Ik zeg nie dat ge daar content mee moet zijn,,, ma ge snapt het toch al, das het belangrijksteEn moeten we daarvoor tevreden zijn ? Neen toch ? Het wordt nooit meer zoals in 2019 ,joepie !

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zeg nie dat ge daar content mee moet zijn,,, ma ge snapt het toch al, das het belangrijksteEn moeten we daarvoor tevreden zijn ? Neen toch ? Het wordt nooit meer zoals in 2019 ,joepie !

01 uur ondertussen , en er bestaat of bestond nog altijd iets als danscafés hoor , zo een plaatsen waar je naartoe ging om te zuipen , vrouwen te versieren met een dj op de achtergrond , maar blijkbaar zijn er mensen die dat liever zien verdwijnen .Het sluitingsuur voor cafés is op 23.30 uur en de volledige horeca is daar content mee.
En wie gaat er nu in een café rechtstaan om een random danske te doen? Stoor de mensen nie en doe da eens buiten![]()
Oei en dan krijgen we hier weer een rondje 'ik heb geen last van de maatregelen dus iedereen die daar over klaagt is een zager/overdrijver/weet ik veel'.Welke beperkingen??? Een mondmaskerke opzetten? Is dat alles waar het om draait?
Eenmaal ge aan u tafel zit in u cafeeke of restaurantje moogt ge da toch afzetten? Enkel als ge moet gaan zeiken moet ge het weer even opzetten ja, ocharme.
Hoe graag ge het ook wilt,,, het zal nooit meer zoals in 2019 worden zenne.
Zeg maar gerust geen controle. Heb al genoeg verhalen gehoord van in Maastricht. Ook al een paar zaken moeten sluiten wegens besmettingen. Onbegrijpelijk dat ze dachten dat het een goed idee was om alles zoals vanouds te openen.Dat is in NL momenteel zo en toch zie je daar grote uitbraken zoals in Enschede.
Er lijken mij een drietal problemen te zijn:
1) Gebrekkige of geen controle. Lijkt mij een lastige om op te lossen.
2) Mensen die de boel belazeren. Ook moeilijk 100% waterdicht te krijgen.
3) Dansen met Janssen. Een stommiteit van de politiek die mensen onmiddellijk als veilig markeerde na toediening van het Johnson & Johnson vaccin.
Het ziet er naar uit dat die clubs in NL terug dicht zullen gaan voor een tijdje gezien het aantal besmettingen in NL aan het exploderen is. Exact een week geleden waren er 826 nieuwe gevallen, vandaag bijna 5475 nieuwe positieve tests.
![]()
Portugal breidt avondklok uit, onder meer naar deel Algarve
In dit blog lees je het laatste nieuws over het coronavirus in binnen- en buitenland. Wil je via de mail op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven.www.nrc.nl
En 99% van die besmette vakantie-jongeren wonen nog bij hun ouders. Ouders die waarschijnlijk nog niet volledig gevaccineerd zijn. In theorie zouden al die gezinnen in quarantaine moeten, wat in de praktijk dan weer niet gebeurt... dit is idd vragen om problemen...Uiteraard stijgen de besmettingen als men lost, das de logica zelve...
Als die besmettingen gebeuren onder de jongeren die er geen last van gaan hebben en natuurlijke immuniteit opbouwen tegen actuele varianten is dat overigens geen probleem. De risicogroepen zijn beschermd met het vaccin, hopelijk.
Zolang men in paniek slaat over besmettingen is men verkeerd bezig, het moet kunnen waaien om uit te razen.
En 99% van die besmette vakantie-jongeren wonen nog bij hun ouders. Ouders die waarschijnlijk nog niet volledig gevaccineerd zijn. In theorie zouden al die gezinnen in quarantaine moeten, wat in de praktijk dan weer niet gebeurt... dit is idd vragen om problemen...
Dit zijn dan grotendeels dezelfde jongeren die klagen om de covid-maatregelen. Als er dan binnekort weer terug meer maatregelen nodig zijn zal het deels toch hun fout zijn!
Ik ga vooral blij zijn dat we een maand verder zijn en de vaccinatie (+2weken) een stuk verder staat!
Deden niets fout?Die jongeren deden niets fout onder de regels die golden, trouwens hun ouders gaven wel degelijk toestemming voor deze reizen me dunkt.

Ik zeg nergens dat de in fout zijn hoor. Het is inderdaad vooral de fout van de overheid (hier en daar), de reisorganisatie en de ouders van die jongeren dat dit gebeurt is. Dit had toch het kleinste kind kunnen voorspellen.Die jongeren deden niets fout onder de regels die golden, trouwens hun ouders gaven wel degelijk toestemming voor deze reizen me dunkt.
En het is niet omdat ze besmet zijn dat ze een ziekteverloop gaan kennen of anderen besmetten.
Hopelijk breekt de delta of de lambda variant niet door de vaccins, want dan is er niemand meer over om te beschuldigen.
Welke beperkingen??? Een mondmaskerke opzetten? Is dat alles waar het om draait?
Eenmaal ge aan u tafel zit in u cafeeke of restaurantje moogt ge da toch afzetten? Enkel als ge moet gaan zeiken moet ge het weer even opzetten ja, ocharme.
Hoe graag ge het ook wilt,,, het zal nooit meer zoals in 2019 worden zenne.
ahja , ik ga ze echt niet blamen dat ze eens losgaan na anderhalf jaar , kheb ook de regels overtreden bij de Rode Duivels en bij de winst van Lampaert , erg dat het al verboden is om eens uit de bol te gaan , de gevolgen neem je er dan maar bij .Deden niets fout?
Bekijk de beelden eens...
En vergelijk vooral wat ze doen met de regels die gelden:
![]()
Nee, inderdaad, ze volgenden de regels perfect
Pluspunt: de kerel die ze interviewen die natuurlijk weer hetzelfde argument aanhaalt "de jongeren zitten al anderhalf jaar thuis en mochten niets doen". Newsflash: de maatregelen golden voor iedereen, niet enkel voor het groepje waar jij toe behoort en die de dingen die zij wouden doen niet mochten doen.

Het probleem is niet dat jij de gevolgen er maar bij neemt, maar dat de rest van de bevolking dat ook gaat moeten doen.ahja , ik ga ze echt niet blamen dat ze eens losgaan na anderhalf jaar , kheb ook de regels overtreden bij de Rode Duivels en bij de winst van Lampaert , erg dat het al verboden is om eens uit de bol te gaan , de gevolgen neem je er dan maar bij .

Het hangt er ook maar van af naar welk land je kijkt. In de States zijn er genoeg staten waar alle restricties ondertussen al maanden zijn opgeheven, daar zitten de stadions en de nachtclubs ook vol en uiteindelijk zijn er ginds relatief weinig problemen.Ik wil echt niet door al deze idioten terug in strengere regels komen, op wereldbasis zijn de vaccinatie aantallen nog altijd redelijk zwak, land per land lijken ze goed maar door heel die zever in NL en in Spanje ziet toch zelfs de grootste corona tegenstander dat het nog gewoon te vroeg is voor volle stadions, volle nachtclubs en volle toeristenspots.

Wat is daar wtf aan?Ik vond/vind 60k man in Wembley toch ook serieus WTF in, toch nog steeds, deze omstandigheden.
Dat is een land wat momenteel plat gaat onder de Delta variant en dan zie je daar gisteren 60k man bijna nek in nek zitten want de ruimte tussen zo stadion stoeltjes is nog minder dan een cinema stoeltje.
Dan nog een portie roepen, brullen en zingen en je ziet zo het speeksel rondvliegen, maar blijkbaar is dat OK
Zie naar bv NL, nachtclubs onlangs open en boem besmettingscijfers gaan weer x10 ( 5.000 en een klets vandaag erbij )
Ik wil echt niet door al deze idioten terug in strengere regels komen, op wereldbasis zijn de vaccinatie aantallen nog altijd redelijk zwak, land per land lijken ze goed maar door heel die zever in NL en in Spanje ziet toch zelfs de grootste corona tegenstander dat het nog gewoon te vroeg is voor volle stadions, volle nachtclubs en volle toeristenspots.
Bv toen in het nieuws met die jongeren vorige week '' ja maar wij blijven in onze bubbel hoor, we zijn ook getest blabla giechelen en lachen in het nieuws van 19u''
1 week later een heel nieuwssegment over hoe ze via bussen terug naar Belgie komen om ''uit te zieken'' want ze zijn besmet, ja jongens ging heel lekker hoor![]()
Het probleem is niet dat jij de gevolgen er maar bij neemt, maar dat de rest van de bevolking dat ook gaat moeten doen.
De vaccins werken niet 100% tegen besmetting. Maar dat is het probleem niet. De tests zijn LFT (Lateral Flow Tests), waar recente studies van aangetoond hebben dat de kans op false negative best wel hoog is, veel hoger dan geadverteerd door de producenten:Iedereen in Wembley is gevaccineerd of heeft een negatieve covid 19 test moeten afleggen en bewijzen.
Of wil je nu zeggen dat de vaccins en tests niet werken?
Of een andere studie die gelijkaardige resultaten vond:In people with confirmed COVID‐19, antigen tests correctly identified COVID‐19 infection in an average of 72% of people with symptoms, compared to 58% of people without symptoms. Tests were most accurate when used in the first week after symptoms first developed (an average of 78% of confirmed cases had positive antigen tests). This is likely to be because people have the most virus in their system in the first days after they are infected.
Of zelfs nog extremer:Results from Public Health England showed that the test’s overall sensitivity was 76.8%, meaning that 23.2% were false negatives. Sensitivity dropped to just 57.5% when carried out by self-trained staff at a track and trace centre.
The rapid test kits most widely used in UK universities, schools, and care homes detect just 48.89% of covid-19 infections in asymptomatic people when compared with a polymerase chain reaction (PCR) test, real world data from the Liverpool pilot have shown.
The Innova Lateral Flow SARS-CoV-2 antigen test failed to detect three in 10 cases with the highest viral loads, in preliminary data released from the field evaluation of testing in asymptomatic people.