Subtiele verandering, maar je zegt plots wel hetzelfde als ik, en niet meer het tegenovergestelde.In landen als de UK en sommige staten in de VS is toch wel aangetoond dat het zonder de meeste maatregelen ook kan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Subtiele verandering, maar je zegt plots wel hetzelfde als ik, en niet meer het tegenovergestelde.In landen als de UK en sommige staten in de VS is toch wel aangetoond dat het zonder de meeste maatregelen ook kan.
Je zou bijna denken dat het virus verandert in een veel besmettelijkere versie die de vaccins beter kan omzeilen.
En kleuters zijn nog niet gevaccineerd.
Het vaccin is pas een oplossing als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. En die is er nog niet. Daarnaast verminderd die ook maar procentueel de kans op besmetting, en nog meer op ernstige ziekte, maar het doel is nog steeds om de druk op de zorginstellingen zo laag mogelijk te houden. En die druk is er vandaag de dag nog steeds.F*ck dees. Heel de kleuterschool van onze dochter in quarantaine + alle kindjes laten testen op vrijdag.
Ik snap het niet meer. Het vaccin ging de oplossing zijn. Niet dus!
Wat een zever allemaal.
Subtiele verandering, maar je zegt plots wel hetzelfde als ik, en niet meer het tegenovergestelde.
Ja. We weten niet wat het virus doet op de langere termijn en het helpt de transmissie te verminderen.'Nog'. Alsof kleuters vaccineren voor een ziekte die compleet onschuldig voor hun is ethisch zou zijn.
Once in a blue moon sterft er ook een kleuter aan griep. Maar daarom gaan we ze nog niet vaccinerenJa. We weten niet wat het virus doet op de langere termijn en het helpt de transmissie te verminderen.
Er zijn trouwens al kinderen gestorven aan covid.
Ja. We weten niet wat het virus doet op de langere termijn en het helpt de transmissie te verminderen.
Maar "we" weten ook niet wat het vaccin doet op lange termijn aangezien de studie nog niet volledig rond is (zijn peuters aan bod geweest als proefpersonen?) en we weten niet eens of het überhaupt nog iets uithaalt tegen een eventuele nieuwe en gemuteerde variant dus eindstand is beetje dezelfde. We doen maar wat in de hoop dat het hier en daar "iets" zal doen/uithalen.
Wat wij als volwassenen doen moeten we zelf maar weten maar alles wat onder de 12jaar zouden ze met rust moeten laten. Eigenlijk zelfs onder de 18 ook al.
In de Verenigde Staten wordt al sinds 2004 aanbevolen om alle kinderen vanaf de leeftijd van zes maanden tot 18 jaar tegen griep te vaccinerenOnce in a blue moon sterft er ook een kleuter aan griep. Maar daarom gaan we ze nog niet vaccineren
Ik denk nu niet dat men hier in vlaanderen echt veel studies naar voert hoor. Imo probeert men op basis van internationale studies te werken ivm de vaccinatie en de rest van het beleid is in mijn ogen wat trial and error gebaseerd op wat men al weet uit vroegere situaties.Met de hoge vaccinatiegraad die we in België hebben vind ik dit allemaal beetje overbodig. Het geld dat in degelijke studies wordt gepompt kunnen ze beter gebruiken om de zorgsector uit te bereiden/verbeteren en vaccinatiecampagne in bepaalde delen van het land wat meer op te drijven. Delen waar het vaccineren war moeizamer verloopt zeg maar.
Mijn kleuter van 4,5 en mijn peuter van 1,5 krijgen dat vaccin in elk geval niet ingespoten.Bijwerkingen van vaccins treden op na enkele weken, niet jaren. Studies met kinderen zijn momenteel bezig, vandaar mijn 'nog niet'.
www.nytimes.com/2021/07/26/us/politics/fda-covid-vaccine-trials-children.amp.html
Laat mij toe om dit toch even toe te lichten.' Het innerlijk licht verhogen' helpt daar inderdaad niet bij. Ik doelde dan ook op het gezonder leven. En ja daar bestaan wel meer dan genoeg studies over die aantonen dat een gezondere levensstijl helpt bij hart- en vaatziekten, kankers,... Maar leuk dat je de discussie terug in het belachelijke probeert te trekken. Staaft mijn inziens het punt dat er wel wat meer nuance mocht zijn in deze ganse crisis.
Wat moet de wetenschap hieraan doen? Mijn inziens doet de wetenschap wat het moet doen.
Wat moet de overheid hieraan doen? Als we toch een belachelijke "11 miljoen campagne" gaan opzetten kunnen we even goed het geld elders gebruiken aan zaken die daadwerkelijk helpen. Stom voorbeeld, haal alle snoep- en frisdrankautomaten weg uit de basisscholen en zorg dat kinderen toegang hebben tot voldoende fruit en groeten via de school...
Mijn punt is dat de mindset bij de gemiddelde Belg en bij uitbreiding westerling totaal verkeerd ligt en dat we er na anderhalf jaar gezondheidscrisis maar niet in slagen deze te verleggen.
Een artikel uit 2016. En jij stelt voor om alle frisdrankautomaten uit de school te halen? Ik ben er quasi zeker van dat er een verbod is op frisdranken in het lager en dat kinderen enkel water mogen meenemen.Het basisonderwijs is intussen frisdrankvrij, in het secundair onderwijs heeft twee op de drie scholen nog ‘zoethouders’ in de automaat.
Echt? Er bestaat zelfs een subsidie programma om fruit en groenten te kunnen verdelen op de school!Basisscholen of scholen voor buitengewoon onderwijs kunnen subsidies aanvragen waarmee ze onder hun leerlingen fruit, groenten en/ of melk als gezond tussendoortje kunnen verdelen.
Aan de andere kant is dit niet een paar weken aan de gang, maar ondertussen al ruim anderhalf jaar. En nog altijd wordt er veel te weinig de nadruk gelegd op het feit dat obesitas en (serieus) overgewicht buiten leeftijd dé risicofactor bij uitstek is. Was dat anderhalf jaar geleden gebeurd, en waren de nodige middelen en inzet er geweest om daar op te focussen en te sensibiliseren, hadden we nu al een pak verder kunnen staan.Ik durf toch te zeggen dat de tijdsschaal om gezond te gaan leven, en de negatieve effecten van voorgaande levensstijl weg te werken, een pak langer is dan de Corona-crisis zelf hoor.
Je zit met een gezondheidscrisis met overgewicht als risicofactor (en nog enkele), waar in de respons op mensen die binnen enkele weken sterven is er plaats voor "gezonder leven" als alternatief voor de maatregelen? Daar gaat het mij om.
Ik vind het dus opnieuw een loos argument, vooral omdat er volgens mij hopen campagnes zijn over gezonder leven. Moet zo'n Vlieghe of Van Ranst dan afgerekend worden op het feit dat ze dit niet elke keer zeggen?
Zelfs als we allemaal gaan gezond doen, blijft het een dodelijk virus voor heel wat mensen, en zijn maatregelen dus nodig geweest. Ik vind het een beetje een wensdroom om anders te denken hoor.
Je weet ook niet wat het vaccin op de langere termijn bij diezelfde kinderen doet, maar dat is voor jou blijkbaar minder een probleem.Ja. We weten niet wat het virus doet op de langere termijn en het helpt de transmissie te verminderen.
Zoals @NemesisBE terecht aanhaalt, er is geen enkele reden om kinderen onder de twaalf te vaccineren. Laat staan kleuters. Geen enkele.Bijwerkingen van vaccins treden op na enkele weken, niet jaren. Studies met kinderen zijn momenteel bezig, vandaar mijn 'nog niet'.
www.nytimes.com/2021/07/26/us/politics/fda-covid-vaccine-trials-children.amp.html
In België zijn er begot vijf (!) overlijdens onder de 24 jaar geweest. Dat is letterlijk niks.
Net zoals je ze nooit frisdrank, friet en chips geeft?Mijn kleuter van 4,5 en mijn peuter van 1,5 krijgen dat vaccin in elk geval niet ingespoten.
Dat begrijp ik. Ik vond het ergens vreemd dat mensen met overgewicht prioriteit hadden voor vaccinatie. Iedereen wist ondertussen al een jaar hoe gevaarlijk overgewicht is icm een besmetting.Aan de andere kant is dit niet een paar weken aan de gang, maar ondertussen al ruim anderhalf jaar. En nog altijd wordt er veel te weinig de nadruk gelegd op het feit dat obesitas en (serieus) overgewicht buiten leeftijd dé risicofactor bij uitstek is. Was dat anderhalf jaar geleden gebeurd, en waren de nodige middelen en inzet er geweest om daar op te focussen en te sensibiliseren, hadden we nu al een pak verder kunnen staan.
'taboe'.. want als een van uw kinderen sterft aan iets dan is het ok dat men in het lang en het breed gaat uitsmeren wat die mogelijks van andere genetische afwijkingen zou kunnen hebben? Dat is helemaal niet taboe, de mensen die dat moeten weten weten het.En van die 5 hadden er hoeveel gekende onderliggende aandoeningen?
maar ja, taboe. De media heeft hier een niet zo neutrale rol in gespeeld.