Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sowieso draait het in heel het corona-verhaal imo ook niet om de overlijdens, maar wel om de druk op de ziekenhuizen. Want die druk was immens groot, en er werd geflirt met de (reeds opgeschaalde) maximumcapaciteit van ICU. Dankzij de strenge maatregelen is ons zorgsysteem niet gecrasht en heeft iedereen de zorg kunnen krijgen die nodig was. Indien dat niet was gelukt dan zou het dodenaantal nog veel hoger zijn.

Dus neen, corona is geen ebola die kerngezonde mensen op korte tijd doet sterven, maar wel een zeer besmettelijk virus dat vele mensen in het ziekenhuis doet belanden en dus een enorme druk zet op ons zorgsysteem.

Maar bon, het is dat dat het voorbije anderhalf jaar nog nooit ter sprake kwam in discussies of in de media he dus ik snap wel dat er mensen zijn die dat nog totaal niet door hebben.
Aangezien je vraag en antwoord hier al in staan, ben jij diegene die "spamt". Je moet ze niet allemaal lezen, gewoon diegene waarin je argumenten weerlegt worden. Dat is nu toch al enkele tientallen keren gebeurd.

Mijn argument was dan ook dat er geen maatregelen met griep waren itt tijdens corona. Maar dat heb je OOK al niet gelezen.
Er zijn geen maatregelen voor griep, omdat sterven een reel risico is dat we erbij nemen in een maatschappij waar in theorie persoonlijk vrijheid en verantwoordelijkheid als belangrijk zien.
Daarom dat we roken of zwaar drinken ook niet verbieden.

Er zijn nog verplichte vaccins, waarom zou deze dan anders zijn? Bij weigeren polio krijg je ook geldboete van 800 euro en gevangenisstraf van een maand in principe, hoeveel vrijheid denk je te hebben als je int gevang zit?
Als ik lees dat meer dan 90% van de dossiers tegen polio-vaccin weigeraars gewoon wordt geseponeerd lijkt me dat nog mee te vallen. Ik denk niet dat er al mensen voor het gevang zijn in gevlogen, afgaande op de analyse in dat artikel.

Ik denk niet dat je goed begrijpt wat je gedeeld hebt.

Om er een paar grote uit te halen van de eerte pagina's :
Pneumonia, unspecified 96314
Acute respiratory failure 50728
Respiratory failure, unspecified 37683

Dat zijn toch gewoon gevolgen van Covid. Jij doet hier af als in : "Ze hebben covid, maar ook kunnen ze niet ademen, dus het ligt niet alleen aan covid, dus maar 6%." Dat zijn symptomen, geen "pre-existing conditions".
Ik trek geen conclusies, ik ben zo slim niet.
"dat zijn gewoon gevolgen van covid" => eigen interpretatie.

directe quote van cdc, eerste pagina bovenaan :

This table shows the types of health conditions and contributing causes mentioned in conjunction with deaths involving coronavirus disease 2019 (COVID-19). For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 2.9 additional conditions or causes per death. The number of deaths with each condition or cause is shown for all deaths and by age groups. Values in the table represent number of deaths that mention the condition listed and 94% of deaths mention more than one condition. As such, the rows should not be summed. Additional notes are listed at the end of the table

Bron: https://www.cdc.gov/nchs/data/health_policy/covid19-comorbidity-expanded-12092020-508.pdf
Mensen kunnen begrijpend lezen, ze hebben uw samenvatting ni nodig.
Tuurlijk ben ik dom :p
Edit: Er zijn volgens cdc, gemmiddeld 2.9 bijkomende redenen voor mensen die sterven met corona.
Edir2: "pre existing conditions" zijn geen "comorbiditys", lees met aandacht.

Laatst bewerkt:
Dat de Vivaldi regering dan een wet stemt die covid vaccinatie verplicht maakt? Waar wachten ze dan op? Zonder wet, geen verplichting zo simpel is het. Bijgevolg dan ook geen tweedeklasse behandeling voor niet gevacineerden.
Indeed, maar zover zal de Vivaldi regering het ook wel niet drijven. Ook onnodig, nu de vaccinatieparticipatie best nog meevalt.

Ik trek geen conclusies, ik ben zo slim niet.
"dat zijn gewoon gevolgen van covid" => eigen interpretatie.

directe quote van cdc, eerste pagina bovenaan :

This table shows the types of health conditions and contributing causes mentioned in conjunction with deaths involving coronavirus disease 2019 (COVID-19). For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 2.9 additional conditions or causes per death. The number of deaths with each condition or cause is shown for all deaths and by age groups. Values in the table represent number of deaths that mention the condition listed and 94% of deaths mention more than one condition. As such, the rows should not be summed. Additional notes are listed at the end of the table

Bron: https://www.cdc.gov/nchs/data/health_policy/covid19-comorbidity-expanded-12092020-508.pdf
Mensen kunnen begrijpend lezen, ze hebben uw samenvatting ni nodig.
Tuurlijk ben ik dom :p
Jij trekt de conclusie : Er zijn maar 6% covid doden, 94% van de covid doden zijn eigenlijk niet aan covid gestorven. Kom uit je ivoren toren. En zoals je zelf al tegen andere zei : Je hoeft het niet persoonlijk te maken.

Eerst je heel slim voordoen, maar dan als argument gaan gebruiken "Ik ben zo slim niet, jij kan die conclusie niet trekken", terwijl je zelf gewoon absurde,van de pot gerukte conclusies trekt. En dan mij gaat verwijten u dom te noemen. Dit is gewoon de discussie verzieken. Hou het aub serieus. Gewoon zaken uit hun context gaan trekken en er gewoon foute conclusies uit trekken. Dat is wat je doet.

En ben je nu serieus aan het beweren dat ademhalingsproblemen geen gevolgen zijn van covid? Seriously? Dat is interpretatie?

Verwijt anderen aan "spam" te doen, maar hanteert een spelpeil dat mijlenver onder dat van de gemiddelde e-mail in mijn spam-folder ligt. Oh, de ironie. Gebrek aan hoofdletters, leestekens, misplaatste spaties, foute voltooide deelwoorden... eigenlijk zou een moderator daartegen mogen optreden, kwestie van toch nog enig niveau te handhaven.

Ik heb uit principe nog nooit iemand om m'n ignore-list gesmeten, omdat ik voorstander ben van slechte ideeën openlijk te bestrijden, maar ik ga denk ik een uitzondering maken voor een schabouwelijke schrijfstijl die net geen pijn doet aan de ogen.

Als ik lees dat meer dan 90% van de dossiers tegen polio-vaccin weigeraars gewoon wordt geseponeerd lijkt me dat nog mee te vallen. Ik denk niet dat er al mensen voor het gevang zijn in gevlogen, afgaande op de analyse in dat artikel.
Omdat de meeste dan ook het in orde brengen of gewoon dat attest kwijt waren, weinig zijn echt weigeraars uit principe en die zullen dan effectief wel een boete krijgen.

De vraag wordt dan natuurlijk, kies je voor een wereld met "vaccinvrijheid" maar ook met polio, een gruwelijke ziekte die kinderen levenslang verlamt of zelfs doodt? Of een wereld met een vaccinatieplicht, waarbij als iedereen een inspanning doet polio binnen 10 à 20 jaar volledig uitgeroeid zou kunnen zijn, en ook dan kan je het vaccin laten varen*...

Jij en ik hebben waarschijnlijk zelfs nooit meer iemand gezien die geleden heeft onder polio. Elke beleidsmaker, ouder, eigenlijk iedereen zou tijdens zijn schoolcarrière eens geconfronteerd moeten worden met beelden van de gruwel die polio vroeger inflicteerde op jonge kinderen, de angst van hun ouders, beelden van mensen die levenslang in een mechanische long moeten liggen.

Noem het gerust "dictatoriaal" maar ik zou inderdaad mensen die hun kinderen weigeren te laten vaccineren tegen polio in de gevangenis smijten én zwaar beboeten, de luxe-reden waarom we ons kunnen "permitteren" om dit niet te doen, is omdat talloze andere mensen wél hun plicht gedaan hebben waardoor we nu kunnen leven in een continent dat zo goed als vrij is van deze gruwelijke ziekte.

*Als we niet met vluchtelingenstromen uit landen gedomineerd door religieuze fundamentalisten als Afghanistan of Pakistan zaten, konden we eigenlijk hier zelfs nu dat vaccin al achterwege laten, maar helaas is de realiteit anders.

De vraag wordt dan natuurlijk, kies je voor een wereld met "vaccinvrijheid" maar ook met polio, een gruwelijke ziekte die kinderen levenslang verlamt of zelfs doodt? Of een wereld met een vaccinatieplicht, waarbij als iedereen een inspanning doet polio binnen 10 à 20 jaar volledig uitgeroeid zou kunnen zijn, en ook dan kan je het vaccin laten varen*...

Jij en ik hebben waarschijnlijk zelfs nooit meer iemand gezien die geleden heeft onder polio. Elke beleidsmaker, ouder, eigenlijk iedereen zou tijdens zijn schoolcarrière eens geconfronteerd moeten worden met beelden van de gruwel die polio vroeger inflicteerde op jonge kinderen, de angst van hun ouders, beelden van mensen die levenslang in een mechanische long moeten liggen.

Noem het gerust "dictatoriaal" maar ik zou inderdaad mensen die hun kinderen weigeren te laten vaccineren tegen polio in de gevangenis smijten én zwaar beboeten, de luxe-reden waarom we ons kunnen "permitteren" om dit niet te doen, is omdat talloze andere mensen wél hun plicht gedaan hebben waardoor we nu kunnen leven in een continent dat zo goed als vrij is van deze gruwelijke ziekte.

*Als we niet met vluchtelingenstromen uit landen gedomineerd door religieuze fundamentalisten als Afghanistan of Pakistan zaten, konden we eigenlijk hier zelfs nu dat vaccin al achterwege laten, maar helaas is de realiteit anders.
Mijn Pepe had polio gehad en van zijn 6 jaar door het leven moeten gaan met een verlamd been. Zo maar plots ziek worden en paf been verlamd

Verwijt anderen aan "spam" te doen, maar hanteert een spelpeil dat mijlenver onder dat van de gemiddelde e-mail in mijn spam-folder ligt. Oh, de ironie. Gebrek aan hoofdletters, leestekens, misplaatste spaties, foute voltooide deelwoorden... eigenlijk zou een moderator daartegen mogen optreden, kwestie van toch nog enig niveau te handhaven.

Ik heb uit principe nog nooit iemand om m'n ignore-list gesmeten, omdat ik voorstander ben van slechte ideeën openlijk te bestrijden, maar ik ga denk ik een uitzondering maken voor een schabouwelijke schrijfstijl die net geen pijn doet aan de ogen.
Off topic, maar dit is een algemene thread op een game forum dat 1% over gamen gaat, spelling is nu niet prioritaire. Wie weet heeft hij dyslexie en kan hij er niet aan doen?

Er zijn nog verplichte vaccins, waarom zou deze dan anders zijn? Bij weigeren polio krijg je ook geldboete van 800 euro en gevangenisstraf van een maand in principe, hoeveel vrijheid denk je te hebben als je int gevang zit?

Ik was onlangs in de kapper en toen kwam die verplichte polio vaccin ook aan bod. Mijn kapster was bevallen en zei "nee das niet verplicht? De mijne heeft dat niet gehad alleszins". Meer weet ik ook niet en ik bewijs hier niets mee.

Omdat de meeste dan ook het in orde brengen of gewoon dat attest kwijt waren, weinig zijn echt weigeraars uit principe en die zullen dan effectief wel een boete krijgen.
550 dossiers in 2018 waarvan 90% geseponeerd werden. Dat laat dan 55 gevallen over waarbij er effectief een boete is gekomen die dan vaak nog niet heeft geleid tot een vaccinatie (zie vb. van het Pools koppel dat na de boete nog niet over is gegaan op vaccinatie).
Het is één ding om vaccins te gaan verplichten en er geldboetes op te plakken, het is een heel andere zaak om die boetes ook te gaan afdwingen of meer mensen aan het vaccineren te krijgen. Als ik zie in welke mate dat al geflopt is met die handvol polio-vaccin weigeraars, twijfel ik hoe haalbaar het zal zijn voor een massa Covid-vaccin weigeraars.

Ik schijn me te herinneren dat er in het begin van de 1e lockdown geopperd werd 'vanuit een bepaalde hoek' om de risicopatiënten en zwakkeren/ouderen in isolatie te steken. Als argument werd aangehaald dat de gezonde en sterke mensen normaal konden verder leven en zo groepsimmuniteit konden kweken tegen 'dat griepje'. Dus enkel de vrijheid afnemen van diegenen die hen belet een normaal leven te leiden, zullen we maar zeggen.

Als we nu eens de twijfelaars konden overtuigen, de personen die het vaccin niet mogen nemen om medische redenen begripvol hun vrijheid laten en de diehard antivaxxers met idiote argumenten (Bill Gates, 5G, Soros, 'elite', onderdrukking, schapen......!!!) -die ons beletten snel een normaal leven te leiden- in isolatie steken zodat de gevaccineerden groepsimmuniteit kunnen kweken. Of gaat die ballon nu niet op?

Jij trekt de conclusie : Er zijn maar 6% covid doden, 94% van de covid doden zijn eigenlijk niet aan covid gestorven. Kom uit je ivoren toren. En zoals je zelf al tegen andere zei : Je hoeft het niet persoonlijk te maken.

Eerst je heel slim voordoen, maar dan als argument gaan gebruiken "Ik ben zo slim niet, jij kan die conclusie niet trekken", terwijl je zelf gewoon absurde,van de pot gerukte conclusies trekt. En dan mij gaat verwijten u dom te noemen. Dit is gewoon de discussie verzieken. Hou het aub serieus. Gewoon zaken uit hun context gaan trekken en er gewoon foute conclusies uit trekken. Dat is wat je doet.

En ben je nu serieus aan het beweren dat ademhalingsproblemen geen gevolgen zijn van covid? Seriously? Dat is interpretatie?
Handig om de reden van ademhalingsprobleem weg te laten ? Strawmanning ?
er staat nochthans in de kolom ernaast de reden elke keer.

Een paar voorbeelden recht uit de cdc :
condition: Chronic lower respiratory diseases => discription: Chronic obstructive pulmonary disease, unspecified
condition: Other diseases of the respiratory system => discription: Acute pharyngitis, unspecified

en dit gaat 151 paginas verder.

Ik heb nooit gezegd dat jij geen conclusies kan trekken, zolang je ze niet als feiten voordoet.
Dus je strawmanned, liegt gewoon, steekt woorden in mijn mond en reageert enkel emotioneel.
Ik quote letterlijk wetenschappelijke papers, er is geen context.

Je gaat er gewoon vanuit dat niemand de bronnen gaat lezen.
Wij zijn uitgepraat.

Jij gaat er vanuit dat een verplichting nodig is/was om polio uit te roeien. Tegen argument: In veel landen waar polio ook uitgeroeid is, is het vaccin niet verplicht.

Een verplichting zou zoiezo altijd last resort moeten zijn (en ook dan enkel indien de voordelen opwegen tegen de zware vrijheidsbeperking). Zeker niet preventief zoals velen hier opperen met het corona vaccin.

Overigens is dat verplicht polio vaccin kwa controle zeker niet vergelijkbaar met een coronapass. Een mogelijke boete na een jaar aanmaningen is iets anders dan controle op je vaccinatie overal waar je binnengaat.

Ik heb maandag mijn 2e corona dosis en mijn kind is tegen polio & al de andere aangeraden nest gevaccineerd, dus ik ben niet tegen vaccinaties. Enkel tegen verplichtingen.

Laatst bewerkt:
Ik was onlangs in de kapper en toen kwam die verplichte polio vaccin ook aan bod. Mijn kapster was bevallen en zei "nee das niet verplicht? De mijne heeft dat niet gehad alleszins". Meer weet ik ook niet en ik bewijs hier niets mee.
Volgens de overheidssites die je via google vindt, is Polio wel degelijk verplicht.

Wat verpleegkundigen betreft, daar was nochtans een relatief grote groep die niet gevaccineerd is. Ik weet niet wat voor jou gepruttel is maar dat lijkt er voor mij toch sterk op.
Neen, dat klopt niet.
Laat ons dan een kat een kat noemen, in Vlaanderen zijn op 31/05/2021
- 95% van alle artsen ingeënt
- bijna 87% van alle verpleegkundigen
- 77% van de zorgkundigen

Dus de mensen die het best in staat zijn om het risico van zo'n vaccinatie in te schatten, hebben zich gevaccineerd.

Eerlijk gezegd, kan ik nog ergens begrip brengen voor jonge vrouwen die bezig zijn met gezinsuitbreiding, en dat zij geen risico willen nemen.
Maar er is dus geen relatief grote groep niet ingeënt bij de verpleegkundigen. Die is er bij de zorgkundigen, maar die hebben ook absoluut niet de medische achtergrond om de resultaten van de vaccintesten te beoordelen.

Hoe het er in een pasjesmaatschappij aan toe gaat: een liberale burgemeester wil van de gemeenteraadsleden persoonlijk allemaal weten of ze gevaccineerd zijn, wie dat niet is komt er niet meer in:
en zitten wij dan in belgie in een pasjesmaatschappij? (en kunnen we stoppen met woorden van die idiote hollanders te gebruiken om zaken belachelijk te benoemen?) Imo is het feit dat men een klacht kan indienen tegen Tommelein het het bewijs dat we niet in een maatschappij wonen waar men je zomaar kan verplichten om bepaalde bewijzen voor te leggen? Want tegen wettelijke zaken kan je natuurlijk geen klacht indienen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan