Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus jullie stellen voor om alles te blijven dichtgooien dan? Mijn punt is, dat ze niet noodzakelijk door Covid zijn gestorven, het is juist de laatste druppel die de emmer deed overlopen.

Dus jullie stellen voor om alles te blijven dichtgooien dan?
En voilà. Ofwel alles dichtgooien, ofwel iedereen met terminale kanker afvoeren. Zou een kléin beetje nuance niet beter zijn? Ik ben er zeker van dat dan zou blijken dat iedereen eigenlijk veel dichter bij elkaar ligt dan wel lijkt. Ik zou zelfs zeggen dat veel hier gewoon hetzelfde zouden zeggen dan.

Amai, sommigen kunnen hier echt oudere mensen op tweederangsburgers laten lijken.
Wat maakt het uit wat onderliggende aandoening ze hadden?
jammer genoeg zijn ze nu sneller gestorven door de covid.

Ook toch wel fout vd pers, want wat verstaat men onder ‘onderliggende aandoening ‘? Kanker, verkoudheid, …?
Geef dan ook een paar feiten, zodat mensen het beter kunnen plaatsen

Maar hoe groot is die kans? Allemaal in lockdown dus, voor die 1 kans op 100000 ofzo
Dat maakt toch geen hol uit. Als een krant over uw dood aan een verkoudheid bericht moeten we dan ook zeggen wat is de kans. Jullie maken hier bezwaar tegen omdat jullie zelf direct aan die berichten verstrengingen koppelen terwijl dit nergens ter sprake komt in die artikels. En dan verwijten jullie andere van perceptie problemen te hebben.

Het grote voorbeeld Israël komt ondertussen tot de conclusie dat de huidige maatregels onvoldoende zijn met de huidige vaccinatiegraad (daar is men al bezig met een derde vaccin te geven aan ouderen).
De minister van volksgezondheid geeft aan dat een lockdown een 'measure of last resort is' ...

bron Haaretz.com

De vaccins worden gratis (overheid betaalt natuurlijk) aangeboden. Een vaccin weigeren is jezelf segregeren. Waarom moet jij problemen hebben met keuzes die anderen maken om zichzelf te benadelen? Omdat ze onvoldoende intelligent zijn? Nul komma nul medelijden mee wat mij betreft.

Frankrijk, Italië, Israël, New York... geven wat mij betreft allen reeds het goede voorbeeld: geen vaccin? Prima, maar dan kom je nergens meer binnen in ruimtes waar grote getallen mensen samenkomen: openbaar vervoer, restaurants, fitness, cinéma, maar voor mijn part ook religieuze samenkomsten... Geniet van je "antivax"-vrijheid met een stads- of boswandeling zou ik dan zo zeggen.

Altijd maar dat pamperbeleid. Bepaalde "minderheden" zorgen ook zelf voor een aantal van de redenen waarom ze zelf achtergesteld blijven in onze samenleving, dit is daar gewoon opnieuw een zoveelste voorbeeld van.
Akkoord maar dan werk je de segregatie in de hand en dat moet je er dan maar bijnemen. Ik denk dat je dit niet mag onderschatten.
Nog meer een apart economisch circuit opbouwen met shishabars, restaurants, etc voor mensen die niet gevaccineerd zijn maar wel de juiste migratieachtergrond hebben? Ik pas ervoor...
In Amerika is trouwens dacht ik amper 25% van de Afrikaans Amerikaanse bevolking ingeënt met 1 prik.

Less than a quarter of Black Americans had received their first Covid-19 shot as of June 7 based on available federal data, amid a weekslong stagnation that has defied the government’s ramped-up effort to accelerate vaccinations and reach the nation’s most vulnerable communities.
https://www.politico.com/news/2021/06/07/vaccine-equity-black-americans-biden-491973 bron is van 06/07 dus mss is het nu al iets beter.
Willen we weer naar een maatschappij waar de zwarte medeburger niet meer op restaurant mag? De bus nemen? Dat lijkt me daar ook wel een pak gevoeliger te liggen dan hier.

In Israël lopen de Palestijnen ook een pakje achter trouwens. Geen idee of dit door vaccinweigering komt of Israel gewoon moeilijk doet.
https://www.bbc.com/news/55800921
But Israeli health minister, Yuli Edelstein, told the BBC: "We can also look into the so-called Oslo agreements where it says loud and clear that the Palestinians have to take care of their own health."
The Oslo accords - which Israel signed with the Palestine Liberation Organisation - give the Palestinian Authority oversight of public health under the principles of self-determination.

Ik vrees dat die maatregelen meer kwaad dan goed gaan doen in de maatschappij. Idealiter probeer je zoveel mogelijk mensen te bereiken met vaccinatie tot wanneer de ziekenzorg weer 'normaler' kan draaien. Wanneer dit bereikt is los je de maatregelen zonder voorkeur voor gevaccineerden of weigeraars.

Laatst bewerkt:
Akkoord maar dan werk je de segregatie in de hand en dat moet je er dan maar bijnemen. Ik denk dat je dit niet mag onderschatten.
Nog meer een apart economisch circuit opbouwen met shishabars, restaurants, etc voor mensen die niet gevaccineerd zijn maar wel de juiste migratieachtergrond hebben? Ik pas ervoor...
Geen aparte sishabars en restaurants voor vaccinweigeraars, gewoon geen restaurants voor die mensen.
In Amerika is trouwens dacht ik amper 25% van de Afrikaans Amerikaanse bevolking ingeënt met 1 prik.
In Israël lopen de Palestijnen ook een pakje achter trouwens. Geen idee of dit door vaccinweigering komt of Israel gewoon moeilijk doet.
Het gaat hier over B, niet over VS of Israël
Ik vrees dat die maatregelen meer kwaad dan goed gaan doen in de maatschappij. Idealiter probeer je zoveel mogelijk mensen te bereiken met vaccinatie tot wanneer de ziekenzorg weer 'normaler' kan draaien. Wanneer dit bereikt is los je de maatregelen zonder voorkeur voor gevaccineerden of weigeraars.
Neen, die mensen blijven bewust andere mensen in gevaar brengen die door een vaccin niet kunnen gered worden. Polio vaccin is ook verplicht in B.

Geen aparte sishabars en restaurants voor vaccinweigeraars, gewoon geen restaurants voor die mensen.
Eerlijk? Wat denk je zelf wat er gaat gebeuren? Wie gaat dat bekrachtigen? Herinner je nog de illegale feestjes in het begin van de coronapandemie in brussel?
Het gaat hier over B, niet over VS of Israël
KoC bracht het voorbeeld Israël New York aan.
Neen, die mensen blijven bewust andere mensen in gevaar brengen die door een vaccin niet kunnen gered worden. Polio vaccin is ook verplicht in B.
Dat is dan hun domme keuze nietwaar?

Eerlijk? Wat denk je zelf wat er gaat gebeuren? Wie gaat dat bekrachtigen? Herinner je nog de illegale feestjes in het begin van de coronapandemie in brussel?
Net zoals die coronafeestjes van gegoede Vlamingen (zoals Goedele Liekens)?
Dan moet je daar tegen optreden en beboeten/straffen.
Dat is dan hun domme keuze nietwaar?
Waarmee ze anderen in gevaar brengen, dus niet accepteren

Wat ik vooral egoïstisch vind aan die weigeraars is dat andere mensen met serieuze aandoeningen hun behandeling achteruit geschoven wordt omdat zij ziek op intensieve gaan liggen.

Wat ik vooral egoïstisch vind aan die weigeraars is dat andere mensen met serieuze aandoeningen hun behandeling achteruit geschoven wordt omdat zij ziek op intensieve gaan liggen.
Ik hoop dat daar verandering in komt en dat vaccinweigeraars ook in de wachtlijst wachten op hun plek op verzorging

Zeven gevaccineerde bewoners in woonzorgcentrum overleden aan Colombiaanse variant van coronavirus

And back to square one tot iedereen de derde prik heeft.
Ik wacht nu op de scheefpoepers-variant.

Zeven gevaccineerde bewoners in woonzorgcentrum overleden aan Colombiaanse variant van coronavirus

And back to square one tot iedereen de derde prik heeft.

En dan komt er weer een andere variant (de Poolse of Aladinvariant) en komen ze met hun 4de booster aankakken dus deze kutzooi verdwijnt nooit meer gatverdamme!

Dus iemand met terminale kanker mogen ze ook afvoeren van u? Of zwaar gehandicapten, want ja een erg hoge levensverwachting hebben die ook niet he.
It depends, soms zal mijn antwoord neen zijn, soms gewoon (en dat klinkt misschien wreed): Echt wél "Ja". Heeft de terminale patiënt héél véél pijn of valt dit nog mee? Je moet je eigenlijk ook afvragen: Als jij daar lag, wil je dan meteen sterven of toch nog verder gaan ??

Ik heb mijn grootvader zaliger in een ziekenhuisbed zien liggen, hij had keelkanker en zijn (kanker)gezwel was opengebarsten en de etter spoot eruit. Hij heeft dan meermaals zelfmoord willen plegen van de verschrikkelijk pijnen, en ze hebben hem dan telkens gered. Hoera hoera! Hij heeft daar nog weken gelegen en heeft héél die tijd ondraaglijke pijnen geleden.

Het was dan toch echt beter geweest dan ze mijn grootvader gewoon een spuitje gegeven hadden en klaar. Maar neen dat mocht niet hé.
(Een soortgelijk verhaal met mijn overgrootvader betreffende huidkanker ..)

Nu goed dit is een delicaat subject en is out of this topic

It depends, soms zal mijn antwoord neen zijn, soms gewoon (en dat klinkt misschien wreed): Echt wél "Ja". Heeft de terminale patiënt héél véél pijn of valt dit nog mee? Je moet je eigenlijk ook afvragen: Als jij daar lag, wil je dan meteen sterven of toch nog verder gaan ??
Ik zou vooral zeggen dat dat niet aan jou is om dat te bepalen. Dat is aan die persoon zelf om dat te bepalen, niet aan jou. En het feit of jou dan zou willen sterven of niet doet ook niet ter zake, niet iedereen maakt op dat moment dezelfde keuzes, en het is niet aan ons om die te betwisten

Ik hoop dat daar verandering in komt en dat vaccinweigeraars ook in de wachtlijst wachten op hun plek op verzorging
Dat soort tweeklassensysteem staat niet alleen haaks op hoe onze gezondheidszorg in elkaar zit, het is ook gewoon absurd om dat plaatsgebrek een op een te linken aan covid. Je kan dat bijvoorbeeld even goed wijten aan het feit dat de voorbije 25 jaar het aantal ziekenhuisbedden gezakt is terwijl we met anderhalf miljoen mensen méér zijn.

En vooral, waarom trek je dat niet door naar alles?

Dat soort tweeklassensysteem staat niet alleen haaks op hoe onze gezondheidszorg in elkaar zit, het is ook gewoon absurd om dat plaatsgebrek een op een te linken aan covid. Je kan dat bijvoorbeeld even goed wijten aan het feit dat de voorbije 25 jaar het aantal ziekenhuisbedden gezakt is terwijl we met anderhalf miljoen mensen méér zijn.
Er is nooit een tekort geweest in al die jaren, en de zorg is ook gewoon verbeterd. Qua aantal bedden/inwoner scoort B nog altijd zeer hoog, dat is dus niet direct een argument
Covid patiënten verblijven ook zeer lang op ICU.
Het Belgisch leger heeft vandaag ook veel minder paarden dan 150 jaar geleden.
En vooral, waarom trek je dat niet door naar alles?
Is al eerder aan bod gekomen, iemand die bvb obese is schaadt alleen zichzelf, en is geen drager van een besmettelijke ziekte die zelf na vaccinatie nog risicopatiënten doodt.
Ik zeg niet dat we daar onmiddellijk naar toe moeten, maar die evolutie zit er misschien wel aan te komen. Zij blijven de grootste motor van het virus en zijn ook het grootste risico op nieuwe, nog agressievere varianten (ook al is die kans relatief klein).
Maar het zal zich allemaal zelf oplossen. Ik zag van de week een reportage uit de VS, waar verplegers er gewoon de brui aangeven, en zich afvragen waarom zij nog moeite moeten doen voor mensen die zelf dat risico willen lopen. En die dus iets anders gaan doen, waardoor het aantal bedden op ICU zakt.
Dat zal ook wel overwaaien naar West-Europa,

Er is nooit een tekort geweest in al die jaren, en de zorg is ook gewoon verbeterd. Qua aantal bedden/inwoner scoort B nog altijd zeer hoog, dat is dus niet direct een argument
Covid patiënten verblijven ook zeer lang op ICU.
Het Belgisch leger heeft vandaag ook veel minder paarden dan 150 jaar geleden.

Is al eerder aan bod gekomen, iemand die bvb obese is schaadt alleen zichzelf, en is geen drager van een besmettelijke ziekte die zelf na vaccinatie nog risicopatiënten doodt.
Ik zeg niet dat we daar onmiddellijk naar toe moeten, maar die evolutie zit er misschien wel aan te komen. Zij blijven de grootste motor van het virus en zijn ook het grootste risico op nieuwe, nog agressievere varianten (ook al is die kans relatief klein).
Maar het zal zich allemaal zelf oplossen. Ik zag van de week een reportage uit de VS, waar verplegers er gewoon de brui aangeven, en zich afvragen waarom zij nog moeite moeten doen voor mensen die zelf dat risico willen lopen. En die dus iets anders gaan doen, waardoor het aantal bedden op ICU zakt.
Dat zal ook wel overwaaien naar West-Europa,
Als ik zeg doortrekken naar alles, bedoel ik ook alles. Waarom bijvoorbeeld niet hetzelfde doen voor mensen die niet gevaccineerd zijn tegen griep? Die zijn ook drager van een besmettelijke ziekte die zowaar ook nog risicopatiënten doodt na vaccinatie. Los daarvan is iemand die rookt of obees is inderdaad minder of niet schadelijk voor zijn medemens, maar hij is wel een extra belasting op het zorgsysteem. En dat is nog altijd de hoofdargumentatie om die mensen te weigeren in het ziekenhuis.

PS: Het feit dat buiten de Westerse wereld het vaccinatiepercentage nog niet eens twee cijfers heeft, is een veel groter probleem dan die belachelijk beperkte groep hier die niet gevaccineerd wil worden, om welke reden dan ook.

Waarom zou je de staat in vertrouwen nemen ?

Er is gelogen mbt het nut van maskers. Dat dit was "voor ons eigen goed" => BS. ge kunt een masker maken zelf mbv textiel.
Staat en media rept geen woord. Het is natuurlijk niet zo effectief maar het is beter dan liegen omdat de staat denkt dat iedereen
corrupt is en maskers zou opkopen en masse.

Alternatieve geneeswijzen die fantastisch werken in India, Brazilie mexico, ... met ivermectin zegt men in de propa... media niets over ...
info en details: https://open.spotify.com/episode/7uVXKgE6eLJKMXkETwcw0D

Ook blijft de staat stil rond het cruciaal belang van de immuniteit te boosten met vitamine C, D3, Quercetin, zink en melatonin.
Evenals voldoende rust en een goed slaappatroon aanhouden. edit: en fitness, uiteraard.
Dit kan het verschil zijn tussen asymptomatisch zijn of op intensieven liggen, maar toch geen awarenesscampagne ...
Dosering en gedetailleerde info: => https://covid19criticalcare.com/covid-19-protocols/i-mask-plus-protocol/

Ook zijn er sterke aanwijzingen dat het vaccin niet voldoende werkt tegen delta en dat de immuniteit sneller weggaat dan de natuurlijke immuniteit na besmetting. Waarom vaccineren weer ?

Tevens is het compleet natuurlijk dat virussen muteren naar nieuwe varianten, dit om meestal meer compatibel te zijn met de host.
Minder dodelijk.

Ook zou ik graag transparante cijfers willen tussen mensen die enkel door covid gestorven zijn, of andere aandoeningen hebben die eigenlijk
de hoofdfactor zijn van overlijden. Of mensen die al , of nagenoeg op sterven lagen en corona krijgen.
Of mensen met massas slechte eet en leefgewoonten die absoluut bovengenoemde vitamines/leefgewoonten ontberen...
Hoeveel pure coronadoden zijn er ? Geen transparantie. voorbeeld: 70+% van de ronapatienten op intensieven in de VS waren/zijn zwaarlijvig.

Als big pharma biljoenen gaat verdienen aan vaccins, is het ni ondenkbaar dat ze cruciale ministers en/of staatshoofden kunnen omkopen met miljarden (in totaal). Politici die niet aan de top staan zwijgen zowiezo om hun carriere niet in het gedrang te brengen. Anderen kan je chanteren/bedreigen/afpersen. Is dit echt uit de lucht gegrepen ?

De vaccins zelf zijn experimenteel at best, niemand weet wat de langdurige gevolgen zijn.
Wel zijn er duidelijke tekenen dat het vaccin het virus de kans geeft te evolueren naar varianten die al dan niet erger kunnen zijn

Het feit dat er behoorlijk wat mensen zijn die deze absurde autoritaire maatregelen goedkeuren en zelfs toejuichen, is te zot voor woorden.

Change my mind ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan