Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dan ga je wel af en toe onnodig dat masker opzetten.

Mondmasker als je geen 'social distancing' kan doen is trouwens code voor 'geen mondmasker'. Niemand gaat problemen maken als je er dan geen aan hebt.
Als jij in mijn nek hangt erzonder, ik wel, hoor.
En af en toe onnodig dat masker opzetten is niet zo'n ramp. Als je dat niet wilt, dan moet je inderdaad alle uitzonderingen gaan bestuderen, en een lijstje gaan bijhouden. En anders is zo'n algemene regel toch meer dan goed genoeg?

Even uit de discord geplukt naar hier:

Er zouden in de UK al meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen met covid dan niet gevaccineerden.
Even wat cijfers op los laten: in de UK heeft ongeveer 70% zijn eerste prik gehad.

Stel dat de beschermingsgraad tegen hospitalisatie slechts 30% is in plaats van 90%, dan zou als je 70% mensen vaccineert je 70*(100%-70%) = 49% mensen op hospitaal mogen hebben die toch gevaccineerd zijn. Maar er liggen er zelfs nog meer op het hospitaal. Daaruit zou je kunnen afleiden dat algemeen gezien de beschermingsgraad tegen hospitalisatie en met deze varianten na deze tijd nog onder de 30% moet liggen. VER onder de verwachting van 90%.

Natuurlijk zegt dit niets over de ernst van de hospitalisatie, hopelijk is het aantal op ICU's dan toch nog onder de 50% daar gevaccineerd anders is het wel heel somber. En het kan ook dat sommige van die hospitalisaties nog geen maand geleden gevaccineerd zijn en dus eigenlijk niet tellen maar dan nog, de bulk in de UK is allang gevaccineerd. Niet zo'n goed cijfer.

Laatst bewerkt:
Even uit de discord geplukt naar hier:

Er zouden in de UK al meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen met covid dan niet gevaccineerden.
Even wat cijfers op los laten: in de UK heeft ongeveer 70% zijn eerste prik gehad.

Stel dat de beschermingsgraad tegen hospitalisatie slechts 30% is in plaats van 90%, dan zou als je 70% mensen vaccineert je 70*(100%-70%) = 49% mensen op hospitaal mogen hebben die toch gevaccineerd zijn. Maar er liggen er zelfs nog meer op het hospitaal. Daaruit zou je kunnen afleiden dat algemeen gezien de beschermingsgraad tegen hospitalisatie en met deze varianten na deze tijd nog onder de 30% moet liggen. VER onder de verwachting van 90%.

Natuurlijk zegt dit niets over de ernst van de hospitalisatie, hopelijk is het aantal op ICU's dan toch nog onder de 50% daar gevaccineerd anders is het wel heel somber. En het kan ook dat sommige van die hospitalisaties nog geen maand geleden gevaccineerd zijn en dus eigenlijk niet tellen maar dan nog, de bulk in de UK is allang gevaccineerd. Niet zo'n goed cijfer.
Het is niet zo lineair want vaccinatiegraad ligt het hoogst bij oudere leeftijdscategorieën, dus dat moet je ook in rekening brengen. Een 80-jarige die gevaccineerd is zal bvb. nog altijd (veel) meer kans hebben op hospitalisatie dan een 20'er die dat niet is.

Het "positieve" is dat zulke figuren zich niet meer echt op FB bezig houden doordat ze er constant geband worden (wat volgens hen duidt op onterechte censuur en manipulatie)

Jos en Maria wiens internetgebruik zich beperkt tot eens wat FB checken om foto's van de kleinkinderen te bekijken, zien dus minder zever passeren die ze als waarheid aannemen "want ik zag dat een advocate op FB zei dat...."
Het beperkt zich nu vooral dus tot hun "fanclubs" die zich dan op alternatieve social media verenigen om daar vervolgens elkaar te bestoken met zever. Op die alternatieve media (vooral MeWe nu) ziet ge dan wel de meest belachelijke zaken passeren, maar het geraakt alleszins al niet meer tot bij het grote publiek waardoor het stilaan meer iets wordt zoals een heksenbijeenkomst in een afgelegen bos.
Dan kent ge de Krizzyboy nog niet, die blijft volharden.
Als hem d'r af ligt met één account, dan gebruikt hij gewoon een ander account op verder te doen.

Is ook zo in de fitness, mondkamp als je u verplaatst in de cafetaria/zithoek. Eens binnen in de fitness tussen de sportende mensen is het ook niet meer nodig. Verwarring alom.
Ik kan alleszins bevestigen dat in de Basic Fit in Molenbeek (aan park Laeken) niemand een masker draagt incluis het personeel. :crazy:
Maskers in winkels en cafés ook niet te zien of op de kin. Zoals te verwachten is van de Brusselse politie is er 0 enforcement.

De nieuwe onderwijs contact tracing regels zijn er
- kleuter en lager : 1 positieve is hele klas laagrisico. Bij 2de positieve zonder bron buiten klas, klas in quarantaine. Dit is zoals in het begin ook gedaan werd, nadien werd het strenger (binnen lang contact zonder MM als hoogrisico zien) maar nu dus weer soepeler
- middelbaar : idem aan CT buiten school

Bah bah, denk dat iedereen klaar is met de CT. Mensen gaan niet content zijn om hun kind weeer in Q te laten gaan, begrijpelijk.

"Vaccinatie via bussen aan Action en Primark verloopt moeizaam"
"Aan de vaccinatiebus aan de Action staan meer journalisten dan kandidaat-geprikten"
"Maar ik bén goed geïnformeerd, via mijn sociale media"

Sorry, maar als overheid moet je nu wel eens beginnen door hebben dat het niet ligt aan "moeilijk bereikbaar zijn" of "ze geraken niet in het vaccinatiecentrum" maar gewoon aan lagere opleiding, meer vatbaarheid voor desinformatie in die groepen, en daardoor gewoon onwil om te vaccineren nu.

Dat had Macron al meer dan een maand geleden door.

Sorry, maar als overheid moet je nu wel eens beginnen door hebben dat het niet ligt aan "moeilijk bereikbaar zijn" of "ze geraken niet in het vaccinatiecentrum" maar gewoon aan lagere opleiding, meer vatbaarheid voor desinformatie in die groepen, en daardoor gewoon onwil om te vaccineren nu.

Dat had Macron al meer dan een maand geleden door.
Belgie en het probleem benoemen in dezelfde zin is helaas volstrekt onmogelijk.

Belgie en het probleem benoemen in dezelfde zin is helaas volstrekt onmogelijk.
Maar hoeveel meer kan je als overheid nog doen. Er loopt al een half jaar een vaccinatiecampagne en de vaccins zijn gratis. Maar als mensen gewoon te dom zijn kan je ook als overheid weinig aan doen. Wat je nu ziet is het resultaat van +20 jaar aan falend immigratiebeleid en weigering tot integratie.

Dit is ook wel een mooie: "wie zijn de gevaccineerden die nu in het intensieve liggen?"

"10 hospitalisés dans les unités de soins intensifs: 4 sont vaccinés, 6 sont non vaccinés. Les 4 vaccinés (entre 60 et 75 ans) sont asymptomatiques et hospitalisés pour une autre raison (stabilisation diabète, autre pathologie non respiratoire… et cluster en maison de repos et soins)

Het lijkt mij nogal essentieel om in de covid cijfers, waar iedereen grote conclusies aan vastknoopt, de opnames die niet covid gerelateerd zijn apart te vermelden toch?

Maar hoeveel meer kan je als overheid nog doen. Er loopt al een half jaar een vaccinatiecampagne en de vaccins zijn gratis. Maar als mensen gewoon te dom zijn kan je ook als overheid weinig aan doen. Wat je nu ziet is het resultaat van +20 jaar aan falend immigratiebeleid.
** kuch kuch ** Macron.

Maar hoeveel meer kan je als overheid nog doen. Er loopt al een half jaar een vaccinatiecampagne en de vaccins zijn gratis. Maar als mensen gewoon te dom zijn kan je ook als overheid weinig aan doen. Wat je nu ziet is het resultaat van +20 jaar aan falend immigratiebeleid en weigering tot integratie.

Ondertussen al verschillende keren dit voorbij zien komen, maar nog altijd niemand die hier met cijfers komt. Moet zijn dat die cijfers toch iets moeilijker te vinden zijn? Puni wil al "de puntjes verbinden", maar welke puntjes heb ik nog niet gezien. Killjoy zei ook iets over dat iedereen op IC allochtoon is. Ook daar geen cijfers van te zien, zelfs geen uitspraken of conclusies van mensen die er iets van kennen. Kan zijn dat die er wel zijn, maar als het zo overduidelijk is, waarom die dan niet meegeven?

Wat ik wel al heb gelezen, is dat een heel groot deel van de besmettingen overal (ook in Vlaanderen) kwamen van terugkomers van vakantie. En aangezien in Brussel er veel mensen met verschillende achtergronden wonen (dus niet alleen allochtone Belgen, gewoon een heel internationale stad), er daar veel meer en constanter terugkomers zijn. Dat heeft dan niet zo heel veel te maken met een falend immigratiebeleid. Allee, nogmaals: Ik zeg niet dat het dat niét is. Maar niet alles is immigratie, hè. En voor je gaat culpabiliseren, vind ik dat er wel iéts meer vlees aan het bot mag hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan