Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is gewoon een hevige allergische reactie op de vaccinatie hé (wat altijd mogelijk is). En een allergische reactie kan zowat "alles"(of toch héél véél zaken) veroorzaken.
Ik zou eerder denken het resultaat van een trombose. Een allergische reactie zorgt niet op zich voor permanente blindheid zou ik denken. Maar ik ben hier best wel een leek in, dus zeker mogelijk dat ik er compleet naast zit. (M'n moeder werkte wel bij blinden en los van aangeboren blindheid waren tromboses vaak de oorzaak van blindheid).

Het is niet omdat het enkel cijfers zijn, dat het op zich ok is. Je "vergeet" een héél belangrijke nuance te vermelden en gezien je postgeschiedenis is dat niet toevallig.
Wélke nuance specifiek?
Ik heb geen standpunt ingenomen hierin.
Maar nu word ik gelabeled op basis van mijn postgeschiedenis.

Ik ben akkoord dat die doden niet noodzakelijk door het vaccin komen.
Anderzijds sluit ik het ni uit. We hebben meer data nodig.
Ik wou geen persoonlijke mening inmengen in die cijfers .
Er was vraag naar cijfers ,wat begrijpelijk is, en ik heb cijfers gezocht, meer niet.

Dezelfde nuance moet worden gebruikt bij het sterftecijfer in corona-deaths.
En bij de werking van de vaccins.
En die nuance word hier veelal niet gevraagd.
We hebben meer data nodig.

En wat betreft "misinformation" wat JanusDR aanhaalde:
Alle gegevens veranderen constant. Ik probeer mijn perspectief open te houden.
Zowel wat vaccin strategie als andere strategieen betreft.

Meteen blind na vaccinatie ? Wow , verschiet ik wel van dat dit kon .

En ja de kans is zéér klein , maar kwist niet dat dat eigl zelf kon medisch gezien.
Ik heb een ex-collega die twee dagen na vaccinatie gestorven is. Of het echt door het vaccin komt, of andere aandoeningen laat ik in het midden, maar het is toch wel serieus schrikken.
Ze was dan ook nog wel serieus ziek geworden van haar tweede spuit

Op miljoenen vaccinaties slechts 6.000 ernstige bijwerkingen gemeld in ons land

Oftewel kent iedereen hier iemand van die 6000 mensen of spelen er andere factoren mee toevallig na vaccinatie.

Op miljoenen vaccinaties slechts 6.000 ernstige bijwerkingen gemeld in ons land

Oftewel kent iedereen hier iemand van die 6000 mensen of spelen er andere factoren mee toevallig na vaccinatie.
Via via kennen véél mensen echt wel minstens 1 van die 6000 hoor. Zo vreemd is dat toch niet?
En ALS iemand overlijdt of zwaar ziek wordt, gaat dit héél snel rond als een vuurtje ;)

En inderdaad ook dat laatste speelt héél hard mee.

Via via kennen véél mensen echt wel minstens 1 van die 6000 hoor. Zo vreemd is dat toch niet?
ALS iemand overlijdt, gaat dit héél snel rond als een vuurtje ;)

4 doden gelinked aan vaccins in heel België :)
Maar ja via via via via via ga je wel via via iemand kennen die eraan gestorven is.

Als je het hier soms leest zijn er sommige leden die persoonlijk meerdere mensen die ernstige bijwerkingen hebben dat ze naar ziekenhuis moeten en dan nog ook enkele mensen die eraan dood gingen.

Het is en blijft hoogst uitzonderlijk dat je een ernstige bijwerking hebt.

Persoonlijke anekdotes van "ik ken mensen" of "ik ken niemand" zijn geen maatstaf inderdaad.

Volgens https://www.precisionvaccinations.com/european-agency-confirms-covid-19-vaccine-fatalities
heeft het EMA 5200 doden bevestigd in EU kort na vaccinatie.
Zoals de reactie van @JanusDR hieronder aangeeft is er geen enkel causaal verband aangetoond.
En zelfs indien die 5200 doden allemaal een gevolg van vaccinatie zouden zijn (wat niet get geval is), dan zouden we nog altijd in de grootteorde zitten van 1% van het aantal doden dat vorig jaar door COVID te betreuren was.

En dan, mister desinformatie?
Er worden ook 5000 mensen per jaar dood gevonden, binnen de week na het eten van spaghetti.

Zoals letterlijk in jouw link staat:

"The EMA says "The fact that someone has had a medical issue or died after vaccination does not necessarily mean that the vaccine caused this.

‘This may have been caused, for example, by health problems not related to the vaccination."

Meer zelfs. Onderzoekers zijn tot de conclusie gekomen dat iedereen die het voorbije jaar in België gestorven is de week ervoor nog gedronken had.

En dan, mister desinformatie?
Er worden ook 5000 mensen per jaar dood gevonden, binnen de week na het eten van spaghetti.

Zoals letterlijk in jouw link staat:

"The EMA says "The fact that someone has had a medical issue or died after vaccination does not necessarily mean that the vaccine caused this.

‘This may have been caused, for example, by health problems not related to the vaccination."

Wat is het nut eigenlijk van dergelijke artikels te publiceren. Er is volk gestorven na vaccinatie maar 't is misschien niet de schuld van het vaccin

Het netto resultaat van het publiceren van dergelijke artikels is dat je wederom de kans geeft aan groeperingen om met verkrachtte headlines een sfeertje te scheppen. Ik begrijp dat dit wetenschappelijke artikels zijn. Maar je kan geen worstelwedstrijd van het zwijn winnen door proper te blijven.

Die alarmfases die nu vooruitgeschoven worden, da's toch om te lachen? Fase twee is dertig hospitalisaties per dag, dat heb je de komende dertig jaar elke winter/lente, zelfs als covid volledig endemisch is. Wat voor kakrichtlijnen zijn dat eigenlijk?

Die alarmfases die nu vooruitgeschoven worden, da's toch om te lachen? Fase twee is dertig hospitalisaties per dag, dat heb je de komende dertig jaar elke winter/lente, zelfs als covid volledig endemisch is. Wat voor kakrichtlijnen zijn dat eigenlijk?

Helemaal crazy. Zelfs op het laagste niveau wil men mondmaskers verplicht houden op hogescholen en universiteiten en op het werk. En dan inderdaad: alarmfase 2 vanaf 30 opnames, dat wil zeggen minder dan 1 opname per 3 ziekenhuizen in België per dag. Wat een complete onzin.

Volledig van het padje die experten.

Ik zie ook niet meer het nut van mondmaskers op het werk te dragen wanneer iedereen daar toch gevaccineerd is. Op Alcatraz moeten ze ook geen masker dragen. Dus ik hoop dat ze dat bij ons zo snel mogelijk afschaffen. Ik ben ook al gestopt met mijn handen nog te ontsmetten, ge doet er meer kwaad mee dan goed.

en cijfers over hoeveel mensen getest zijn en wanneer die getest zijn?

Dit bericht is redelijk nikszeggend, hé.

Toont perfect aan hoe die continue angst voor de minste besmetting serieus overdreven wordt. Bewijst ook dat de experten alles veel te zwart zien en hun voorspellingen dus andermaal ernaast zitten.

Toont perfect aan hoe die continue angst voor de minste besmetting serieus overdreven wordt. Bewijst ook dat de experten alles veel te zwart zien en hun voorspellingen dus andermaal ernaast zitten.
Toont dit net niet aan aangezien niet gezegd wordt hoe ze weten dat die mensen positief zijn. Zijn dit de meldingen van mensen aan lollapalooza of zijn het resultaten van tests op alle mensen die aanwezig waren? Gigantisch verschil...

Toont dit net niet aan aangezien niet gezegd wordt hoe ze weten dat die mensen positief zijn. Zijn dit de meldingen van mensen aan lollapalooza of zijn het resultaten van tests op alle mensen die aanwezig waren? Gigantisch verschil...

"A total of 203 people who attended Lollapalooza have since confirmed to health officials that they later tested positive for COVID-19, Chicago's top doctor said Thursday."

"A total of 203 people who attended Lollapalooza have since confirmed to health officials that they later tested positive for COVID-19, Chicago's top doctor said Thursday."
Dat zegt dus niks. Je weet niet hoeveel mensen niet zeggen dat ze naar Lollapalooza geweest zijn, je weet niet hoeveel mensen zich bewust niet laten testen, je weet niet hoeveel mensen asymptomatisch positief zijn (zoals de meeste die dubbel gevaccineerd zijn), ...

Zeker gezien de meerderheid van de bezoekers van dit type festival niet in Chicago woont, is de kans op onderrapportering gigantisch.

Mocht je nu een staal van pakweg 1000 man getest hebben en er daar 5 van positief zijn na eerder negatief getest te zijn, dan zou ik zeggen dat dit een héél goed resultaat is. Nu weet je niks.

Dat zegt dus niks. Je weet niet hoeveel mensen niet zeggen dat ze naar Lollapalooza geweest zijn, je weet niet hoeveel mensen zich bewust niet laten testen, je weet niet hoeveel mensen asymptomatisch positief zijn (zoals de meeste die dubbel gevaccineerd zijn), ...

Zeker gezien de meerderheid van de bezoekers van dit type festival niet in Chicago woont, is de kans op onderrapportering gigantisch.

Mocht je nu een staal van pakweg 1000 man getest hebben en er daar 5 van positief zijn na eerder negatief getest te zijn, dan zou ik zeggen dat dit een héél goed resultaat is. Nu weet je niks.

Een beetje de problematiek van het dagelijkse leven dus. Daar laten mensen zich ook niet altijd testen, zijn ze niet eerlijk over hun contacten en weet je ook niet hoeveel mensen asymptomatisch positief zijn etc. Dan is er geen probleem dat we dat niet echt weten. Nu plots wel. Mocht er echter een uitbraak geweest zijn dan hadden we plots zeer betrouwbare cijfers gezien die perfect bewezen zouden hebben dat dit een superspreader event was. Nu dat uitblijft, weten we eigenlijk niks. De resultaten zijn te goed waarschijnlijk. :sarcastic:

Edit:
Deze cijfers houden trouwens rekening met Local en Non Local, zie ik net.

"After an estimated 385,000 people attended the festival, a total of 58 Chicago residents, 138 non-Chicago Illinois residents and seven out-of-state residents have since tested positive, Chicago Department of Public Health Commissioner Dr. Allison Arwady said at a news conference in which she said there was "no evidence" that Lollapalooza was a superspreader event."

Een beetje de problematiek van het dagelijkse leven dus. Daar laten mensen zich ook niet altijd testen, zijn ze niet eerlijk over hun contacten en weet je ook niet hoeveel mensen asymptomatisch positief zijn etc. Dan is er geen probleem dat we dat niet echt weten. Nu plots wel. Mocht er echter een uitbraak geweest zijn dan hadden we plots zeer betrouwbare cijfers gezien die perfect bewezen zouden hebben dat dit een superspreader event was. Nu dat uitblijft, weten we eigenlijk niks. De resultaten zijn te goed waarschijnlijk. :sarcastic:
Onzin.

Je weet perfect in het dagelijkse leven hoeveel mensen zich laten testen (die cijfers zijn van topkwaliteit) en van die mensen weet je perfect hoeveel mensen er symptomatisch en asymptomatisch zijn. Je houdt zélf de mensen bij die positief zijn. Je weet ook of ze gevaccineerd zijn etc.

Op basis daarvan kan je héél goed inschattingen maken hoeveel mensen er van de totale bevolking momenteel positief zijn en hoe de evolutie is. Je kan de cijfers qua positiviteitsratio dus corrigeren op basis van de reden waarvoor naar het testcentrum komen (worden bvb plots véél meer mensen getest die op reis willen, kan je de inschattingen van de positiviteitsratio van de totale bevolking corrigeren etc.

Het is net het berekenen van het aantal besmettingen op 1 locatie die moeilijk/quasi onmogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan