Sneeuwstorm
Well-known member
Dus jullie stellen voor om alles te blijven dichtgooien dan? Mijn punt is, dat ze niet noodzakelijk door Covid zijn gestorven, het is juist de laatste druppel die de emmer deed overlopen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En voilà. Ofwel alles dichtgooien, ofwel iedereen met terminale kanker afvoeren. Zou een kléin beetje nuance niet beter zijn? Ik ben er zeker van dat dan zou blijken dat iedereen eigenlijk veel dichter bij elkaar ligt dan wel lijkt. Ik zou zelfs zeggen dat veel hier gewoon hetzelfde zouden zeggen dan.Dus jullie stellen voor om alles te blijven dichtgooien dan?
Maar hoe groot is die kans? Allemaal in lockdown dus, voor die 1 kans op 100000 ofzoOok gij zijt ten dode opgeschreven hoor. En ook jij kan aan een verkoudheid sterven alleen geloof je het zelf niet.
Dat maakt toch geen hol uit. Als een krant over uw dood aan een verkoudheid bericht moeten we dan ook zeggen wat is de kans. Jullie maken hier bezwaar tegen omdat jullie zelf direct aan die berichten verstrengingen koppelen terwijl dit nergens ter sprake komt in die artikels. En dan verwijten jullie andere van perceptie problemen te hebben.Maar hoe groot is die kans? Allemaal in lockdown dus, voor die 1 kans op 100000 ofzo
Akkoord maar dan werk je de segregatie in de hand en dat moet je er dan maar bijnemen. Ik denk dat je dit niet mag onderschatten.De vaccins worden gratis (overheid betaalt natuurlijk) aangeboden. Een vaccin weigeren is jezelf segregeren. Waarom moet jij problemen hebben met keuzes die anderen maken om zichzelf te benadelen? Omdat ze onvoldoende intelligent zijn? Nul komma nul medelijden mee wat mij betreft.
Frankrijk, Italië, Israël, New York... geven wat mij betreft allen reeds het goede voorbeeld: geen vaccin? Prima, maar dan kom je nergens meer binnen in ruimtes waar grote getallen mensen samenkomen: openbaar vervoer, restaurants, fitness, cinéma, maar voor mijn part ook religieuze samenkomsten... Geniet van je "antivax"-vrijheid met een stads- of boswandeling zou ik dan zo zeggen.
Altijd maar dat pamperbeleid. Bepaalde "minderheden" zorgen ook zelf voor een aantal van de redenen waarom ze zelf achtergesteld blijven in onze samenleving, dit is daar gewoon opnieuw een zoveelste voorbeeld van.
https://www.politico.com/news/2021/06/07/vaccine-equity-black-americans-biden-491973 bron is van 06/07 dus mss is het nu al iets beter.Less than a quarter of Black Americans had received their first Covid-19 shot as of June 7 based on available federal data, amid a weekslong stagnation that has defied the government’s ramped-up effort to accelerate vaccinations and reach the nation’s most vulnerable communities.
But Israeli health minister, Yuli Edelstein, told the BBC: "We can also look into the so-called Oslo agreements where it says loud and clear that the Palestinians have to take care of their own health."
The Oslo accords - which Israel signed with the Palestine Liberation Organisation - give the Palestinian Authority oversight of public health under the principles of self-determination.
Geen aparte sishabars en restaurants voor vaccinweigeraars, gewoon geen restaurants voor die mensen.Akkoord maar dan werk je de segregatie in de hand en dat moet je er dan maar bijnemen. Ik denk dat je dit niet mag onderschatten.
Nog meer een apart economisch circuit opbouwen met shishabars, restaurants, etc voor mensen die niet gevaccineerd zijn maar wel de juiste migratieachtergrond hebben? Ik pas ervoor...
Het gaat hier over B, niet over VS of IsraëlIn Amerika is trouwens dacht ik amper 25% van de Afrikaans Amerikaanse bevolking ingeënt met 1 prik.
In Israël lopen de Palestijnen ook een pakje achter trouwens. Geen idee of dit door vaccinweigering komt of Israel gewoon moeilijk doet.
Neen, die mensen blijven bewust andere mensen in gevaar brengen die door een vaccin niet kunnen gered worden. Polio vaccin is ook verplicht in B.Ik vrees dat die maatregelen meer kwaad dan goed gaan doen in de maatschappij. Idealiter probeer je zoveel mogelijk mensen te bereiken met vaccinatie tot wanneer de ziekenzorg weer 'normaler' kan draaien. Wanneer dit bereikt is los je de maatregelen zonder voorkeur voor gevaccineerden of weigeraars.
Eerlijk? Wat denk je zelf wat er gaat gebeuren? Wie gaat dat bekrachtigen? Herinner je nog de illegale feestjes in het begin van de coronapandemie in brussel?Geen aparte sishabars en restaurants voor vaccinweigeraars, gewoon geen restaurants voor die mensen.
KoC bracht het voorbeeld Israël New York aan.Het gaat hier over B, niet over VS of Israël
Dat is dan hun domme keuze nietwaar?Neen, die mensen blijven bewust andere mensen in gevaar brengen die door een vaccin niet kunnen gered worden. Polio vaccin is ook verplicht in B.
Net zoals die coronafeestjes van gegoede Vlamingen (zoals Goedele Liekens)?Eerlijk? Wat denk je zelf wat er gaat gebeuren? Wie gaat dat bekrachtigen? Herinner je nog de illegale feestjes in het begin van de coronapandemie in brussel?
Waarmee ze anderen in gevaar brengen, dus niet accepterenDat is dan hun domme keuze nietwaar?
Ik hoop dat daar verandering in komt en dat vaccinweigeraars ook in de wachtlijst wachten op hun plek op verzorgingWat ik vooral egoïstisch vind aan die weigeraars is dat andere mensen met serieuze aandoeningen hun behandeling achteruit geschoven wordt omdat zij ziek op intensieve gaan liggen.
Ik wacht nu op de scheefpoepers-variant.Zeven gevaccineerde bewoners in woonzorgcentrum overleden aan Colombiaanse variant van coronavirus
![]()
Zeven gevaccineerde bewoners in woonzorgcentrum overleden aan Colombiaanse variant van coronavirus
In een woonzorgcentrum in Zaventem zijn in twee weken tijd zeven bewoners overleden aan de gevolgen van een coronabesmetting. De slachtoffers waren allemaal gevaccineerd, maar liepen de nog niet zo bekende Colombiaanse variant op. “We weten van die variant dat die circuleert in verschillende...www.hln.be
And back to square one tot iedereen de derde prik heeft.
Zeven gevaccineerde bewoners in woonzorgcentrum overleden aan Colombiaanse variant van coronavirus
![]()
In een woonzorgcentrum in Zaventem zijn in twee weken tijd zeven bewoners overleden aan de gevolgen van een coronabesmetting. De slachtoffers waren allemaal gevaccineerd, maar liepen de nog niet zo bekende Colombiaanse variant op. “We weten van die variant dat die circuleert in verschillende...www.hln.be
And back to square one tot iedereen de derde prik heeft.
It depends, soms zal mijn antwoord neen zijn, soms gewoon (en dat klinkt misschien wreed): Echt wél "Ja". Heeft de terminale patiënt héél véél pijn of valt dit nog mee? Je moet je eigenlijk ook afvragen: Als jij daar lag, wil je dan meteen sterven of toch nog verder gaan ??Dus iemand met terminale kanker mogen ze ook afvoeren van u? Of zwaar gehandicapten, want ja een erg hoge levensverwachting hebben die ook niet he.
Ik zou vooral zeggen dat dat niet aan jou is om dat te bepalen. Dat is aan die persoon zelf om dat te bepalen, niet aan jou. En het feit of jou dan zou willen sterven of niet doet ook niet ter zake, niet iedereen maakt op dat moment dezelfde keuzes, en het is niet aan ons om die te betwistenIt depends, soms zal mijn antwoord neen zijn, soms gewoon (en dat klinkt misschien wreed): Echt wél "Ja". Heeft de terminale patiënt héél véél pijn of valt dit nog mee? Je moet je eigenlijk ook afvragen: Als jij daar lag, wil je dan meteen sterven of toch nog verder gaan ??
Dat soort tweeklassensysteem staat niet alleen haaks op hoe onze gezondheidszorg in elkaar zit, het is ook gewoon absurd om dat plaatsgebrek een op een te linken aan covid. Je kan dat bijvoorbeeld even goed wijten aan het feit dat de voorbije 25 jaar het aantal ziekenhuisbedden gezakt is terwijl we met anderhalf miljoen mensen méér zijn.Ik hoop dat daar verandering in komt en dat vaccinweigeraars ook in de wachtlijst wachten op hun plek op verzorging
Er is nooit een tekort geweest in al die jaren, en de zorg is ook gewoon verbeterd. Qua aantal bedden/inwoner scoort B nog altijd zeer hoog, dat is dus niet direct een argumentDat soort tweeklassensysteem staat niet alleen haaks op hoe onze gezondheidszorg in elkaar zit, het is ook gewoon absurd om dat plaatsgebrek een op een te linken aan covid. Je kan dat bijvoorbeeld even goed wijten aan het feit dat de voorbije 25 jaar het aantal ziekenhuisbedden gezakt is terwijl we met anderhalf miljoen mensen méér zijn.
Is al eerder aan bod gekomen, iemand die bvb obese is schaadt alleen zichzelf, en is geen drager van een besmettelijke ziekte die zelf na vaccinatie nog risicopatiënten doodt.En vooral, waarom trek je dat niet door naar alles?
Als ik zeg doortrekken naar alles, bedoel ik ook alles. Waarom bijvoorbeeld niet hetzelfde doen voor mensen die niet gevaccineerd zijn tegen griep? Die zijn ook drager van een besmettelijke ziekte die zowaar ook nog risicopatiënten doodt na vaccinatie. Los daarvan is iemand die rookt of obees is inderdaad minder of niet schadelijk voor zijn medemens, maar hij is wel een extra belasting op het zorgsysteem. En dat is nog altijd de hoofdargumentatie om die mensen te weigeren in het ziekenhuis.Er is nooit een tekort geweest in al die jaren, en de zorg is ook gewoon verbeterd. Qua aantal bedden/inwoner scoort B nog altijd zeer hoog, dat is dus niet direct een argument
Covid patiënten verblijven ook zeer lang op ICU.
Het Belgisch leger heeft vandaag ook veel minder paarden dan 150 jaar geleden.
Is al eerder aan bod gekomen, iemand die bvb obese is schaadt alleen zichzelf, en is geen drager van een besmettelijke ziekte die zelf na vaccinatie nog risicopatiënten doodt.
Ik zeg niet dat we daar onmiddellijk naar toe moeten, maar die evolutie zit er misschien wel aan te komen. Zij blijven de grootste motor van het virus en zijn ook het grootste risico op nieuwe, nog agressievere varianten (ook al is die kans relatief klein).
Maar het zal zich allemaal zelf oplossen. Ik zag van de week een reportage uit de VS, waar verplegers er gewoon de brui aangeven, en zich afvragen waarom zij nog moeite moeten doen voor mensen die zelf dat risico willen lopen. En die dus iets anders gaan doen, waardoor het aantal bedden op ICU zakt.
Dat zal ook wel overwaaien naar West-Europa,