Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie herhalen toch ook constant hetzelfde ?

De post warnings hier werken precies enkel in 1 richting. Enkel warnings op de post van de anti-lockdowners, terwijl enkelen van de tegenpartij (bv Sylverscythe) hier elke 10 posts hetzelfde komen verkondigen sinds pagina 1 zonder enige warning.

Als je hier iets aanhaalt dat maar de suggestie geeft dat de huidige regels te streng zijn krijg je direct 5 man dat je aanvalt. Ook niet echt bevorderlijk voor discussie.
Volgens mij heb ik hier in het verleden nog geen posts gemaakt over ivermectine?

En als je denkt dat ik altijd hetzelfde zeg, komt dit misschien omdat het niet het eerste weekend is waarop er plots een nieuwe account verschijnt die praktisch verbatim enkele talking points van de Amerikaanse conspiracy/anti-vaccine nutjobs herhaalt. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat die gewoon posts negeert die hem tegenspreken. Zeker als er dan complete onzin over Mexico wordt verteld wil ik al eens reageren.

Ik denk dat je de voorbije pagina's (en in tijd de voorbije weken) amper posts van mij in deze thread gaat vinden. Maar als je natuurlijk in je hoofd zit met twee kampen en de Calimero wil uithangen zal je wel ergens een probleem kunnen vinden. Als er mensen van "mijn" kamp hier compleet onwetenschappelijke zever komen verkondigen, zal ik ook reageren als ik het lees, wees gerust.

Een vaccin neem je zowel voor uzelf ALS voor de maatschappij.
Voor uzelf, om uw eigen beter te beschermen.
Voor de maatschappij om op die manier de kans op verspreiding te beperken.
Zelfs indien die vermindering in de verspreiding maar 0.0000001% extra is tov het niet te nemen, is het dan dus ook beter om het vaccin te nemen.
En er is bij mijn weten al vermeld dat vaccins hierin helpen.

Bij spuitje 3, spuitje 4, spuitje Ndie nodig is. Zolang het gewoon een spuitje erbij te nemen is, zie ik geen probleem. Of als je het liever hebt kun je u ook opsluiten in uw kot.

Van de huidige versie ook niet. Maar ze vertragen de spread wel omdat voorlopig het vaccin effectief is voor de huidige varianten. Laat ons hopen dat het zo blijft, of je gaat misschien mogen uitkijken naar lockdown Z in de toekomst.

Ik zie niet in wat jij of ik te willen of niet te willen hebben. Als dat de omstandigheden zijn, dan zullen dat de omstandigheden zijn en moeten wij er dan maar mee leren leven.
Dat is wat een maatschappij zijn wil zeggen. Uw eigen individuele wensen worden aan de kant geschoven voor het grotere goed. Wat dat grotere goed dan ook mogen zijn.
Of er moet een absolute meerderheid zijn om te doen wat jij zegt.
Wat ik enorm betwijfel.

Wat weet jij eigenlijk over de gevolgen van de ziekte ? Wat weet jij over de gevolgen van de maatregel.
En voor je antwoord, ik weet daar ook niets van.

Het enigste wat ik wel WEET, is wat ik zie op het nieuws, waar dat vaccinweigeraars spijt hebben dat ze dat vaccin niet hebben genomen nu dat ze corona hebben opgelopen en er erg aan toe zijn.
Indien je graag russische roulette speelt, dan is het vaccin weigeren een goed idee. Ik ben er echter geen fervante fan van.

Hangt allemaal af van hoe het geïmplementeerd wordt. Je kunt het ook zien zoals nu heb je uw vaccin, je hebt hierdoor uw pasje en dit is 8 maand geldig. Na die 8 maand moet je uw volgende shot halen. En is uw nieuwe pasje weer 8 maand geldig. En kun je weer door voor de volgende 8 maand.

En die 8 maand is dan de termijn die de wetenschap bepaalt die voor voldoende bescherming zorgt.
Laat ons hopen dat er geen variant ontstaat die die termijn op 0 maand zet. Maar laat ons duidelijk zijn dat die kans wel bestaat. En die kans is groter naarmate er meer "hosts" zijn waar het virus in kan muteren.

En hun opleiding betaalt de vorige en de huidige generatie.
Daarnaast hebben we geen enkel idee wie echt gaat opdraaien hiervoor. Voor hetzelfde geldt voorziet men een eenmalige belasting op het vermogen. Waardoor het niet het nageslacht is die daarvoor betaald. Maar de huidige generatie.
Dus financiële belangen, meh.

Nope zie hoger.
Voor de rest, dat is nu eenmaal wat het hebben van een verschillende mening wil zeggen. Wij mogen die hebben. Maar uiteindelijk gaan we ons toch moeten neerleggen met de versie die de meeste tractie heeft.
Lijkt mij dat dit niet uw versie is. Waar ik blij mee ben.
Als een vaccin nemen voor een ander verplicht word, moet men de lijn doortrekken.

passief meeroken is kankerverwekkend => sigaretten verbieden.
Zwaarlijvigen hebben het in de meeste gevallen zelf gezocht. Maagring verplichten of ge moogt nimeer in mcdonalds/frituur/whatever.
hartproblemen of longkanker ? suikerziek? trekt uwe plan.

De groep voor het individu stellen werkt niet.
Wij gaan echt opdraaien hiervoor, alle geld is van belastingsgeld van ofwel belgie ofwel europa.
Gewoon een spuitje erbij of blijf in uw kot ? Zie, ge verward de behandeling met de maatregelen alsof die absoluut samenhoren.

De ziekte is erg, de maatregelen draconisch en de censuur, propaganda en absolute weigering om naar andere middelen te kijken dan vaccins die effektief hun nut bewezen hebben in behandeling én voorkomen van covid én long covid , is absoluut een misdaad tegen de mensheid.

In amerika zijn de vaccins nieens FDA approved, maar zijn verplicht voor een normaal sociaal leven in New York vanaf 16/08 ? Walgelijk gewoon.

omdat ivermectin een fantastisch effect heeft tegen covid 19 en daardoor dus geen verdere sociale maatregelen moesten getroffen worden. Maar ivermectin is een generisch product zonder patent. Bijgevolg valt daar niet veel geld mee te verdienen gezien iedereen het mag maken, letterlijk.
Dexamethason is een goedkoop medicijn dat al ongeveer een jaar gebruikt wordt om patiënten te behandelen. Het bestaat al sinds de jaren 50. Daar gaat uw theorie.

Dexamethason is een goedkoop medicijn dat al ongeveer een jaar gebruikt wordt om patiënten te behandelen. Het bestaat al sinds de jaren 50. Daar gaat uw theorie.
Inderdaad, er zijn meerdere middelen om covid tegen te gaan. Waar gaat welke theorie ? Jij bewijst de stelling en ik ben akkoord.
edit: is het dan niet spijtig dat een campagne voor dit middel niet méér word gepromoot ?

Als een vaccin nemen voor een ander verplicht word, moet men de lijn doortrekken.
Waarom ?

Zwaarlijvigen hebben het in de meeste gevallen zelf gezocht. Maagring verplichten of ge moogt nimeer in mcdonalds/frituur/whatever.
Neen, waarom, zie mijn antwoord op puni die hetzelfde stelde x tijd geleden.

Kzou niet weten waarom dat niet werkt. Bij mij lijkt dit het juist te zijn wat een maatschappij zijn wilt zeggen. Dat je het individue ten dienste stelt van de groep.

Wij gaan echt opdraaien hiervoor, alle geld is van belastingsgeld van ofwel belgie ofwel europa.
En als mensen hun spuitje niet gaan halen, of anders gezegd als het individu zijn verantwoordelijkheid niet neemt voor de maatschappij of de groep dan gaan wij nog veel harder hiervoor opdraaien. Want in plaats van dan een simpele versie waar je er vanuit kunt gaan dat iedereen gevaccineerd is, ga je dan moeten beginnen met systemen op poten te zetten om de status te controleren. Etc...
Maar allez ik vind het al vooruitgang. Eerst was het het is ons nageslacht dat er voor gaat opdraaien.
En nu is de bekommernis eerder wij gaan opdraaien hiervoor.
Het is wat het is.

Gewoon een spuitje erbij of blijf in uw kot ? Zie, ge verward de behandeling met de maatregelen alsof die absoluut samenhoren.
De intentie van de maatregel is het beperken van de verspreiding
De intentie van het spuitje is het beperken van de verspreiding EN het beschermen van uzelf.
Indien jij het spuitje niet wilt, en als maatschappij kunnen wij het niet aanvaarden dat je niet gevaccineerd bent omdat dit de groep schaadt. Dan is de maatregel het gevolg voor deze groep die de maatschappij schaadt.

Het is dan een valse keuze, maar je hebt wel de keuze. Jij bepaalt dan zelf hoe je in onze maatschappij verder wilt leven.

De ziekte is erg, de maatregelen draconisch en de censuur, propaganda en absolute weigering om naar andere middelen te kijken dan vaccins die effektief hun nut bewezen hebben in behandeling én voorkomen van covid én long covid , is absoluut een misdaad tegen de mensheid.
Vraag eens in Wuhan of onze maatregelen draconisch waren?
Daarnaast is de informatie die jij als bewezen acht effectief al meermaals gedebunked als zijnde nonsens. Dus meh opnieuw.

In amerika zijn de vaccins nieens FDA approved, maar zijn verplicht voor een normaal sociaal leven in New York vanaf 16/08 ? Walgelijk gewoon.
Dus wacht hé. HET land bij uitstek dat staat voor individualisme verplicht het.
Misschien is dat teken aan de wand dat de opinie waarvan jij zo'n fervent voorstander bent gewoon niet werkbaar is? Indien we ooit terug willen naar een normaal leven ?

Waarom ?

Neen, waarom, zie mijn antwoord op puni die hetzelfde stelde x tijd geleden.

Kzou niet weten waarom dat niet werkt. Bij mij lijkt dit het juist te zijn wat een maatschappij zijn wilt zeggen. Dat je het individue ten dienste stelt van de groep.

En als mensen hun spuitje niet gaan halen, of anders gezegd als het individu zijn verantwoordelijkheid niet neemt voor de maatschappij of de groep dan gaan wij nog veel harder hiervoor opdraaien. Want in plaats van dan een simpele versie waar je er vanuit kunt gaan dat iedereen gevaccineerd is, ga je dan moeten beginnen met systemen op poten te zetten om de status te controleren. Etc...
Maar allez ik vind het al vooruitgang. Eerst was het het is ons nageslacht dat er voor gaat opdraaien.
En nu is de bekommernis eerder wij gaan opdraaien hiervoor.
Het is wat het is.

De intentie van de maatregel is het beperken van de verspreiding
De intentie van het spuitje is het beperken van de verspreiding EN het beschermen van uzelf.
Indien jij het spuitje niet wilt, en als maatschappij kunnen wij het niet aanvaarden dat je niet gevaccineerd bent omdat dit de groep schaadt. Dan is de maatregel het gevolg voor deze groep die de maatschappij schaadt.

Het is dan een valse keuze, maar je hebt wel de keuze. Jij bepaalt dan zelf hoe je in onze maatschappij verder wilt leven.

Vraag eens in Wuhan of onze maatregelen draconisch waren?
Daarnaast is de informatie die jij als bewezen acht effectief al meermaals gedebunked als zijnde nonsens. Dus meh opnieuw.

Dus wacht hé. HET land bij uitstek dat staat voor individualisme verplicht het.
Misschien is dat teken aan de wand dat de opinie waarvan jij zo'n fervent voorstander bent gewoon niet werkbaar is? Indien we ooit terug willen naar een normaal leven ?
Je gaat er hierbij vanuit dat vaccineren het enige is dat werkt. En gewoon zeggen "deze bron is debunked" zonder eigenlijke info waar exact en met welke argumentatie, is niet voldoende.

Dus zolang de maatregelen niet zo erg zijn als in wuhan, kan de staat voluit mensenrechten en vrijheden afnemen? ok.
Daarom leven we hier, omdat sommige landen gewoon shitholes zijn. En ik wil niet dat belgie ook die toer opgaat.

"Wij gaan hiervoor opdraaien" is inclusief het nageslacht. Ik dacht niet dat dat moest verduidelijkt worden.

Het gaat over New York City, niet de staat, en nog veel minder de andere staten.
Er gaat in mijn opinie geen normaal zijn a la 2019 op deze manier. Das mijn opinie. Feel free to agree to disagree.

Hangt allemaal af van hoe het geïmplementeerd wordt. Je kunt het ook zien zoals nu heb je uw vaccin, je hebt hierdoor uw pasje en dit is 8 maand geldig. Na die 8 maand moet je uw volgende shot halen. En is uw nieuwe pasje weer 8 maand geldig. En kun je weer door voor de volgende 8 maand.

En die 8 maand is dan de termijn die de wetenschap bepaalt die voor voldoende bescherming zorgt.
Laat ons hopen dat er geen variant ontstaat die die termijn op 0 maand zet. Maar laat ons duidelijk zijn dat die kans wel bestaat. En die kans is groter naarmate er meer "hosts" zijn waar het virus in kan muteren.
Staat er geldigheidsdatum op die 2 spuiten van nu ? Als er een 3de spuit nodig zou zijn(wat ik enorm zou betreuren) , dan zou het niet mogen kunnen dat al reeds gevaccineerden weer een paar weken zouden moeten w8en om bv op cafe te mogen omdat ze de kans nog niet gekregen hebben om een 3de spuit . Daar moeten we ons echt tegen verzetten . Sowieso is nu al over 3 4 maand weeral een spuit krijgen om terug vrijheid te mogen krijgen een mokerslag voor velen qua geloofwaardigheid . Tot daar dan die Lente/Zomer/Herfst vd vrijheid . Gaan we die pre-corona vrijheid nog ooit terugkrijgen? Ik vind het een serieuze vraag.

Kan je daar eens een deftige bron voor geven. Zo niet mag je gerust uw aluminium hoedje opplooien en rustig verder gaan met uw leven.

Staat er geldigheidsdatum op die 2 spuiten van nu ? Als er een 3de spuit nodig zou zijn(wat ik enorm zou betreuren) , dan zou het niet mogen kunnen dat al reeds gevaccineerden weer een paar weken zouden moeten w8en om bv op cafe te mogen omdat ze de kans nog niet gekregen hebben om een 3de spuit . Daar moeten we ons echt tegen verzetten . Sowieso is nu al over 3 4 maand weeral een spuit krijgen om terug vrijheid te mogen krijgen een mokerslag voor velen qua geloofwaardigheid . Tot daar dan die Lente/Zomer/Herfst vd vrijheid . Gaan we die pre-corona vrijheid nog ooit terugkrijgen? Ik vind het een serieuze vraag.
Ik denk dat die vaccinatiestrategie tijdelijk is. Bij iedere bijkomende inenting krijg je niet alleen extra anti-lichamen, maar vooral ook T-cellen.
En er is nu medicatie beschikbaar die toelaat via plasma antilichamen toe te dienen aan mensen die covid hebben, om de genezing te versnellen.
Dus een derde shot komt er misschien nog, maar ik denk dat het daarna gedaan is.
Dat derde shot wordt trouwens vooral voorzien voor mensen die risicoprofiel hebben

Je gaat er hierbij vanuit dat vaccineren het enige is dat werkt. En gewoon zeggen "deze bron is debunked" zonder eigenlijke info waar exact en met welke argumentatie, is niet voldoende.
De exacte info staat in deze thread. Ik blijf mijn eigen niet herhalen, ook al hoor ik mijzelf graag spreken (allez typen in dit geval)
De bron is gedebunked : ik baseer mij op de antwoorden die andere posters al hebben gegeven op uw bron. En waar jij in deze thread op geen enkele wijze een voor mij waardig weerwoord hebt gegeven waardoor ik dit besluit zou moeten herzien. Maar je hebt geluk, je moet er enkel een paar pagina's voor terugbladeren. Je moet al niet in 21k pagina's gaan grasduinen ervoor.

Dus zolang de maatregelen niet zo erg zijn als in wuhan, kan de staat voluit mensenrechten en vrijheden afnemen? ok.
Daarom leven we hier, omdat sommige landen gewoon shitholes zijn. En ik wil niet dat belgie ook die toer opgaat.
Jij stelde de maatregelen voor als draconisch. Voor mij zijn de maatregelen niet draconisch. Voor mij zijn ze gegeven de omstandigheden justifieerbaar.

En neen wij leven hier niet omdat andere landen gewoon shitholes zijn. Wij leven hier omdat wij hier geboren zijn en wij het hier nog altijd goed leven achtten.

"Wij gaan hiervoor opdraaien" is inclusief het nageslacht. Ik dacht niet dat dat moest verduidelijkt worden.
Dan is het nog verkeerd. Aangezien jij dat niet weet. Indien wij, dus onze generatie, ervoor opdraait, dan moet de volgende generatie er niet voor opdraaien. Indien de vorige generatie ervoor opdraait (dmv een pensioensprong "ergo 1 jaar geen pensioen uitbetalen" dan draait de huidige of het nageslacht er ook niet voor op).

Maar dat iemand ervoor zal opdraaien is evident. Maar indien we uw principe zouden toepassen dan draaide iemand er ook voor op. Dus meh.

Het gaat over New York City, niet de staat, en nog veel minder de andere staten.
Als je een mierenhoop bent, dan is het nu eenmaal moeilijk om iedereen voor de rest van zijn leven op te sluiten in zijn kot hé.
Dus is de gemakkelijke oplossing om dan het vaccin te gaan verplichten. In plaats van extra hospitalen te gaan bouwen, extra verplegers en dokters in dienst te nemen, enorme voorraden van dexamethron (of whatever het weer was) aan te leggen om iedereen die ziek wordt en in het hospitaal moet opgenomen worden met dat ding te gaan behandelen

Voor x personen zal dat lukken. Voor een significant gedeelte van uw bevolking, nou neen. Maar mij moet je niet geloven hé, vraag eens in Italië of Spanje of dit hen de oplossing zou lijken te zijn ? Daar is het 5 na pasen geweest, terwijl we bij ons door oa. de genomen maatregelen dat dus niet het geval was.

Persoonlijk heb ik dan liever het vaccin. Dan moet ik misschien ook nog met dat medicijn behandeld worden. Maar voor hetzelfde geld heb ik er door het vaccin geen last van. En dan kies ik liever dat, dan x tijd in het ziekenhuis te moeten zitten...

Bij mij is het desondanks duidelijk geweest dat daar een geldigheidsdatum is op die 2 spuiten.
Het enigste wat wij niet weten, is wat die geldigheidsdatum exact is. En of die hetzelfde is voor elke persoon.

Daarom dat men ook spreekt over die boostershots. Enerzijds :

1) voor het verlengen van de geldigheidsdatum van het vaccin
2) voor het activeren / verhogen van de beschermingsfactor tegen varianten.

Afhankelijk van de duur van die beschermingsfactor ga je dan ook die boostershots moeten gaan uitdelen en dit eventueel zelfs aan verschillende groepen (ouderen vb om de 8 maand, behandeling x of y of z vb om de 7 maand, jongeren vb om de 2 jaar,...). Maar dit is hetgeen de wetenschap moet bepalen op basis van expliciet peer reviewed onderzoek. Niet het onderbuikgevoel of de complot theorie.

Wanneer de mutatiefactor zodanig groot is dat de beschermingsfactor al outdated is wanneer we de volgende boostershot willen zetten. Dan pas zou ik durven zeggen dat we die pre corona vrijheid nooit meer gaan terugkrijgen. Indien het echter haalbaar is zoals met de griepvaccinaties om iedereen elk jaartje 1 (of meer) te geven waardoor je goed beschermd bent, ook tegen varrianten (op de outlier na) dan lijkt het mij wel dat we die pre corona vrijheid terugkrijgen.

Indien niet, dan gaan we naar een nieuwe normaal moeten gaan.
Voorlopig echter zitten we nog op schema (zie ook de informatie van ugar). Desondanks sommige mensen die hun vaccin niet nemen. Maar des te groter die groep (of des te resistenter het virus hiervoor is), des te moeilijker het natuurlijk is om die hun impact te absorberen in de kuddeimmuniteit. Waardoor je dan ook beslissingen neemt zoals in New York City. Omdat nietsdoen, het gewoon op zijn beloop laten gaan geen valabele piste is in een geciviliseerd land.

Het is niet dat die 2 spuiten nutteloos zijn he. Die 3de spuit is een booster. Dus ik zou het vreemd vinden dat ze weer bij 0 beginnen voor mensen die op dat moment maar 2 spuiten hebben gehad. Sommige centra gaan al sluiten en ik verwacht dat de rest gaat volgen de komende maanden. En ik denk dat Ugar gelijk heeft en dat de booster niet voor iedereen gaat gelden. Wat ik niet uitsluit is dat het misschien zoals de griepspuit een jaarlijkse of 2-jaarlijkse herhaling gaat worden, maar misschien gaat dat vooral voor de kwetsbare mensen met zijn. Maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Kan je daar eens een deftige bron voor geven. Zo niet mag je gerust uw aluminium hoedje opplooien en rustig verder gaan met uw leven.
deftige bron ? https://covid19criticalcare.com/covid-19-protocols/i-mask-plus-protocol/ dit document, de expertise van de dokters de aanbevelingen en de studies zijn gebruikt door en in : verschillende regios india, brazilie en mexico. Zoals in mijn eerste post aangehaald.

Propaganda ? alle alternatieven ipv vaccins labelen als fake news, met awarenesscampagnes letterlijk zeggen dat ge "u moet vaccineren, dan word alles normaal" => vaccin or else. Mensen angst aanjagen.

De positieve bevindingen mbt ivermectin, vitamineboosting, de mogelijke gevaren van mrna vaccins, zijn zeer gedetailleerd onderzocht door de flccc, geert van den bossche (virologie en vaccinologie expert) alsook door Bret weinstein en zijn vrouw, beiden professors in evolutionaire biologie. Al deze partijen hebben geen politieke belangen, en zetten allemaal hun carriere op het spel.
en https://www.youtube.com/c/BretWeinsteinDarkHorse/videos

Er staan op Bret en heather's podcast letterlijk 100+ uren aan analyse en bespreking van het virus én de maatregelen (in US dan)
Dit met talloze gasten , allemaal experts in hun vakgebied.

Note to mod: Ja ik val in herhaling maar dezelfde vragen worden gesteld ...

Laatst bewerkt:
deftige bron ? https://covid19criticalcare.com/covid-19-protocols/i-mask-plus-protocol/ dit document, de expertise van de dokters de aanbevelingen en de studies zijn gebruikt door en in : verschillende regios india, brazilie en mexico. Zoals in mijn eerste post aangehaald.

Propaganda ? alle alternatieven ipv vaccins labelen als fake news, met awarenesscampagnes letterlijk zeggen dat ge "u moet vaccineren, dan word alles normaal" => vaccin or else. Mensen angst aanjagen.

De positieve bevindingen mbt ivermectin, vitamineboosting, de mogelijke gevaren van mrna vaccins, zijn zeer gedetailleerd onderzocht door de flccc, geert van den bossche (virologie en vaccinologie expert) alsook door Bret weinstein en zijn vrouw, beiden professors in evolutionaire biologie. Al deze partijen hebben geen politieke belangen, en zetten allemaal hun carriere op het spel.

Er staan op Bret en heather's podcast letterlijk 100+ uren aan analyse en bespreking van het virus én de maatregelen (in US dan)

"Wie is Geert Vanden Bossche? Hij wordt op YouTube voorgesteld als een wereldwijde vaccinautoriteit met een grote reputatie, maar dat klopt niet. Als veearts heeft hij wel een wetenschappelijke achtergrond. Hij werkte in zijn carrière ook aan vaccins, maar publiceerde daar zeer weinig over en bleef nooit lang aan het werk in de sector. Het magazine Knack ontdekte bovendien dat Vanden Bossche zijn artikels publiceerde in tijdschriften die publicaties aanbieden tegen betaling, dat bij sommige publicaties een functie bij de Universiteit Gent vermeld wordt die niet bestaat, en dat hij nepconferenties bijwoonde."

"Weinstein made baseless claims that the drug can prevent or treat COVID-19,[5][45] claims for which there is no good evidence"

"Weinstein has falsely claimed that the spike protein produced by or contained within COVID-19 vaccines is "very dangerous" and "cytotoxic" "

Maar het past beter in je kraam, dus is het natuurlijk makkelijker om te doen dat dit soort mensen het zwijgen is opgelegd ipv in te zien dat ze misschien wel heel onbetrouwbaar zijn.

Zou de correlatie tussen anti-vaxxer zijn en gebrek aan vermogen om correct en coherent te schrijven toeval zijn? Ik vermoed van niet.

Als je naar podcasts van een (evolutie)bioloog verwijst, kan je dan op z'n minst de moeite doen om pakweg zaken als mRNA of namen van landen met hoofdletters te schrijven waar nodig? Uw posts doen bijna pijn om te lezen, af en toe een spelfout op een informeel gaming-forum moet kunnen, maar serieus, dit is erover.

Wederom, deftige bron?

Zou de correlatie tussen anti-vaxxer zijn en gebrek aan vermogen om correct en coherent te schrijven toeval zijn? Ik vermoed van niet.

Als je naar podcasts van een (evolutie)bioloog verwijst, kan je dan op z'n minst de moeite doen om pakweg zaken als mRNA of namen van landen met hoofdletters te schrijven waar nodig? Uw posts doen bijna pijn om te lezen, af en toe een spelfout op een informeel gaming-forum moet kunnen, maar serieus, dit is erover.
Bedankt voor je on topic argumentatie. Ik ga zeker mijn mening moeten herzien nu. Als ge zo snel pijn hebt kunt ge idd maar beter gevacinneerd zijn.

"Wie is Geert Vanden Bossche? Hij wordt op YouTube voorgesteld als een wereldwijde vaccinautoriteit met een grote reputatie, maar dat klopt niet. Als veearts heeft hij wel een wetenschappelijke achtergrond. Hij werkte in zijn carrière ook aan vaccins, maar publiceerde daar zeer weinig over en bleef nooit lang aan het werk in de sector. Het magazine Knack ontdekte bovendien dat Vanden Bossche zijn artikels publiceerde in tijdschriften die publicaties aanbieden tegen betaling, dat bij sommige publicaties een functie bij de Universiteit Gent vermeld wordt die niet bestaat, en dat hij nepconferenties bijwoonde."

"Weinstein made baseless claims that the drug can prevent or treat COVID-19,[5][45] claims for which there is no good evidence"

"Weinstein has falsely claimed that the spike protein produced by or contained within COVID-19 vaccines is "very dangerous" and "cytotoxic" "

Maar het past beter in je kraam, dus is het natuurlijk makkelijker om te doen dat dit soort mensen het zwijgen is opgelegd ipv in te zien dat ze misschien wel heel onbetrouwbaar zijn.
Inderdaad, labelen als fake news. Lets agree to disagree want we komen nergens.

Inderdaad, labelen als fake news. Lets agree to disagree want we komen nergens.
Dat had ik ook absoluut niet verwacht. Dat heb ik in mijn eerste quote al duidelijk gemaakt dat je te ver van de wetenschap af staat. Dat ge nog ergens gelooft dat de farmaceutische industrie het doet voor het geld, kan ik met heel veel fantasie nog inkomen, maar dat ge denkt dat 99% van de wetenschappers, YouTube, Twitter, Instagram, VRT, BBC en elke andere vorm van normaal nieuws of social media meedoet in heel dat spel, vind ik behoorlijk hallucinant. En dat eigenlijk terwijl voor de farmaceutische industrie een medicijn financieel veel interessanter is dan een vaccin.

Dat had ik ook absoluut niet verwacht. Dat heb ik in mijn eerste quote al duidelijk gemaakt dat je te ver van de wetenschap af staat. Dat ge nog ergens gelooft dat de farmaceutische industrie het doet voor het geld, kan ik met heel veel fantasie nog inkomen, maar dat ge denkt dat 99% van de wetenschappers, YouTube, Twitter, Instagram, VRT, BBC en elke andere vorm van normaal nieuws of social media meedoet in heel dat spel, vind ik behoorlijk hallucinant. En dat eigenlijk terwijl voor de farmaceutische industrie een medicijn financieel veel interessanter is dan een vaccin.
euh... :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan