Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, omdat ge het andere uiterste ertegenover zet. Maar goed, als dat het enige is waar ge op antwoordt, dan kan ik ervanuit gaan dat ge het met de rest eens zijt.

Ja, en mag dat dan niet? Jij zet het ene uiterste naar voren, mag het andere uiterste dan niet vermeld worden? En uw stelling geldt evenzeer voor jou: het is niet omdat jij het met iets eens bent, dat je daarom gelijk hebt. Want jij zet evengoed de discussie al te makkelijk weg als dat we alles ondertussen zien als pesten. Je gaat nu toch niet mij verwijten iets te doen wat je zelf doet? Een beetje serieux aub.

Aanvullend: ik ben het inderdaad met veel maatregelen niet (meer) eens, dat zal ondertussen wel al duidelijk zijn. Het heeft geen zin die discussie nogmaals te voeren, het ging nu over Pukkelpop.

Het is imo gewoon wachten op de annulatie van Pukkelpop , een beetje het verhaal van een te verwachten croniek , dit kon je op voorhand verwachten.

Gelukkig doe ik 2 kleinere festivals , duimen maar dat die wel doorgaan

Ben ik de enige die nogal het gevoel heeft dat de overheid niet zelf Pukkelpop durft cancelen omdat ze weer maar eens een belofte zouden breken en als alternatief dan maar de regels beetje bij beetje verstrengt weer in de verwachting dat de organisatie het zelf dan wel vroeg of laat doet?
Verstrengen kan men dit niet echt noemen. Ze hebben het covid safe ticket enkele maanden geleden aangekondigd, maar volgens mij is er tot deze week nooit gesproken geweest over aan welke voorwaarden je moet voldoen om er een te bekomen.

PKP heeft inderdaad gegokt. Ze hadden gehoopt dat tegen het einde van deze zomer de maatregelen nog zouden versoepelen en dat extra testen tijdens PKP niet nodig zou zijn. Maar ze hebben dus verkeerd gegokt en zitten nu met de shit, want al die mensen gaan testen gaat hun gewoon niet lukken.

Ze zitten natuurlijk maar half met de shit, gezien de garanties van de Vlaamse regering. Maar de vraag zal zijn of ze sowieso aanspraak maken op de steun, zonder terugbetaling, ook als ze hadden kunnen doorgaan maar ervoor kozen om het niet te doen.

Ja, en mag dat dan niet? Jij zet het ene uiterste naar voren, mag het andere uiterste dan niet vermeld worden? En uw stelling geldt evenzeer voor jou: het is niet omdat jij het met iets eens bent, dat je daarom gelijk hebt. Want jij zet evengoed de discussie al te makkelijk weg als dat we alles ondertussen zien als pesten. Je gaat nu toch niet mij verwijten iets te doen wat je zelf doet? Een beetje serieux aub.

Aanvullend: ik ben het inderdaad met veel maatregelen niet (meer) eens, dat zal ondertussen wel al duidelijk zijn. Het heeft geen zin die discussie nogmaals te voeren, het ging nu over Pukkelpop.
Uiteraard mag dat. Ik reageer gewoon op Puni zijn "pestmaatschappij" omdat ik daar de kriebels van krijg. Ik werk met Hollanders, dus krijg al snel een afkeer van die ...-maatschappij woordjes, wat ze daar graag gebruiken, vooral door figuren zoals Engel of Baudet. Dat gij daarop reageert wilt misschien zeggen dat ge zelf denkt dat alles voor te pesten is? Allé, ik denk dat ik het antwoord wel weet aangezien ge al bang zijt dat dit voor eeuwig blijft duren.

En ik ben het helemaal met je eens dat ik ook niet zeker gelijk heb. Ik probeer de mensen te volgen die kennis van zaken hebben en die kunnen uiteraard ook eens mis zijn of hun stelling moeten bijstellen, want zo werkt wetenschap. Ik zal de eerste zijn om mijn fout toe te geven. Ik probeer me gewoon niet laten leiden door emoties of persoonlijke hindernissen wat betreft regels. En neen, ik heb me niet 100% aan de regels gehouden, wel zo goed mogelijk. Dinsdag heb ik mijn 2de Pfizer gekregen en na die 1 a 2 weken, voor de bescherming volledig moet zijn, ga ik er ook vanuit dat het oude leven stilletjes aan terug komt.

Het toont wel aan dat de burgemeesters rond TML gewoon een correcte analyse gemaakt hadden en dat het pushen nadien door de regering echt degoutant was.

Uiteraard mag dat. Ik reageer gewoon op Puni zijn "pestmaatschappij" omdat ik daar de kriebels van krijg. Ik werk met Hollanders, dus krijg al snel een afkeer van die ...-maatschappij woordjes, wat ze daar graag gebruiken, vooral door figuren zoals Engel of Baudet. Dat gij daarop reageert wilt misschien zeggen dat ge zelf denkt dat alles voor te pesten is? Allé, ik denk dat ik het antwoord wel weet aangezien ge al bang zijt dat dit voor eeuwig blijft duren.

En ik ben het helemaal met je eens dat ik ook niet zeker gelijk heb. Ik probeer de mensen te volgen die kennis van zaken hebben en die kunnen uiteraard ook eens mis zijn of hun stelling moeten bijstellen, want zo werkt wetenschap. Ik zal de eerste zijn om mijn fout toe te geven. Ik probeer me gewoon niet laten leiden door emoties of persoonlijke hindernissen wat betreft regels. En neen, ik heb me niet 100% aan de regels gehouden, wel zo goed mogelijk. Dinsdag heb ik mijn 2de Pfizer gekregen en na die 1 a 2 weken, voor de bescherming volledig moet zijn, ga ik er ook vanuit dat het oude leven stilletjes aan terug komt.

Ik ben het eens met je "pestmaatschappij", ik heb ook niet dat gevoel dat het bewust zo wordt. Maar ik vind wel dat politici, beleidsmakers en virologen eraan herinnerd moeten worden, want het is misschien niet als pestmaatregel bedoeld, maar het kan wel zo beginnen overkomen. Als je PCR test nu bv maar 48u meer geldig maakt, dan zal dat wel zijn goede redenen hebben, maar voor een festivalorganisator die zich al volledig organiseerde rond die 72u kan dit snel overkomen als een pestmaatregel.

Perceptie is een ambetant beestje.

Ik ben het eens met je "pestmaatschappij", ik heb ook niet dat gevoel dat het bewust zo wordt. Maar ik vind wel dat politici, beleidsmakers en virologen eraan herinnerd moeten worden, want het is misschien niet als pestmaatregel bedoeld, maar het kan wel zo beginnen overkomen. Als je PCR test nu bv maar 48u meer geldig maakt, dan zal dat wel zijn goede redenen hebben, maar voor een festivalorganisator die zich al volledig organiseerde rond die 72u kan dit snel overkomen als een pestmaatregel.

Perceptie is een ambetant beestje.
Daar ben ik het zeker mee eens. Al kan ik me ook niet van de indruk ontdoen dat Chokri het allemaal niet eens zo erg vindt.

In het statement van Pukkelpop staat dat ze tot 7000 mensen per dag zouden kunnen gaan testen maar dat lijkt me dan ruim gerekend als ze 16 uur non-stop zouden draaien. Met piekuren zouden er velen lang in de rij staan. Nu is het praat na de vaak, lijkt me eerder een soort van belofte dat ze heel serieus bezig waren maar die zelfbepaalde hoge lat was ook onbereikbaar.

Plus het risico dat een groot deel van de festivalgangers ineens na 2 dagen mag ophoepelen omdat ze plots corona hebben opgedaan, dat wil je ook niet als je een 4-dagen ticket hebt. Jammer wel, want meer dan eens hoesten is corona niet voor de meeste aanwezigen daar.

De manier waarop is schrijnend (herinner u nog De Croo die destijds zat te verklaren dat pkp wat hem betreft zonder maatregelen zeker zou lukken) maar wellicht wel een correcte beslissing. Combi en camping te ambitieus met deze vaccinatiegraad. Benieuwd wat Alcatraz gaat doen, is natuurlijk kleinschaliger maar uiteindelijk zitten die met dezelfde miserie.

In het statement van Pukkelpop staat dat ze tot 7000 mensen per dag zouden kunnen gaan testen maar dat lijkt me dan ruim gerekend als ze 16 uur non-stop zouden draaien. Met piekuren zouden er velen lang in de rij staan. Nu is het praat na de vaak, lijkt me eerder een soort van belofte dat ze heel serieus bezig waren maar die zelfbepaalde hoge lat was ook onbereikbaar.
Die 7000 per dag was zelfs met pcr testen van 72u toch nooit genoeg geweest. Lijkt me dat het grootste deel van de bezoeker met een combi ticket nog niet volledig gevaccineerd is tegen dan.

Benieuwd wat Alcatraz gaat doen, is natuurlijk kleinschaliger maar uiteindelijk zitten die met dezelfde miserie.

Het voordeel van Alcatraz is wel dat het doelpubliek al wat ouder is tov pukkepop.. maar inderdaad.. bang afwachten wat die nu gaan doen..

Iedereen die wil, kan momenteel naar 3 weken trekken hoor als men belt.
Nochtans is die discussie hier enkele dagen geleden al gepasseerd, voor velen bleek het niet te kunnen. Tenzij dit op heel korte termijn gewijzigd is?
Mijn vriendin moet vandaag gaan voor haar 2de prik. Ik heb de mijne 3 weken geleden gehad. Net gebeld naar de (lokale?) hulplijn en kreeg het antwoord dat het enkel kan voor jongeren tussen 12 en 15. Bummer.

Maar je punt dat het "vooral" is, maakt niet zo heel veel uit. Natuurlijk zijn het vooral de niet-gevaccineerden die nu in het ziekenhuis belanden.

Maar de echte vraag is of als we allemaal gevaccineerd zijn (wat niet volgende week is, trouwens), het aantal mensen in het ziekenhuis sterk genoeg gezakt zal zijn om geen probleem meer te zijn. En dat is heel wat moeilijker te voorspellen, maar met jouw "vooral niet-gevaccineerden" lijk je wel te insinueren dat dat automatisch ook zo zal zijn.
@the_fox bij deze een rechtzetting, het was Loser die zei dat dat niet zeker was.
2 weken laten hebben we data wel dus nergens paniek voor nodig

Mijn vriendin moet vandaag gaan voor haar 2de prik. Ik heb de mijne 3 weken geleden gehad. Net gebeld naar de (lokale?) hulplijn en kreeg het antwoord dat het enkel kan voor jongeren tussen 12 en 15. Bummer.
Mijne oudste zoon was ook nog op 5 weken gepland. Hij heeft moeten afzeggen omdat hij deze week in quarantaine moest. Vandaag gebeld voor nieuwe afspraken en nu moet hij op 3 weken komen. Door zijn afspraak af te zeggen gaat hij nu een week vroeger volledig gevaccineerd zijn.
Gewoon bellen om te vervroegen als je ingepland bent op 5 weken lukt hier trouwens ook niet.

@the_fox bij deze een rechtzetting, het was Loser die zei dat dat niet zeker was.
2 weken laten hebben we data wel dus nergens paniek voor nodig
Kwestie van uit de context rukken kan dit wel tellen? Waar zeg ik in mijn post dat iets niet zeker is? En waar gaat het eigenlijk over?

Edit: gevonden, amai... dus "Ik wacht nog steeds op de dodengolf en hospitalisatiegolf die hier door the fox Loser was voorspeld." heb je een post later al veranderd naar "Loser was niet zeker". Terwijl dat OOK niet in mijn post stond. Het gaat weer stevig, precies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan