Het is vooral dat deze situatie kort is ( hopelijk) zodat er geen kans is om het goed en grondig in kaart te brengen voor dat het waarschijnlijk niet meer relevant is.Dat is wel een beetje makkelijk, niet? Zijn er nog veel stellingen waarvoor je die verdediging zou aanvaarden?
"Het is zo, maar ik kan niks geven wat dat kan staven, want "ze" willen niet dat ik dat kan"? Denk dat je voor veel stellingen dat zou afdoen als complottheorieën en op z'n minst niet voldoende als basis om een officieel beleid op te voeren (want daar ging het wel degelijk over).
Of in een iets vriendelijkere interpretatie: Het is zo, maar cijfers daarvoor bestaan niet. Vind ik moeilijk. Ik heb het trouwens niet alleen over cijfers al de hele tijd, hè. Enige onderbouwing, enige link, is prima. Van mensen die er iets van kennen, cijfers, beleid... iets.
Ik heb ook niks tegen het individu in Brussel dat met moeite de taal spreekt ( of helemaal niet), nooit iets van wetenschap gezien heeft op school en opgegroeid is met zware religieuze ondertonen. Die kunnen daar niet aan doen eigenlijk. ( al geloof ik dat niet 100% maar ok). Maar als ik zie dat 1 regio veel minder de wetenschappelijke aanbeveling volgt, dat die regio zwaar oververtegenwoordigd is qua mensen met de hiervoor beschreven achtergrond dan ja ik heb er geen probleem mee om die zaken te linken. Er zijn genoeg studies en cijfers te vinden die mindere scholing en religie linken aan het geloven in complottheorie, etc. Maar nee ik heb er geen gevonden specifiek voor Brussel. Mss heb je gelijk, misschien zijn die ondergeschoolde religieuzen in Brussel anders. Ik zie daar geen enkele reden voor, maar ik kan dat specifiek inderdaad niet aantonen.
Zoals in dat artikel van de tijd ook staat, dat cijfer wordt serieus opgekrikt door een paar miljardairs.

). Zelfs de Nederlanders zijn veel rebelser.