Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Één van de experten loopt bier uit te delen op de markt.
Ik hoop dat hij zijn conclusies trekt en de eer aan zichzelf houdt.
Van Ranst werkte mee aan de opname van een promofilmpje in samenwerking met een productiehuis bedoeld om de horeca te steunen binnenkort met zicht op een mogelijke heropening. Maar he, als we maar kunnen zagen op Van Ranst he.

Van Ranst werkte mee aan de opname van een promofilmpje in samenwerking met een productiehuis bedoeld om de horeca te steunen binnenkort met zicht op een mogelijke heropening. Maar he, als we maar kunnen zagen op Van Ranst he.
Oh ja leuk een filmpje voor de horeca. De restauranthouders staan te springen! Da's gelijk De Croo die zegt dat we gewoon moeten chatten en babbelen (y)

Oh ja leuk een filmpje voor de horeca. De restauranthouders staan te springen! Da's gelijk De Croo die zegt dat we gewoon moeten chatten en babbelen (y)
De Van Ranst heeft het voorbije jaar nu eenmaal een stevige bekendheid gekregen. In goede en slechte zin. Ik ga in elk geval wachten tot ik het resultaat van dat filmpje en de context zie voor ik ga beginnen zagen erover.

De man die op Twitter de tip gaf: "zorg voor meer inkomsten dan uitgaven, probeer dan nog maar eens failliet te gaan", gaat nu even een promofilmpje voor de horeca opnemen. hi-la-risch.

Luisteren is toch moeilijk denk ik voor sommigen

Opnieuw grote bijeenkomst stilgelegd in dezelfde Antwerpse synagoge waar vanochtend al 37 mensen werden betrapt

Toevallig iemand de reportage daarover gezien op VTM nieuws? Terwijl de politie daar dus bezig was met het pand te ontruimen kwam daar nog een oud madammeke toe (uiteraard standaard mondmasker onder de neus). En zo maar lameren van waarom mag ik niet binnen?? Ben toch geen crimineel??? wtf, sommige mensen toch :unsure:

En die synagoge ligt blijkbaar in 1 van die wijken waar iedereen gesommeerd werd om zich te laten testen.

De discussie is hier al zo vaak gevoerd, maar goed, ik laat me nog eens vangen.
Wat is het alternatief?
En dan niet in de droomwereld waar je perfect weet waar het zit. Maar in de echte wereld.

Dat men te laat maatregelen heeft getroffen een paar keer, daar ga ik mee akkoord. Daar niet van he. Maar zou je iets concreter kunnen zijn in het alternatief dat jij voorstelt?

Want dat bubbeltje van de "perfecte contacttracing", bestaat niet. Verre van. En neen, dat ligt niet aan België.
Moest men qua tracing zijn best gedaan hebben, ik zou veel milder zijn. De perfecte contacttracing verwacht niemand. Dit kan niet het snelste en beste zijn wat men kon op dat vlak. Dat men er niet vol op inzette is begrijpelijk natuurlijk, want tracing is ook gewoon kansloos met alle deuren open. Dus ook een gevolg van de flatten the curve strategie.
Als de experten die naam waardig zijn, zouden ze er direct bij gezegd hebben dat we met flatten the curve in de praktijk voor 2 jaar vertrokken zijn. Niet veel mensen, en blijkbaar ook niet onze overheid, beseften goed wat zoiets betekent. De ontwikkeltijd van een vaccin werd ook vanaf dag 1 op 1 tot anderhalf jaar geschat. Dit werd eerder gesust met de hoop op natuurlijke aanmaak van groepsimmuniteit. DAT is de droomwereld, want axhteraf gezien een dikke blaas. Wat we nu meemaken is helaas de harde realiteit. En die moeten we ook uitleggen aan de nabestaanden van de slachtoffers van de 2e golf. Want ook al kunnen de overheden in februari en maart het excuus inroepen op snelheid te zijn gepakt, en niet direct wisten welke expert te volgen, voor het niet crushen en totaal tracen tijdens de zomer om veiliger het nieuwe griepseizoen in te gaan is er echt geen excuus. En dat zowel op belgisch als europees niveau.

Moest men qua tracing zijn best gedaan hebben, ik zou veel milder zijn. De perfecte contacttracing verwacht niemand. Dit kan niet het snelste en beste zijn wat men kon op dat vlak. Dat men er niet vol op inzette is begrijpelijk natuurlijk, want tracing is ook gewoon kansloos met alle deuren open. Dus ook een gevolg van de flatten the curve strategie.
Als de experten die naam waardig zijn, zouden ze er direct bij gezegd hebben dat we met flatten the curve in de praktijk voor 2 jaar vertrokken zijn. Niet veel mensen, en blijkbaar ook niet onze overheid, beseften goed wat zoiets betekent. De ontwikkeltijd van een vaccin werd ook vanaf dag 1 op 1 tot anderhalf jaar geschat. Dit werd eerder gesust met de hoop op natuurlijke aanmaak van groepsimmuniteit. DAT is de droomwereld, want axhteraf gezien een dikke blaas. Wat we nu meemaken is helaas de harde realiteit. En die moeten we ook uitleggen aan de nabestaanden van de slachtoffers van de 2e golf. Want ook al kunnen de overheden in februari en maart het excuus inroepen op snelheid te zijn gepakt, en niet direct wisten welke expert te volgen, voor het niet crushen en totaal tracen tijdens de zomer is er echt geen excuus.
Geen concreet voorstel dus.

.
Het kan natuurlijk (je kan honderden spuiten zetten). Ik zie ook niet waarom die vaccins elkaar zouden tegenwerken, maar of het een versterkend effect zou hebben, lijkt me ook niet.

Overheid houdt alvast bij wie een vaccin kreeg, dus in principe mag je geen 2 vaccins toegediend gekregen hebben.

Lijkt me beter geen medische uitspraken of advies te geven op een forum.
Daar zijn dokters voor.

.

Lijkt me beter geen medische uitspraken of advies te geven op een forum.
Daar zijn dokters voor.
😅

Trouwens: https://www.bbc.com/news/uk-55519042
Dr Mary Ramsay, Public Health England's head of immunisations, said: "We do not recommend mixing the Covid-19 vaccines - if your first dose is the Pfizer vaccine you should not be given the AstraZeneca vaccine for your second dose and vice versa."
Dr Ramsay added that on the "extremely rare occasions" where the same vaccine is unavailable or it is unknown which jab the patient received, it is "better to give a second dose of another vaccine than not at all".
Uiteraard is dat niet aangeraden, want daar zijn nog geen studies rond uitgevoerd.

Zeg je iets nieuws in je post waar ik nog niet op gereageerd zou hebben met argumenten die je dan straal negeert?

Nee. Vandaar geen inhoudelijke reactie op een post die zelf niet antwoordt op de vraag naar hoe je het dan zelf zou aanpakken.
Ik zie ook het nut niet om concrete voorstellen uit te werken als we het nog niet eens zijn over de strategie. Want dat is de essentie van ons meningsverschil:
Ik verkies het nastreven van de crush strategie, ook al kan het niet perfect binnen de economische en humane grenzen, maar wel maximaal doen wat men kan om een crush na te streven. En zeker tijdens de zomer lag die kans voor het grijpen als we tegen dan tracing, beperkte contacten, beperkt reizen en hygieneregels optimaliseerden.

Jij gaat blijkbaar eerder akkoord met de strategie van vele westerse landen: we proberen de crush niet, maar gaan enkel voor flatten en voorkomen te grote IC bezetting.

Het enige argument dat ik voorlopig van jou kreeg om die strategie te verantwoorden is: "de eerste is voor ons onmogelijk" Ik beweer ook niet dat wij die even efficient en even snel gaan kunnen uitvoeren als andere landen met een geografisch voordeel, andere bevolkingsdichtheid, minder bewegingen van personen... Maar dan nog vind ik het fout om dat doel te laten varen, en dan maar totaal te kiezen voor die 2e optie. Zeker toen op een bepaald moment de hoop op groepsimmuniteit wegviel. Tenminste dan had men zijn kar moeten keren.

Moest bvb binnenkort blijken dat ook de groepsimmuniteit dmv vaccins twijfelachtig wordt door mutaties, zou je dan wel van gedacht veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan