Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
?Alles voor in het clubje van Klaus Schwab te komen he.Ik vermoed dat Macron de tweede grote staatsleider is na Merkel die binnen afzienbare tijd zijn woorden gaat mogen inslikken en eens goed door het stof zal mogen gaan.
Ik vind het in Frankrijk ook de verkeerde kant opgaan. Het verplichten voor iedereen in de zorg kan ik nog plaatsen. Er zijn nog jobs waar bepaalde medische voorwaarden zijn en vaccinatie kan daar een van zijn.
Maar het dagelijkse leven van iedereen die niet gevaccineerd is stilleggen is niet de juiste manier.
Als je met het openbaar vervoer gaat werken ga je elke 2-3 dagen getest moeten worden. Zelfs al is dat gratis dan nog is dat in mijn ogen een beperking van het dagelijkse leven. Elke keer de stress van de negatieve uitslag, hopen dat er nog plaats is in het testcentrum op de momenten dat jij kan.Uw dagelijks leven wordt toch niet stilgelegd ? Je mag nog altijd doen wat je ervoor deed. Je moet enkel een vaccinatiebewijs hebben of een recente test. En die tests zijn pas te betalen vanaf na de herfst. Of anders gezegd, zolang niet iedereen zijn prikkans heeft gekregen zal die test gratis zijn.
Als je het vriendelijk vraagt en mensen doen het niet, en dit leidt tot problemen. Dan is het de taak van de overheid om krachtdadig in te grijpen. Of anders gezegd van beleid te vormen. Daarvoor is die verkozen, daarvoor wordt die betaald. En kun je hem achteraf ervoor afstraffen in de volgende verkiezing.
En omdat eigen keuze hoog in het vaandel geschreven wordt, voorziet men geen algemene verplichting. Dus je hebt de keuze nog altijd om uw zin door te drijven. Maar dan moet je de consequenties van uw keuze er maar bij nemen.
En eigenlijk zie ik geen verschil in die methodiek en diegene die we al ons volledig leven ondergaan in onze maatschappij.
Persoonlijk zou ik gewoon dat vaccin verplicht hebben, in plaats van al dat gedoe errond. Door het op deze manier te doen win je toch geen zieltjes. Maar ik begrijp dat het de perceptie van democratie in stand houdt.
En alle bovenstaand geleuter en gedoe kan de persoon in kwestie gewoon in 1 knip vermijden door zich te vaccineren.Als je met het openbaar vervoer gaat werken ga je elke 2-3 dagen getest moeten worden. Zelfs al is dat gratis dan nog is dat in mijn ogen een beperking van het dagelijkse leven. Elke keer de stress van de negatieve uitslag, hopen dat er nog plaats is in het testcentrum op de momenten dat jij kan.
Een keer per week getest worden om wa pinten te kunnen hijsen in het weekend is draagbaar. Een werkweek is dan een pcr test op zondagochtend, hopen dat de uitslag er op tijd is om maandagochtend op het werk te raken. Op dinsdagavond een nieuwe pcr test want die van zondagochtend is niet meer geldig om woensdagavond naar huis te raken. Hopen dat die test negatief is en er op tijd is of je kan niet naar huis. Met die test van dinsdag kan je dan op vrijdag terug thuis raken. Wil je in het weekend iets doen moet je op donderdag een nieuwe pcr test laten doen.
Met 3 pcr testen raak je dan de week rond, maar heb je 2 momenten dat je echt moet hopen dat je de uitslag binnen de 24u hebt. In het geval van antigeentesten is het elke 2 dagen want die zijn maar 48u geldig in frankrijk. Dan ben je wel zeker van een uitslag binnen het kwartier.
Je moet dat 'geleuter' gewoon niet invoeren en ofwel mensen verplichten te vaccineren, ofwel ze gewoon met rust laten. Dit soort pestmaatregelen werkt ook gewoon averechts want het wekt alleen maar meer weerstand op bij bepaalde groeperingen.En alle bovenstaand geleuter en gedoe kan de persoon in kwestie vermijden door zich gewoon te vaccineren.

Bij ons zijn die 'bepaalde groeperingen' 10%.Dit soort pestmaatregelen werkt ook gewoon averechts want het wekt alleen maar meer weerstand op bij bepaalde groeperingen.
Dan moet je die groepen proberen mee te krijgen in plaats van een (repressief pest)beleid te voeren dat gewoon averechts werkt. Schrijf het nu al maar op, er komt een gigantische hoop shit aan in Frankrijk met dank aan Macron en zijn recente uitspraken/beslissingen.Bij ons zijn die 'bepaalde groeperingen' 10%.
In Frankrijk bijna de helft, wat de gezondheidssituatie van het land en economie ernstig in gevaar kan brengen.
Het principe van gezond verstand en keuzevrijheid van de mensen heeft daar niet gewerkt.
Dus grijpt de overheid in met verplichtingen.
Vind ik logisch eigenlijk.
Net zoals met verplichte vaccinatie voor polio.
Teveel 'bepaalde groeperingen' die het zelf beter zouden weten en zo de bevolking in gevaar zouden brengen.
Ooit al geklaagd over het feit dat rusthuispersoneel niet verplicht gevaccineerd wordt tegen de griep? Of is dat geen issue?Idem met rusthuizen/ziekenhuizen.
Als mijn moeder in het rusthuis moet, of ik heb kanker en moet nr het ziekenhuis, dan wil ik op leven en dood weten hoeveel % van het personeel daar niet gevaccineerd is.
Maar dat zal niet mogen, privacygewijs.
Dus compleet logisch dat zeker ginder vaccinatie verplicht wordt (en waarom niet vroeger, hoeveel mensen zijn daardoor ondertussen al gestorven?)

Ik zou nu zelfs kunnen denken dat België uiteindelijk dit model gaat volgen, hier hebben ze altijd gezegd, we discrimineren niet voordat iedereen de kans heeft gehad op vaccinatie. En dat zal niet meer lang duren voor dat bereikt is.Dat slaagt toch nergens op. Het is altijd ok geweest om dergelijke zaken te doen (met mondmasker en afstand waar nodig) en vanaf augustus zou het niet meer mogen terwijl net al een deel van de bevolking gevaccineerd is en het risico dus net lager is dan x aantal maanden geleden.
Klinkt toch wel als een pestmaatregel.
Dat wilt ook zeggen dat alle niet-gevacineerde toeristen na 2 dagen niets meer kunnen doen (zelfs niet naar de winkel), want test is vervallen
Dan vind ik het "Belgisch" model toch wel logischer, corona pass voor (grotere) evenementen waar afstand niet bewaard kan blijven.
Jup, dat denk ik ook. Hier in Vlaanderen zit men met een extreem hoge vaccinatie graad. Daar niet. Ik denk dat hst de bedoeling van Macron is: hopelijk krijgen we nu wel veel twijfelaars over de streep als we het hen verplichten zonder het verplicht te noemenBij ons zijn die 'bepaalde groeperingen' 10%.
In Frankrijk bijna de helft, wat de gezondheidssituatie van het land en economie ernstig in gevaar kan brengen.
Het principe van gezond verstand en keuzevrijheid van de mensen heeft daar niet gewerkt.
Dus grijpt de overheid in met verplichtingen.
Vind ik logisch eigenlijk.
Net zoals met verplichte vaccinatie voor polio.
Teveel 'bepaalde groeperingen' die het zelf beter zouden weten en zo de bevolking in gevaar zouden brengen.
Allee, dat zijn we weer: Corona vergelijken met een groep. Het blijft toch moeilijk om dat af te leren.Ooit al geklaagd over het feit dat rusthuispersoneel niet verplicht gevaccineerd wordt tegen de griep? Of is dat geen issue?
Iemand die weigerd heeft niet gekozen om zich buiten de maatschappij te plaatsen , deze maakt er nog altijd deel vanuit .Allee, dat zijn we weer: Corona vergelijken met een groep. Het blijft toch moeilijk om dat af te leren.
Stelt de overheid vaccinatie verplicht => aantasten van mijn rechten!
Stelt overheid vaccinatie niet verplicht zonder enige beperking voor niet-gevaccineerden => overheid doet niets om de jongeren en personen die niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen!
De niet-gevaccineerde kiest ervoor om zich buiten de maatschappij te plaatsen,
het is niet het "bewust" zo moeilijk maken enkel om hem te laten vaccineren, wel het bewust zo moeilijk maken omdat de cijfers in Frankrijk anders deze winter wéér hard zullen zijn. Vaccinatie is geen doel op zich, het is een middel voor iets anders.Het is heel simpel: Verplicht vaccinatie, of verplicht het niet. Maar zeggen dat je het niet verplicht, en dan het leven van iemand die niet gevaccineerd is (bewust) zo moeilijk mogelijk maken, dat is gewoon een trieste manier van werken.
Ik denk dat in Frankrijk iedereen (+18) zich wel degelijk kon laten vaccineren hoor. En over die "voor zowat alles": gewone winkels horen er volgens de VRT wel bij, maar op bvb Le Figaro zie ik daar geen vermelding van, dus ik denk dat het beperkter is dan de VRT schrijft.Haha die Fransen zijn toch zo gek als een achterdeur. Een coronacertificaat vereisen voor zowat alles terwijl nog niet eens iedereen zich kon vaccineren. Geen wonder dat dat land al 40 jaar achteruit boert.
bullshit, geen enkel probleem om hier bijwerkingen te vermelden.ik volg. En ik vind de communicatie heel eenzijdig.
Bijwerkingen vaccin mogen amper besproken worden (ook hier op het forum: “bijwerkingen zijn steeds toeval”).
néé, geen corona-opname.puni zei:En men is ook nooit echt open (geweest) over de echte cijfers. Een gebroken been, maar ook Corona? Aha Corona-opname !!
in België: niet met tombola's. In andere landen is zoiets gebruikelijk, ja.biljart zei:Ook het organiseren van tombola’s in andere landen komt mij heel bevreemdend over, waar zijn we mee bezig?
lees de bijsluiter.biljart zei:Het vaccin is blijkbaar straf spul, ik twijfel voor de tweede prik.
ik ben geen antivaxxer, maar wat mis ik van informatie?
En dat gevoel is niet prettig.