Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat hierover dus hé, die 48u:

Zeg mij eens of je op deze vragen antwoorden hebt waardoor je die conclusies kunt trekken:
  • Wanneer zijn deze jongeren getest?
  • Welk type test hebben ze ondergaan?
  • Zijn ze tussen test en reis individueel afgezonderd?
  • Zijn de negatief getesten die in een bubbel zaten met positief getesten (dus hoog risico-contact na de test) mee op de bus met de besmette gestoken of werden die nog steeds als negatief aanzien?
  • Wat is de Ct waarde in Spanje als ze een PCR-test ondergaan hebben (wat ik al niet kan afleiden uit dat artikel) en wat is de Ct waarde in UZ Gent?
Ten eerste moet je het artikel misschien eens lezen.
En ten tweede maakt dat allemaal geen hol uit want als een spanjaard naar pukkelpop wil komen met zijn spaanse pcr test dan is die gewoon toegestaan en mag hij met zijn coronapas direct de wei ophuppelen.

Heb ik gedaan, daar staan de antwoorden op die vragen niet in. Als je zegt dat ik niet kan lezen: bewijs het.

Het gaat om jongeren die nog negatief getest hadden voor ze met de bus naar België vertrokken.
==> "voor ze vertrokken" zegt niks over specifiek tijdstip of over welke test.
“Op twee dagen tijd was het aantal besmettingen gestegen tot 124 van de 350 deelnemers, dus we wisten dat het heel snel kon gaan. We hebben enkel negatief geteste personen op die twee bussen gezet en we hopen dat er geen besmettingen meer bijkomen.”
==>Zegt wederom niks over tijdstippen of welke testen er afgenomen zijn. Of hoe de situatie zat tussen testen en op de bus steken.

Het is een artikeltje van 213 woorden waarvan er 85 de inleidende paragraaf zijn en erna herhaald worden. Ik denk niet dat ik veel kan gemist hebben hoor...

Lees mijn vragen misschien eens. Als ze enkel sneltest ondergaan hebben of als ze dinsdag een PCR test ondergaan hebben en erna gemengd geleefd hebben, is dit geen voorbeeld van de "problematiek van de PCR testen".

[edit] En bij deze het antwoord, ik heb het voor u eens opgezocht:
Daarop liet Summer Bash op drie bestemmingen in Spanje 271 jongeren testen met een sneltest.
En hieruit blijkt dat ze niet afzonderlijk geïsoleerd werden, dus men kan onderling elkaar nog aangestoken hebben:

Dus, wat heeft dit te maken met PCR-testen?

Laatst bewerkt:
Ik merk dat er nog veel Uk-ers op onze wegen rijden. Zij komen in Europa via Frankrijk, maar eigenlijk mag dat toch niet? Moeten zij niet eerst in quarantaine?

Ik merk dat er nog veel Uk-ers op onze wegen rijden. Zij komen in Europa via Frankrijk, maar eigenlijk mag dat toch niet? Moeten zij niet eerst in quarantaine?
Het zit wel een beetje ingewikkelder in elkaar dan dat het gewoon niet mag.

Daarnaast wil een UK-nummerplaat ook niet noodzakelijk zeggen dat ze niet hier wonen, en vermoed ik ook dat je niet kunt zien of ze al quarantaine achter de rug hebben of niet.

Dit mag als ze de regels volgen.

Ik werk veel samen met UK contractors.
Deze hebben hier gewoon een appartement en rijden met hun eigen wagen rond.
In normale omstandigheden gaan ze af en toe een weekend of weekje naar huis en komen dan terug voor enkele maanden.

Als ze nu overhuis gaan, is dat een proces van enkele weken.
Hier testen, aangekomen in UK terug een test en verplichte quarentaine.
Bij het terugkeren: testen in UK, testen in België, quarentaine, 2de test in België.

Om die reden blijven de meesten nu constant hier.
1 week verlof = 2 weken quarentaine. Dus 3 weken niet betaald en enkele 100en euro's aan tests.

Hoe zit het nu met reizen naar Duitsland (Keulen).
We gaan maar net 1 overnachting, verre van 48u (vrijdag avond op, zaterdag avond terug).

Ik geraak niet veel wijzer uit al die links.
Moet ik daarvoor een PCR-test afleggen?

Heb ik gedaan, daar staan de antwoorden op die vragen niet in. Als je zegt dat ik niet kan lezen: bewijs het.

==> "voor ze vertrokken" zegt niks over specifiek tijdstip of over welke test.

==>Zegt wederom niks over tijdstippen of welke testen er afgenomen zijn. Of hoe de situatie zat tussen testen en op de bus steken.

Het is een artikeltje van 213 woorden waarvan er 85 de inleidende paragraaf zijn en erna herhaald worden. Ik denk niet dat ik veel kan gemist hebben hoor...

Lees mijn vragen misschien eens. Als ze enkel sneltest ondergaan hebben of als ze dinsdag een PCR test ondergaan hebben en erna gemengd geleefd hebben, is dit geen voorbeeld van de "problematiek van de PCR testen".

[edit] En bij deze het antwoord, ik heb het voor u eens opgezocht:

En hieruit blijkt dat ze niet afzonderlijk geïsoleerd werden, dus men kan onderling elkaar nog aangestoken hebben:

Dus, wat heeft dit te maken met PCR-testen?
En nu doe je zelf wat je een ander verwijt. Je spreekt vind een artikel over een massale testing de woensdag met sneltest en gaat ervan uit dat dat diezelfde tests zijn als diegene die uitgevoerd geweest zijn vrijdagvoormiddag bij vertrek. En je blijft blind voor hetgeen waar het in se over gaat namelijk dat het systeem van testen niet waterdicht is, Spanjaarden die hier toekomen en in hun thuisland een test gedaan hebben mogen gerust binnen, zelfs al zijn ze na de test of onderweg besmet. Maar gezien het hier weer enkel gaat over e-peen gezwaai wie het meeste kent over testing en de discussies weggetrokken moeten worden van het originele punt heb ik er echt geen zin meer in. Ik denk er wel het mijne van.

En nu doe je zelf wat je een ander verwijt. Je spreekt vind een artikel over een massale testing de woensdag met sneltest en gaat ervan uit dat dat diezelfde tests zijn als diegene die uitgevoerd geweest zijn vrijdagvoormiddag bij vertrek. En je blijft blind voor hetgeen waar het in se over gaat namelijk dat het systeem van testen niet waterdicht is, Spanjaarden die hier toekomen en in hun thuisland een test gedaan hebben mogen gerust binnen, zelfs al zijn ze na de test of onderweg besmet. Maar gezien het hier weer enkel gaat over e-peen gezwaai wie het meeste kent over testing en de discussies weggetrokken moeten worden van het originele punt heb ik er echt geen zin meer in. Ik denk er wel het mijne van.
Jij bent erover begonnen, bewijslast ligt bij u. Ik heb de enige beschikbare informatie gegeven (waar jij niet eens de moeite voor gedaan hebt om op te zoeken maar er gewoon vanuit ging dat het PCR-tests waren, waar ik zei dat er nog andere mogelijkheden waren...).

Maar als je gewoon at random een artikel post met "kijk, PCR-problematiek!!!!" dan ga ik er wel op inpikken hoor. Je weet wel, zoals je zelf al aangegeven hebt dat je ook gaat inpikken op een post als er foutieve informatie instaat. Je hebt nog altijd niet aangetoond dat het over PCR-tests gaat.

En ja, de testing strategie is niet waterdicht. Maar die is onmogelijk waterdicht te krijgen. Er gaan (zoals @JPV ook al zei) altijd mensen door de mazen van het net glippen. Je kan moeilijk testen op iets dat niet aanwezig is (of in zodanig lage mate dat het niet detecteerbaar is). Maakt niet uit waar/wanneer de test gedaan is. Wat jij voorstelt gaat ook geen oplossing bieden, zeker als je naar de doorlooptijd van een PCR-test kijkt.
Staal nemen => naar labo versturen => testen => resultaat terugkoppelen. Snelste dat mogelijk is, is labo ter plaatse en direct testen en dan is de doorlooptijd nog ~8u. Wat ga je doen, alle reizigers 8u op de luchthaven opsluiten?
En als ze onderweg besmet raken, gaat een PCR-test bij aankomst ze ook niet oppikken wegens incubatietijd.

Jij bent erover begonnen, bewijslast ligt bij u. Ik heb de enige beschikbare informatie gegeven (waar jij niet eens de moeite voor gedaan hebt om op te zoeken maar er gewoon vanuit ging dat het PCR-tests waren, waar ik zei dat er nog andere mogelijkheden waren...).

Maar als je gewoon at random een artikel post met "kijk, PCR-problematiek!!!!" dan ga ik er wel op inpikken hoor. Je weet wel, zoals je zelf al aangegeven hebt dat je ook gaat inpikken op een post als er foutieve informatie instaat. Je hebt nog altijd niet aangetoond dat het over PCR-tests gaat.

En ja, de testing strategie is niet waterdicht. Maar die is onmogelijk waterdicht te krijgen. Er gaan (zoals @JPV ook al zei) altijd mensen door de mazen van het net glippen. Je kan moeilijk testen op iets dat niet aanwezig is (of in zodanig lage mate dat het niet detecteerbaar is). Maakt niet uit waar/wanneer de test gedaan is. Wat jij voorstelt gaat ook geen oplossing bieden, zeker als je naar de doorlooptijd van een PCR-test kijkt.
Staal nemen => naar labo versturen => testen => resultaat terugkoppelen. Snelste dat mogelijk is, is labo ter plaatse en direct testen en dan is de doorlooptijd nog ~8u. Wat ga je doen, alle reizigers 8u op de luchthaven opsluiten?
En als ze onderweg besmet raken, gaat een PCR-test bij aankomst ze ook niet oppikken wegens incubatietijd.
Waar zie jij mij dit zeggen in onderstaande quote?
Daar heb ik allemaal geen probleem mee, ik heb er wel problemen mee dat men al van het begin zit te pleiten voor solidariteit over alle leeftijden heen maar van zodra men het over versoepelingen begint te hebben die solidariteit opeens vergeten mag worden. Imo mocht men gerust gewacht hebben van versoepelen tot iedereen gevaccineerd is, dan gingen we ten eerste niet in de huidige situaties gezeten hebben waarbij we de stijgende cijfers hebben onder de jongeren die besmet zijn waardoor andere landen ons weer strengere reisregels opleggen en anderzijds je ziet dat het veiligste nog altijd gewoon dubbel gevaccineerd zijn is.

Het eerste stuk waar ik op reageerde initiëel, hierzo:
Ja natuurlijk, die pcr tests zijn echt feilloos.
En dat is de post waar ik op reageerde hé, niet je andere. Zoals je zelf ook al meermaals gedaan hebt; enkel op factueel foute dingen reageren.

Eronder is gewoon dat ik zeg dat er wel problematiek is met PCR tests, dus dat ze niet onfeilbaar zijn. Maar dat jouw gepost artikel dit niet aantoont. En is ook op deze post, die als antwoord kwam op mijn post:
En ten tweede maakt dat allemaal geen hol uit want als een spanjaard naar pukkelpop wil komen met zijn spaanse pcr test dan is die gewoon toegestaan en mag hij met zijn coronapas direct de wei ophuppelen.

Hoe zit het nu met reizen naar Duitsland (Keulen).
We gaan maar net 1 overnachting, verre van 48u (vrijdag avond op, zaterdag avond terug).

Ik geraak niet veel wijzer uit al die links.
Moet ik daarvoor een PCR-test afleggen?
nee, en ik kan het weten, ik zit daar nu vlakbij (Aachen)

Het is blijkbaar beslist. Engeland laat de maatregelen vallen op 19 juli. Onder andere volledige heropening nachtclubs en geen verplichte mondmaskers meer.

Hopelijk legt dit wat druk op ons overlegcomite om ook te blijven versoepelen. We kunnen nu ook naar het Engelse experiment kijken om te bevestigen dat het voor ziekenhuizen niet tot desastreuze situaties gaat leiden.

Heb gelezen over modellen die spreken over meer dan 100 duizend besmettingen per dag op de piek (ze zitten nu aan 30.000), dus het wordt zoiezo interessant.

Het is blijkbaar beslist. Engeland laat de maatregelen vallen op 19 juli. Onder andere volledige heropening nachtclubs en geen verplichte mondmaskers meer.

Hopelijk legt dit wat druk op ons overlegcomite om ook te blijven versoepelen. We kunnen nu ook naar het Engelse experiment kijken om te bevestigen dat het voor ziekenhuizen niet tot desastreuze situaties gaat leiden.
We kunnen hiervoor ook naar Nederland kijken, die hebben dat enkele weke geleden al gedaan... met de gekende gevolgen.

We kunnen hiervoor ook naar Nederland kijken, die hebben dat enkele weke geleden al gedaan... met de gekende gevolgen.

Het is ook daar nog wat te vroeg om de ziekenhuis impact volledig te zien. Maar inderdaad ook een goede case studie. Binnen 2-3 weken zal er meer duidelijkheid zijn.

Engeland heeft ook 30k cases per dag trouwens. Ze geven ook toe dat het nog gaat stijgen, maar dat dat acceptabel is.

Stel dat we nu in februari 2020 zouden zijn, wat zouden we dan doen ? Ik denk het laten stijgen zolang de modellen geen ziekenhuiscrash aangeven. Dus nu zouden we hetzelfde moeten doen.

Het is ook daar nog wat te vroeg om de ziekenhuis impact volledig te zien. Maar inderdaad ook een goede case studie. Binnen 2-3 weken zal er meer duidelijkheid zijn.

Engeland heeft ook 30k cases per dag trouwens. Ze geven ook toe dat het nog gaat stijgen, maar dat dat acceptabel is.

Stel dat we nu in februari 2020 zouden zijn, wat zouden we dan doen ? Ik denk het laten stijgen zolang de modellen geen ziekenhuiscrash aangeven. Dus nu zouden we hetzelfde moeten doen.
En heb jij dan zicht op de huidige modellen?

In geval van het VK hoop ik dat ze hun niet laten vangen door exponentiële groei. Momenteel is de doubling time voor zowel besmettingen als hospitalisaties 10~11dagen. (datum laatste 7 day rolling average voor besmettingen is 1 juli en voor hospitalisaties 3 juli; bron)
trYsKTT.png

y4TONkr.png

Dat is momenteel sneller dan tijdens de 2e golf in het VK waar zowel voor cases als hospitalisaties het 12~16 dagen was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan