Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh, personen die niet gevaccineerd willen worden kunnen ook COVID oplopen en genezen om een gelijkaardige bescherming te krijgen. Ze hebben dan wel het risico op korte en lange termijn effecten, maar dat is dan hun keuze.
Maar wij moeten er dan wel de gevolgen van dragen (lockdowns) als er te veel dergelijke gevallen zijn.

Uiteindelijk de reden waarom ik mij laten vaccineren heb, is voornamelijk om zo snel mogelijk een normaal leven te kunnen hebben, anders had ik het wellicht niet laten doen, want tegen de griep heb ik mij ook nog nooit laten vaccineren.

Soit ene keer september zou als het aan mij ligt ook de boel volledig worden open gesmeten, en gedaan met mondmaskers etc.

Ik mag het hopen. Op een bepaald punt wordt het inderdaad gewoon individuele verantwoordelijkheid, ook al omdat het om een zo beperkte groep gaat dat ze nooit meer een (groot) probleem kan vormen voor de gezondheidszorg.
In Vlaanderen zeker, in Wallonië zit het verhaal anders.

Hoe gaan we daar mee om? Met een vaccinatie kaart en prioriteitlijst? 4 patiënten van een auto ongeluk komen binnen en de capaciteit van een Waals ziekenhuis is relatief hoog: "sjot" wat COVID patiënten op straat? Ik ga hier advocaat van de duivel spelen maar ik heb hier moreel minder problemen mee dan bovenstaande discussie van levenskwaliteit bij rusthuis bewoners.

Voor Vlaanderen is de groep wel zeer beperkt, daar mogen de anti-vaxxers hun pollekes kussen dat ze door de rest meegetorst worden.

Is al vaker aangehaald, scheve vergelijking. Polio was/is wel degelijk een enorm gevaar voor jonge kinderen, covid is dat niet. En vaccineren van die jonge kinderen om groepsimmuniteit te bekomen is ook geen argument gezien de relatieve besmettelijkheid die zelfs bij gevaccineerde personen nog aanwezig is/kan zijn.

En poliovaccinatie is natuurlijk ook nog maar verplicht sinds 1967, terwijl het in gebruik genomen werd in 1958. :)
Voornamelijk bedoeld op over het realistische of het mogelijk is iedereen verplicht te vaccineren. Het antwoord daarop is ja. Ongeacht kinderverlamming versus COVID. Deze verplichting is ook tot stand gekomen door herevaluatie.

Voornamelijk bedoeld op over het realistische of het mogelijk is iedereen verplicht te vaccineren. Het antwoord daarop is ja. Ongeacht kinderverlamming versus COVID. Deze verplichting is ook tot stand gekomen door herevaluatie.
I know, ik wil maar zeggen dat er wel serieuze verschillen zijn. Poliovaccinatie verplichten was een pak logischer, ook al gezien het feit dat vaccins al een decennium in omloop waren voor die verplichting. :)

Maar wij moeten er dan wel de gevolgen van dragen (lockdowns) als er te veel dergelijke gevallen zijn.

Uiteindelijk de reden waarom ik mij laten vaccineren heb, is voornamelijk om zo snel mogelijk een normaal leven te kunnen hebben, anders had ik het wellicht niet laten doen, want tegen de griep heb ik mij ook nog nooit laten vaccineren.

Soit ene keer september zou als het aan mij ligt ook de boel volledig worden open gesmeten, en gedaan met mondmaskers etc.
Ja, ik ben ook volledig voor vaccinatie.
Maar ik bedoel eerder dat nu de focus ligt op het vaccinatiepercentage, maar dat in deze percentages de niet-gevaccineerden met natuurlijke immuniteit niet zijn meegerekend. Terwijl deze cijfers wel nuttig zijn voor de groepsimmuniteit. (ik weet niet of hiervan officiele cijfers zijn)
Er woont hier een koppel in mijn straat die beide COVID hebben opgelopen en op dit moment nog niet voor hun vaccinatie zijn gegaan (en nog niet weten of ze dat ook gaan doen) omdat er geen bijkomend nut van inzien (ze zijn toch al immuun en de kans op bijwerkingen van de vaccinatie vinden ze dan een onnodig risico). Ik neem aan dat hun standpunt wel veranderd eens er restricties komen op niet-gevaccineerde personen, want uiteindelijk zijn ze pro-vaccinatie.

Uiteindelijk zal men de maatregelen wel lossen, en de niet-gevaccineerden gewoon immuniteit laten oplopen door besmetting.

In september heeft iedereen zijn kans gekregen en vanaf dan zal het stilletjes aan ieder voor zich zijn.

Uiteindelijk kan je nu al bijna alles, behalve massa evenementen en winkelen zonder mondmasker.

Iedereen verplicht vaccineren is gewoon niet realistisch.

En niet dansen, feesten of fuiven op privéfeesten
Geen clubs of discotheken
horeca sluit nog om 1u
mondmaskers op openbaar vervoer
nog geen normaal werkregime
reizen is ook nog altijd met beperkingen (bv. onmogelijk naar UK/Amerika), zelfs in Europa
Beperking op nauwe contacten binnen
Ervaring op events, hotel, reis zijn niet ideaal
Afstand houden binnen, handen ontsmetten, mondmaskertje

Het is heus nog wel wat meer dan enkel massa-evenementen en winkelen met mondmasker hoor.

Laatst bewerkt:
Ik mag het hopen. Op een bepaald punt wordt het inderdaad gewoon individuele verantwoordelijkheid, ook al omdat het om een zo beperkte groep gaat dat ze nooit meer een (groot) probleem kan vormen voor de gezondheidszorg.

En verplichten werkt gewoon averechts, net zoals al die verdoken manieren om niet te hoeven verplichten. Verplichting wekt weerstand op, hoe je het ook draait of keert. Zie ook deze tweet bijvoorbeeld:

En ja, sommige twijfelaars of antivaxxers ga je nooit overtuigen. Dat is dan maar zo.
Die verdoken manieren werken net heel goed als ik op mijn werk kijk. De grootste reden waarom de meeste mensen net wel een spuit willen halen. Uiteindelijk zijn het allemaal blaffende honden, maar bijten doen ze verre van.

In Vlaanderen zeker, in Wallonië zit het verhaal anders.

Hoe gaan we daar mee om? Met een vaccinatie kaart en prioriteitlijst? 4 patiënten van een auto ongeluk komen binnen en de capaciteit van een Waals ziekenhuis is relatief hoog: "sjot" wat COVID patiënten op straat? Ik ga hier advocaat van de duivel spelen maar ik heb hier moreel minder problemen mee dan bovenstaande discussie van levenskwaliteit bij rusthuis bewoners.

Voor Vlaanderen is de groep wel zeer beperkt, daar mogen de anti-vaxxers hun pollekes kussen dat ze door de rest meegetorst worden.

Maar op welke tijdslijn is het realistisch het te verplichten?

Als je het binnen 5 jaar wil verplichten, heeft dat niet echt veel relevantie voor het debat nu.

Denk wel dat verdoken manieren om het te verplichten werken tot zeker niveau om mensen het versneld te laten nemen. Als het enige voordeel van het vaccin verminderde kans op covid is zou ik ook nog een stuk langer wachten met het vaccin.

Maar er een covid dictatuur van maken waar je een vaccinatie nodig hebt om op café te gaan is niet gezond voor de samenleving denkik. Wat ik zie in bijvoorbeeld Tsjechië is dat het ook totaal niet word nageleefd of gecontroleerd. Ik zou in theorie hier nergens binnen mogen maar in de praktijk nog maar 2x gecheckt en beide keren hebben ze het toch door de vingers gezien.

Laatst bewerkt:
Studies gaan er oneindig blijven komen hoor. Dit bewijst gewoon dat vaccinatie broodnodig is en is koren op de molen om vaccinatie te gaan verplichten voor bepaalde groepen. En ik moet stilaan toegeven dat ik ook naar dat kamp neig. Ik heb geen zin om nog een winter en mogelijk nog een zomer en wie weet wat verder nog half in het water te zien vallen door een bende egoïsten die zich niet laat vaccineren.

Hier in Vlaanderen stelt dat probleem zich niet, maar Brussel is al een heel ander verhaal. Ik vraag me af hoelang die spreidstand van 1 team van 11 miljoen nog zal opgaan als we in Vlaanderen binnenkort 80% 2e shots gezet gaan hebben en ze in Brussel rond de 60% gaan zitten.

Om van USA nog maar te zwijgen natuurlijk...

Dus ja: verplicht vaccinatie maar in de zorg en desnoods ook voor ouderen, risicogroepen en op termijn misschien wel voor iedereen in functie van hoe het loopt.
Ging mij eerder over de besmettelijkheid van gevaccineerden …hier werd gezegd dat dit minder zou zijn (omwille van studie’s ) en nu spreekt dit artikel dit tegen . Wel een feit dat ze zeggen dat gevaccineerden een mindere kans hebben om andere te besmetten maar de mate van besmetting zou even groot zijn (en niet minder )

Wat betreft verplichte vaccinatie …dan hadden ze dat vanaf het begin moeten doen .
Nu hebben de mensen een keus gehad en omdat er nu mensen zijn die een andere keus gemaakt hebben dan hetgeen ze verwacht hadden …gaan ze nu verplichten (ik wil nog niet schrijven dwingen ).

Wat betreft de maatregelen …van mij mogen ze die gerust afschaffen vanaf dat ze de eerste doelstellingen gehaald hebben ..(dus 70% vaccinatie en vaccinatie van risico gevallen …ik ben niet tegen vaccinatie (en ben dat nooit geweest ) maar ik heb een keuze gemaakt en ik zal daar wel mee leren leven , daarvoor moet niemand gestraft worden …daarom dat ik ook voor ben om te kijken naar hospitalisatie en overlijdens en zolang dat dit niet rampzalig is …

Dit is natuurlijk zeer hard bekeken vanuit het "ik" standpunt. Voor elke besmetting zijn er ook nagenoeg andere mensen die besmet worden. En dat is nu juist het probleem dat men probeert tegen te gaan. Want bij elke besmetting zijn dan de kinderen, familieleden, vrienden, kennissen en collega's de pineut.

Wat je hier beweert zou bij wijze van spreken alleen maar maatschappelijk stand houden als je bijvoorbeeld allemaal bij elkaar komt om iets in je lichaam te krijgen waardoor je tijdelijk bescherming kunt krijgen zonder effectief anderen in dit proces te besmetten.

Tghoh... hoe zou zoiets nu kunnen noemen...
Een medicijn misschien (en ja blijkbaar heeft Europa daar al een optie op genomen om in te kopen )

Iedereen gaat daar dan de gevolgen van moeten dragen , ook de niet gevaccineerden daarom voorstander om niet te kijken naar besmettingscijfers …en zoals al eerder gezegd hier zullen er altijd wel mensen sterven ..gevaccineerd of niet maar als dat onder controle is …gaan met die banaan .

:unsure:

poliovaccinatie.
Zoek de mortaliteit van polio eens op zonder vaccinatie in die leeftijdscategorie en vergelijk het is met corona. Kijk ook eens als je het zou overleven hoe je leven er dan zou uit zien en je snapt waarom die vaccinatie verplicht is.

Zoek de mortaliteit van polio eens op zonder vaccinatie in die leeftijdscategorie en vergelijk het is met corona. Kijk ook eens als je het zou overleven hoe je leven er dan zou uit zien en je snapt waarom die vaccinatie verplicht is.
Nu bon, je kan impact analyse doen op veel verschillende niveaus. Zowel individueel, medisch, economisch, sociaal-maatschappelijk.
Bij polio is de impact natuurlijk zeer evident. Geen vaccin: medisch: serieus dikke miserie.

Nu we zitten hier een pandemie waar men al quasi bijna 17 maanden de maatschappij toesmijt. De impact hier zit niet op het individuele. Ik denk dat we daar zeker over kunnen discussiëren.

Iedereen gaat daar dan de gevolgen van moeten dragen , ook de niet gevaccineerden daarom voorstander om niet te kijken naar besmettingscijfers …en zoals al eerder gezegd hier zullen er altijd wel mensen sterven ..gevaccineerd of niet maar als dat onder controle is …gaan met die banaan .
Hospitalisatie cijfer en sterfte cijfer. Eventueel vanaf een bepaald moment gescheiden tussen gevaccineerd of niet gevaccineerd. Want stel nu dat, hypothetisch, het sterftecijfer x is, en 98% van x is feitelijk afkomstig van niet gevaccineerden. Dan vraag ik me af: gaan we dan iedereen terug thuis houden?

Wat betreft de maatregelen …van mij mogen ze die gerust afschaffen vanaf dat ze de eerste doelstellingen gehaald hebben ..(dus 70% vaccinatie en vaccinatie van risico gevallen …ik ben niet tegen vaccinatie (en ben dat nooit geweest ) maar ik heb een keuze gemaakt en ik zal daar wel mee leren leven , daarvoor moet niemand gestraft worden …daarom dat ik ook voor ben om te kijken naar hospitalisatie en overlijdens en zolang dat dit niet rampzalig is …
Voor mijn part mag inderdaad stevig geknipt worden in de maatregelen vanaf dat de doelstellingen gehaald worden. We zitten à propos al volledig op het zomerplan: https://covid-vaccinatie.be/nl/zomerplan We zijn zelfs aan de mijlpaal van 1 september.

Ik ben alvast geen fan van het continu verplaatsen en opschuiven van doelstellingen. Nu ja ik snap ook niet de focus vandaag op dat besmettingsgetal. Varianten en vaccins beïnvloeden dit getal waardoor het niet echt correct meer is om juiste inschattingen te maken.

Maar er een covid dictatuur van maken waar je een vaccinatie nodig hebt om op café te gaan is niet gezond voor de samenleving denkik.
Ik heb meer problemen met een "maatregelen dictatuur". Voor mij is het feitelijk meer een kwestie van: "kies je vergif". Zonder genoeg vaccinaties gaan we ons toch wel ergens moeten berusten op maatregelen.

Laatst bewerkt:
Hospitalisatie cijfer en sterfte cijfer. Eventueel vanaf een bepaald moment gescheiden tussen gevaccineerd of niet gevaccineerd. Want stel nu dat, hypothetisch, het sterftecijfer x is, en 98% van x is feitelijk afkomstig van niet gevaccineerden. Dan vraag ik me af: gaan we dan iedereen terug thuis houden?
En wat als je dit nu eens omdraait ….als nu X eens de gevaccineerden zijn …ben je dan bereid om zelf thuis te blijven alsook die 8 miljoen gevaccineerden terwijl de 300.000 (laatste cijfer dat ik weet zal nu wel minder zijn denk ik ) niet gevaccineerden zich vrij mogen bewegen ? (hypothetisch gesproken natuurlijk )

Iets van het mes en twee kanten .

Maar ben wel akkoord dat ze de cijfers nu mogen opsplitsten naar gevaccineerden en niet gevaccineerden alsook bij de sterfgevallen (eventueel zelfs al bij de besmettingen ) en ook hoeveel herbesmettingen er nu al zijn . (Want dat tellen ze er ook gewoon terug bij denk ik . ;) )

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210730_9...dium=social&utm_source=facebook&utm_term=hbvl

2 broers van 26, alletwee covid en in het ziekenhuis. Longembolie. 1 komt erdoor en 1 sterft helaas. Tis toch iets lelijks

Veel sterkte aan iedereen die hem kende

Hoe intriest dat ook is, maar helaas worden jonge mensen nu éénmaal ziek. Aan Covid, maar ook andere ziektes kunnen jonge mensen vellen. Ik hou er echter niet van hoe de media dit dan opvoeren alsof dit schering en inslag is en elke twintiger voor zijn leven moet vrezen bij een COVID-besmetting.

Ik kan het artikel niet 100% lezen want paywall maar ik hoop dat het artikel duiding bevat over hoe uitzonderlijk dit is.

De vraag was hoe hij de cijfers in het VK zou verklaren. Ik snap echt niet dat Molenberghs nog opgevoerd wordt als 'expert'. Die man zit er elke keer gewoon kilometers naast.

Als het hem uitkomt is het "kijk we zijn twee weken na de versoepelingen en de cijfers stijgen weer". Als het hem niet uitkomt is het toevel en even wachten. Wie neemt Molenbergs eigenlijk nog serieus vraag ik me soms af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan