Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat CST steeds meer invoeren vind ik al richting “we gaan vaccinatie verplichten maar durven het niet letterlijk zeggen”.

Allez, je kan wel onder andere een negatieve test doen ook maar als je om de 5 botten zo’n test moet laten doen ga je misschien toch al 2x nadenken om gewoon dat vaccin te nemen.

Ik vind dat het erop neerkomt dat niet-gevaccineerden als tweederangsburgers worden behandeld. De beeldspraak van Apartheid is een boutade, dat geef ik toe. Maar ik vind dit een zeer extreme maatregel.
Tja, alles om vaccinatie maar niet te verplichten zeker. Zoals gewoonlijk zijn we allemaal gezien door het gedrag van enkelen.

Ik vind dat het erop neerkomt dat niet-gevaccineerden als tweederangsburgers worden behandeld. De beeldspraak van Apartheid is een boutade, dat geef ik toe. Maar ik vind dit een zeer extreme maatregel.
2de rangsburgers is mss sterk uitgedrukt. Maar er mogen toch best gevolgen zijn voor de groep die een reeele bedreiging vormt voor ons gezondheidssysteem.

Op die manier kan ik het wel nog begrijpen maar het is nu eenmaal zo. En we moeten ook niet vergeten dat de "overheid" ook gewoon gij en ik zijn he, plus al die andere paljassen die hier in belgie ook rondlopen.

Dat de overheid ik en jij is, is een mooi leugen van de democratie. Dat je om de 4 jaar is moogt stemmen op een aantal partijeen (die zonder steun van het establishment en de media veel moeilijker daar geraken), maakt hun beslissingen niet automatisch de wil van het volk of goed.

Mensen staan veel te vertrouwend ten op zichte van de regering. In Oost Europa zijn ze bv veel sceptischer en daar zie je dat je maatregelen overal met de voeten worden getreden en iedereen trots is om de staat te 'bestelen' (ook zo een incorrecte term, je probeerd eerder te minimaliseren hoeveel de staat van jou steelt).

Vrijheid en vertrouwen in de staat zijn moeilijk combineerbaar.

kvind dat een gedoe sorry :) tis al veel verandert sinds corona , and i don't like it .
Het is natuurlijk een gedoe en gewoon een extra last, zeker voor wie zich al de ganse periode braaf aan de maatregelen houd en zich mooi heeft laten vaccineren. Maar de situatie is wat ze is en als de meerderheid van belgie dan beslist dat we iets moeten doen aan de situatie dan is dat maar zo. Dat is nu eenmaal hoe ons systeem werkt. Het enige wat we er aan kunnen doen is de volgende verkiezingen aangeven over hoe we over deze ganse affaire denken. En ons dan bij het resultaat neerleggen.

2de rangsburgers is mss sterk uitgedrukt. Maar er mogen toch best gevolgen zijn voor de groep die een reeele bedreiging vormt voor ons gezondheidssysteem.
Vormt die kleine minderheid effectief een bedreiging voor ons gezondheidssysteem? Of is dat een beeldvorming die men probeert te creëren om draagvlak te krijgen voor deze nieuwe maatregelen?

Moet een mondmasker nu ook echt op kantoor, als het niet "publiekelijk" bereikbaar is, maar alleen met een badge?

Vormt die kleine minderheid effectief een bedreiging voor ons gezondheidssysteem? Of is dat een beeldvorming die men probeert te creëren om draagvlak te krijgen voor deze nieuwe maatregelen?
Vorige week bij de personen onder 65 waren er 154 opnames waarvan 148 niet-gevaccineerd.
Vandaag hoor ik dat ziekenhuizen moeten gaan opschalen. En dat normale zorg in gevaar komt.

Lijkt me duidellijk van wel dus.

Het is natuurlijk een gedoe en gewoon een extra last, zeker voor wie zich al de ganse periode braaf aan de maatregelen houd en zich mooi heeft laten vaccineren. Maar de situatie is wat ze is en als de meerderheid van belgie dan beslist dat we iets moeten doen aan de situatie dan is dat maar zo. Dat is nu eenmaal hoe ons systeem werkt. Het enige wat we er aan kunnen doen is de volgende verkiezingen aangeven over hoe we over deze ganse affaire denken. En ons dan bij het resultaat neerleggen.
ik weet op wie ik wil stemmen , khoop gewoon dat er ergens nog vervroegde verkiezingen inzitten . Nuja uiteindelijk doen ze toch hun zin . Als je de 2 grootste partijen kunt uitsluiten van Vlaanderen , en toch nog spreken van een democratisch systeem , zegt imo genoeg .

Duidelijk een beeldvorming dat ze proberen te creëren. Gelukkig zijn velen al niet meer zo naïef na 18 maanden pandemie.

Nu niet dat ik wil beweren dat er geen fouten zijn gemaakt, maar uiteindelijk is dit een situatie waar de overheid ook niet voor gekozen heeft en heeft men het er al bij al nog niet zo slecht van af gebracht imo. En de zaken die het meest kritiek verdienen (onenigheid tussen de verschillende regeringen qua beleid) is iets wat we altijd al gehad hebben, daar was Corona niet voor nodig.

ik weet op wie ik wil stemmen , khoop gewoon dat er ergens nog vervroegde verkiezingen inzitten . Nuja uiteindelijk doen ze toch hun zin . Als je de 2 grootste partijen kunt uitsluiten van Vlaanderen , en toch nog spreken van een democratisch systeem , zegt imo genoeg .
Als je 2 grootste partijen kan uitsluiten wil dat zeggen dat ze nog niet groot genoeg zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan