Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
In ander nieuws:
Het was de allerlaatste persconferentie van het Crisiscentrum over de coronacijfers. Indien nodig worden er nog persconferenties gehouden, maar voorlopig dus niet meer structureel. De dagelijkse updates van de cijfers blijven wel beschikbaar op de website van Sciensano.
Ik denk niet dat er nog velen die persconferenties volgden. Ik denk dat we hem nog terug gaan zien, in de latere herfst en winterperiode zal het virus een (hopelijk kleine) opstoot kennen om ons te herinneren aan basisregels. Maar ik denk dat het dan meer gaat om informatie voorzien dan alarm te slaan, fingers crossed.

Het Bevrijdingsfeest is ook geannuleerd maar daar gaan weinigen over klagen:

Mijn vriendin moet vandaag gaan voor haar 2de prik. Ik heb de mijne 3 weken geleden gehad. Net gebeld naar de (lokale?) hulplijn en kreeg het antwoord dat het enkel kan voor jongeren tussen 12 en 15. Bummer.
Het lukt wel hoor.
Maar dan moet je niet als reden geven dat 'je voor het gemak wil vervroegen'.
Dat willen ze niet want daarna krijgen ze 100 telefoons per dag en daar hebben ze geen zin in.

Als je zegt dat je er fysiek niet kán zijn, krijg je een vroeger slot.

Mja, jammer voor degenen die naar PP wilden gaan, het is wat onnozel dat zelfs met zo'n hoge vaccinatiegraad ze het nog gaan annuleren owv Covid. Langs de andere kant is het ook al jaren geleden dat er nog eens deftige muziek daar op de planning stond.

Ik vind dit echt zeer zielig voor de jongeren, zij geven al anderhalf jaar plezier en fun maken op om de zwakkeren en kwetsbaren te ontzien. Telkens wordt hen die wortel voorgehouden dat het beter wordt. Nog even volhouden, de zomer van de vrijheid, laat je vaccineren want dan zal alles weer kunnen. We zijn het 2e jaar zonder feesten, fuiven, uitgaan en festivals. Je zal maar een 16-20jarige zijn nu. En ondertussen leven de mensen voor wie dit alles gedaan werd al weer quasi normaal. Jongeren zullen nog wel een jaartje wachten zeker. En dan hebben veel van die mensen nog de pretentie om dit nu te bejubelen of jongeren frontaal aan te vallen omdat ze op reis gingen en wat snakten naar normaliteit. Zij/wij/ik hebben die mooiste jaren al gehad, het is maar al te makkelijk om nu te oordelen op jongeren met dat morele vingertje omhoog.

Intriest.
Ik heb echt wel genoeg van deze zever. Alsof festivals enkel voor jongeren zijn. Alsof reizen/maatregelen enkel voor jongeren zijn. Alsof...
En ja, met het vingertje wijzen naar de jongeren die daar in Spanje meegeholpen hebben om de situatie daar uit de hand te laten lopen; ik heb het gedaan omdat ik het breder zag. Dat is 1 week aan jongeren die het omzeep geholpen hebben voor alle andere jongeren die in de overige 7 weken zomervakantie hetzelfde wouden doen. En dan heb ik het niet enkel over de aflastingen bij organisaties (want die komen er het makkelijkste vanaf) maar ook mensen die geen annulatie kunnen doen omdat inreizen niet verboden is maar er ginder wel veel striktere maatregelen gelden...

Makkelijk om zeggen hé "Won't somebody please think of the children!!!!", maar het klopt gewoon niet. Tenzij je enkel met oogkleppen kijkt en niet naar het bredere plaatje.

Italië zou afstappen van kleurcodering via besmettingsgraad en eerder naar hospitalisatie cijfers kijken ergens gelezen ….zouden ze hier nu ook mogen doen . ;)

Belgie is weer veel te streng.

Zit bijvoorbeeld hier al 2 weken in het buitenland en heb al 2 weken geen masker meer opgehad. En dat is dan nog in een regio waar amper 40% van de volwassenen zich laat vaccineren.

Belgie gaat weer nog heel lang met hun betuttelende regeltjes zitten. Als de VK alles kan lossen, waarom België niet ? We zitten toch niet zo ver achter kwa vaccinaties ? Ik betwijfel dat we alles gaan lossen het moment dat we de huidige UK vaccinatiegraad gaan halen.

Dat is 1 week aan jongeren die het omzeep geholpen hebben voor alle andere jongeren die in de overige 7 weken zomervakantie hetzelfde wouden doen.

Int marginaal dorpscafé om de hoek zitten geen jongeren maar bestaat corona ook niet meer. Overal zie je de regels gebroken worden door elke leeftijdscategorie en toch zijn er mensen die zich nog laten vangen aan dat uit elkaar spelen van de bevolking. 'jamaar tzijn de reizigers' of 'jamaar tzijn de jongeren' of 'jamaar tzijn die in Brussel met een hoofddoek'.

Veel 'holier than thou'-zever hier altijd inderdaad. Altijd wel een of andere groep om te stigmatiseren.

Italië zou afstappen van kleurcodering via besmettingsgraad en eerder naar hospitalisatie cijfers kijken ergens gelezen ….zouden ze hier nu ook mogen doen . ;)
En heb je daar ook een bron voor? (Is niet de eerste keer dat je hier afkomt met een "ik heb ergens gehoord/gelezen" dat niet blijkt te kloppen)
En maakt het iets uit voor de europese kaart waar nog steeds op afgegaan wordt voor het europese corona paspoort?

En heb je daar ook een bron voor? (Is niet de eerste keer dat je hier afkomt met een "ik heb ergens gehoord/gelezen" dat niet blijkt te kloppen)
En maakt het iets uit voor de europese kaart waar nog steeds op afgegaan wordt voor het europese corona paspoort?
Heb het ook gelezen, klopt effectief. De Italiaanse regering heeft het licht gezien (kijken naar hospitalisaties ipv besmettingen), wanneer volgt de Belgische regering?

Heb het ook gelezen, klopt effectief. De Italiaanse regering heeft het licht gezien (kijken naar hospitalisaties ipv besmettingen), wanneer volgt de Belgische regering?
Maar link dat dan? Of zeg waar je het hebt gelezen? Ik zeg niet dat je zit te liegen maar als iemand om een bron vraagt (wat te begrijpen is in dit geval; het gaat hier niet over iets abstract of iets dat moeilijk 'te bewijzen' valt) is 'ik heb het ook gelezen' niet echt iets waard.

fuck zeg, pukkelpop was echt het enige dat ik in 2 jaar ging doen, en wederom gecancelled met onnozele voorwendsels.
tegen die tijd is al zon hoog percentage gevaccineerd, als je dan nog altijd niets deftig in openlucht kan organiseren zonder van u tak te maken over mogelijke besmettingen moet je jezelf toch wel vragen stellen over u beleid.
corona gaat niet weg, corona blijft, besmettingen zullen blijven bestaan, als ze denken dat ik na mijn vaccinatie in mijn kot ga blijven zijn ze goed mis.

Het lukt wel hoor.
Maar dan moet je niet als reden geven dat 'je voor het gemak wil vervroegen'.
Dat willen ze niet want daarna krijgen ze 100 telefoons per dag en daar hebben ze geen zin in.

Als je zegt dat je er fysiek niet kán zijn, krijg je een vroeger slot.
Ik ga morgen eens naar Waremme rijden. Daar hebben ze open vaccinatiedagen voor J&J en Pfizer.

fuck zeg, pukkelpop was echt het enige dat ik in 2 jaar ging doen, en wederom gecancelled met onnozele voorwendsels.
tegen die tijd is al zon hoog percentage gevaccineerd, als je dan nog altijd niets deftig in openlucht kan organiseren zonder van u tak te maken over mogelijke besmettingen moet je jezelf toch wel vragen stellen over u beleid.
corona gaat niet weg, corona blijft, besmettingen zullen blijven bestaan, als ze denken dat ik na mijn vaccinatie in mijn kot ga blijven zijn ze goed mis.
nee, het probleem van Pukkelpop was dat ze verwacht hadden dat meer van hun doelpubliek dubbel gevaccineerd +2 weken was. Zo moeten ze weinig volk effectief testen.

In realiteit zal tegen 19-22 Augustus veel jongeren misschien wel al volledig gevaccineerd zijn, het probleem zit em in die 2 weken. Waardoor ze naar eigen zeggen teveel testen moeten gaan doen om aan de regels te voldoen.

Dus nee, tegen die tijd is al zon hoog percentage gevaccineerd klopt helaas niet.

Brussel is rood deels omwille van lagere vaccinatiegraad bij ouderen, maar ook deels (en zelfs in grote mate) omwille van véél hoger aantal test en véél jongere bevolking
Die lagere vaccinatiegraad bij de ouderen en allicht ook bij risico-patiënten (in sommige delen van Brussel zelfs heel veel lager) gaat zich toch beginnen wreken wat betreft ziekenhuisopnames?

Pukkelpop is vooral gecancelled dankzij zichzelf denk ik.

• Zij hebben beslist om er een event van vier dagen van te maken terwijl ze wisten dat zo'n negatieve tests niet eeuwig geldig blijven; ze konden even goed twee aparte events doen van pakweg twee dagen, of gewoon het eenmalige event inkorten
  • Zij weten goed genoeg dat een groot deel van hun publiek bestaat uit jongeren die tegen dan absoluut nog niet volledig gevaccineerd/beschermd gingen zijn; als ze dachten dat dat wel het geval ging zijn dan hebben ze gegokt en verloren
  • Hun geplande testcapaciteit van 7000 per dag was volgens mij zelfs bij een testgeldigheid van 72 uur niet voldoende geweest, vergeet niet dat daar 66000 man per dag (dat konden ze ook gelimiteerd hebben, maar ze wilden op volle capaciteit door gaan) zou staan
Bij mij lijkt het er gewoon op dat PKP een beetje heeft gegokt dat het allemaal wel in orde zou komen met die besmettingen tegen augustus en wilden ze per se het eerste volwaardige festival zijn. Zoals anderen hier al hebben gezegd: gegokt en verloren.

Ik vind het enorm spijtig voor de mensen die er naar aan het uitkijken waren natuurljik en ik ben zeker niet iemand die geniet van strenge maatregelen of weet ik veel (ik zeg het maar omdat je daar nogal snel voor versleten wordt hier als je zulke zaken 'steunt') maar hier ligt de schuld mijns inziens toch vooral bij de organisatie zelf. Als je vooraleer iedereen zijn vaccin heeft gehad per se een gigantisch festival op volle kracht wilt laten doorgaan dan weet je gewoon dat daar risico's aan vast hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan