MVR in het journaal, tis precies press rewind met een jaar geleden die uitleg maar dan nu met de Britse variant.
zijn gezicht vertoont wat irritatie van het vele geschmink (zonder masker).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
MVR in het journaal, tis precies press rewind met een jaar geleden die uitleg maar dan nu met de Britse variant.
Alsof we nog iets moeten geloven van wat ne chinees uitkraamt.Ok. Eerst het niet zo goede nieuws: het Chinese vaccin lijkt helemaal niet zo effectief te zijn tijdens studies in Brazilië.
Wetenschappers in Sao Paulo geven aan dat de bescherming iets meer dan 50% bedraagt, dus net voldoende om de benchmark van het WHO te doorstaan. In China bleek die bescherming 78% te bedragen. Vraag is dus wat het verschil tussen beide studies verklaart. Corona-Vac blijft dus een effectief vaccin, maar het gaat in alle landen die akkoorden sloten met China dus veel langer duren voor mensen beschermd zijn.
OVLD is toch geen mediazender of kanaal? Over welke uitzending in professioneel kader heb je het dan juist?Voor zover ik weet leeft de OVLD niet van uitzendingen en is dit niet hun broodwinning.Maar ze hebben geen regels overtreden want uitzendingen binnen een professioneel kader zijn wel degelijk toegelaten en daar gelden dus niet de regels van in de privésfeer maar wel die van op de werkvloer (afstand houden en anders mondmasker). Daarom dat we al sinds het begin van de crisis gewoon naar tal van programma's zijn kunnen blijven kijken waar de situatie die we zagen anders was dan hetgeen we thuis mochten doen.
Ik heb het dan uiteraard enkel over uitzendingen binnen een professioneel kader. Als gij of ik vrienden uitnodigen en dat streamen, is dat geen uitzending binnen een professioneel kader. Net zoals De Croo en co ook flagrant in fout zouden zijn als ze in privésfeer een feestje zouden houden en dan besluiten even live te gaan op Facebook, dan zouden boetes wél op hun plaats zijn.
Maar dat ze juridisch gezien in orde zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat mensen het geen domme zet mogen vinden![]()
Nee, kans dat dit vaccin hier gebruikt gaat worden is 0, idem met het Russische vaccin. Het zou in theorie kunnen als ze alle data voorleggen en voor goedkeuring gaan bij Europa, maar de kans hierop is in praktijk 0. Daar zou ik me geen zorgen over maken.Alsof we nog iets moeten geloven van wat ne chinees uitkraamt.
Die mannen daar hebben al genoeg gedaan
Gaat men dit vaccin hier ook gebruiken?
Ik vrees dat niet. In de zomer van 2020 kon je zelfs nog op reis.. ik vrees niet dat er minder gaat mogen in zomer van 2021.Ik vrees dat het dit jaar door deze en andere varianten en andere onverwachte 'surprises', het weer noegabolle gaat zijn voor deze zomer.
Op reis tijdens de zomer? Vergeet het maar, de minste vertraging met het vaccineren en dat lukt al niet meer (want huidig target is juni)
In het najaar op reis gaan. Dat wordt nipt.
Ik vrees een beetje dat we pas rond kerst terug naar het normale gaan. Maar bon ik blijf positief, hopelijk toch iets vroeger ..
Idd vrij degoutant.OVLD is toch geen mediazender of kanaal? Over welke uitzending in professioneel kader heb je het dan juist?Voor zover ik weet leeft de OVLD niet van uitzendingen en is dit niet hun broodwinning.
Wil dit dan zeggen dat iedereen die een professionele media equipe uitnodigt de regels niet meer hoeft te volgen?
Wat is de rede dat ze met meerdere verschillende bubbels zelfs geen mondmaskers dragen en naar een privé optreden zitten te luisteren?
Als premier moet je beter doen, sorry hoor, vooral omdat mensen boetes hebben ontvangen voor minder.
Een ploeg van 11 miljoen m'n gat ja.
Probeer dat zelf eens: huur ergens een zaaltje af, nodig daar 3 gast sprekers uit en een live band. Zet er een cameraploeg bij en stream alles op je Facebook- en Youtubekanaal en noem het een nieuwjaarsreceptie. Eens kijken wat de flikken er van zullen vinden als ze binnenkomen.Idd vrij degoutant.
Je kan dus als eender welke vereniging in principe hetzelfde doen? Bv. als bedrijf schakel je een kleinschalige professionele productieploeg in, en dan mag je met een paar man een receptie houden, een muziekband laten spelen enz. en dat gewoon live streamen op facebook. Geen probleem?
Dit is al honderden keren gedaan (weliswaar zonder het een nieuwjaarsreceptie te noemen) en dat zonder enig probleem.Probeer dat zelf eens: huur ergens een zaaltje af, nodig daar 3 gast sprekers uit en een live band. Zet er een cameraploeg bij en stream alles op je Facebook- en Youtubekanaal en noem het een nieuwjaarsreceptie. Eens kijken wat de flikken er van zullen vinden als ze binnenkomen.
Voor politiek en media geldt geen enkel ander regeltje dan voor een normaal bedrijf.Minijeffrey zei:Los van het feit of het al dan niet mag, is het gewoon een kaakslag voor die PlOeG VaN ElF MiLjOeN BeLgEn die al een klein jaar quasi niks nog mag om dan te zien dat voor de politiek (en media) toch weer andere regeltjes gelden.
Kan je dit eens uitleggen? Ik ben héél benieuwd naar je uitleg.Hier ons belgenlandje wordt altijd met twee maten en gewichten gewerkt.
Laatste voorbeeld is toch wel het zonnepanelen fiasco, dat blijkbaar in Wallonië geen probleem is.
Vlamingen zijn veel te braaf
Voor dan op een familiefeestje voor +24.000 euro aan boetes te schrijven. Akkoord 't mag niet maar jezus, voor dat bedrag kan je stiepelzat tegen 90 door de bebouwde kom vlammen en onderweg nog eens drie keer geflitst worden en dan is er nog marge voor "smaad aan de politie".Ik snap Open VLD toch ook echt niet in deze hoor. Dat lijkt in een living te zijn (geen idee waar), en er zit 6 man zonder mondmasker binnen. Of dat nu voor een livestream is of niet, doet er niet toe. Dat is de definite van wat ze zelf een lockdownfeestje noemen waarbij gevangenisstraffen gevraagd worden aan de organisatoren. Of mogen de lockdownfeestjes plots wel als er een livestream is?
En ja, het risico zal daar wel meegevallen hebben, maar ge zijt, for christ sake, de premier van het land. Als je zo'n dingen niet beseft, dan zit ge daar écht niet op uw plek.
En dan als excuus "er was altijd 1.5m afstand, en in tv-studios mag het ook zo". Euhm, en dan? Ik mag thuis niet met mensen afspreken op 1.5m afstand...
Is het niet zo dat in wallonië de terugdraaimeter wel blijft?Kan je dit eens uitleggen? Ik ben héél benieuwd naar je uitleg.
Het gaat dan ook niet over 1 mens die een boete krijgt, maar 30 personen, dacht ik?Voor dan op een familiefeestje voor +24.000 euro aan boetes te schrijven. Akkoord 't mag niet maar jezus, voor dat bedrag kan je stiepelzat tegen 90 door de bebouwde kom vlammen en onderweg nog eens drie keer geflitst worden en dan is er nog marge voor "smaad aan de politie".
Inderdaad maar dat maakt het bedrag niet minder schandalig. Moest het een misviering zijn was het wel allemaal ok. Enfin quasi ok.Het gaat dan ook niet over 1 mens die een boete krijgt, maar 30 personen, dacht ik?
Dit is al honderden keren gedaan (weliswaar zonder het een nieuwjaarsreceptie te noemen) en dat zonder enig probleem.
Voor politiek en media geldt geen enkel ander regeltje dan voor een normaal bedrijf.
Maar gewone bedrijven lopen niet in de camera en op media te tonen hoe ze met meer dan 2 in een ruimte zitten.
Opnieuw: was het een feest, waar tientallen mensen op uitgenodigd werden om iets te eten en te drinken: schandalig!
Maar het was geen feest, het was zelfs geen receptie. Het was de online variant van een nieuwjaarsreceptie en dat is door Eline Demuynck onhandig op Facebook geplaatst. 2 mensen, geïnterviewd door 1 interviewer en in een andere ruimte (gescheiden door glas) een band die optreedt. Dit kan perfect volgens de regels.
Is het volgens de geest van de regels? Daarover kan je zeker discussieren en wat mij betreft is dat bandje erover. Maar 2 mensen die geïnterviewd worden door 1 iemand, ik heb het tientallen keren weten gebeuren ondertussen en er nooit bij stilgestaan dat dit een probleem tegen de geest van de regels kan opleveren. Want het is hun werk.
Slecht idee? Imho ja. Dramatisch? Kom op, er zijn ergere dingen gebeurd.