Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zegt ze toch niet ???

Letterlijk in je link

“Door nu op grote schaal te versoepelen, ga je de groep van het aantal gevallen fors vergroten en inderdaad meer mensen naar het ziekenhuis jagen”, vreest Vlieghe. Volgens Vlieghe zitten de ziekenhuizen hier niet op te wachten.

dus geen zero-covid maar wel druk op zorg zo laag mogelijk houden.

130 COVID op IC.
Je vergeet gewoon eventjes alle anderen die op IC liggen door operaties en ongelukken.

Ja maar lange termijn is er dan toch de hoop dat de besmettingen naar beneden gaan gaan ? Anders heeft de strategie niet veel nut tenzij je voor altijd de maatregelen wilt houden. Tenzij ze natuurlijk helemaal niet lange termijn denken.

Jeroen haalt aan dat als je nu niet alles opent, je toch je golf krijgt in de herfst. Vlieghe haar antwoord is: "de ziekenhuizen zitten er nu niet op te wachten". Lijkt mij het probleem gewoon ontwijken.

Wereldwijd ga je ook heel veel landen nooit meekrijgen. Het WHO blamed de lage vaccinatiegraad van Afrika op het westen, maar de realiteit is dat ze zelfs de dosisen die ze krijgen amper opkrijgen door vaccinatie wantrouwen. We hebben het gezien met ebola. Een super dodelijk virus en die mensen zijn te stom om lijken van ebola doden niet aan te raken 😅. Ze overtuigen om een vaccin voor corona te nemen lijkt verloren moeite.
Ik ken idd wat Afrikanen en die staan allemaal weigerachtig tegen het vaccin , ze vertrouwen het niet , wantrouwen de regering maar denk ook dat cultureel wel wat meespeelt.

Ik denk dat die laatste versoepelingen wel eens heel traag zouden kunnen gaan hier , verstrengen is 1 iets ,versoepelen iets heel anders .

Letterlijk in je link

“Door nu op grote schaal te versoepelen, ga je de groep van het aantal gevallen fors vergroten en inderdaad meer mensen naar het ziekenhuis jagen”, vreest Vlieghe. Volgens Vlieghe zitten de ziekenhuizen hier niet op te wachten.

130 COVID op IC.
Je vergeet gewoon eventjes alle anderen die op IC liggen door operaties en ongelukken.

edit : en in B4 : ze moeten maar meer IC-bedden maken.
Alleen gaat iedereen vroeg of laat covid krijgen (of dat is toch een assumptie die alsmaar meer opduikt) en wil je die mensen (die toch in het ziekenhuis belanden als ze het krijgen) daar liever nu hebben dan binnen een maand of drie, vier, wanneer het daar een pak drukker is en er dus minder plaats is.

Letterlijk in je link

130 COVID op IC.

edit : en in B4 : ze moeten maar meer IC-bedden maken.
Wat doet u denken dat mensen die nu op de icu zouden belanden dat niet zouden in de winter? Tegen eind deze maand heeft elke volwassene de kans gehad zich volledig in te enten en beschermd te zijn. Zij die dat vandaag weigeren zullen I de winter niet plots het licht gezien hebben.

Vandaar om het onvermijdelijke nu al te doen gebeuren, de niet gevacineerden en risicopatiënten nu al richting icu te laten gaan wanneer het kalm is.

Ofwel sterven ze en lost het probleem zich op, ofwel maken ze antilichamen aan na genezing en is het probleem ook opgelost.

In elk geval zit je dan niet met een icu die ook vol ligt met volk dat door seizoensgebonden ziektes ziek valt (zoals gewone griep)

Vorig jaar 23 september werd er een grote versoepeling doorgevoerd waar niemand van snapte dat die op dat moment kon.
Toen waren er 95 mensen in IC. De situatie is mss wel totaal verschillend nu met de vaccinaties, maar het hoeft niet veel te stijgen voor ze terug andere ingrepen beginnen uit te stellen.

Vorig jaar 23 september werd er een grote versoepeling doorgevoerd waar niemand van snapte dat die op dat moment kon.
Toen waren er 95 mensen in IC. De situatie is mss wel totaal verschillend nu met de vaccinaties, maar het hoeft niet veel te stijgen voor ze terug andere ingrepen beginnen uit te stellen.
Ja, maar nogmaals, quasi iedereen die daar nu nog komt te liggen, komt daar vroeg of laat toch terecht. Ofwel omdat ze niet gevaccineerd willen/kunnen worden, ofwel omdat ze ondanks vaccinatie nog altijd ernstig ziek worden. Je hebt de damage controle gehad tot iedereen die wou gevaccineerd was, nu moet je er gewoon door. Dat blijven opschuiven heeft geen enkele zin, behalve dan dat je de piek die je toch nog gaat krijgen verlaat tot een moment waar je hem nog minder graag wil hebben.

Vorig jaar was er nauwelijks geen griep. Die griep zal nu wel dubbel en dik terugkeren vrees ik. Er gaat veel minder immuniteit tegen de griep zijn.

Ja, maar nogmaals, quasi iedereen die daar nu nog komt te liggen, komt daar vroeg of laat toch terecht. Ofwel omdat ze niet gevaccineerd willen/kunnen worden, ofwel omdat ze ondanks vaccinatie nog altijd ernstig ziek worden. Je hebt de damage controle gehad tot iedereen die wou gevaccineerd was, nu moet je er gewoon door. Dat blijven opschuiven heeft geen enkele zin, behalve dan dat je de piek die je toch nog gaat krijgen verlaat tot een moment waar je hem nog minder graag wil hebben.
Vroeg of laat komt ook iedereen in het graf. Dat lijkt me nu niet het sterkste argument.

Vorig jaar was er nauwelijks geen griep. Die griep zal nu wel dubbel en dik terugkeren vrees ik. Er gaat veel minder immuniteit tegen de griep zijn.

Tenzij men de maatregelen tegen corona ook gaat gebruiken tegen de griep.

Er zijn al stemmen geweest die opteren om de griep niet meer te "accepteren".

Ik ben ook wel voorstander van voorzichtige versoepelingen, mogelijks eerder dan het huidige vooropgestelde plan.

Maar, ik snap de voorzichtigheid wel. Met de laatste piek op de ICU en de continue hoge belasting van de ICU sinds vorig jaar. Sinds half oktober vorig jaar is er reeds een verhoogde druk op de ICU, waarbij er lange periodes zijn van uitgestelde zorg. Het is een kwestie van een balans te vinden hierin, waarbij we ruimer moeten denken dan "er is nog plaats voor covid patiënten", omdat alle plaats die nu gemaakt moet worden mogelijks nog altijd ten koste gaat van andere patiënten, waarbij het 'niet dringend' is. Maar het kan geen jaar lang 'niet dringend' zijn in verschillende gevallen, vermoed ik.

Wil ik hierbij zeggen dat we streng moeten zijn zodat er richting 'nul covid patiënten op IC' gegaan wordt? Zeker niet. Maar ik wil gewoon aangeven dat het een delicate balans is. Waarbij ik persoonlijk ook wel denk dat de balans nu iets-of-wat aan de 'te veilige' kans gehouden wordt.

Vroeg of laat komt ook iedereen in het graf. Dat lijkt me nu niet het sterkste argument.
kwaliteitspost van een supermoderator, goed bezig Loserke.

En nu normaal op posts reageren zonder alles in het belachelijke te trekken en de thread te verzieken.

Wat is uw argument dan? Nooit de maatregelen volledig lossen om mensen die sowieso op de icu belanden te behoeden voor iets dat niet te behoeden is?

En nu normaal op posts reageren zonder alles in het belachelijke te trekken en de thread te verzieken.

Wat is uw argument dan? Nooit de maatregelen volledig lossen om mensen die sowieso op de icu belanden te behoeden voor iets dat niet te behoeden is?
Amai, en waarom zo op de man? Dat vroeg of laat iedereen daar zou belanden is gewoon geen argument. Ik heb al vaak gezegd dat er meer is dan alleen of alles versoepelen, of nooit meer maatregelen lossen. Dat je dat blijft aanhouden als valse voorstelling mag, maar daar ga ik niet in mee.

Alleen gaat iedereen vroeg of laat covid krijgen (of dat is toch een assumptie die alsmaar meer opduikt) en wil je die mensen (die toch in het ziekenhuis belanden als ze het krijgen) daar liever nu hebben dan binnen een maand of drie, vier, wanneer het daar een pak drukker is en er dus minder plaats is.

En wie zegt dat het nu niet druk is in de ziekenhuizen? Ze moeten al die uitgestelde operaties doen.
Enigste cijfers die ik dagelijks zie is bezetting door covid. Niet door iets anders.

Maar neen, ze willen niet naar zero covid gaan. En neen 80%+ van de 12 jarigen en ouder zijn nog niet volledig gevaccineerd. Dat kan wel binnen paar weken zo zijn.

Neen,

Maar ik kan wel appreciëren dat ze een plan uitwerken en dit dan ook volgen. Ook al zijn de resultaten hoopgevender dan gedacht. Lijkt mij dan niet dat je op dat moment even moet gaan zeggen van lossen maar jongens, het kan nu. Neen, je houdt u aan uw roadmap.

Om dan ineens een opstoot te krijgen (of niet te krijgen). Voor sommigen kan dit misschien nu de wens zijn. Maar zoals al gezegd, ik kan de voorzichtige aanpak wel appreciëren. Liever dat, dan dat ze moeten schipperen zoals Nederland dacht ik een tijdje geleden heeft moeten doen. Dacht mij toch te herinneren dat ze zich vergallopeerd hadden.

Nu, voor hetzelfde geld, passen ze wegens de ervaring van Engeland (positieve evolutie daar) hun roadmap aan om verder te gaan in de versoepeling dan ze initieel van plan waren. Heck misschien is dat het werk dat ze, de ambtenaren, de kabinettards,... , nu achter de schermen aan het doen zijn.

Daarnaast is het is niet omdat je minister bent, dat je daarom geen recht hebt op uw verlof hé.

Neen,

Maar ik kan wel appreciëren dat ze een plan uitwerken en dit dan ook volgen. Ook al zijn de resultaten hoopgevender dan gedacht. Lijkt mij dan niet dat je op dat moment even moet gaan zeggen van lossen maar jongens, het kan nu. Neen, je houdt u aan uw roadmap.

Om dan ineens een opstoot te krijgen (of niet te krijgen). Voor sommigen kan dit misschien nu de wens zijn. Maar zoals al gezegd, ik kan de voorzichtige aanpak wel appreciëren. Liever dat, dan dat ze moeten schipperen zoals Nederland dacht ik een tijdje geleden heeft moeten doen. Dacht mij toch te herinneren dat ze zich vergallopeerd hadden.

Nu, voor hetzelfde geld, passen ze wegens de ervaring van Engeland (positieve evolutie daar) hun roadmap aan om verder te gaan in de versoepeling dan ze initieel van plan waren. Heck misschien is dat het werk dat ze, de ambtenaren, de kabinettards,... , nu achter de schermen aan het doen zijn.

Daarnaast is het is niet omdat je minister bent, dat je daarom geen recht hebt op uw verlof hé.

Je argument is dus dat we moeten vertrouwen op de politiek dat ze de juiste keuzes gaan maken.

Diezelfde groep die elke dag opnieuw aantonen hoe incompetent en corrupt ze zijn en liever het hele land laten kapot gaan dan hun ongelijk aantonen

Je argument is dus dat we moeten vertrouwen op de politiek dat ze de juiste keuzes gaan maken.

Diezelfde groep die elke dag opnieuw aantonen hoe incompetent en corrupt ze zijn en liever het hele land laten kapot gaan dan hun ongelijk aantonen

Ondanks er (zeker in het begin van de crisis) zeker ook zaken mis gingen, is die overdreven negativiteit nergens voor nodig en gewoon ook onterecht. Onder De Croo en VDB hebben ze het er gezien de omstandigheden heus wel goed van af gebracht, en zeker op het vlak van vaccinatiecampagne hebben ze gewoon de juiste tactiek gevolgd en de juiste beslissingen genomen waardoor we op dat vlak bij de beste leerlingen van de klas zijn.

Ondanks er (zeker in het begin van de crisis) zeker ook zaken mis gingen, is die overdreven negativiteit nergens voor nodig en gewoon ook onterecht. Onder De Croo en VDB hebben ze het er gezien de omstandigheden heus wel goed van af gebracht, en zeker op het vlak van vaccinatiecampagne hebben ze gewoon de juiste tactiek gevolgd en de juiste beslissingen genomen waardoor we op dat vlak bij de beste leerlingen van de klas zijn.

Jullie zijn de belachelijk strenge regels precies sneller vergeten dan ik en ik heb ze niet eens echt gevolgd.

Als een van de enige landen mocht je niemand uitnodigen voor kerst. Het niet door elkaars huis lopen om naar de tuin te gaan verhaal. De random verstrengingen op Pasen. Enzovoorts.

In de eerste golf mocht je niet eens op een bankje zitten

Jullie zijn de belachelijk strenge regels precies sneller vergeten dan ik en ik heb ze niet eens echt gevolgd.

Als een van de enige landen mocht je niemand uitnodigen voor kerst. Het niet door elkaars huis lopen om naar de tuin te gaan verhaal. De random verstrengingen op Pasen. Enzovoorts.

Neen, ik ben deze zaken niet vergeten. Ik trek ze gewoon niet in het belachelijke.
Ook vergeten wat de gevolgen van kerst waren? Als een van de weinige landen daarna geen extra piek gehad. De meeste landen hebben na kerst nog eens verstrengd.

Ik denk dat er weinig landen zijn waar het dit jaar zo stabiel en voorspelbaar is geweest. (Ja, er zullen er nog wel geweest zijn, maar er zijn heel veel landen aan het jojo'n geweest.)

Of dat bubblegezever en de oudjes (die konden er niet onderuit) die in een rusthuis moesten kiezen wie van hun kinderen op bezoek mocht en wie niet.

🤮

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan