the_fox
Well-known member
Voor zwangere vrouwen was het advies gewijzigd, niet vrouwen die zwanger willen worden. Verder weet ik niet wat er gebeurd indien men pre-22 april vaccin geweigerd had voor die reden; ik vermoed niet dat die terug opgenomen werden in de prioritaire lijst hoor.Het gaat om 1ste vaccinatie op 31/05. Als de Hoge Gezondheidsraad op 22/04 meldt dat zwangere vrouwen prioritair gevaccineerd mogen worden, neem ik aan dat dat voor vaccinatie-bereide zwangere gezondheidswerkers tegen 31/05 toch wel in orde moet geweest zijn.
Maar ik wil geen assumpties maken, dat was net mijn punt van het onderzoek op te zoeken wat jij niet eens wilt/wou doen. Ik heb net aangekaart dat er teveel onzekerheden zijn om jouw stelling te maken.Laat ons nu nog als assumptie nemen dat Vlaanderen 100% vaccinatiebereidheid had onder deze groepen om die effecten te negeren en dat de samenstelling over de regio's ongeveer dezelfde is. Dan zijn de cijfers in Wallonië en Brussel nog steeds een heel pak lager. Dus tenzij daar het niet-werkend en zwanger effect nog harder zou spelen, zie ik nog steeds niet hoe je kan beweren dat "de mensen die het best in staat zijn om het risico van zo'n vaccinatie in te schatten, hebben zich gevaccineerd." Ik vind dat er veel zijn (die minstens in een eerste ronde) beslist hebben zich niet te laten vaccineren. De redenen weet ik niet, ik hoop dat dat voor velen een reden is die ondertussen al is opgelost en dat die percentages zijn gestegen.
Want:
- Je gaat af op verouderde data van 31 mei
- Je hebt enkel de cijfers uit een sciensano rapport waar verder weinig duiding bijstaat
- Ik weet niet of alle zorgpersoneel opgenomen is in de CoHBRA-databank, het sciensano rapport doet uitschijnen van niet
- De opgenomen zorgmedewerkers zijn er van allerhande strekkingen (inclusief en exclusief de kennis/opleiding waar je het over hebt)
- Non-actieve en andere niet-prioritaire zorgeverleners zijn ook opgenomen in die databank, maar er wordt nergens vermeld welke/waar die zitten