Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu niet dat ik wil beweren dat er geen fouten zijn gemaakt, maar uiteindelijk is dit een situatie waar de overheid ook niet voor gekozen heeft en heeft men het er al bij al nog niet zo slecht van af gebracht imo. En de zaken die het meest kritiek verdienen (onenigheid tussen de verschillende regeringen qua beleid) is iets wat we altijd al gehad hebben, daar was Corona niet voor nodig.
Ik zeg ook niet dat er fouten gemaakt zijn als ik het beleid afkeur he. In mijn opzicht mocht het beleid wel op andere zaken gestoeld zijn alsook moest de politiek veel meer aanwezig zijn om hun keuze's te motiveren en verdedigen ipv zich altijd en overal weg te steken. Maar dat is een persoonlijke overtuiging. Als ik de enige ben met die mening zal ik mij daar gewoon bij neerleggen hoor.

Dat kan, nog nooit moeten doen.

Voor zij die er aan zouden twijfelen:
met het CST ziet men enkel een groen of rood scherm, en uw naam. Men weet niet waarom ge rood/groen scherm krijgt (gevaccineerd, getest, besmetting in het verleden). Dat scannen geeft dus geen medische gegevens prijs.

Als mensen dát al als "medisch dossier" beschouwen dan is over straat lopen ook al "uw medisch dossier prijsgeven" want als ge over straat loopt dan zien mensen ook dat ge nog geen arm- of beenamputatie hebt gehad, of dat ge überhaupt niet dood zijt verklaard door een arts.

Vorige week bij de personen onder 65 waren er 154 opnames waarvan 148 niet-gevaccineerd.
Vandaag hoor ik dat ziekenhuizen moeten gaan opschalen. En dat normale zorg in gevaar komt.

Lijkt me duidellijk van wel dus.
Qua cherrypicking kan dat wel tellen. Er waren 650 opnames voor Covid-19 waarvan de meerderheid gevaccineerd. In UK is ondertussen 70% van de nieuwe opnames gevaccineerd.

Ik heb nog altijd liever de vrijheid om te zeggen wat ik wil dan dat de overheid het mij oplegt.
Nogmaals ik zal het doen, ik snap de reden maar ik snap ook dat het voor mensen het gevoel geeft van een precedent te scheppen.
Ik ga niet zeggen dat ik een voorstander ben van de CST, het interesseert me gewoon totaal niet, maar wat is eigenlijk het probleem dat iemand weet of ge gevaccineerd zijt? Ik begrijp het idee van zelf in de hand hebben wat ge wel of niet wilt delen met andere mensen, maar of geweten is dat ge gevaccineerd zijt of niet maakt toch echt niks uit? Veel mensen delen hun leven op FB of Instagram, maar dit zou dan ongehoord zijn (om even te overdrijven). Een oprechte vraag.

Vanaf 1 november enkel met een CST welkom in de horeca. Hoewel ik zelf tweemaal ben gevaccineerd vind ik het waanzinnig dat de regeringen voor deze beslissing gegaan zijn en effectief een apartheidsregime hebben geïnstalleerd. Slegs vir vaxxers.
Ik vind dat het erop neerkomt dat niet-gevaccineerden als tweederangsburgers worden behandeld. De beeldspraak van Apartheid is een boutade, dat geef ik toe. Maar ik vind dit een zeer extreme maatregel.
8% ongevaccineerde volwassenen die op korte termijn zorgen voor bijna 50% van de corona ziekenhuisbezetting én het merendeel van de ICU?

Ze komen er nog ferm goed vanaf met het pasje.
Mensen staan veel te vertrouwend ten op zichte van de regering. In Oost Europa zijn ze bv veel sceptischer en daar zie je dat je maatregelen overal met de voeten worden getreden en iedereen trots is om de staat te 'bestelen' (ook zo een incorrecte term, je probeerd eerder te minimaliseren hoeveel de staat van jou steelt).
Vrijheid en vertrouwen in de staat zijn moeilijk combineerbaar.
Oost-Europa, de regio van melk en honing.
Daar wordt inderdaad enorm naar opgekeken door de rest van de wereld.

Ik zeg ook niet dat er fouten gemaakt zijn als ik het beleid afkeur he. In mijn opzicht mocht het beleid wel op andere zaken gestoeld zijn alsook moest de politiek veel meer aanwezig zijn om hun keuze's te motiveren en verdedigen ipv zich altijd en overal weg te steken. Maar dat is een persoonlijke overtuiging. Als ik de enige ben met die mening zal ik mij daar gewoon bij neerleggen hoor.

Maar wat denkt de meerderheid zelfs ? Ik denk dat als je een referendum doet dat het resultaat wel is iets anders kan zijn. Ik denk dat genoeg mensen beseffen dat ze safe zijn, en die kleine groep 70+ gaat het niet bepalen:)

73,7% volledig gevaccineerd van 11,56 miljoen mensen

dan heb je nog ongeveer 3 miljoen mensen over
ja maar daar zitten ook kinderen tussen die niet gevaccineerd kunnen zijn
Oost-Europa, de regio van melk en honing.
Daar wordt inderdaad enorm naar opgekeken door de rest van de wereld.
Los daarvan , ik vind Oost-Europa een geweldige regio , the real Europe in my opinion , nuja dat staat volledig los van corona .

Ik ga niet zeggen dat ik een voorstander ben van de CST, het interesseert me gewoon totaal niet, maar wat is eigenlijk het probleem dat iemand weet of ge gevaccineerd zijt? Ik begrijp het idee van zelf in de hand hebben wat ge wel of niet wilt delen met andere mensen, maar of geweten is dat ge gevaccineerd zijt of niet maakt toch echt niks uit? Veel mensen delen hun leven op FB of Instagram, maar dit zou dan ongehoord zijn (om even te overdrijven). Een oprechte vraag.
Mijn mening hierover. Ik vind het CST een lapmiddel om een verplichting er niet door te duwen.
Het vaccin is vanaf het begin voorgesteld als vrije keuze. Dan moet je als regering niet ineens afkomen met "we gaan de mensen pesten tot ze niet anders kunnen dan hun laten vaccineren". Dan draait ge rond de pot en maakt ge uzelf iets wijs. Ik ben pro vaccinatie (en zelf gevaccineerd), maar ik vind niet dat je mensen kan/mag afstraffen op iets wat vanaf het begin voorgesteld werd als een vrije keuze.

Het botst heel erg hard met mijn gevoel van vrijheid, ook al snap ik de logica erachter perfect.

Goh, ik vind het wat ongemakkelijk dat iedereen dat zomaar nu overal moet vragen.
En ik snap dat het voor mensen aanvoelt als een precedent. Nogmaals, als we daarmee van de miserie af zijn fine se maar ik sta er niet om te springen.
Allee, ik snap het allemaal wel hoor waarom en ik versta dus ook hoe ze er toe komen se.

Maar wat denkt de meerderheid zelfs ? Ik denk dat als je een referendum doet dat het resultaat wel is iets anders kan zijn. Ik denk dat genoeg mensen beseffen dat ze safe zijn, en die kleine groep 70+ gaat het niet bepalen:)
gezien ik nog geen grote getalle mensen op straat gezien heb lijkt het met waarschijnlijker dat een meerderheid akkoord is met de gang van zaken.

Mijn mening hierover. Ik vind het CST een lapmiddel om een verplichting er niet door te duwen.
Het vaccin is vanaf het begin voorgesteld als vrije keuze. Dan moet je als regering niet ineens afkomen met "we gaan de mensen pesten tot ze niet anders kunnen dan hun laten vaccineren". Dan draait ge rond de pot en maakt ge uzelf iets wijs. Ik ben pro vaccinatie (en zelf gevaccineerd), maar ik vind niet dat je mensen kan/mag afstraffen op iets wat vanaf het begin voorgesteld werd als een vrije keuze.

Het botst heel erg hard met mijn gevoel van vrijheid, ook al snap ik de logica erachter perfect.
Misschien is er een wettelijke reden waarom het niet gaat? Ik zou een verplichting ook liever hebben voor de duidelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan