Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar was hij overigens met zijn vlijmscherpe analyse over La Boum 1, 2, 14, 99? Waar bleven de massa besmettingen daarvan? Waar blijven de massa besmettingen die we gingen zien na het EK? Waar zijn de massa besmettingen voor de BLM betogingen in Brussel? Waar zijn berg besmettingen die we gingen zien door het vele reizen?

Juist ja.

"Het kan niet". Voila, klaar...

:ROFLMAO:

Is niet iedereen ofwel ingeent of ziek geweest ondertussen?

Hoe lang gaan ze in België ons nog entertainen met cijfers die proberen ons bang te maken?

"De cijfers dalen maar we testen minder"
"Binnen enkele weken lopen de ziekenhuizen vol"
"Het komt door de versoepelingen"

Ik kijk naar de cijfers en zie in de Vlaamse cijfers veel vaccinatie en bijna geen ziekenhuis opnames en al weken een sporadische dode. Er zijn enkele regio's die niet benoemd mogen worden wegens racistisch die niet meedoen met vaccinatie en daar zit het grootste deel van de (weinige) ziekenhuisopnames en doden. Wanneer gaat dat eens uitgesproken worden?

Waar was hij overigens met zijn vlijmscherpe analyse over La Boum 1, 2, 14, 99? Waar bleven de massa besmettingen daarvan? Waar blijven de massa besmettingen die we gingen zien na het EK? Waar zijn de massa besmettingen voor de BLM betogingen in Brussel? Waar zijn berg besmettingen die we gingen zien door het vele reizen?

Juist ja.

vaccinaties helpen

kijk waar minst gevaccineerd is en waar België rood staat op ECDC kaart

"Het kan niet". Voila, klaar...

:ROFLMAO:

Is niet iedereen ofwel ingeent of ziek geweest ondertussen?

Hoe lang gaan ze in België ons nog entertainen met cijfers die proberen ons bang te maken?

"De cijfers dalen maar we testen minder"
"Binnen enkele weken lopen de ziekenhuizen vol"
"Het komt door de versoepelingen"

Ik kijk naar de cijfers en zie in de Vlaamse cijfers veel vaccinatie en bijna geen ziekenhuis opnames en al weken een sporadische dode. Er zijn enkele regio's die niet benoemd mogen worden wegens racistisch die niet meedoen met vaccinatie en daar zit het grootste deel van de (weinige) ziekenhuisopnames en doden. Wanneer gaat dat eens uitgesproken worden?

1 team van 11 miljoen he. Zelden zo'n klucht van een campagne geweten.

1 team van 11 miljoen he. Zelden zo'n klucht van een campagne geweten.
De campagne zou ik nu wel vrij succesvol noemen aangezien we aan de top staan van de wereld momenteel?
Wel erg benieuwd wat dat in Vlaanderen geeft tegen delta de komende maanden.

In Florida liggen de ziekenhuizen al weer even vol als het volste punt van vorig jaar, terwijl daar 50% gevaccineerd is.
Precies toch serieus besmettelijk beestje, die delta.

Ik ken wat volk dat aan de vaccinatie campagnes werkt in brussel. Dat is om te bleten hoor.

Ze rijden nu zelfs met busjes rond met single shot vaccins zodat ze de mensen maar 1x moeten overtuigen. En een half uur inspreken op bepaalde mensen in hun eigen taal etc. En nog gaat het niet vooruit, komt daar niet in orde.

Check de sciensano cijfers. Brussel, bijna 3x meer hospitalisatie ivm andere provinces. Reproductiegetal mooi boven 1, rest van belgie 1 of eronder. Vlaanderen 90% 1x spuit, brussel 60%. IZ capaciteit bezit door covid. Brussel 13%, andere provinces 2-3%.

By the way, vorige week 14 covid doden. 9 75+ en 5 45+. Maak de jeugd maar bang... er zijn geen cijfersvan, maar waarschijnlijk ongevaccineerde brusseleerkes.

De campagne zou ik nu wel vrij succesvol noemen aangezien we aan de top staan van de wereld momenteel?

In Florida liggen de ziekenhuizen al weer even vol als het volste punt van vorig jaar, terwijl daar 50% gevaccineerd is.

50% is dan ook niet genoeg natuurlijk.

50% is dan ook niet genoeg natuurlijk.
Ja, maar dat de ziekenhuizen zo snel terug vol liggen terwijl in de vorige periode 0% gevaccineerd was, vind ik toch wat raar.

Ofwel hebben ze extreem veel cases momenteel (meer ongedetecteerde), veel meer dan vorig jaar met factor maal 2 a 3, waardoor het niet abnormaal is dat er evenveel hospitalisaties zijn, en zijn ze daar quasi aan hun piek.

Ofwel is er stront aan de knikker.
Ik hoop het eerste.

ik lees toch meer en meer berichten dat de delta besmettelijker is onder gevaccineerden , en ze gaan pleiten voor een derde "boostershot" , ik pas vriendelijk.

21.5 miljoen inwoners in Florida.

Wilt zeggen dat ongeveer 11 miljoen mensen nog niet gevaccineerd zijn en dus gemakkelijker in grote getallen in ziekenhuis kan belanden.

@{BK}Black Devil : het is niet besmettelijker onder gevaccineerden : het is ergste geval even besmettelijk als bij niet-gevaccineerden MAAR ze zien ook dat gevaccineerden minder besmet worden ook door deltavariant. En als ze besmet zijn hebben ze er veel minder last van.
Dus boostershots gaan voor bepaalde doelgroepen zijn denk ik en dan kijk ik vooral naar de hoog risicogroepen.
Om voorbeeld te geven van VS : van de 10.000 doden zijn er 9950 niet gevaccineerd.

We leven dus nu al in een poliodictatuur?

Controleren ze jou polio vaccin als je een restaurant binnen wilt ?

Je hebt 1,5 jaar om het bewijs in te dienen van vaccinatie van je kind. En als je dat niet doet krijg je nog om de paar maanden een herrinering en dan eventueel een boete. En blijkbaar sturen ze zelfs geen boetes meer.

Dat is toch een verschil met je covid certificaat te laten zien elke keer als je een gebouw binnenstapt.

En zoiezo wie zegt dat ik het eens ben met veel regels die we hebben ? Als we nu het covid vaccin verplichten gebruiken we binnen X jaar het argument 'covid vaccin is toch ook verplicht' om nog meer verplichtingen te creëeren.

Al de berichten van die vaccine breakthrough cases komen van 1 uitbraak in Massachusetts, dus ik vind conclusies nogal voorbarig.

Het blijft zo dat gevaccineerden minder risico hebben op infectie, maar eens geïnfecteerd stoten symptomatische gevallen blijkbaar evenveel virus uit als anderen.
Wat, samen met het feit dat je minder snel in het ziekenhuis belandt, nog altijd de nood aan hoge vaccinatiegraad onderstreept om deze delta variant koest te houden.
Ik denk dat Australië en China shit gaan hebben, zerocovid is volgens mij bijna ondoenbaar met deze variant.

Wel opvallend uit die cases:

Five (1,2%) were hospitalized; as of July 27, no deaths were reported.
One hospitalized patient (age range = 50–59 years) was not vaccinated and had multiple underlying medical conditions. Four additional, fully vaccinated patients aged 20–70 years were also hospitalized, two of whom had underlying medical conditions.

15% were vaccinated with J&J, 85% with mRNA.
Of the hospitalized vaccinated persons, 3 out of 4 were vaccinated with J&J.

Nu, mijn Bayesiaanse statistiek zit nog vrij fris in mijn hoofd, dus om uit een 15% populatie toch een 75% incidentie te trekken, denk ik dat een boosterke voor risicopatiënten met J&J geen kwaad zal kunnen...

Laatst bewerkt:

Juist ja.
Die zijn er niet gekomen dankzij de maatregelen.

De vraag was hoe hij de cijfers in het VK zou verklaren. Ik snap echt niet dat Molenberghs nog opgevoerd wordt als 'expert'. Die man zit er elke keer gewoon kilometers naast.
Door zijn jarenlange studies, jarenlange ervaring, dagelijkse werk, onderzoeken, publicaties en samenwerkingen. In plaats van Twitter en Google.

Door zijn jarenlange studies, jarenlange ervaring, dagelijkse werk, onderzoeken, publicaties en samenwerkingen. In plaats van Twitter en Google.
Dan moet hij dringend opnieuw terugkeren naar dat dagelijkse werk, want van zijn inzichten in de covid pandemie zal hij niet rijk worden :)

Dan kan hij misschien een zinnig antwoord geven ipv letterlijk de realiteit te ontkennen.

Soit, hij is wel in goed gezelschap. Die pielewiele van SAGE die daar sprak over minstens 100k besmettingen per dag is ook grandioos door de mand gevallen.

Ondertussen bij de VRT.

Alleen klopt dat gewoon niét.

Loopt er op geen enkele nieuwsredactie nog een journalist rond die af en toe eens kritisch kijkt naar wat bepaalde kanalen de wereld insturen, voor ze dat hersenloos verderkwaken?

En als je zorgverlener bent, een zware hepatitisdictatuur.

En op reis wilt naar Kenia, een gele koorts dictatuur.

Wat mij nog het meest stoort, is de gordeldictatuur in de auto.
doe zoals mij, neem een moto, geen gordel daar ;).

Ik ken wat volk dat aan de vaccinatie campagnes werkt in brussel. Dat is om te bleten hoor.

Ze rijden nu zelfs met busjes rond met single shot vaccins zodat ze de mensen maar 1x moeten overtuigen. En een half uur inspreken op bepaalde mensen in hun eigen taal etc. En nog gaat het niet vooruit, komt daar niet in orde.

Check de sciensano cijfers. Brussel, bijna 3x meer hospitalisatie ivm andere provinces. Reproductiegetal mooi boven 1, rest van belgie 1 of eronder. Vlaanderen 90% 1x spuit, brussel 60%. IZ capaciteit bezit door covid. Brussel 13%, andere provinces 2-3%.

By the way, vorige week 14 covid doden. 9 75+ en 5 45+. Maak de jeugd maar bang... er zijn geen cijfersvan, maar waarschijnlijk ongevaccineerde brusseleerkes.
Voor mij is het simpel. Eens iedereen die een vaccin wilt er 1 gekregen heeft mogen ze het voor mijn part terug verder gecontroleerd open gooien (zoals men nu bezig is). Daarnaast communiceer je duidelijk en klaar dat iedereen die geweigerd heeft om een vaccin te nemen, bij een opname in het ziekenhuis voor covid de totale kost uit eigen zak betaald. In plaats van dat de maatschappij tussen komt.
Heeft men het geld er niet voor -> sorry ziek maar thuis uit of sterf er maar aan.

Iedereen die na die aankondiging gevaccineerd wil worden -> geen probleem wij zijn nog 1 maand open. Daarna betaal je voor uw vaccin.

Wij laten de keuze, dan moeten ze ook maar de consequenties van hun keuze dragen. Willen wij als maatschappij die gevolgen van die keuze niet dragen. Dan moet je het maar verplichten.

doe zoals mij, neem een moto, geen gordel daar ;).

Voor mij is het simpel. Eens iedereen die een vaccin wilt er 1 gekregen heeft mogen ze het voor mijn part terug verder gecontroleerd open gooien (zoals men nu bezig is). Daarnaast communiceer je duidelijk en klaar dat iedereen die geweigerd heeft om een vaccin te nemen, bij een opname in het ziekenhuis voor covid de totale kost uit eigen zak betaald. In plaats van dat de maatschappij tussen komt.
Heeft men het geld er niet voor -> sorry ziek maar thuis uit of sterf er maar aan.

Iedereen die na die aankondiging gevaccineerd wil worden -> geen probleem wij zijn nog 1 maand open. Daarna betaal je voor uw vaccin.

Wij laten de keuze, dan moeten ze ook maar de consequenties van hun keuze dragen. Willen wij als maatschappij die gevolgen van die keuze niet dragen. Dan moet je het maar verplichten.
Krijgen die mensen dan ook de RSZ die ze heel hun leven betaald hebben terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan