je kan dat ook verwoorden als "de regio's waar het probleem groter is, hebben al eerder verstrengd".

Het CST ticket en mondmasker in BXL+Wall heeft niks gedaan aan de oplopende cijfers, misschien wat afgeremd maar dat kan je nooit weten/bewijzen. En wat neemt men nu als maatregel? Het invoeren van diezelfde maatregelen in de regio die enorm hoge vaccinatiecijfers haalt. Waarom worden wij gestraft voor de fratsen van de antivaxxers?

Ik kom sinds augustus voor onze sport vaak in Wallonië/regio BXL in het weekend en als we daar toekomen aan de sportcomplexen zijn daar letterlijk 0 mensen die zich aan de regels houden qua mondmasker. Wij komen daar flink binnen met ons mondmasker, terwijl loopt daar 100 man rondloopt die u aanstaart van "ah de rare Vlamingen zijn daar" 😅. Dit is echt geen bashing op Wallonië/BXL maar ik heb nu uit eigen hand verschillende malen gezien dat er echt wel een groot mentaliteitsverschil is. Als je met die mensen praat over de corona situatie merk je dat ook onmiddelijk, die staan er helemaal anders tegenover. Die lappen de regels daar gewoon aan hun laars en nobody cares. Dusja, mondmaskerplicht lijkt mij sowieso weinig effect te hebben in die regio's.

Wel grappig dan dat 'wij' al meermaals gewaarschuwd hebben voor vele zaken, weggezet werden met hoongelach en toch gelijk kregen. Zoals de pasjesmaatschappij, we werden bijna verketterd toen en kijk nu: nodig voor evenementen, horeca en fitness. Of dat de beloofde lente/zomer der vrijheid helemaal niet zo ging zijn en kijk nu, we zijn op de terugweg.

Ach ja.
Wederom vergeet je de nuance dat het ging over cst vooraleer men de kans op vaccinatie gehad had. En leuk dat je dan ook spreekt in mijn naam.

En nog een kleine kanttekening, de zomer eindigt 21 september en de lente begint op 21 maart.

Ik kom sinds augustus voor onze sport vaak in Wallonië in het weekend en als we daar toekomen aan de sportcomplexen zijn daar letterlijk 0 mensen die zich aan de regels houden qua mondmasker. Wij komen daar flink binnen met ons mondmasker, terwijl loopt daar 100 man rondloopt die u aanstaart van "ah de rare Vlamingen zijn daar" 😅. Dit is echt niet geen bashing of Wallonië/BXL maar ik heb nu uit eigen hand verschillende malen gezien dat er echt wel een groot mentaliteitsverschil is. Die lappen de regels daar gewoon aan hun laars en nobody cares. Dusja, mondmaskerplicht lijkt mij sowieso weinig effect te hebben in die regio's.
wederom zijn we dus gestraft voor de gedragingen van een bende debielen die weigeren zich aan de wet te houden. Zoals altijd dus.

België is niet groot en als je vrij verkeer gaat toelaten dan kan je niet per regio werken.
Daarom ook dat fitnesszaken worden geviseerd : je hebt gewoon een deel mensen die zich verplaatsen om ergens anders te gaan trainen ipv nodig te doen. Eigenlijk worden fitnesszaken gestraft door hun waarschijnlijk nieuwe klanten.

Volgende week is het vakantie, 1 mooie dag en half Wallonië loopt op de zeedijk na een rit op een overvolle trein.

Ik kom sinds augustus voor onze sport vaak in Wallonië/regio BXL in het weekend en als we daar toekomen aan de sportcomplexen zijn daar letterlijk 0 mensen die zich aan de regels houden qua mondmasker. Wij komen daar flink binnen met ons mondmasker, terwijl loopt daar 100 man rondloopt die u aanstaart van "ah de rare Vlamingen zijn daar" 😅. Dit is echt niet geen bashing of Wallonië/BXL maar ik heb nu uit eigen hand verschillende malen gezien dat er echt wel een groot mentaliteitsverschil is. Als je met die mensen praat over de corona situatie merk je dat ook onmiddelijk, die staan er helemaal anders tegenover. Die lappen de regels daar gewoon aan hun laars en nobody cares. Dusja, mondmaskerplicht lijkt mij sowieso weinig effect te hebben in die regio's.

Klopt, ik kom ook regelmatig in Wallonie voor sport en inderdaad niemand houdt zich aan de regels.

Ach ja.

Als mensen weggezet werden met hoongelach omdat ze het over "de pasjesmaatschappij" hadden, dan was dat doorgaans omdat dat mensen zijn die die "pasjesmaatschappij" beschouwden als een doél, en onderdeel van een verborgen agenda die achter corona en de vaccinaties schuil zou gaan.

Dat er mogelijk/wellicht een vaccinatiebewijs gebruikt zou worden als middel om uit de pandemie te geraken, dat is iets dat ikzelf alleszins nooit heb tegengesproken of weggelachen, en wat ik zelf dan ook gewoon verwacht had.

"ze gaan een vaccinatiebewijs gebruiken om uit de pandemie te geraken" vs "ze willen de pandemie gebruiken om pasjes in te voeren om ons te controleren".

Laatst bewerkt:
We moeten een kat een kat noemen: je gaat niet voornamelijk je PS/Vooruit-kiezers uit bepaalde wijken schofferen.
Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee akkoord. Heel veel mensen die niet gevaccineerd zijn en het typische 'Niet mijn regering' bij hun profielfoto hebben staan.

Klopt, ik kom ook regelmatig in Wallonie voor sport en inderdaad niemand houdt zich aan de regels.

Gebrekkige argumentatie
Noodtoestand afgeroepen in België:

FCsywYPXoAUXIqA

FCsywYPXoAUXIqA
Amai, echt triestige post. Oftewel echt zo weining inzicht. Je hebt besmetting, dan eventuele ziekenhuis opname, eventueel naar ICU dan eventuele sterfte. Hier zit een enorme vertraging op. Het zou maar erg zijn zou men ondertussen vanuit het beleid/wetenschap dit negeren en pas in actie schieten wanneer de oversterfte serieus piekt.

Je kan dat ook verwoorden als "de regio's waar het probleem groter is, hebben al eerder verstrengd".
Verwoording maakt me weinig uit. Over het hele Belgische grondgebied zijn dit maar zeer kleine wijzigingen t.o.v. wat er nu geldt, hoe je het ook wil verwoorden. Ik vind het dus raar dat dat voor jou het verschil maakt tussen aanvoelen dat er een volledige lockdown aankomt en denken dat het wel goed komt. Ik denk dat wat er nu gewijzigd is op de totale virusverspreiding in België niet heel veel effect gaat hebben: Covid Safe Ticket is vooral chantage om mensen zich te laten vaccineren (maar het belangrijkste deel zit daarvan in regio's waar dat CST al in voege was dus netto weinig effect) en de mondmaskers op wat random plaatsen is ook maar vooral uiterlijk vertoon (slecht gedragen mondmaskers die weken worden gebruikt en bij veel nabije contacten is geen mondmasker nodig). Ik denk niet dat er echt een probleem is en dat dit een golf is die wel terug zal dalen en geen problemen voor de gezondheidszorg zal veroorzaken, ook zonder deze extra regeltjes in Vlaanderen.

FCsywYPXoAUXIqA
Amai, echt triestige post. Oftewel echt zo weining inzicht. Je hebt besmetting, dan eventuele ziekenhuis opname, eventueel naar ICU dan eventuele sterfte. Hier zit een enorme vertraging op. Het zou maar erg zijn zou men ondertussen vanuit het beleid/wetenschap dit negeren en pas in actie schieten wanneer de oversterfte serieus piekt.
De lockdown kwam in België op 17 maart 2020.
Dat is week 12 op uw grafiekje @bruno-d .

Om maar te zeggen hoe nutteloos 'huidige oversterfte' is om beleid op te baseren. (niet dat ik noodzakelijk akkoord ben met huidig beleid).

Ja lap, net mail gehad dat dat ze dus de onbemande uren gaan sluiten.
Sucks wel, gaat dus drukker zijn tijdens de bemande uren en dat wil zeggen dat op zondag bijvoorbeeld er maar 3 uur gesport kan worden.

Blijkbaar mag het GDPR gewijs dus niet om gegevens van klanten en de daaraan gekoppelde vaccinatie op te slaan.
En dan nog zit je met de praktische problemen voor testing resultaten.

Zie nu in de app dat ettelijke mensen hun abbo willen stopzetten omdat ze dat afgesloten hebben met veel meer uren los van de bemande.
Ik vraag mij af of de gyms met dit probleem nu ook steun gaan krijgen.
En zoals ik zei wringt het hun enorm dat de mensen erna wel binnen mogen sporten in team-verband zonder testing.

De beperkte uren gaan ook voor een hogere concentratie zorgen natuurlijk dus leeft de schrik dat de CO vaak te hoog gaat oplopen.
Toch wel echt, echt een jammere regeling allemaal.

Stijgend aantal besmettingen in de scholen: Zo goed als allemaal asymptomatisch of hoogstens lichte symptomen, geen enkel probleem dus. 25% heeft al antistoffen, geef het nog even en de meerderheid is immuun voor het virus.

Risico's? Ze kunnen het virus doorgeven aan de ouders of aan de grootouders --> Maar deze hoorden gevaccineerd te zijn, en de grootouders en risicopatiënten krijgen een boostershot wat hen allen moet beschermen tegen ernstige symptomen en/of hospitalisatie.

Kan iemand mij eigenlijk eens zeggen wat het probleem hier is? Want een 'besmetting' op zich is een louter statistisch gegeven geworden waarbij als gevaccineerde het enige risico is dat je het aan een ander kan doorgeven, in het slechtste geval aan een ongevaccineerde of een zwakker persoon waarbij het vaccin al aan werking verloren heeft.

Zo lang de vaccinatiegraad niet opgetrokken wordt, blijven we in deze cirkel draaien. Maar laten we de kinderen terug met mondmaskers naar school sturen en hen schooluren ontnemen omdat een hoop str*nt zich niet wil laten vaccineren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan