Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nochtans begrijp ik wat hij wil zeggen zonder bepaalde terminologie uit te moeten puren & de essentie van zijn betoog verloren gaat.
Soit, deze simpele ziel zal dan wel maar naar de HLN comments verhuizen, als dit verdere discussies hier ten goede komt.
In de laatste post van loser vind ik nochtans duidelijk uitgelegd waarom sommigen dat betoog van wootwoot integendeel nogal onduidelijk vinden.

Het komt erop neer dat in situatie 1, gezond verstand een andere redenering blijkt te volgen dan in situatie 2.
En dat of iets gezond verstand is, vooral blijkt af te hangen van de mening van de poster.

Vandaar dat 'gezond verstand' in twijfel getrokken wordt.
Dat is niet semantisch of meta.

Hier ben ik wel blij mee, mits ze controleren bij het afhalen van de skipass of alleen onder aan de berg. Zo lijkt het skiseizoen wel gered te worden komende winter.

Nochtans begrijp ik wat hij wil zeggen zonder bepaalde terminologie uit te moeten puren & de essentie van zijn betoog verloren gaat.
Soit, deze simpele ziel zal dan wel maar naar de HLN comments verhuizen, als dit verdere discussies hier ten goede komt.
Nochtans heb ik nu al drie keer proberen uit te leggen hoe ik het zie, maar bij jou zie ik ook alleen maar vaagheden. Leg het dan eens uit, dan kunnen we het misschien ergens over hebben. Want hoe ga jij "proportionele maatregelen" precies invullen dan?

Ik ga niet herhalen wat reeds uitgelegd is in wootwoot zijn post omdat er zijn die het niet willen begrijpen als het niet in hun kraam past.
Voor mij is dat allemaal duidelijk.

Ik ben benieuwd hoe dit technisch in z'n werk gaat. Bij het scannen wordt er toch geen connectie gelegd met een externe database ofzo, dus wie gewoon zijn "oude" QR-code scant gaat toch gewoon nog steeds groen scherm krijgen? En om de meest recente versie van het certificaat te krijgen, moet er toch aangemeld worden via ItsMe, dus kan dit volgens mij ook niet geforceerd geüpdate worden. Lijkt me dus dat dit omzeild kan worden door gewoon niét te controleren op nieuwe certificaten (en uw testresultaat dus ook niet binnen te halen in de app)?

Ik ben benieuwd hoe dit technisch in z'n werk gaat. Bij het scannen wordt er toch geen connectie gelegd met een externe database ofzo, dus wie gewoon zijn "oude" QR-code scant gaat toch gewoon nog steeds groen scherm krijgen? En om de meest recente versie van het certificaat te krijgen, moet er toch aangemeld worden via ItsMe, dus kan dit volgens mij ook niet geforceerd geüpdate worden. Lijkt me dus dat dit omzeild kan worden door gewoon niét te controleren op nieuwe certificaten (en uw testresultaat dus ook niet binnen te halen in de app)?
Of papieren versie, foto of EU Corona certificaat,...?

Ale, kwa mondmaskers toch nog een stap in goede richting.

Quarantaine regels worden ook versoepeld voor kinderen onder 12 jaar. Onze creche leefgroep was half deze week toe omwille van een corona geval bij de begeleidsters, maar met de nieuwe regels zou dat nog altijd het geval zijn. Het enige dat veranderd is dat onze kleine niet meer in 'quarantaine' zou moeten mits een test (alsof iemand zich daar aan houd bij van die kleine kinderen + er is iets serieus scheef met babies stokken in de neus te rammen om volwassenen safe te houden ...).

Nog een lange weg te gaan ..

Grote verschillen in oversterfte tijdens coronacrisis: deze landen scoren best en slechtst in Europa

Toch ook interessant.

Grote verschillen in oversterfte tijdens coronacrisis: deze landen scoren best en slechtst in Europa

Toch ook interessant.

Krijgt Noorwegen nu toch nog de rekening gepresenteerd?

“Het land doet het nu relatief slecht, maar dat wil niet zeggen dat het de pieken zal halen die andere landen in 2020 haalden. Het is nu het slechtste land van Europa, maar door de vaccinatie zijn de pieken nu minder hoog. Er is echter sprake van een zekere coronanaïviteit in het land. Doordat ze alles hebben dichtgehouden, is nog een groot deel van de bevolking vatbaar voor het virus. Dat alles goed is gegaan, heeft ook een effect op de vaccinatiebereidheid. Dan ontstaat het gevoel dat het allemaal onder controle is. Je kan een land echter niet eeuwig op slot houden. Vroeg of laat moet je weer open. Als je dan niet besmet of gevaccineerd bent, kan het snel de verkeerde kant opgaan. De vaccinatie in Noorwegen is niet afwezig, maar ze is niet zo hoog als ze zou moeten zijn. In 2020 en een deel van 2021 hebben ze dus misschien wel het ultieme recept gebruikt, maar nu is de vraag hoe het verder zal gaan. De sleutel ligt in het opdrijven van de vaccinatiegraad.”

Ondertussen in Noorwegen..

Vanaf deze namiddag om 16:00 gaan we terug naar normaal, alle maatregelen afgeschaft ( behalve een paar beperkingen op het land binnen komen) :unsure:

Nu goed de vaccinatie in Noorwegen ligt +/- op niveau met België als je over de hele bevolking kijkt, alleen is men hier nog niet begonnen met < 16 te vaccineren.

Hier ben ik wel blij mee, mits ze controleren bij het afhalen van de skipass of alleen onder aan de berg. Zo lijkt het skiseizoen wel gered te worden komende winter.
Bij het kopen van de skipas. Tegenwoordig toch allemaal geautomatiseerde poortjes.

Gaat wel sukkelen worden met dat FFP2 masker.

Laatst bewerkt:
Bij het kopen van de skipas. Tegenwoordig toch allemaal geautomatiseerde poortjes.

Gaat wel sukkelen worden met dat FFP2 masker.

Inderdaad.
Helm af, buff af, masker op, helm op (waar laat je die anders), lift in, lift uit, helm af, masker af, buff op, helm op.
Wat een gedoe.

Inderdaad.
Helm af, buff af, masker op, helm op (waar laat je die anders), lift in, lift uit, helm af, masker af, buff op, helm op.
Wat een gedoe.

Komt daarbij nog eens elke keer uw botten terug vastklikken en uw skies aandoen (bij een gondellift). Het zal eerder aankleden met hier daar wat skiën zijn. Laat toch gewoon enkel gevaccineerde mensen toe, en dan kan je al die overbodige zever achterwege laten.

Ik zat de afgelopen dagen in Düsseldorf, en je mocht enkel in het hotel verblijven als je "geimpft" was. Dus allemaal çv dachten we, tot ze zeiden dat je aan het buffet 's morgens een masker en zo van die plastieken handschoenen moest aandoen. :ROFLMAO: :ROFLMAO: Gek, gekker, gekst.
Enfin, niet dat veel mensen die handschoenen aandeden. Iedereen is toch gevaccineerd, so what's the point stupid.

Laatst bewerkt:
Komt daarbij nog eens elke keer uw botten terug vastklikken en uw skies aandoen (bij een gondellift). Het zal eerder aankleden met hier daar wat skiën zijn. Laat toch gewoon enkel gevaccineerde mensen toe, en dan kan je al die overbodige zever achterwege laten.

Ik zat de afgelopen dagen in Dusseldörf, en je mocht enkel in het hotel verblijven als je "geimpft" was. Dus allemaal çv dachten we, tot ze zeiden dat je aan het buffet 's morgens een masker en zo van die plastieken handschoenen moest aandoen. :ROFLMAO: :ROFLMAO: Gek, gekker, gekst.
Enfin, niet dat veel mensen die handschoenen aandeden. Iedereen is toch gevaccineerd, so what's the point stupid.
Waarom zou ge uw botten los klikken om in een skilift te stappen?

Ik ga me wel zo'n buf halen met filter als dat ter vervanging is van die maskers. Dat lijkt me echt onbegonnen werk.

Ik ben afgelopen zomer verschillende keren gaan biken in de alpen in bikeparken (dus ook constant gebruik van skiliften). Maskers waren toen ook verplicht, maar in realiteit was er nu eens niemand die dat op deed en dat werd ook helemaal niet gecontroleerd.

Waarom zou ge uw botten los klikken om in een skilift te stappen?

Ik ga me wel zo'n buf halen met filter als dat ter vervanging is van die maskers. Dat lijkt me echt onbegonnen werk.

Als je in een lange gondellift (of eender welke zitlift) moet stappen, dan doe je uwe bot toch wat losser? Stappen met dichtgeklikte botten gaat amper en uwe voet/scheenbeen wat ruimte geven voelt zalig. Of ga jij op de berg ook iets eten of drinken met potdichte botten? Kan natuurlijk eh.

Als je in een lange gondellift moet stappen, dan doe je uwe bot toch wat losser? Stappen met dichtgeklikte botten gaat amper en uwe voet/scheenbeen wat ruimte geven voelt zalig. Of ga jij op de berg ook iets eten of drinken met muurvaste botten? Kan natuurlijk eh.
In de lift maak ik die botten sowieso niet los, op restaurant weet ik even niet meer :unsure:. Mijn vrienden zie ik dat eigenlijk ook niet doen in de lift. Ik moet wel zeggen dat ik nieuwe botten heb die nog niet gebruikt zijn, dus misschien verandert dat nog wel.

Mijn head's (flex 140) moest ik losmaken, zelfs op een zetellift ... Of mijn voet was afgestorven op het einde van de dag.

Nuja, als ge dan nog eens uw handschoenen moet afdoen om uw handen te ontsmetten zal het helemaal lachen worden :') Ik zie dat dus nog effectief ergens gebeuren eh :crazy:

In de lift maak ik die botten sowieso niet los, op restaurant weet ik even niet meer :unsure:. Mijn vrienden zie ik dat eigenlijk ook niet doen in de lift. Ik moet wel zeggen dat ik nieuwe botten heb die nog niet gebruikt zijn, dus misschien verandert dat nog wel.

Met nieuwe botten is dat helemaal niet te doen, want die zijn nog superstijf en hard. Een goede tip: maak ze wat losser elke keer als je op de lift stapt (en al zeker als je gaat eten ofzo), als je niet wil dat na 2 dagen uw scheenbeen afgestorven aanvoelt. :ROFLMAO:
Niet helemaal los, maar gewoon een paar klikjes minder. En dat duurt ook maar een paar seconden om die terug helemaal vast te doen.

Met nieuwe botten is dat helemaal niet te doen, want die zijn nog superstijf en hard. Een goede tip: maak ze wat losser elke keer als je op de lift stapt (en al zeker als je gaat eten ofzo), als je niet wil dat na 2 dagen uw scheenbeen afgestorven aanvoelt. :ROFLMAO:
Niet helemaal los, maar gewoon een paar klikjes minder. En dat duurt ook maar een paar seconden om die terug helemaal vast te doen.
Ga ik zeker eens proberen. Merci!

Is inderdaad iets wat ik ook heb gehoord van ervaren skiërs. Ben zelf ultieme beginner.
Heb vorig jaar botten gekocht (50% korting bij A.S. dus waarom niet) en eens gaan testen in Aspen. Véél te strak aangespannen, de weg op die rolband duurde echt eeuwen :wallbash:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan