Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Enira intressant.

Met "alternatieve geneeswijzen" bedoel ik dat bvb in mexico alles terug open ging na een paar weken omdat ivermectin een fantastisch effect heeft tegen covid 19 en daardoor dus geen verdere sociale maatregelen moesten getroffen worden. Maar ivermectin is een generisch product zonder patent. Bijgevolg valt daar niet veel geld mee te verdienen gezien iedereen het mag maken, letterlijk. Dusja, deze toer ga ik wél op in deze.
Het bestaat al meer dan 40 jaar en heeft enkel zeer kortstondige hoofdpijn en oprisping als mogelijke bijwerkingen.
Dat de regering dit OOK niet gelijktijdig probeert samen met vaccins, is ronduit crimineel.
edit: https://principia-scientific.com/covid-deaths-plunge-after-mexico-city-introduces-ivermectin/
edit2: de ontdekking heeft in 2015 een nobelprijs gewonnen.
Je bent zaken aan elkaar aan het verbinden die niets met elkaar te maken hebben. In een land waar een groot deel van de bevolking vandaag moet werken om morgen eten te hebben, volgen alleen de rijkeren de maatregelen. Nogal logisch, waarom zeker verhongeren als je enkel kans maakt op COVID. Maatregelen werden dan ook zo snel mogelijk teruggeschroefd. Dat men dan ook over het mom van "baat het niet dan schaadt het niet" ivermectine heeft toegelaten bij behandelingen heeft daar geen verband mee. Een, gemiddeld gezien, niet zo geschoolde bevolking is snel weg met dat soort theorieën.

Ivermectine (want dat is de Nederlandse naam) is een populair onderwerp bij bepaalde strekkingen die tegen COVID-maatregelen zijn of gewoon de ernst ontkennen, want als er een doeltreffende behandeling zou zijn valt het allemaal nog wel mee. Hetzelfde geldt voor de anti-vaccingekken, want waarom vaccins als je "gewoon" medicatie kan slikken (vreemde logica, maar dat hoort erbij). Ondertussen wijzen serieuze studies uit dat ivermectine verre van het wondermiddel is waar die groepen zich aan vastklampen.

Jouw link dan claimt dat ivermectine verantwoordelijk is, terwijl de dagelijkse overlijdens duidelijk beginnen te zakken nadat de vaccinatie begon: https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/dashboards/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Want Mexico is weldegelijk sterk bezig zijn bevolking aan het vaccineren, met o.a. Chinese vaccins (Big Chinese Pharma?). Wie geld heeft of aan de grens woont gaat gewoon in Texas in een Walmart of Walgreens Pfizer of Moderna halen. Ondertussen begint de Delta-variant er echter stevig huis te houden, en worden er terug meer en meer mensen ziek.
Dit is jouw bron: https://mediabiasfactcheck.com/principia-scientific-international/
Overall, we rate Principia Scientific International (PSI) a strong conspiracy and Pseudoscience website promoting anti-vaccine propaganda and frequent misinformation regarding climate change.

Ook die Nobelprijs komt hier niets zoeken, dat ging over het feit dat het een effectief antiparasitair middel is.

Dus allemaal een beetje YouTube-samenzweringspraat van bedenkelijk niveau.

Laatst bewerkt:
Als iedereen de kans heeft gevaccineerd te worden en die coronapas beperkt je enkel als je weigert dan heb ik daar geen probleem mee. Zoals het nu is ben ik inderdaad geen fan en dat mag inderdaad niet blijven duren.
Het is niet dat je onmiddelijk dat vaccin kan krijgen he , dus moet je iedere keer maanden wachten tot je meer Vrijheid krijgt , sorry daar pas ik voor . Een pasjesmaatschappij lijkt me verschrikkelijk.

En als het virus straks weer zoals vanouds rond gaat, dan zit ge weer binnen. Ik zou toch het risico nemen om dat spuitje te pakken ipv de gevolgen die puur op buikgevoel gebaseerd zijn.
het gaat niet om het vaccin nemen of niet , maar om de controle die de overheid zo neemt op de bevolking ,pure machtsmisbruik

Misschien bij 3? Mischien bij 2 voor Pfizer en AstraZeneca en 3 bij J&J en voor de zwakken? Als er bewijzen zijn dat een booster nuttig kan zijn in bepaalde gevallen, wat is dan het probleem? Precies alsof ze u gewoon zoveel mogelijk willen inspuiten zonder reden.
Financiele belangen. De "gratis" vaccins betaald het nageslacht door belastingen.
Als iedereen de kans heeft gevaccineerd te worden en die coronapas beperkt je enkel als je weigert dan heb ik daar geen probleem mee. Zoals het nu is ben ik inderdaad geen fan en dat mag inderdaad niet blijven duren.
Een vaccin is voor u persoonlijke gezondheid. Mensen hun rechten afnemen op basis van hun eigen keuzes die niemand schaad is absurd en richting social credit score. Het is duidelijk dat deze "wij vs hun" propaganda zijn vruchten begint af te werpen :/

Het is niet dat je onmiddelijk dat vaccin kan krijgen he , dus moet je iedere keer maanden wachten tot je meer Vrijheid krijgt , sorry daar pas ik voor . Een pasjesmaatschappij lijkt me verschrikkelijk.
Daarom dat ik zeg dat het niet kan zijn zoals nu, maar als het is zoals in Denemarken dat je vaccinatie geldig is voor 12 maanden na de laatste spuit dan is dat ok. Dus niet 'vanaf 1 maar 2022 moet iedereen drie spuiten hebben voor volledige vrijheid' maar wel ' je moet een derde spuit hebben x maanden na de 2de'. En dan hangt het uiteraard af van voorraad enzo.

Een vaccin is voor u persoonlijke gezondheid. Mensen hun rechten afnemen op basis van hun eigen keuzes die niemand schaad is absurd en richting social credit score. Het is duidelijk dat deze "wij vs hun" propaganda zijn vruchten begint af te werpen :/
Leef je al 18 maanden onder een steen? Het hele punt is om spreiding tegen te gaan. Vaccinatie is niet (enkel) voor de persoonlijke gezondheid. Niet vaccineren zal weldegelijk anderen schaden.

Ik zou er persoonlijk niet met kunnen leven als iemand zijn grootmoeder ( of de mijne) er van tussen gaat omdat mijn ego te groot was om een spuitje te krijgen. Maar goed jij misschien wel.

Dit heb je nu al vaak genoeg herhaald - en dit is nu ook al vaak genoeg genuanceerd geweest door andere posters.
Leef je al 18 maanden onder een steen? Het hele punt is om spreiding tegen te gaan. Vaccinatie is niet (enkel) voor de persoonlijke gezondheid. Niet vaccineren zal weldegelijk anderen schaden.

Ik zou er persoonlijk niet met kunnen leven als iemand zijn grootmoeder ( of de mijne) er van tussen gaat omdat mijn ego te groot was om een spuitje te krijgen. Maar goed jij misschien wel.
Hou uw persoonlijke aanvallen voor de staat. De huidige vaccins houden de verspreiding van de delta variant niet tegen. Facts dont care about your feelings.

Hou uw persoonlijke aanvallen voor de staat. De huidige vaccins houden de verspreiding van de delta variant niet tegen. Facts dont care about your feelings.
Welke persoonlijke aanval? :unsure:

In ieder geval zitten we in een lus ofzo? Zoals al gezegd, het houdt mss de verspreiding niet tegen maar maakt de impact wel veel minder. En moeten we hier echt van dat GOP/trump twitter gedoe gebruiken?

Daarom dat ik zeg dat het niet kan zijn zoals nu, maar als het is zoals in Denemarken dat je vaccinatie geldig is voor 12 maanden na de laatste spuit dan is dat ok. Dus niet 'vanaf 1 maar 2022 moet iedereen drie spuiten hebben voor volledige vrijheid' maar wel ' je moet een derde spuit hebben x maanden na de 2de'. En dan hangt het uiteraard af van voorraad enzo.
ik hoop vooral dat die 3de spuit niet nodig is en dat met mijn 2 vaccins de kous af is

Zit er een bug in het BG-systeem? Hier worden plots alle discussies van anderhalf jaar corona opnieuw weergegeven in enkele posts.
Ach ja, weer een nieuwe gebruiker zodat we opnieuw alle "argumenten" van de vorige moeten ondergaan. Waarschijnlijk geen zin om de vorige posts te lezen .. of een ander probleem.

Ach ja, weer een nieuwe gebruiker zodat we opnieuw alle "argumenten" van de vorige moeten ondergaan. Waarschijnlijk geen zin om de vorige posts te lezen .. of een ander probleem.
Komaan, wie gaat er nu 23800 berichten lezen. Ni alleen dat, het is niet dat zowel de maatregelen als de bevindingen van covid constant veranderen. En ja, mijn bewering over de delta variant en het vaccin was niet correct. Ik dacht niet dat dat mijn enige punt was in mijn berichten. Ma soit. Het is wat het is.

Zit er een bug in het BG-systeem? Hier worden plots alle discussies van anderhalf jaar corona opnieuw weergegeven in enkele posts.

Jullie herhalen toch ook constant hetzelfde ?

De post warnings hier werken precies enkel in 1 richting. Enkel warnings op de post van de anti-lockdowners, terwijl enkelen van de tegenpartij (bv Sylverscythe) hier elke 10 posts hetzelfde komen verkondigen sinds pagina 1 zonder enige warning.

Als je hier iets aanhaalt dat maar de suggestie geeft dat de huidige regels te streng zijn krijg je direct 5 man dat je aanvalt. Ook niet echt bevorderlijk voor discussie.

De post warnings hier werken precies enkel in 1 richting. Enkel warnings op de post van de anti-lockdowners, terwijl enkelen van de tegenpartij (bv Sylverscythe) hier elke 10 posts hetzelfde komen verkondigen sinds pagina 1 zonder enige warning.

Als je hier iets aanhaalt dat maar de suggestie geeft dat de huidige regels te streng zijn krijg je direct 5 man dat je aanvalt. Ook niet echt bevorderlijk voor discussie.
De warning is ook nooit ‘je mening is verkeerd’. Zolang er binnen de regels en met respect wordt gepraat over de inhoud en met argumenten, mag dat ook. Niet doen alsof hier maar 1 kant zit in deze thread, dan was die maar 10 pagina’s lang geweest.

Het is inderdaad erg dat steeds het nut van de vaccins moet worden herhaald. Als ge het vaccin niet wilt nemen, prima, maar stop dan met steeds een onzinnig argument te gebruiken. Ge hoeft geen reden te geven en het maakt ook niet uit als ge er een beetje bang voor zijt (op lange termijn). Dit is niet persoonlijk naar u gericht he, maar eerder op die herhalingen van de discussies.

En er zijn toch genoeg mensen die alles te streng vinden? Is totaal geen eenzijdige discussie. Uiteraard helpt het niet als er steeds gereageerd wordt met "en nu discussieer ik niet meer met u" of met een clown smiley. Als ge niet wilt discussiëren, laat het dan. Het hoeft geen kleuterklas te worden he.

Het is vooral vreemd dat ge net Sylverscythe noemt. Toch net iemand die behoorlijk objectief is in mijn ogen.

Een vaccin neem je voor uzelf, dit slaat nergens op. Ik heb familieleden die 80+ zijn. Volstrekt normaal dat zij vaccineren. Ik zou het ook doen.
Een vaccin neem je zowel voor uzelf ALS voor de maatschappij.
Voor uzelf, om uw eigen beter te beschermen.
Voor de maatschappij om op die manier de kans op verspreiding te beperken.
Zelfs indien die vermindering in de verspreiding maar 0.0000001% extra is tov het niet te nemen, is het dan dus ook beter om het vaccin te nemen.
En er is bij mijn weten al vermeld dat vaccins hierin helpen.

voorlopig 2 , ik zie ze nog afkomen binnen paar maand dat 3de spuit ook nodig is , dat begint nu al , en dan kan je wel de vraag stellen waar dit straatje eindigt.
Bij spuitje 3, spuitje 4, spuitje Ndie nodig is. Zolang het gewoon een spuitje erbij te nemen is, zie ik geen probleem. Of als je het liever hebt kun je u ook opsluiten in uw kot.

De huidige vaccins stoppen de spread niet van de nieuwe varianten.
Van de huidige versie ook niet. Maar ze vertragen de spread wel omdat voorlopig het vaccin effectief is voor de huidige varianten. Laat ons hopen dat het zo blijft, of je gaat misschien mogen uitkijken naar lockdown Z in de toekomst.

ja maar met die coronapas zal het kunnen dat er dan weer beperkingen zijn zoals deze zomer nu is , en dat wil ik niet. Met die pas creeër een situatie met beperkingen die blijvend kan duren .
Ik zie niet in wat jij of ik te willen of niet te willen hebben. Als dat de omstandigheden zijn, dan zullen dat de omstandigheden zijn en moeten wij er dan maar mee leren leven.
Dat is wat een maatschappij zijn wil zeggen. Uw eigen individuele wensen worden aan de kant geschoven voor het grotere goed. Wat dat grotere goed dan ook mogen zijn.
Of er moet een absolute meerderheid zijn om te doen wat jij zegt.
Wat ik enorm betwijfel.
De gevolgen van de maatregelen zijn niet gelijk aan de gevolgen van de ziekte.
Wat weet jij eigenlijk over de gevolgen van de ziekte ? Wat weet jij over de gevolgen van de maatregel.
En voor je antwoord, ik weet daar ook niets van.

Het enigste wat ik wel WEET, is wat ik zie op het nieuws, waar dat vaccinweigeraars spijt hebben dat ze dat vaccin niet hebben genomen nu dat ze corona hebben opgelopen en er erg aan toe zijn.
Indien je graag russische roulette speelt, dan is het vaccin weigeren een goed idee. Ik ben er echter geen fervante fan van.

Hangt allemaal af van hoe het geïmplementeerd wordt. Je kunt het ook zien zoals nu heb je uw vaccin, je hebt hierdoor uw pasje en dit is 8 maand geldig. Na die 8 maand moet je uw volgende shot halen. En is uw nieuwe pasje weer 8 maand geldig. En kun je weer door voor de volgende 8 maand.

En die 8 maand is dan de termijn die de wetenschap bepaalt die voor voldoende bescherming zorgt.
Laat ons hopen dat er geen variant ontstaat die die termijn op 0 maand zet. Maar laat ons duidelijk zijn dat die kans wel bestaat. En die kans is groter naarmate er meer "hosts" zijn waar het virus in kan muteren.

Financiele belangen. De "gratis" vaccins betaald het nageslacht door belastingen.
En hun opleiding betaalt de vorige en de huidige generatie.
Daarnaast hebben we geen enkel idee wie echt gaat opdraaien hiervoor. Voor hetzelfde geldt voorziet men een eenmalige belasting op het vermogen. Waardoor het niet het nageslacht is die daarvoor betaald. Maar de huidige generatie.
Dus financiële belangen, meh.

Nope zie hoger.
Voor de rest, dat is nu eenmaal wat het hebben van een verschillende mening wil zeggen. Wij mogen die hebben. Maar uiteindelijk gaan we ons toch moeten neerleggen met de versie die de meeste tractie heeft.
Lijkt mij dat dit niet uw versie is. Waar ik blij mee ben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan