Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze zijn daar weer de politie aan het aanvallen.
Vraag mij ook af in welke mate dat nog echt gericht is allemaal tegen die maatregelen en eerder als de zoveelste reden om gewoon de boel in brand te steken en de politie aan te vallen.

Zelfs auto's die opgeblazen worden.
`t is toch wat he. In mijne tijd waren we blij met een opblaasbaar rubberbootjes en nu hebben ze zelfs opblaasbare auto`s. Times have changed indeed.

btw: die instagram is prive, dus weinig nut om die te linken?

`t is toch wat he. In mijne tijd waren we blij met een opblaasbaar rubberbootjes en nu hebben ze zelfs opblaasbare auto`s. Times have changed indeed.

btw: die instagram is prive, dus weinig nut om die te linken?

Ah, my bad!
Enfin voor de mensen die 't willen volgen wel ne aanrader dan om te volgen.

Ik heb de voorbije maanden al vaak gedacht: blij dat ik nu geen student ben (en zeker geen eerstejaars):
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/25/felix-coens-opinie/

We viseren iedereen: politici, experts, jongeren, etnische groepen… We willen een schuldige aanduiden, een zondebok. We hebben het gevoel dat we allemaal verwaarloosd worden en reageren dat af op elkaar. De maatregelen houden niet genoeg rekening met iedereen. Beleidsmakers zijn schandalige mensen zonder hart. Alsof iemand anders het zoveel beter zou doen.
Ik wil niet zagen, ik vind niet dat ik meer recht heb om te klagen dan een ander, integendeel. Ik wil geen steun krijgen, wil niet horen dat het erg is, dat weet ik zelf ook wel. Ik zeg dit niet als jongere, ik moet niet anders behandeld worden omdat ik het lastig heb. Niemand zit hier alleen in, in tegenstelling tot hoe het soms lijkt, is er geen wij-zij. Niet alleen jongeren hebben het lastig, niet alleen de horeca, iedereen zit in deze situatie.
Nagel op de kop.

Vaccin van AstraZenica zou maar bij 8% van de 65-plussers aanslaan. Kleine domper, hoewel dat aan de andere kant wel zou betekenen dat 'jongere' mensen sneller ingeënt kunnen worden?

Omdat de Belg, in tegenstelling tot deze regering, nog wel respect heeft voor onze parlementaire democratie en begrijpt dat wagens in de fik gaan steken en winkels plunderen absoluut niet de manier is om uw punt te maken.
We hebben het te goed om te protesteren. Jan met de pet heeft geen hol aan "parlementaire democratie", lol.

Vaccin van AstraZenica zou maar bij 8% van de 65-plussers aanslaan. Kleine domper, hoewel dat aan de andere kant wel zou betekenen dat 'jongere' mensen sneller ingeënt kunnen worden?
Ik heb dat artikel eens nagelezen, en ik vermoed dat die analyse te maken heeft met het feit dat er zeer weinig oudere mensen het testregime met aangepaste dosis hebben gekregen (waarvan achteraf bleek dat dat niet de reden was van de betere werking, maar wel de verlengde tijdsduur tussen twee inentingen). Dat staat ook duidelijk in de publicatie van de resultaten.

" The limitations include that less than 4% of participants were older than 70 years of age, no participants older than 55 years of age received the
mixed-dose regimen"

Er zijn voor de oudere mensen dus alleen maar resultaten gekend met het vaccinatieschema waarvan we weten dat dat niet zo efficiënt was.

Ze moeten wel snel gaan uitdokteren wat dit betekent voor iedereen onder de 65 jaar. Want als het bij risico patienten onder de zestig wel werkt...dan hou je die van AZ voor hen gewoon aan de kant en geef je Pfizer en Moderna aan ouderen.

Omdat er niks gecoördineerd wordt hier, anders zou ik mogelijk ook gaan. En nee ik heb geen tijd om het zelf te coördineren. Ik juich die protesten in Nederland wel toe.
Oftewel: Ik klaag dat er niets gedaan wordt, maar ik ga zelf wel niets doen! Zo is het ook wel makkelijk om te roepen dat "de Belgische bevolking" mak is. Of kan het heel misschien zijn, dat ondanks de ongemakken die de maatregelen met zich meebrengen je het toch niet zo slecht hebt op dit moment en eigenlijk geen reden hebt om te gaan protesteren.

En hoe je protesten waarbij winkels worden geplunderd en een ziekenhuis wordt bekogeld kan toejuichen gaat er bij al helemaal mij niet in.

Ze moeten wel snel gaan uitdokteren wat dit betekent voor iedereen onder de 65 jaar. Want als het bij risico patienten onder de zestig wel werkt...dan hou je die van AZ voor hen gewoon aan de kant en geef je Pfizer en Moderna aan ouderen.
Een paar weken geleden waren er hier enkele mensen die kloegen over 't feit dat België veel te veel vaccins had aangekocht. Voor 17 miljoen mensen dacht ik.
Dat was om dit soort problemen op te vangen, risicospreiding heet zoiets. Aan de kostprijs van die vaccins, zou je al helemaal een randdebiel moeten zijn om dat niet te doen.

Oftewel: Ik klaag dat er niets gedaan wordt, maar ik ga zelf wel niets doen! Zo is het ook wel makkelijk om te roepen dat "de Belgische bevolking" mak is. Of kan het heel misschien zijn, dat ondanks de ongemakken die de maatregelen met zich meebrengen je het toch niet zo slecht hebt op dit moment en eigenlijk geen reden hebt om te gaan protesteren.

En hoe je protesten waarbij winkels worden geplunderd en een ziekenhuis wordt bekogeld kan toejuichen gaat er bij al helemaal mij niet in.
Ik (en velen) zijn de maatregelen al tien maanden kotsbeu, en er is nog steeds geen einde in zicht. Dit virus is voor mij een onschuldige verkoudheid dus waarom zou ik hier nu al een jaar heel mijn leven op een andere manier voor moeten organiseren? Solidariteit voor ouderen kent zijn grenzen. Een online petitie tekenen of een "mars voor de vrijheid" organiseren zal niets uithalen. Dit soort rellen tonen veel duidelijker aan dat een deel van de bevolking er genoeg van heeft. Niet dat dat direct iets gaat veranderen op korte termijn, maar de toon is wel gezet.

Edit: Maar wel akkoord, ziekenhuizen bekogelen of testcentra in brand steken is onzinnig.

Ik (en velen) zijn de maatregelen al tien maanden kotsbeu, en er is nog steeds geen einde in zicht. Dit virus is voor mij een onschuldige verkoudheid dus waarom zou ik hier nu al een jaar heel mijn leven op een andere manier voor moeten organiseren? Solidariteit voor ouderen kent zijn grenzen. Een online petitie tekenen of een "mars voor de vrijheid" organiseren zal niets uithalen. Dit soort rellen tonen veel duidelijker aan dat een deel van de bevolking er genoeg van heeft. Niet dat dat direct iets gaat veranderen op korte termijn, maar de toon is wel gezet.
De personen in Nederland die de boel aan het afbreken zijn, doen dat niet omdat ze de maatregelen beu zijn hoor. Die doen dat omdat elk excuus goed is.

Een paar weken geleden waren er hier enkele mensen die kloegen over 't feit dat België veel te veel vaccins had aangekocht. Voor 17 miljoen mensen dacht ik.
Dat was om dit soort problemen op te vangen, risicospreiding heet zoiets. Aan de kostprijs van die vaccins, zou je al helemaal een randdebiel moeten zijn om dat niet te doen.

Kijk, ik ga echt eerlijk zijn dat er bij mij een soort egoistische hoop speelt. Ik zit al dagen te stressen over het idee dat met al die vertragingen ik mijn vaccin in maart gewoon ga mogen vergeten en dat het nog veel langer gaat duren dan ik eigenlijk aan kan.

Als blijkt dat Astrazeneca op mensen onder de zestig wel vat heeft...dan groeit weer ergens die hoop. Geef me gewoon dat van AZ dan en hou Pfizer en Moderna voor de oudere bevolking. Ik wil er gewoon van af zijn. Ik wil...na een tweede spuitje...alleen en met een mondmasker op een lamp gaan kopen in de Ikea of eens een Colruyt binnen. ( yup....we zitten al op dat punt.)

De personen in Nederland die de boel aan het afbreken zijn, doen dat niet omdat ze de maatregelen beu zijn hoor. Die doen dat omdat elk excuus goed is.
Exact. Elk excuus zal wel goed zijn om een keer de boel te gaan afbreken. Was het niet Corona, dan had het wel Feyenoord geweest die verloren hadden.

Jij hebt met hen een interview afgelegd?
Je hoeft geen interview af te leggen om te kijken wat voor personen daaraan meededen.

Kijk, ik ga echt eerlijk zijn dat er bij mij een soort egoistische hoop speelt. Ik zit al dagen te stressen over het idee dat met al die vertragingen ik mijn vaccin in maart gewoon ga mogen vergeten en dat het nog veel langer gaat duren dan ik eigenlijk aan kan.

Als blijkt dat Astrazeneca op mensen onder de zestig wel vat heeft...dan groeit weer ergens die hoop. Geef me gewoon dat van AZ dan en hou Pfizer en Moderna voor de oudere bevolking. Ik wil er gewoon van af zijn. Ik wil...na een tweede spuitje...alleen en met een mondmasker op een lamp gaan kopen in de Ikea of eens een Colruyt binnen. ( yup....we zitten al op dat punt.)
je kan toch nu al alleen de Colruyt en de Ikea binnen met mondmasker ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan