Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ondertussen pleiten al twee partijvoorzitters voor het invoeren van een coronapas voor kleinere evenementen, zoals trouw- of personeelsfeesten. Hallo, hellend vlak.

Gelukkig heeft Lachaert zich voor een keer herinnerd wat het inhoudt om een liberaal te zijn en het meteen afgeketst.
precies waarom ik tegen de volledige coronapas ben . De perfecte manier om de bevolking te verplichten om om de paar maand een vaccin te forceren.

En de overheid heeft zich al genoeg een incapabele en onbetrouwbare partner getoond.

Het begint met een coronapas en voor je het weet hebben we burgemeesters die camera's installeren om de pas automatisch te scannen bij binnenkomst van hun stad.

Ik heb niets tegen verplichting, maar dan graag een maatschappelijk en parlementair debat voor de wet gestemd wordt. Je weet wel, zoals men in functionerende democratieën wel doet.

precies waarom ik tegen de volledige coronapas ben . De perfecte manier om de bevolking te verplichten om om de paar maand een vaccin te forceren.

Indien blijkt dat een booster effectief wenselijk is voor een betere bescherming, dan zie ik nu wel niet in waarom iemand (die zich al liet vaccineren) plots wel tégen die derde spuit zou zijn? De "we kennen de gevolgen op lange termijn niet en het is een experiment tot 2023"-argumenten kunnen voor zo iemand alleszins niet van toepassing zijn he?

die koosnaampjes voor politici zijn niet toegelaten
En ondertussen pleiten al twee partijvoorzitters voor het invoeren van een coronapas voor kleinere evenementen, zoals trouw- of personeelsfeesten. Hallo, hellend vlak.

Gelukkig heeft Lachaert zich voor een keer herinnerd wat het inhoudt om een liberaal te zijn en het meteen afgeketst.

Wie is de 2e? Ik heb weet van mateke snobber rousseau, maar geen idee voor de andere?

Indien blijkt dat een booster effectief wenselijk is voor een betere bescherming, dan zie ik nu wel niet in waarom iemand (die zich al liet vaccineren) plots wel tégen die derde spuit zou zijn? De "we kennen de gevolgen op lange termijn niet en het is een experiment tot 2023"-argumenten kunnen voor zo iemand alleszins niet van toepassing zijn he?

Ben tegen de eeuwige rekking en moving van goalposts. Niet tegen een boostershot. Wel tegen een nieuwe verplichting, coronapass en rekken van de maatregelen tot iederen een boostershot heeft gehad.

Al die excuses van 'tot iedereen 2 shots heeft gehad' worden 'tot iedereen 3 shots heeft gehad'. En we zijn weeral een paar maand verder ..

Laatst bewerkt:
De volgende in de reeks:
Kerstmis redden
Paasvakantie redden
De zomer redden
...
Het schooljaar redden.

Het zou Vlieghe sieren moest ze haar uitspraken ook deftig onderbouwen. Want als het op basis van de modellen van Molenberghs is, kunnen we ondertussen al wel veronderstellen dat het evengoed op lucht gebouwd kon zijn.
Haar onderbouwing staat in het artikel indien je het nog niet gelezen hebt.
Namelijk dat het beter is om gevaccineerd te zijn en het los te laten, dan om het nu los te laten wanneer nog niet iedereen en zijn kat die wenst dubbel gevaccineerd te zijn los te laten.

En ik kan die redenering begrijpen dat dit interessanter is voor de ziekenhuizen en de mensen die ziek worden. Interessanter voor de ziekenhuizen omdat ALS je gevaccineerd bent het ziekteverloop minder zwaar is, en dus logischerwijze minder mensen gebruik zullen maken van die ICU capaciteit. Voor de mensen, omdat ze normaal gezien minder lang in dat ziekenhuis moeten zitten en een minder zware revalidatie hebben.
Dat is daarna ook nog goed voor de overheidsfinanciën.

Jij kunt niet akkoord zijn met die mening, wat uw goed recht is. Maar je kunt niet zeggen dat het dan op lucht gebaseerd is.
Ik kan de redenering begrijpen van die limburger, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ik het ermee eens ben. Want waarom zou je als je gevaccineerd bent corona kunnen oplopen en in het ziekenhuis belanden, maar zou dat niet het geval zijn wanneer je nu ziek geworden bent door corona en hierdoor in het ziekenhuis bent beland.

Het is vrij simpel: Delta is de dominante variant. De kans dat iedereen vroeg of laat covid krijgt, is vrij tot zeer groot. Zowat iedereen die wil en enigszins risico loopt is dubbel gevaccineerd. Ook die mensen zullen vroeg of laat allemaal covid krijgen. Wie daarvan nog in het ziekenhuis belandt, doet dat cru gezegd beter nu dan binnen vier maanden, wanneer influenza en de andere respiratoire virussen aan hun ronde beginnen en de ziekenhuizen sowieso al onder grotere druk staan.
Geef mij een zinnig argument waarom je die golf liever op dat moment hebt dan nu.
Als het vaccin niet helpt, waarom zou nu in het ziekenhuis belanden door het coronavirus dan wel helpen om in de winter niet opnieuw in het ziekenhuis te belanden. Ongeacht of we er sowieso van moeten uitgaan dat iedereen vroeg of laat covid krijgt.

Het voelt mij een beetje aan alsof het een copingsmechanisme is.

"We zitten nu in de fase waarin zo goed als iedereen de kans heeft gehad om zich dubbel te laten vaccineren. Eerder was dat niet het geval, en zou een breed gebruik van zo'n Covid Safe Ticket discriminatie geweest zijn."
Die fucking tjeven man, drie maand na de eerste ballonnetjes over het coronapaspoort voor reizen en festivals en de bijhorende Europese miserie zijn ze daar met hun mening. :rofl:

Die fucking tjeven man, drie maand na de eerste ballonnetjes over het Coronapaspoort voor reizen en festivals en de bijhorende Europese miserie zijn ze daar met hun mening. :rofl:
Rousseau is geen haar beter.

Zes maanden geleden: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...usseau-als-kwetsbare-groepen-gevaccineerd-zi/

Nu: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210810_95531475

Misschien kunnen we dat ook onder de paraplu van 'voortschrijdend inzicht' parkeren. Of hij acteert gewoon weer als de handpop van FVDB, die duidelijk de lijn van het GEMS blijft volgen.

Rousseau is geen haar beter.

Zes maanden geleden: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...usseau-als-kwetsbare-groepen-gevaccineerd-zi/

Nu: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210810_95531475

Misschien kunnen we dat ook onder de paraplu van 'voortschrijdend inzicht' parkeren. Of hij acteert gewoon weer als de handpop van FVDB, die duidelijk de lijn van het GEMS blijft volgen.
Fair is fair: dit was vóór de deltavariant, die toch echt wel een geval apart is (zie bv. Australië).

Wat mij stoort is dat onze vriend de CD&V-voorzitter pas durft erkennen (zij het impliciet) dat er in Europa reeds schaamteloos gediscrimineerd wordt tussen wel- en niet-gevaccineerden als hij het op de ene of de andere manier kan verdraaien in een argument pro een breder gebruik van de covid safe pass. 🤡

Coens en Rousseau, wie gelooft die mensen nog? Verschiet er al van dat onze copain Lachaert zijn gezond verstand nog eens gebruikt, want bij die pummel is het ook vaak niet dan wel

In de UK werkt met ondertussen ook aan een plan om te leven met het virus:
"There is no way of stopping Covid spreading through the entire population, experts tell MPs as they call for end of mass testing"
"Anyone who is still unvaccinated will, at some point, meet the virus."
"We need to start moving away from just reporting infections, or just reporting positive cases admitted to hospital, to actually start reporting the number of people who are ill because of Covid," he added. "Otherwise we are going to be frightening ourselves with very high numbers that actually don't translate into disease burden."
"I think as we look at the adult population going forward, if we continue to chase community testing and are worried about those results, we're going to end up in a situation where we're constantly boosting to try and deal with something which is not manageable," he said.
"It needs to be moving to clinically driven testing in which people are willing to get tested and treated and managed, rather than lots of community testing. If someone is unwell they should be tested, but for their contacts, if they're not unwell then it makes sense for them to be in school and being educated."
"Choosing not to vaccinate children would be unlikely to cause problems in the health service."
What matters is the burden of patient hospitalisation and critical care and actually there hasn't been as much with this delta variant," she said. "They tend to be the children who have got their comorbidities, obesity, or severe neurological problems and those children are already considered for vaccination. Covid on its own in paediatrics is not the problem."
Spijtig dat het hoofd van ons adviescomité nog steeds in de fase zit waar stijgende besmettingen op gigantische testaantallen, angst inboezemen en blijkbaar nog steeds de optie openhoudt om scholen terug te sluiten als die lijn weer te hard omhoog gaat (gezien ze denkt dat de start van het schooljaar gehypothekeerd kan worden). Veel evolutie zit er precies toch niet meer in de inzichten in het virus in België de laatste maanden, steeds maar weer ongerustheid en uitstellen omdat er nog wat onbekenden zijn. Gelukkig is er bij de vorige versoepelingen niet té hard naar het expertencomité geluisterd, laat ons hopen dat dat de volgende weken ook niet gebeurt en dat alle maatregelen die er nog gelden in september op de schop gaan zoals eerder beloofd.

Vorige week vertelde een vriend uit Hasselt mij dat ze hem per post een papieren versie van zijn Covid Safe Ticket opgestuurd hebben.
Sturen ze dat dan naar iedereen? zijn er hier nog mensen die dit in de bus gekregen hebben?

Als je alleen maar met een belachelijke hyperbool kan argumenteren, zwijg je beter.

Het is vrij simpel: Delta is de dominante variant. De kans dat iedereen vroeg of laat covid krijgt, is vrij tot zeer groot. Zowat iedereen die wil en enigszins risico loopt is dubbel gevaccineerd. Ook die mensen zullen vroeg of laat allemaal covid krijgen. Wie daarvan nog in het ziekenhuis belandt, doet dat cru gezegd beter nu dan binnen vier maanden, wanneer influenza en de andere respiratoire virussen aan hun ronde beginnen en de ziekenhuizen sowieso al onder grotere druk staan.

Geef mij een zinnig argument waarom je die golf liever op dat moment hebt dan nu.
Een beetje vriendelijk en fatsoenlijk in discussie gaan is duidelijk uit de mode. Maar oké.

Het is niet omdat 1 argument op niet veel slaat, dat ik het niet eens ben met het standpunt, en al zeker niet dat ik dan ineens het tegenovergestelde vind. Dat komt alleen doordat je in twee kampen denkt: ofwel ben ik het eens met je over de hele lijn, ofwel vind ik totaal het tegenovergestelde.

Ik weet niet hoe vaak ik het nog kan zeggen: Er bestaat ook nog iets tussenin.

En het argument dat iedereen het vroeg of laat zal krijgen, is geen goed argument om NU (dat zei je) en METEEN (dat zei je) grote versoepelingen door te voeren (alle maatregelen laten vallen, insinueerde je). De druk spreiden blijft een belangrijk tegengewicht, nog niet iedereen heeft zich kunnen vaccineren, de experts zeggen dat ze nog een beetje meer data nodig hebben ivm thuiskomers en de reactie van het virus op de vaccinatie…

Ben tegen de eeuwige rekking en moving van goalposts. Niet tegen een boostershot. Wel tegen een nieuwe verplichting, coronapass en rekken van de maatregelen tot iederen een boostershot heeft gehad.

Al die excuses van 'tot iedereen 2 shots heeft gehad' worden 'tot iedereen 3 shots heeft gehad'. En we zijn weeral een paar maand verder ..
Is er dan al iets bekend over het feit dat de maatregelen om die reden langer gaan duren? Want volgens mij is zelfs niet eens bekend dat er een boostershot komt en indien wel, voor iedereen van toepassing gaat zijn.

Een beetje vriendelijk en fatsoenlijk in discussie gaan is duidelijk uit de mode. Maar oké.

Het is niet omdat 1 argument op niet veel slaat, dat ik het niet eens ben met het standpunt, en al zeker niet dat ik dan ineens het tegenovergestelde vind. Dat komt alleen doordat je in twee kampen denkt: ofwel ben ik het eens met je over de hele lijn, ofwel vind ik totaal het tegenovergestelde.

Ik weet niet hoe vaak ik het nog kan zeggen: Er bestaat ook nog iets tussenin.

En het argument dat iedereen het vroeg of laat zal krijgen, is geen goed argument om NU (dat zei je) en METEEN (dat zei je) grote versoepelingen door te voeren (alle maatregelen laten vallen, insinueerde je). De druk spreiden blijft een belangrijk tegengewicht, nog niet iedereen heeft zich kunnen vaccineren, de experts zeggen dat ze nog een beetje meer data nodig hebben ivm thuiskomers en de reactie van het virus op de vaccinatie…

Je valt enkel versoepelingsargumenten aan en voor de rest claim je enkel dat dat niet betekend dat je anti versoepelingen bent. Maar je kan het precies niet over je hart krijgen om te zeggen als je het ergens met versoepelingen eens bent (enkel dat je heel misschien het soms eens bent 😅)

Hoe is het dan onredelijk dat we je in het maatregelen kamp plaatsen.

Voor mij is er trouwens een duidelijke scheidingslijn tussen de 2 kampen. Degene die pro afschaffing in de zeer nabije toekomst van alle verplichtte maatregelen zijn en degene die dat niet zijn.

Is er dan al iets bekend over het feit dat de maatregelen om die reden langer gaan duren? Want volgens mij is zelfs niet eens bekend dat er een boostershot komt en indien wel, voor iedereen van toepassing gaat zijn.
Er is niets bekend over het einde van de maatregelen als ze die al ooit plannen. En dat is net juist het hele probleem. Boostershots kunnen het zoveelste excuus worden om dat einde niet te geven. Uiteraard kan ik niet in de toekomst zien, maar zo gaat het al de hele crisis. Ik zal je binnen X weken/maanden wanneer het argument gebruikt word reminden aan deze post.

Je valt enkel versoepelingsargumenten aan en voor de rest claim je enkel dat dat niet betekend dat je anti versoepelingen bent. Maar je kan het precies niet over je hart krijgen om te zeggen als je het ergens met versoepelingen eens bent (enkel dat je heel misschien het soms eens bent 😅)

Hoe is het dan onredelijk dat we je in het maatregelen kamp plaatsen.

Voor mij is er trouwens een duidelijke scheidingslijn tussen de 2 kampen. Degene die pro afschaffing in de zeer nabije toekomst van alle verplichtte maatregelen zijn en degene die dat niet zijn.
Dan denk ik dat je gewoon heel selectief leest. Maar ik vind het ook niet erg interessant wat ikzelf daarvan vind? Ik geef gewoon aan dat één argument gewoon op niets slaat. Maak dan een beter argument, dan zwijg ik of kan ik je gelijk geven.

En het probleem is inderdaad dat er duidelijk voor jou twee kampen zijn. Alleen zijn die niet zo duidelijk als je zelf wel denkt.
Kamp 1 is pro afschaffing in de zeer nabije toekomst van alle verplichte maatregelen: Daar val ik niet onder, tenzij de mensen die er meer van weten dan ik zouden beslissen dat dat uiteindelijk het beste is. Grappig genoeg valt Puni hier ook niet onder, want hij wil NU afschaffen. En wat ik zei, was dat het NU volgens die experts nog te vlug is (en dat het argument van "iedereen belandt toch in het ziekenhuis" niet opgaat).

Kamp 2 is tegen afschaffing in de zeer nabije toekomst van alle verplichte maatregelen. Het probleem is dat dat constant vertaald wordt naar: Tegen de afschaffing van maatregelen. Daar val ik niet onder, want ik ben voorstander om zo veel mogelijk maatregelen zo snel mogelijk af te schaffen. Alleen maak ik me niet de illusie dat ik er evenveel van ken als doctoraten en mensen die er hun levenswerk van gemaakt hebben om er zo veel mogelijk van te weten, gewoon omdat ik vier Twitterposts en een YouTubefilmpje heb gezien. Waar we trouwens collectief mee lachen als het gaat om antivaxxers, maar wat we dan weer minder een probleem vinden als het Twitterposts zijn die zeggen wat we willen horen, en dat alles moet versoepelen.

Er zit dus nog heel wat grijs tussen. En je voorstelling van die twee kampen gaat al niet op voor de vorige discussie, wat ik dus al zei: Dat is geen harde grens, de definitie van die kampen verandert voortdurend, maar bij veel posters komt het gewoon neer op "ofwel ben je eens met 100% van wat ik zeg, ofwel vind je het tegenovergestelde van alles wat ik zeg". Kwestie van discussies doodknijpen, kan dat tellen.

Vorige week vertelde een vriend uit Hasselt mij dat ze hem per post een papieren versie van zijn Covid Safe Ticket opgestuurd hebben.
Sturen ze dat dan naar iedereen? zijn er hier nog mensen die dit in de bus gekregen hebben?

Dit wordt op aanvraag opgestuurd, dus voornamelijk voor mensen die niet overweg kunnen met smartphones en computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan