Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze zullen hun uiterste best wel doen. De TV-gelden zullen wel al betaald zijn. Er hangt teveel vanaf. Nog eens uitstellen is onmogelijk, want volgend jaar is het WK daar.

Er wordt al serieus afgewogen om het maar op één plaats te doen (ipv in 12? verschillende Europese steden). Dat zal het ook wel worden. Als je het allemaal in één land kan organiseren én zonder publiek, dan zie ik het gewoon doorgaan hoor.
welk land wil dat risico nemen ? nuja denk wel dat we binnenkort meer en meer gaan weten over al die zomerevenementen .

Iedereen weet toch dat dat van de kappers gewoon om te sussen is? Men probeert zo de bevolking stil te houden, 13 februari is weer dikke week gewonnen, elke week telt nu. Begin februari zal men dan met spijt aankondigen dat de kappers toch niet open mogen en zal men wss wel weer op een andere manier sussen ("Het licht aan het eind van de tunnel is in zicht"). Creatieve vorm van verdeel en heers omdat de bevolking het gewoon strontemoe is.

welk land wil dat risico nemen ? nuja denk wel dat we binnenkort meer en meer gaan weten over al die zomerevenementen .
Had Rusland zich al geen kandidaat gesteld? :D

Allé, het andere scenario met de verschillende steden zal ook nog altijd op tafel liggen veronderstel ik. Veel verschillend met de CL nu, is dat idd niet. Het zal hoe dan ook wel doorgaan...

Had Rusland zich al geen kandidaat gesteld? :D

Allé, het andere scenario met de verschillende steden zal ook nog altijd op tafel liggen veronderstel ik. Veel verschillend met de CL nu, is dat idd niet. Het zal hoe dan ook wel doorgaan...
ik had idd ook wel Rusland gehoord :p denk dat voor de rest niet veel landen dat zien zitten om nu een heel tornooi van 24 ploegen in hun land te organiseren zonder publiek volop in vaccinatiecampagne :p

goh ja welk risico? 't Is niet dat elke ploeg hun supporters gaan meepakken hé (aleja misschien tegen dan mag het). Maar anders is het een match tussen spelers die grondig getest zijn gelijk nu

ik had idd ook wel Rusland gehoord :p denk dat voor de rest niet veel landen dat zien zitten om nu een heel tornooi van 24 ploegen in hun land te organiseren zonder publiek volop in vaccinatiecampagne :p
Bwa, ik kan mij voorstellen dat dat wel gaat hoor. Voorafgaandelijk testen, quarantaine voor twee weken, nogmaals testen en klaar.

In het Verenigd Koninkrijk werden zaterdag liefst 493.013 vaccinaties uitgevoerd. Dat is een record. 491.970 mensen kregen hun eerste dosis, 1.043 kregen hun tweede.
De Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock heeft onthuld dat driekwart van de 80-plussers een eerste prik heeft gekregen. In totaal werden al 6,4 miljoen Britten gevaccineerd sinds het begin van de uitrol.
De Britse overheid wil tegen 15 februari 15 miljoen mensen in de vier prioriteitsgroepen, waaronder de 80-plussers, gevaccineerd hebben.
Hoeveel hebben wij er dit weekend gezet ?

Ook al paar keer zien passeren hier.
Er is ook nog die betoging: "impeachment van de regering" die zou doorgaan zondag, als is me niet duidelijk of die nu goedgekeurd is of niet.
Lijkt me dat daar ook nog wel wat anti-lockdown volk op zou kunnen afkomen.

Ook al paar keer zien passeren hier.
Er is ook nog die betoging: "impeachment van de regering" die zou doorgaan zondag, als is me niet duidelijk of die nu goedgekeurd is of niet.
Lijkt me dat daar ook nog wel wat anti-lockdown volk op zou kunnen afkomen.
Kan alleen maar afleiden dat onderwijs op afstand of niet geen enkel impact zal hebben op de jonge generatie als zelf deze generatie 2 dt fouten kan maken in 3 zinnen.

Bwa, ik kan mij voorstellen dat dat wel gaat hoor. Voorafgaandelijk testen, quarantaine voor twee weken, nogmaals testen en klaar.
Je moet als land ook altijd rekening houden met uw bevolking. En als je ziet dat 80% van de Japanners de Spelen liever niet ziet doorgaan veronderstel ik dat hetzelfde gevoel zal leven bij het EK. Mensen klagen nu al dat voetballers elkaar mochten omhelzen, wat zal dat dan niet geven als ze vanuit alle uithoeken (relatief gesproken) van de wereld naar 1 land gaan reizen. Je kan als land nu eenmaal niet om uw publieke opinie heen. Zeker omdat de meeste Westerse landen op dat moment in een cruciaal punt van hun vaccinaties komen. Wie gaat hier een risico willen lopen?

Zeker aangezien er toch nog steeds een hoop kosten bijkomen, je kan die niet in een IBIS hotel te slapen leggen en laten spelen op het veld van Kortrijk bij wijze van spreken. Die kosten krijg je er nu al totaal niet uit omdat uw horeca en dergelijke volledig plat liggen. En je zit met de potentiële overlast van supporters, want van die fanatieke Engelsen of Russen gaan zich echt niet laten tegenhouden om te reizen naar het land waar het EK doorgaat.

Ik zie net zo graag voetbal als u en zou dus graag het EK zien doorgaan, maar ik heb er toch mijn twijfels over voor binnen 5 maanden.

In de zijlijn ivm "dingen" die wel of niet kunnen doorgaan:
afgelopen week kondigde Armin Van Buuren de jubileumparty voor "A State of Trance 1000" aan, deze zal doorgaan 3/4 september, indoor in de Jaarbeurs in Utrecht. Een evenement dat jaarlijks uitverkocht is (verdeeld over meerdere zalen toch wel 30.000 man schat ik) met ook heel wat internationale bezoekers. De ticketverkoop hiervoor begint deze week.

Toch wel verrassend aangezien dit een van de zéér weinige niéuwe zaken zijn die de afgelopen maanden werden aangekondigd én in verkoop gaan, behalve natuurlijk concerten/evenementen die gewoon al hadden moeten doorgaan en (opnieuw) verplaatst zijn geweest.

Ik ben benieuwd in welk mate hun (té?) optimistische gok hiervoor werkelijkheid gaat worden. Alhoewel ik zeer goed besef dat de kans reëel is dat het uiteindelijk toch niet door zal kunnen gaan, zorgt het mentaal bij mij toch alvast voor een kléin minpuntje dat ik plots tickets voor iets ga kopen dat tot nader orde door zal gaan en waar ik dus naar zal kunnen uitkijken.

Moderna heeft resultaten bekend gemaakt van hun laboanalyse van hoe hun vaccin presteert bij de Britse en Zuid-Afrikaanse variant. De resultaten zijn zoals verwacht, het vaccin werkt nog steeds maar wel iets minder goed bij de Zuid-Afrikaanse variant. Voor optimale bescherming gaat het bedrijf een derde spuitje testen.

Bemoedigend dat de standaard dosering toch ook al voldoende zou beschermen.

Het Nederlandse Bosfestival wil een editie in het najaar en Pinkpop en Paaspop verschuiven wss ook naar het najaar. Veel heeft te maken met een nieuw garantiefonds dat de onkosten vergoed als de overheid het toch verbiedt, enkel voor evenementen na 1 juli. Impliciet verstonden organisatoren dat een mega-event voor die datum quasi onmogelijk is. Er staan nog grote concerten op de planning zoals Celine Dion in april, maar wie verwacht daar al 10.000 mensen in Sportpaleis als we nu nog nauwelijks mensen mogen zien.

De Olympische Spelen in Tokio kampen met een probleem van meer dan 5000 atleten van 190+ landen waarvan honderden samen in stadions of zwembaden zitten voor competitie. Sommigen hebben er geen zin in, anderen kijken bevreesd uit naar het vaccin dat op tijd moet komen. En zonder publiek is het gewoon een dure affaire. Het IOC wil dat het doorgaat want zij incasseren de tv-rechten, de kosten zijn voor Tokio.

Het Nederlandse Bosfestival wil een editie in het najaar en Pinkpop en Paaspop verschuiven wss ook naar het najaar. Veel heeft te maken met een nieuw garantiefonds dat de onkosten vergoed als de overheid het toch verbiedt, enkel voor evenementen na 1 juli. Impliciet verstonden organisatoren dat een mega-event voor die datum quasi onmogelijk is. Er staan nog grote concerten op de planning zoals Celine Dion in april, maar wie verwacht daar al 10.000 mensen in Sportpaleis als we nu nog nauwelijks mensen mogen zien.

De Olympische Spelen in Tokio kampen met een probleem van meer dan 5000 atleten van 190+ landen waarvan honderden samen in stadions of zwembaden zitten voor competitie. Sommigen hebben er geen zin in, anderen kijken bevreesd uit naar het vaccin dat op tijd moet komen. En zonder publiek is het gewoon een dure affaire. Het IOC wil dat het doorgaat want zij incasseren de tv-rechten, de kosten zijn voor Tokio.

Zo gaat het altijd al met het IOC. Hoeveel van die stadia staan nu al niet te verkommeren.

Overigens zie ik een festivalzomer niet meteen plaatsvinden. En als die al plaatsvind dan is het super kleinschalig in bubbels zoals vorige zomer. Maar of je dat nog een festival kunt noemen....

goh ja welk risico? 't Is niet dat elke ploeg hun supporters gaan meepakken hé (aleja misschien tegen dan mag het). Maar anders is het een match tussen spelers die grondig getest zijn gelijk nu
Dat is toch nog altijd veel volk hoor, elk land 23 spelers + nog een hele staf erbij. En dan uiteraard ook van elk land een hoop journalisten enz. Moeten allemaal uiteraard in hotels, waar ook mensen werken.
Als ge ziet hoe vaak er nu coronagevallen zijn in het voetbal, is het bijna 100% zeker dat dat ook tijdens het EK zal gebeuren.

Nu ja, geld genoeg in die wereld om dat allemaal te organiseren he.

Moderna heeft resultaten bekend gemaakt van hun laboanalyse van hoe hun vaccin presteert bij de Britse en Zuid-Afrikaanse variant. De resultaten zijn zoals verwacht, het vaccin werkt nog steeds maar wel iets minder goed bij de Zuid-Afrikaanse variant. Voor optimale bescherming gaat het bedrijf een derde spuitje testen.

Altijd fijn dat hier soms iemand heel nuttige en interessante dingen post, merci (y)

Man, ik word ziek van al de voorspellingen en doemberichten die nu weeral opduiken. MEER, MEER, MEER MAATREGELEN. IEDEREN OPSLUITEN IN HUN KOT. Er lijkt echt geen einde te komen al die zever. Nog maar eens een paar maanden "op onze tanden bijten" noemen ze dat dan. Echt toffe vooruitzichten weeral. Nu nog een opdoffer over de werkzaamheid van de vaccin binnen enkele weken/maanden en het is helemaal compleet.

Dat is toch nog altijd veel volk hoor, elk land 23 spelers + nog een hele staf erbij. En dan uiteraard ook van elk land een hoop journalisten enz. Moeten allemaal uiteraard in hotels, waar ook mensen werken.
Als ge ziet hoe vaak er nu coronagevallen zijn in het voetbal, is het bijna 100% zeker dat dat ook tijdens het EK zal gebeuren.

Nu ja, geld genoeg in die wereld om dat allemaal te organiseren he.

Altijd fijn dat hier soms iemand heel nuttige en interessante dingen post, merci (y)

Allemaal EuroDisney in en een grote EK bubbel voor de voetballers. Geen persconferenties, enkel trainen en spelen. Een beetje zoals de NBA vorig jaar gedaan heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan