Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie zijn de belachelijk strenge regels precies sneller vergeten dan ik en ik heb ze niet eens echt gevolgd.

Als een van de enige landen mocht je niemand uitnodigen voor kerst. Het niet door elkaars huis lopen om naar de tuin te gaan verhaal. De random verstrengingen op Pasen. Enzovoorts.

In de eerste golf mocht je niet eens op een bankje zitten
Ik vond die regels niet belachelijk streng. Ik kon die kaderen, en heb dat ook gedaan.

Ik begrijp echter perfect dat anderen dit minder kunnen, en zich er dan ook niet aan hielden. Het logische gevolg als je weet dat uw bevolking zo in mekaar zit is dan ook dat je strenge wetten maakt met boetes. Zodanig dat hetgeen er effectief gedaan wordt nut heeft, ook al is het minder dan de strenge regel, en degene die je eens attrapeert op het overtreden van de regel (wat dan al eens gebeurd) de staatskas goed spijst.
Ik kan daarmee leven. Ik heb dan ook niet de staatskas extra gespijst.

Uiteindelijk krijgt de bevolking het beleid dat ze verdient.
Is dat om behandeld te worden als kleine stoute kindertjes. Awel, dan heb je het enkel aan "uzelf" te danken.

Neen, ik ben deze zaken niet vergeten. Ik trek ze gewoon niet in het belachelijke.
Ook vergeten wat de gevolgen van kerst waren? Als een van de weinige landen daarna geen extra piek gehad. De meeste landen hebben na kerst nog eens verstrengd.

Ik denk dat er weinig landen zijn waar het dit jaar zo stabiel en voorspelbaar is geweest. (Ja, er zullen er nog wel geweest zijn, maar er zijn heel veel landen aan het jojo'n geweest.)

Het feit dat jullie zelfs achteraf de regels proportioneel vinden is het perfecte voorbeeld van het stockholmsyndroom.

En de willekeur van straffen is toch ook niets goed. Er hebben dus mensen gevangenis straf gekregen voor hetzelfde waar 10 anderen 250 euro voor moesten betalen en 100 anderen 20x mee zijn weggekomen.

Er zijn rechters die gewoon standaard de maximum straf geven op alles. Nuttige rechter...

Ben er gellukig heelhuids door geraakt en ken ook persoonlijk geen andere slachtoffers van het systeem. Maar de willekeur ervan heeft mij wel belangrijke dingen getoont over ons systeem (als in dat Amerikaanse toestanden niet zo ondenkbaar zijn hier)

Het feit dat jullie zelfs achteraf de regels proportioneel vinden is het perfecte voorbeeld van het stockholmsyndroom.
Waarom weer een persoonlijke aanval en weeral dingen in het belachelijke trekken? En ook weer alles over één kam scheren? "De regels" alsof dat één geheel is waar ik allemaal mee akkoord ga omdat ik niet mee ga in het spelletje van perfect verklaarbare zaken in het belachelijke te trekken?
Jij hebt liever regelnevelarij die alle mogelijke situaties uitlegt waarbij je totaal niet meer uitkunt aan wat nu precies de regels zijn en wat niet? Zodat je lekker wat willekeur krijgt?

Ik heb liever klare en duidelijke regels, ook al zullen deze soms, door het simpel te houden, voor gekke situaties zorgen.
En neen, ik ging niet akkoord met alle regels. Maar snap ze wel. In plaats van ze simplistisch af te doen als "gepest" of whatever.

En de willekeur van straffen is toch ook niets goed. Er hebben dus mensen gevangenis straf gekregen voor hetzelfde waar 10 anderen 250 euro voor moesten betalen en 100 anderen 20x mee zijn weggekomen.

Er zijn rechters die gewoon standaard de maximum straf geven op alles. Nuttige rechter...

Ben er gellukig heelhuids door geraakt en ken ook persoonlijk geen andere slachtoffers van het systeem. Maar de willekeur ervan heeft mij wel belangrijke dingen getoont over ons systeem (als in dat Amerikaanse toestanden niet zo ondenkbaar zijn hier)

Idd. Velen zien het niet meer.

Dit proces noemt massavorming, veel sterker dan Stockholm.

Amai, en waarom zo op de man? Dat vroeg of laat iedereen daar zou belanden is gewoon geen argument. Ik heb al vaak gezegd dat er meer is dan alleen of alles versoepelen, of nooit meer maatregelen lossen. Dat je dat blijft aanhouden als valse voorstelling mag, maar daar ga ik niet in mee.
Welke ad hominem? Je trekt een serieuze post van een member in het belachelijke met een onnozele hyperbool en dooddoener.

Ik heb nergens iets vals voorgesteld, lees aub wat er staat en stop met zo aangevallen te reageren.
Neen,

Maar ik kan wel appreciëren dat ze een plan uitwerken en dit dan ook volgen. Ook al zijn de resultaten hoopgevender dan gedacht. Lijkt mij dan niet dat je op dat moment even moet gaan zeggen van lossen maar jongens, het kan nu. Neen, je houdt u aan uw roadmap.

Om dan ineens een opstoot te krijgen (of niet te krijgen). Voor sommigen kan dit misschien nu de wens zijn. Maar zoals al gezegd, ik kan de voorzichtige aanpak wel appreciëren. Liever dat, dan dat ze moeten schipperen zoals Nederland dacht ik een tijdje geleden heeft moeten doen. Dacht mij toch te herinneren dat ze zich vergallopeerd hadden.

Nu, voor hetzelfde geld, passen ze wegens de ervaring van Engeland (positieve evolutie daar) hun roadmap aan om verder te gaan in de versoepeling dan ze initieel van plan waren. Heck misschien is dat het werk dat ze, de ambtenaren, de kabinettards,... , nu achter de schermen aan het doen zijn.

Daarnaast is het is niet omdat je minister bent, dat je daarom geen recht hebt op uw verlof hé.
Welke opstoot? Er is nu toch ook geen opstoot?

Ha daar is tante nonneke Erika weer om te komen zeuren hoe we allemaal wat minder moeten zeuren.

Vergeet Kerstmis, we moeten nu 1 september redden voor onze kinderen!

Zich wentelen in het grote gelijk en de samenleving nog wat langer op slot houden. Eénmaal geproefd van de zoete macht...

Welke opstoot? Er is nu toch ook geen opstoot?
Er staat dan ook :
Om dan ineens een opstoot te krijgen (of niet te krijgen)

En voorspellen of die versoepeling een opstoot geeft of niet geeft kon jij op geen enkel moment garanderen. Waardoor dan ook een voorzichtige aanpak in mijn ogen gewoon deugdelijk bestuur is. Of zoals een goede huisvader het zou doen.

Er staat dan ook :
Om dan ineens een opstoot te krijgen (of niet te krijgen)

En voorspellen of die versoepeling een opstoot geeft of niet geeft kon jij op geen enkel moment garanderen. Waardoor dan ook een voorzichtige aanpak in mijn ogen gewoon deugdelijk bestuur is. Of zoals een goede huisvader het zou doen.
Een goede huisvader verbied zijn kinderen alles 'just in case'? Dat is eerder een helicopter parent

Die "willekeur" van straffen geldt zowat voor elke regel die je kunt verzinnen. Dat heeft nu echt niks te maken met de Coronaregels.

Die "willekeur" van straffen geldt zowat voor elke regel die je kunt verzinnen. Dat heeft nu echt niks te maken met de Coronaregels.
Is dat zo ? Ik had wat meer vertrouwen in het rechtssysteem over andere zaken.

Op wat anders is de pakkans 2%, de standaard straf een gewone boete van 250 euro en de maximum straf (die ook weldegelijk word uitgedeeld) 6 maanden cel ? (En is het misdrijf iets onschuldigs, maar oke laten we die discussie achterwegen).

Enige dat ik kan bedenken is automisdrijven. En daar word er inderdaad ook overdreven. Maar voor de rest had ik pre corona de indruk dat over het algemeen het wel meeviel.

Ha daar is tante nonneke Erika weer om te komen zeuren hoe we allemaal wat minder moeten zeuren.

Vergeet Kerstmis, we moeten nu 1 september redden voor onze kinderen!

Zich wentelen in het grote gelijk en de samenleving nog wat langer op slot houden. Eénmaal geproefd van de zoete macht...
Je zou het echt geloven , als de cijfers stijgen in de herfst weten we al wie medeverantwoordelijk is . Vlieghe & Co

Is dat zo ? Ik had wat meer vertrouwen in het rechtssysteem over andere zaken.

Op wat anders is de pakkans 2%, de standaard straf een gewone boete van 250 euro en de maximum straf (die ook weldegelijk word uitgedeeld) 6 maanden cel ? (En is het misdrijf iets onschuldigs, maar oke laten we die discussie achterwegen).

Enige dat ik kan bedenken is automisdrijven. En daar word er inderdaad ook overdreven. Maar voor de rest had ik pre corona de indruk dat over het algemeen het wel meeviel.
Ik zou alle afleveringen van "de rechtbank" eens bekijken.

Ik zou alle afleveringen van "de rechtbank" eens bekijken.

Haha, nee dank u. Heb geen nood aan me nodeloos te frustreren.
Maar ik kan me inbeelden hoe het eruit ziet. Heb die filmpjes op de vrt indertijd geopend over corona rechtzaken en heb genoeg zelfingenomen rechters genietend van hun macht gezien.

Mooi op de knietjes en smeken om vergiffenis voor de verschrikkelijke zonde van met 5 af te spreken in iemands tuin. Om daarna een holier-than-thou preek van de rechter over hoe jij persoonlijk verantwoordelijk bent voor al het evil in het land, met op het einde een mooie 4000 euro boete :puke:

Laatst bewerkt:
De volgende in de reeks:
Kerstmis redden
Paasvakantie redden
De zomer redden

...

Het schooljaar redden.

Het zou Vlieghe sieren moest ze haar uitspraken ook deftig onderbouwen. Want als het op basis van de modellen van Molenberghs is, kunnen we ondertussen al wel veronderstellen dat het evengoed op lucht gebouwd kon zijn.

Vroeg of laat komt ook iedereen in het graf. Dat lijkt me nu niet het sterkste argument.
Als je alleen maar met een belachelijke hyperbool kan argumenteren, zwijg je beter.

Het is vrij simpel: Delta is de dominante variant. De kans dat iedereen vroeg of laat covid krijgt, is vrij tot zeer groot. Zowat iedereen die wil en enigszins risico loopt is dubbel gevaccineerd. Ook die mensen zullen vroeg of laat allemaal covid krijgen. Wie daarvan nog in het ziekenhuis belandt, doet dat cru gezegd beter nu dan binnen vier maanden, wanneer influenza en de andere respiratoire virussen aan hun ronde beginnen en de ziekenhuizen sowieso al onder grotere druk staan.

Geef mij een zinnig argument waarom je die golf liever op dat moment hebt dan nu.

Laatst bewerkt door een moderator:
BioNTech: “Derde prik met Pfizer-vaccin is nodig voor hoogste graad van bescherming”

Een derde prik, een vierde prik, een vijfde prik, een zesde prik, enzovoort jwz.
Het Mattheuseffect in volle werking. 😊

En over 5 jaar lopen we nog met die pampers op het gezicht rond voor de dan Antarctische variant. De parabel der blinden.
En mij werd er verteld dat twee prikken van Pfizer lang ging mee gaan, nu is't al den derde 🙄

edit: deze comment is door mod aangepast. De likes gaan niet over bovenstaande.

Laatst bewerkt:
En ondertussen pleiten al twee partijvoorzitters voor het invoeren van een coronapas voor kleinere evenementen, zoals trouw- of personeelsfeesten. Hallo, hellend vlak.

Gelukkig heeft Lachaert zich voor een keer herinnerd wat het inhoudt om een liberaal te zijn en het meteen afgeketst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan