D
Deleted member 589
Guest
Het zal toeval zijn dat het probleem zich voornamelijk in Brusselse ziekenhuizen (en op kleinere schaal in een paar andere grootsteden) bevindt, dat terugkerende reizigers uit (oa) Marokko opvallend vaker positief testen dan andere reizigers, en dat de vaccinatiegraad net in Brussel zo laag ligt.Ondertussen al verschillende keren dit voorbij zien komen, maar nog altijd niemand die hier met cijfers komt. Moet zijn dat die cijfers toch iets moeilijker te vinden zijn? Puni wil al "de puntjes verbinden", maar welke puntjes heb ik nog niet gezien. Killjoy zei ook iets over dat iedereen op IC allochtoon is. Ook daar geen cijfers van te zien, zelfs geen uitspraken of conclusies van mensen die er iets van kennen. Kan zijn dat die er wel zijn, maar als het zo overduidelijk is, waarom die dan niet meegeven?
Wat ik wel al heb gelezen, is dat een heel groot deel van de besmettingen overal (ook in Vlaanderen) kwamen van terugkomers van vakantie. En aangezien in Brussel er veel mensen met verschillende achtergronden wonen (dus niet alleen allochtone Belgen, gewoon een heel internationale stad), er daar veel meer en constanter terugkomers zijn. Dat heeft dan niet zo heel veel te maken met een falend immigratiebeleid. Allee, nogmaals: Ik zeg niet dat het dat niét is. Maar niet alles is immigratie, hè. En voor je gaat culpabiliseren, vind ik dat er wel iéts meer vlees aan het bot mag hangen.
En dat is geen culpabilisering in mijn geval, want ik verwijt die mensen niets. Maar de realiteit is gewoon wat ze is, namelijk dat ge bepaalde gemeenschappen weinig tot niet bereikt en dat de lage vaccinatiegraad die daar het gevolg van is zich nu ginds wreekt.