Je gaat er hierbij vanuit dat vaccineren het enige is dat werkt. En gewoon zeggen "deze bron is debunked" zonder eigenlijke info waar exact en met welke argumentatie, is niet voldoende.
De exacte info staat in deze thread. Ik blijf mijn eigen niet herhalen, ook al hoor ik mijzelf graag spreken (allez typen in dit geval)
De bron is gedebunked : ik baseer mij op de antwoorden die andere posters al hebben gegeven op uw bron. En waar jij in deze thread op geen enkele wijze een voor mij waardig weerwoord hebt gegeven waardoor ik dit besluit zou moeten herzien. Maar je hebt geluk, je moet er enkel een paar pagina's voor terugbladeren. Je moet al niet in 21k pagina's gaan grasduinen ervoor.
Dus zolang de maatregelen niet zo erg zijn als in wuhan, kan de staat voluit mensenrechten en vrijheden afnemen? ok.
Daarom leven we hier, omdat sommige landen gewoon shitholes zijn. En ik wil niet dat belgie ook die toer opgaat.
Jij stelde de maatregelen voor als draconisch. Voor mij zijn de maatregelen niet draconisch. Voor mij zijn ze gegeven de omstandigheden justifieerbaar.
En neen wij leven hier niet omdat andere landen gewoon shitholes zijn. Wij leven hier omdat wij hier geboren zijn en wij het hier nog altijd goed leven achtten.
"Wij gaan hiervoor opdraaien" is inclusief het nageslacht. Ik dacht niet dat dat moest verduidelijkt worden.
Dan is het nog verkeerd. Aangezien jij dat niet weet. Indien wij, dus onze generatie, ervoor opdraait, dan moet de volgende generatie er niet voor opdraaien. Indien de vorige generatie ervoor opdraait (dmv een pensioensprong "ergo 1 jaar geen pensioen uitbetalen" dan draait de huidige of het nageslacht er ook niet voor op).
Maar dat iemand ervoor zal opdraaien is evident. Maar indien we uw principe zouden toepassen dan draaide iemand er ook voor op. Dus meh.
Het gaat over New York City, niet de staat, en nog veel minder de andere staten.
Als je een mierenhoop bent, dan is het nu eenmaal moeilijk om iedereen voor de rest van zijn leven op te sluiten in zijn kot hé.
Dus is de gemakkelijke oplossing om dan het vaccin te gaan verplichten. In plaats van extra hospitalen te gaan bouwen, extra verplegers en dokters in dienst te nemen, enorme voorraden van dexamethron (of whatever het weer was) aan te leggen om iedereen die ziek wordt en in het hospitaal moet opgenomen worden met dat ding te gaan behandelen
Voor x personen zal dat lukken. Voor een significant gedeelte van uw bevolking, nou neen. Maar mij moet je niet geloven hé, vraag eens in Italië of Spanje of dit hen de oplossing zou lijken te zijn ? Daar is het 5 na pasen geweest, terwijl we bij ons door oa. de genomen maatregelen dat dus niet het geval was.
Persoonlijk heb ik dan liever het vaccin. Dan moet ik misschien ook nog met dat medicijn behandeld worden. Maar voor hetzelfde geld heb ik er door het vaccin geen last van. En dan kies ik liever dat, dan x tijd in het ziekenhuis te moeten zitten...
Staat er geldigheidsdatum op die 2 spuiten van nu ? Als er een 3de spuit nodig zou zijn(wat ik enorm zou betreuren) , dan zou het niet mogen kunnen dat al reeds gevaccineerden weer een paar weken zouden moeten w8en om bv op cafe te mogen omdat ze de kans nog niet gekregen hebben om een 3de spuit . Daar moeten we ons echt tegen verzetten . Sowieso is nu al over 3 4 maand weeral een spuit krijgen om terug vrijheid te mogen krijgen een mokerslag voor velen qua geloofwaardigheid . Tot daar dan die Lente/Zomer/Herfst vd vrijheid . Gaan we die pre-corona vrijheid nog ooit terugkrijgen? Ik vind het een serieuze vraag.
Bij mij is het desondanks duidelijk geweest dat daar een geldigheidsdatum is op die 2 spuiten.
Het enigste wat wij niet weten, is wat die geldigheidsdatum exact is. En of die hetzelfde is voor elke persoon.
Daarom dat men ook spreekt over die boostershots. Enerzijds :
1) voor het verlengen van de geldigheidsdatum van het vaccin
2) voor het activeren / verhogen van de beschermingsfactor tegen varianten.
Afhankelijk van de duur van die beschermingsfactor ga je dan ook die boostershots moeten gaan uitdelen en dit eventueel zelfs aan verschillende groepen (ouderen vb om de 8 maand, behandeling x of y of z vb om de 7 maand, jongeren vb om de 2 jaar,...). Maar dit is hetgeen de wetenschap moet bepalen op basis van expliciet peer reviewed onderzoek. Niet het onderbuikgevoel of de complot theorie.
Wanneer de mutatiefactor zodanig groot is dat de beschermingsfactor al outdated is wanneer we de volgende boostershot willen zetten. Dan pas zou ik durven zeggen dat we die pre corona vrijheid nooit meer gaan terugkrijgen. Indien het echter haalbaar is zoals met de griepvaccinaties om iedereen elk jaartje 1 (of meer) te geven waardoor je goed beschermd bent, ook tegen varrianten (op de outlier na) dan lijkt het mij wel dat we die pre corona vrijheid terugkrijgen.
Indien niet, dan gaan we naar een nieuwe normaal moeten gaan.
Voorlopig echter zitten we nog op schema (zie ook de informatie van ugar). Desondanks sommige mensen die hun vaccin niet nemen. Maar des te groter die groep (of des te resistenter het virus hiervoor is), des te moeilijker het natuurlijk is om die hun impact te absorberen in de kuddeimmuniteit. Waardoor je dan ook beslissingen neemt zoals in New York City. Omdat nietsdoen, het gewoon op zijn beloop laten gaan geen valabele piste is in een geciviliseerd land.