Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zijn ook gewoon maar commerciële bedrijven. Er werd enorm hard om gelachen door sommige toen ik dit in het verleden telkens zei. Maar ze zijn er maar om 1 ding te doen: winst te maken, niet voor liefdadigheid.

Blijkt het nu uiteraard waar te zijn ook. Wie dit niet geloofde, krijgt nu wel een mooie wake-up call.

Dit zijn ook gewoon maar commerciële bedrijven. Er werd enorm hard om gelachen door sommige toen ik dit in het verleden telkens zei. Maar ze zijn er maar om 1 ding te doen: winst te maken, niet voor liefdadigheid.

Blijkt het nu uiteraard waar te zijn ook. Wie dit niet geloofde, krijgt nu wel een mooie wake-up call.

Ik denk dat er daar niemand over twijfelde.

Maar contracten moeten gevolgd worden. Bij Pfizer zal het wel kloppen dat er altijd over dosissen werd gesproken en nadat die toestemming hadden gekregen van EMA om er 6 uit te halen ipv 5 gaan ze inderdaad minder flacons leveren.

Bij AZ klopt er iets niet : EU heeft betaald om een voorraad klaar te hebben voor de effectieve goedkeuring. Dit is blijkbaar niet gebeurd.
Nu mogen ze bij AZ uitleggen hoe het komt dat die voorraad er niet is. Ze zijn al maanden aan het produceren dus moet er iets 'verkeerd' zijn gegaan.
Dusja EU gaat eisen om eerst hun contract te vervullen en dan pas te mogen uitvoeren volgens mij.

EU wantrouwt AstraZeneca, vermoedt dat het stiekem vaccins buiten Europa heeft verkocht

Lol, als die vaccins buiten de EU verkocht zijn, dan zou de EU toch echt eens zijn tanden mogen laten zien:
je hebt geen Europees leger nodig om gewoon een aantal legereenheden uit verschillende landen te coördineren om alle bedrijven van AstraZeneca militair te gaan bezetten en de productie "over te nemen" (lees: gewoon personeel het laten uitvoeren, maar onder militaire controle), zodat geen één vaccin van AZ de EU nog zou verlaten.
Het is de EU he, eer dat ze daar enige consensus hebben over welke actie ze willen nemen is Covid al lang naar de geschiedenisboeken verwezen.

Dat dat het zelfde type volk is, lijkt mij nochtans vrij duidelijk..

Mogen ze inderdaad toch ook wel eens wat over communiceren.
Uit onderschepte telegram berichten lijkt dat zo inderdaad ook te zijn. Dan is de vraag of dit de Nederlander is die op straat komt tegen de avondklok, of het hier gewoon om dezelfde jongeren gaat die rellen schoppen en plunderen?

"Rellen en rwina"

Ja dat is echt wat ik zeg, dat die Hollanders naar hier komen.

😿
Maar je zegt niks. Je maakt toespelingen. Die op weinig slaan.

EU wantrouwt AstraZeneca, vermoedt dat het stiekem vaccins buiten Europa heeft verkocht

Lol, als die vaccins buiten de EU verkocht zijn, dan zou de EU toch echt eens zijn tanden mogen laten zien:
je hebt geen Europees leger nodig om gewoon een aantal legereenheden uit verschillende landen te coördineren om alle bedrijven van AstraZeneca militair te gaan bezetten en de productie "over te nemen" (lees: gewoon personeel het laten uitvoeren, maar onder militaire controle), zodat geen één vaccin van AZ de EU nog zou verlaten.

Dan had de farma-sector eens een gouden kans om z'n reputatie bij te schaven, want met wat winst maken op vaccins is wat mij betreft niets mis, maar dan heb je Pfizer die afkomt met "wij leveren dosissen, geen flacons! Zie maar dat je aan die duurdere spuitjes kan blijven geraken!" en dan nu mogelijks nog een stevig ondersteund bedrijf dat beloofde vaccins eerst elders verkocht zou hebben.

Nu goed, ik zou ook minder vertrouwen hebben in iemand die door gegoochel met cijfers en een verkeerde dosering aan 90% komt, in plaats van 70% waar het eerst leek te zitten.
Dat is toch niet waar, of heb ik dat verkeerd gelezen? Het zijn altijd dosissen en geen flacons die ze verkopen, maar er zijn toch geen duurdere spuiten nodig om er 6 uit te halen in plaats van 5? Dat was voor die zevende, die er inderdaad alleen in zat met preciezere insulinespuiten.

Dat AZ mogelijk buiten Europa heeft verkocht is nog wat anders. Maar ook daar gelden de contracten. En de extra tijd die Europa stopt in het nakijken, blijkt toch nuttig te zijn, als de dekking bij 65-plussers inderdaad veel minder is. Ik weet niet waarom dat negatief zou zijn in dit geval?

Ik denk dat er daar niemand over twijfelde.

Maar contracten moeten gevolgd worden. Bij Pfizer zal het wel kloppen dat er altijd over dosissen werd gesproken en nadat die toestemming hadden gekregen van EMA om er 6 uit te halen ipv 5 gaan ze inderdaad minder flacons leveren.
Maar ja dat is toch gewoon bullshit? Die extra dosis is het "restje" van hun flacons dat ze kunnen gebruiken met die betere spuit.

Heel dat AZ verhaaltje begint vreemder en vreemder te worden, ik denk dat daar ook wat politiek in verstrengeld zit. Voor AZ is het in ieder geval niet verstandig om de EU te belazeren voor een eenmalige meevaller gezien de mogelijke juridische gevolgen plus slechtere onderhandelingspositie voor toekomstige deals op vlak van goedkeuring nieuwe medicijnen, prijsafspraken en M&A activiteit.

Dan had de farma-sector eens een gouden kans om z'n reputatie bij te schaven, want met wat winst maken op vaccins is wat mij betreft niets mis, maar dan heb je Pfizer die afkomt met "wij leveren dosissen, geen flacons! Zie maar dat je aan die duurdere spuitjes kan blijven geraken!" en dan nu mogelijks nog een stevig ondersteund bedrijf dat beloofde vaccins eerst elders verkocht zou hebben.

Nu goed, ik zou ook minder vertrouwen hebben in iemand die door gegoochel met cijfers en een verkeerde dosering aan 90% komt, in plaats van 70% waar het eerst leek te zitten.
Militaire bezetting om de productie van een bedrijf "over te nemen"...
Ne mens moet hier soms toch dingen lezen hoor, jongens jongens :censored:

En "gegoochel met cijfers", dat is onzin. Tenzij je alle statistiek beschouwt als "gegoochel met cijfers".

Misschien toch ook wat hoopgevend nieuws;

Hoopvol nieuws uit Israël: “Geen enkele ernstige infectie gemeld bij wie twee doses Pfizer-vaccin kreeg”

Ik vraag me toch af of die maskers nut hebben bij jonge kinderen (zijn daar cijfers/studies van?)

Als je ziet hoe slecht/verkeerd sommige volwassenen al een masker dragen (en het bijgevolg dus nutteloos is)...

Denk dat je niet kan verwachten dat kinderen van 7-8 jaar een hele dag deftig hun mondmasker dragen. Misschien doet het dan wel meer kwaad dan goed. Anderzijds zijn kinderen op vele vlakken ook plichtsbewuster dan veel volwassenen.

Er wordt meestal gesproken over kinderen vanaf het 5e leerjaar, denk ik trouwens.
Je zegt het zelf al. Kinderen zijn plichtsbewuster. Dus die gaan dat dragen want de leerkracht / sportleerkracht heeft gezegd dat dat moet op die manier of anders mochten ze niet met elkaar spelen.
Zolang er geen volwassene is naar wie ze opkijken die iets anders zegt gaan ze dat dan ook correct doen.
Het is pas wanneer ze in hun apenjaren komen dat het om zeep is. Net zoals sommige volwassenen in hun apenjaren zijn blijven steken.

Eh, dat is echt niet wat Stuyfmans schrijft, hoor :D
"Dat is ginder toch ook gewoon hetzelfde uitschot als wat hier rel schopt bij het minste."

Dat zou betekenen dat "het uitschot wat hier rel schopt bij het minste" naar Nederland gaat om daar nu te rellen. Of andersom, dat de rellen die hier al zijn geweest (lijkt me wel mee te vallen) Nederlanders waren die nu ginds zitten. Nee, het is redelijk duidelijk wat hij bedoelt, maar voor iemand die het wil benoemen, benoemt hij het weinig. Maar dat is een discussie voor P&A.
Jij neemt het letterlijk op. Ergo dezelfde mensen. Maar je hebt geen garantie dat het dat effectief wil zeggen. JPV heeft al geantwoord welk uitschot dat het eigenlijk is.

Ergo mensen die er alleen zijn om er te rellen.

Uit curiositeit wat betreft de stijging van het aantal ziekenhuisopnames, zou die gelinkt kunnen zijn aan het feit dat een paar ziekenhuizen recent een uitbraak hebben gehad op niet-covid afdelingen?

Die indruk heb ik totaal niet. Toen de herstvakantie verlengd werd voelde je dat diegene met kinderen opnieuw van de aardbol verdwenen waren , ze waren moeilijker bereikbaar en leverden slechter voorbereidde dossiers af. Dat wordt altijd precies ergens aanvaard als 'jama die hebben het echt wel moeilijk'. Ze beseffen dat zelf ook wel, verontschuldigen zich, veel blabla dat het niet hun bedoeling was u met extra werk op te zadelen en life goes on. Het management zit op dat moment met hetzelfde probleem, zij moeten ook zien wat ze met hun kinderen gaan doen. Klanten zitten evenzeer met dat probleem en hebben evenzeer begrip dat er trager wordt opgeleverd.
Tegen in normaal tijden, als jij verhindert bent door een ziek kind, njah dan is dat uw probleem en niet dat van heel de maatschappij.
Dan gaan we terug maar naar een full lockdown. Met voor iedereen geen enkel contact. dat alleenstaanden en sociaal zwakkeren dan maar pech hebben is dat uw probleem, niet dat van heel de maatschappij. :unsure:

De overvoorzichtigheid van Europa mbt het goedkeuren van de vaccins komt alleszins op alle mogelijke manieren als een boomerang terug. Hoe kan het in godsnaam dat bvb. dat vaccin van AZ hier nog niet is goedgekeurd terwijl ze daar in andere Westerse landen al weken mee aan het inenten zijn.
Je kan dat vaccin moeilijk goedkeuren wanneer AZ nog geen aanvraag tot goedkeuring heeft gedaan

Militaire bezetting om de productie van een bedrijf "over te nemen"...
Ne mens moet hier soms toch dingen lezen hoor, jongens jongens :censored:

En "gegoochel met cijfers", dat is onzin. Tenzij je alle statistiek beschouwt als "gegoochel met cijfers".

Statistiek is inderdaad gegoochel met cijfers, tenminste wanneer je in bepaalde datasets naar believen subsets gaat selecteren, dan kan je perfect de uitkomst manipuleren. Er bestaan niet voor niets termen als p-hacking. Nu goed, in klinisch onderzoek waar véél experts je op de vingers kijken kom je daar niet mee weg, maar toch, je kan bezwaarlijk de 90% van AZ en de 95% van Pfizer op hetzelfde niveau plaatsen (los van de 5% verschil die er sowieso is).

Militaire bezetting is misschien een hyperbool, maar een uitvoerverbod voor AZ lijkt mij alvast een minimum minimorum als ze werkelijk vaccins zouden uitgevoerd hebben tegen de afspraken met de EU in.

Terwijl premier Alexander De Croo (Open Vld) telewerk verplicht, vergadert zijn eigen gemeenteraad in Brakel ook vanavond nog fysiek: “Coronaveilig en veel kwalitatiever dan babbelen tegen schermpjes”

Ondertussen gaat de gemeenteraad in Brakel gewoon fysiek door.
Zoiets hou je toch niet voor mogelijk? Zitten ze daar in een lege sportzaal naar elkaar te roepen. Kwestie van het goeie voorbeeld te tonen kan dit wel tellen.
Van mij mogen ze heel die ambtenarie ook eens grondig controleren op thuiswerk.
Mijn moeder voert puur administratief werk uit dat perfect vanop afstand kan gebeuren voor de stad en gaat nog geregeld op het stadhuis werken.
En onze burgemeester iedere dag op Facebook maar propaganda maken hoe goed we wel niet bezig zijn. Zum kotzen!

Het AZ vaccin wordt volgens mij aan kostprijs verkocht...

Je kan dat vaccin moeilijk goedkeuren wanneer AZ nog geen aanvraag tot goedkeuring heeft gedaan
Dat weet ik. Ge kunt u daarentegen wel afvragen waarom het twee weken moet duren om dat goed te keuren binnen de huidige omstandigheden.

Terwijl premier Alexander De Croo (Open Vld) telewerk verplicht, vergadert zijn eigen gemeenteraad in Brakel ook vanavond nog fysiek: “Coronaveilig en veel kwalitatiever dan babbelen tegen schermpjes”

Ondertussen gaat de gemeenteraad in Brakel gewoon fysiek door.
Zoiets hou je toch niet voor mogelijk? Zitten ze daar in een lege sportzaal naar elkaar te roepen. Kwestie van het goeie voorbeeld te tonen kan dit wel tellen.
Van mij mogen ze heel die ambtenarie ook eens grondig controleren op thuiswerk.
Mijn moeder voert puur administratief werk uit dat perfect vanop afstand kan gebeuren voor de stad en gaat nog geregeld op het stadhuis werken.
En onze burgemeester iedere dag op Facebook maar propaganda maken hoe goed we wel niet bezig zijn. Zum kotzen!

Dit is toch niet de schatten.

De regel is: telewerk is verplicht tenzij het niet anders kan, niet telewerk hoeft niet als je veilig fysiek kunt werken.

Deze gemeenteraad is dus eigenlijk compleet tegen de coronaregels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan