Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze maken regels, als je ziek word moet je blijven waar je bent en dan gaan ze daar uitzonderingen op beginnen maken. Dat slaat toch totaal nergens op.
Ze waren oud genoeg om zonder ouders naar daar te reizen en daar te gaan feesten, dan zijn ze ook oud genoeg om zonder ouders daar te blijven tot ze genezen zijn!

De uitbraken in het VK gebeuren vooral onder de niet gevacinneerden, in clusters bij gemeenschappen die zich niet willen laten vaccineren.
Raar, een artikel van een paar dagen terug zegt toch wel iets anders.
Volgens dit artikel worden er meer gevaccineerden ziek dan niet gevaccineerden, meer nog er sterven zelfs meer gevaccineerden dan niet gevaccineerden.

We moeten die cijfers uiteraard in perspectief zien, het feit dat er zoveel gevaccineerden ziek worden en zelfs sterven komt om dat er er zo een grote groep van de bevolking reeds gevaccineerd is.
Maar het punt blijft dat jou stelling dus niet klopt volgens die cijfers.

Raar, een artikel van een paar dagen terug zegt toch wel iets anders.
Volgens dit artikel worden er meer gevaccineerden ziek dan niet gevaccineerden, meer nog er sterven zelfs meer gevaccineerden dan niet gevaccineerden.

We moeten die cijfers uiteraard in perspectief zien, het feit dat er zoveel gevaccineerden ziek worden en zelfs sterven komt om dat er er zo een grote groep van de bevolking reeds gevaccineerd is.
Maar het punt blijft dat jou stelling dus niet klopt volgens die cijfers.
Oei, ik lees op de BBC toch wel wat anders, namelijk:

Of 806 people infected with the Delta variant who ended up hospital in England between 1 February and 14 June 2021:
  • 527 (65%) people were unvaccinated
  • 135 (17%) were more than 21 days after their first dose of vaccine
  • 84 (10%) were more than 14 days after their second dose
As of 14 June, there have been 73 deaths in England of people who were confirmed as having the Delta variant and who died within 28 days of a positive test, and of these:
  • 34 (47%) were unvaccinated
  • 10 (14%) were more than 21 days after their first dose of vaccine
  • 26 (36%) were more than 14 days after their second dose

Sta me toe belga kopieer machine, hblvl, in deze toch in twijfel te trekken.

Niet gevaccineerden worden ziek, niet gevaccineerden belanden in het zieke huis, mensen met onderliggend de aandoening belanden mogelijks ook in het ziekenhuis ondanks vaccinatie, water is nat en de aarde is rond.

Nog wat info over jongeren en kinderen en covid en het bewijs waarom die hetze rond jongerentravel serieus overdreven is.

Ze maken regels, als je ziek word moet je blijven waar je bent en dan gaan ze daar uitzonderingen op beginnen maken. Dat slaat toch totaal nergens op.
Ze waren oud genoeg om zonder ouders naar daar te reizen en daar te gaan feesten, dan zijn ze ook oud genoeg om zonder ouders daar te blijven tot ze genezen zijn!

ik zie hier net een krant liggen op het werk.
Deze jongeren met een selfie vanop bus, allemaal met een maskertje aan natuurlijk nu! Ze zitten er zelf duidelijk mee te lachen en de spot te drijven.

Maar ja, minderjarig dus met de fluwelen handschoen!

Wel, de risicogroepen en de kwetsbare zijn volledig ingeent.
al herhaaldelijk hier weerlegd.
De uitbraken in het VK gebeuren vooral onder de niet gevacinneerden, in clusters bij gemeenschappen die zich niet willen laten vaccineren.
Kan je van dat laatste eens een bron geven? In het begin van de verspreiding van de delta variant klopte dit denk ik, maar nu al lang niet meer, het gaat hier niet meer over 'uitbraken', hé

Ik vat hem toch ook niet helemaal. Net nu het hier goed begint te gaan, gaan we sloten jongeren met Corona binnen halen die natuurlijk zich aan de regels gaan houden en braaf binnen zullen blijven.

Ik vat hem toch ook niet helemaal. Net nu het hier goed begint te gaan, gaan we sloten jongeren met Corona binnen halen die natuurlijk zich aan de regels gaan houden en braaf binnen zullen blijven.
Flasback naar vorige zomer en ook naar de terugkerende wintersporters.
Men leert het nooit.

Dan gaat ge toch, nogmaals, op de personen moeten schieten die voor nieuwe lockdowns pleiten tijdens die periode. Want tegen dan is zowat iedereen die het wil gevaccineerd. Als ze met zo'n vaccinatiepercentage (in Vlaanderen spreken we dan over 90+%) nog niet lossen, is het ofwel van niet willen, ofwel gewoon een teken dat vaccinatie niet doet wat het moet doen. Dat laatste is alleszins héél onwaarschijnlijk.
Dat gaan gewoon de andere landen zijn die ons gaan weigeren als toeristen…
Er wordt nergens gesproken van een lockdown..

Nog wat info over jongeren en kinderen en covid en het bewijs waarom die hetze rond jongerentravel serieus overdreven is.

Ofwel lees ik erover, ofwel staat er nergens vermeld wat de leeftijdscategorie is voor deze 'kids'. Uit de tekst kan ik toch afleiden dat het gaat over -12jarigen, en niet de +16jarige jongeren waar wij het over hebben. Maar goed, je ziet erin wat je erin wilt zien zeker 🤷‍♂️

Enkel 65+ reken je daar.
Risicopatiënten en 41-65 vergeet je zomaar even en dat is het merendeel van de komende Astrazeneca's. Die zijn standaard nog bezig tot augustus, vraag maar aan @ugar
17 augustus voor mij de tweede prik. Kan in theorie een maand vroeger maar een IT probleempje maakt dat voor mij niet zo eenvoudig. Ik heb met name nooit een bevestigingsmail ontvangen. De telefonische helpdesk is redelijk onbereikbaar 🤪

17 augustus voor mij de tweede prik. Kan in theorie een maand vroeger maar een IT probleempje maakt dat voor mij niet zo eenvoudig. Ik heb met name nooit een bevestigingsmail ontvangen. De telefonische helpdesk is redelijk onbereikbaar 🤪
de schoon mama had dat ook, geen mail enkel brief & telefoon neemt niet op.
Is gewoon langs het centrum geweest om het daar gewoon te gaan vragen. Uiteindelijk hebben ze de datum veranderd naar een maand vroeger, van 10 Augustus naar 16 juli.

Dit gaat mijn petje te boven.

Ik word opgebeld door contacttracing, ik ben in contact geweest met een persoon die positief heeft getest en moet me zo snel mogelijk laten testen. Ik krijg een code via sms toegestuurd die ik dan kan doorgeven. Er werd me gevraagd om via de site gezondheid.belgie.be een afspraak te maken, als ik mijn postcode invul krijg ik 2 labo's te zien die geen afspraken aannemen. Ik bel terug en vraag indien ik me gewoon in het ziekenhuis kan laten testen, geen probleem zeggen ze.

Ik ga naar het ziekenhuis , toon de code, laat me testen en vraag toch even na indien dit gratis was. Antwoord: nee, dat denk ik niet.

Volgens de persoon in het ziekenhuis ben ik nu dus 55 euro lichter (al was ze dit niet 100% zeker). De twee personen die achter me stonden waren een formulier voor PCR test om op reis te gaan aan het invullen, volledig gratis. In principe had ik me dus voor een reis moeten inschrijven of had ik gewoon van niets moeten gebaren ...

Klopt het wat ik hier verkondig ?
Sorry voor de bump maar iemand een idee ?

Ik vraag me af als je nog ziek wordt na volledige vaccinatie:
-Ben je dan milder ziek?
-Blijven de symptomen even erg, met maanden vermoeidheid mogelijk tot gevolg, smaak- en reukzin kwijt etc.

-Ben je dan milder ziek?
-Blijven de symptomen even erg, met maanden vermoeidheid mogelijk tot gevolg, smaak- en reukzin kwijt etc.
Symptomen blijven hetzelfde maar de kans op symptomen is veel kleiner.

Ergens stel ik mij toch ook wel vragen bij hoe slim het is om al die besmette jongeren bij hun ouders te dumpen. De kans dat die besmet gaan raken is vrij hoog en het aantal volledig gevaccineerden (+2 weken) is in die groep nog niet zo hoog.
-Ben je dan milder ziek?
Dat verlies van smaak- en reukzin zou bij Delta een minder voorkomend symptoom zijn.

al herhaaldelijk hier weerlegd.
Kan je van dat laatste eens een bron geven? In het begin van de verspreiding van de delta variant klopte dit denk ik, maar nu al lang niet meer, het gaat hier niet meer over 'uitbraken', hé
Inderdaad, vandaar dat ik het woord uitbraken gebruikte en niet besmettingen. De besmettingen gaan nu over op de hele bevolking, maar het zijn vooral de niet (volledig) gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden.

-Ben je dan milder ziek?
De kans op ziekenhuisopname daalt met 96% voor Pfizer bijvoorbeeld als je gevaccineerd bent. Je kunt dus besmet raken, maar de kans dat je veel milder ziek bent is veel en veel groter. Anders gezegd: De kans dat je ervoor in eht ziekenhuis beland, is 25x keer kleiner.

Wel grappig dat je de lange vermoeidheid en verlies van smaak- en reukzin benoemt als de "erge" symptomen, want dat zijn dus de milde. Hoelang die vermoeidheid is, hoelang de langdurigere gevolgen zijn, dat weten we simpelweg nog niet. Maar de zware, die kans verkleint enorm.

Inderdaad, vandaar dat ik het woord uitbraken gebruikte en niet besmettingen. De besmettingen gaan nu over op de hele bevolking, maar het zijn vooral de niet (volledig) gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden.
Waarom kom je dan af met cijfers die enkel kijken naar de besmettingen tijdens uitbraken en dus in een periode zijn voor de algemene besmettingen bij de hele bevolking en in een periode waar de vaccinatietrein nog op gang moest komen?
Oei, ik lees op de BBC toch wel wat anders, namelijk:

Of 806 people infected with the Delta variant who ended up hospital in England between 1 February and 14 June 2021:
  • 527 (65%) people were unvaccinated
  • 135 (17%) were more than 21 days after their first dose of vaccine
  • 84 (10%) were more than 14 days after their second dose
Die periode zegt niets over de huidige situatie en is geen represantatief percentage over gevaccineerden.

Maarja, als je natuurlijk altijd maar deel van de situatie/data bekijkt, ga je uw gelijk in uw hoofd wel kunnen halen.

De kans op ziekenhuisopname daalt met 96% voor Pfizer bijvoorbeeld als je gevaccineerd bent. Je kunt dus besmet raken, maar de kans dat je veel milder ziek bent is veel en veel groter. Anders gezegd: De kans dat je ervoor in eht ziekenhuis beland, is 25x keer kleiner.

Wel grappig dat je de lange vermoeidheid en verlies van smaak- en reukzin benoemt als de "erge" symptomen, want dat zijn dus de milde. Hoelang die vermoeidheid is, hoelang de langdurigere gevolgen zijn, dat weten we simpelweg nog niet. Maar de zware, die kans verkleint enorm.

Wel langdurige vermoeid is al redelijk zwaar en zeldzamer.

Van de mensen in mijn persoonlijke omgeving die corona met symptomen hebben gehad (dat zijn er wel een aantal, ook ouderen van 50-60 jaar), is dat beperkt gebleven tot wat verkoudheid-achtige symptomen en bij sommige tijdelijk (als in een maand) verlies van geur.

Langdurige vermoeidheid is toch nog een stukje zwaarder (maar minder zwaar dan de zeldzamere ziekenhuis opname natuurlijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan