Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies ook veel boekingen voor kortbij-vakanties tijdens de “afkoelingsweek” vlak voor de krokusvakantie.
Bij ons op het werk ook veel vraag naar opname vakantiedagen of vraag voor extra “thuiswerk” tijdens die week.

Er zal weer veel “gewerkt” en “gestudeerd” worden.

Ik keur de manier van hoe ze protesteren ook niet goed.
Maar niets mis met protesteren op een beschaafde manier. Dat zou gerust hier wat meer mogen wanneer er overdreven wordt met de aanpak.
Ik denk dat er hier minder tegenkracht is omdat Belgen zich meer conformistisch gedragen dan in de buurlanden. In Duitsland bijvoorbeeld zie je ook regelmatig protesten, is niet enkel in NL

Het jammere is dat door volk zoals in NL dat ziekenhuizen aanvalt veroorzaakt dat iedereen dat niet eens met de huidige aanpak als complottheorist of idioot wordt bestempeld. Maar het is zelf idiootgedrag om 2 kampen te verdelen: je bent pro huidige aanpak of je bent een complot gek. Het is duidelijk dat het arme deel van de bevolking hard aan het afzien is door de aanpak, complot of niet. Het mag niet lang meer duren, En een Universal Basic Income geeft enkel maar meer macht uit handen uit de arme groep, compleet afhankelijk van de overheid in dat geval. Begrijpelijk dat men niet naar zo'n situatie toe wilt.
Say what?
Het is inderdaad beter gewoon de armen gewoon aan hun lot over te laten?

Waarom is de Belgische bevolking zo mak tegenover de Nederlanders? Iemand een idee van de mogelijke verklaringen? Hier zie ik geen protesten terwijl de Walen met een bijna even strenge avondklok zitten.
Omdat de Belg, in tegenstelling tot deze regering, nog wel respect heeft voor onze parlementaire democratie en begrijpt dat wagens in de fik gaan steken en winkels plunderen absoluut niet de manier is om uw punt te maken.

Precies ook veel boekingen voor kortbij-vakanties tijdens de “afkoelingsweek” vlak voor de krokusvakantie.
Bij ons op het werk ook veel vraag naar opname vakantiedagen of vraag voor extra “thuiswerk” tijdens die week.

Er zal weer veel “gewerkt” en “gestudeerd” worden.
Hoe kan je nu vragen voor extra thuiswerk aangezien dat verplicht is, tenzij het niet anders kan

Voor degenen die 't "live" in Holland willen volgen. Hij zet zowat alles op z'n stories.
Geleen zou er al wat opstandjes zijn

Voor degenen die 't "live" in Holland willen volgen. Hij zet zowat alles op z'n stories.
Geleen zou er al wat opstandjes zijn

De brandjes zijn begonnen... Gaat opnieuw een zware nacht worden daar...

Hier noemen we die mensen gewoon "Brusselse jongeren" en worden ze hier op het forum uitgemaakt voor krapuul ipv te zeggen dat ze gelijk hebben.
Dit gewoon hé. Wat lowlife relschoppers. Maar als het op een ander gebeurt zijn het plots mensen die inzitten met het aantasten van onze burgerrechten.

Wij werken al sinds 1e Lockdown allemaal thuis.

Gewoon arbeidsinspectie contacteren zou ik zeggen
Hier is de logica dat ze om de paar dagen gaan werken(ict) ,personeelsdienst altijd op het werk , net zoals alle productiechefs , en de grote bazen. Over de boekhouding weet ik het nu niet echt . Weet wel dat tijdens de eerste golf ook de productiechefs grotendeels thuiszaten , de logica waarom de personeelsdienst aanwezig is ontgaat me . Ook de verkoopsdienst blijft aanwezig op het werk .

Over boekhouders ken ek er ook die aanwezig zijn op het werk, krijgen een blaadje dat ze onmisbaar zijn en daarmee is klaar . Waar ze zelf zegt dat ze enkel een laptop nodig heeft .

Er zijn al meer details gekend over die besmetting in Nieuw-Zeeland waar het hier gisteren over ging. Geen abnormaal hoge incubatietijd, de vrouw is besmet geraakt met de Zuid-Afrikaanse variant in het quarantainehotel. Is bevestigd via genoomsequentie.

De vrouw gebruikte de NZ Covid Tracking app waardoor de contact tracers een gedetailleerd overzicht konden geven van plaatsen waar deze vrouw geweest was:

Doen ze daar knap.

Hier noemen we die mensen gewoon "Brusselse jongeren" en worden ze hier op het forum uitgemaakt voor krapuul ipv te zeggen dat ze gelijk hebben.

Dit gewoon hé. Wat lowlife relschoppers. Maar als het op een ander gebeurt zijn het plots mensen die inzitten met het aantasten van onze burgerrechten.
Bwa, dat is geen eerlijke vergelijking eh. Hier in België zijn vrij weinig betogingen tegen de coronamaatregelen geweest en die zijn vrijwel zonder incidenten verlopen:

De betogingen in Brussel die zijn uitgemond in volwaardige rellen waren van een totaal andere orde. Daar ging het bv. over een jongen die wegvluchtte van een politiecontrole met zijn eigen dood tot gevolg. De andere vanwege de arrestatie omdat hij de coronamaatregelen overtrad van een persoon die nadien overleed aan een hartstilstand waar nadien bleek dat deze persoon aan een hartafwijking leed. Beide betogingen onder het mom van "Justice for <insert slachtoffer>" zijn op volwaardige rellen inclusief vernielingen, brandstichting, aanval op de politie, etc uitgedraaid. Hetzelfde met die brandstichtingen in Brussel met nieuwjaar.

En kom, je moet ook eens kijken van wie die uitspraken als "De Nederlanders laten tenminste niet op hun kop zitten, zij betogen!" komen hier op het forum en dan weet je zelf toch ook dat je daar niet al te veel aandacht aan moet spenderen. Ik neem aan dat iedereen met een greintje verstand zowel al die rellen in Brussel veroordeeld als alle rellen die nu in Nederland aan de gang zijn. Ik bedoel, een ziekenhuis bekogelen met stenen, kan je nog zieliger zijn als mens?

Ze zijn daar weer de politie aan het aanvallen.
Vraag mij ook af in welke mate dat nog echt gericht is allemaal tegen die maatregelen en eerder als de zoveelste reden om gewoon de boel in brand te steken en de politie aan te vallen.

Zelfs auto's die opgeblazen worden.

Er zijn natuurlijk ook gewoon wat paralellen waarbij de waarheid in het midden ligt. Namelijk dat in beide gevallen die betogingen initieel wel ok verlopen, rustig en zonder problemen, maar dat vaak nadien alleen de probleemgevallen overblijven, de boel afbreken en alle aandacht naar zich krijgen waardoor iedereen daarbij mee in het bad getrokken wordt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan