Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Speciaal voor jou, zelfde grafiek, enkel AZ, geen filtering op leeftijdgroep. Grootste piek is 10 augustus:
Twpt7A1.png

Bij deze groep zullen er meer zitten die 4weken eerder gaan sinds het mogelijk is om om te boeken. Dus bij deze dezelfde grafiek maar dosis 2 geprojecteerd op 8 weken:
sE7oxpI.png

De werkelijkheid zal ergens tussen de 2 liggen.

Ohja, en nu ik toch bezig was, mijn "ongefundeerde mening" is hierop gebaseerd. Zeg mij eens, als je ziet hoeveel 2e shots dat er de komende 5weken nog gezet moeten worden van Moderna & Pfizer:
5H1M98C.png

En momenteel hebben er nog 1.871.943 van de 18+ in België geen 1e shot gehad:
AgvrKzG.png

Waar gaat die overschot dan vandaan komen?

Ik wacht nog steeds op jouw bewijs dat er een overschot gaat zijn :unsure:
Een paar pagina's terug lezen graag. Gisteren en vrijdag 10.45u.

Beredeneerde mening waarmee ik al zowat een jaar voor België over de hele lijn de belangrijkste evoluties in deze kutpandemie easy voorspel omdat mensen zoals jij blijven tabellen interpreteren zonder rekening te houden met de realiteit op het terrein, die soms gans het verhaal omgooit.

Ik ga gewoon 1 voorbeeld geven: jij zegt dat er 1,8 miljoen 18+ nog geen 1e shot gehad hebben.
Jij (en andere biostatistici etc. het afgelopen jaar die dergelijke aannames deden ivm de besmettingen/vaccinaties) insinueert hiermee dat er dus misschien nog 1,8 miljoen vaccins nodig zijn.

Zullen we anders eens wedden dat dit er als absoluut maximum 20% zijn van dat aantal? Je mag zelf het bedrag kiezen.

Iedereen heeft zijn standpunt kunnen geven over of er nu wel of niet genoeg vaccins op overschot zijn. Dan kunnen we het nu hierbij laten wat betreft deze discussie.

Mogelijk alles in het water terwijl boomers united, de voetbalfans en een aantal onverantwoordelijke jongeren zich lekker kunnen uitleven deze zomer.
Na een jaar niets, schande is het!

Alles was trouwens goedgekeurd door experten dus ge kunt die onverantwoordelijke jongeren niets kwalijk nemen als het mag

Alles was trouwens goedgekeurd door experten dus ge kunt die onverantwoordelijke jongeren niets kwalijk nemen als het mag
Je bedoelt goedgekeurd door politiekers terwijl zowat alle experten er niet mee eens waren?
Infectiologe Erika Vlieghe besprak de kwestie vrijdagavond nog op een overleg van het adviesorgaan GEMS, dat ze voorzit. “De politiek zal het zelf moeten uitleggen”, zegt ze in een reactie aan Het Nieuwsblad. “Wij hebben dit alleszins niet in ons advies geschreven.”

Je bedoelt goedgekeurd door politiekers terwijl zowat alle experten er niet mee eens waren?
"enkel infectiologen kunnen experten zijn" - the_fox 8 juli 2021

Dan kunnen ze ook in hun tandverzekering zetten dat schade door het snoepen of het eten van suiker niet gedekt is ….(en nee dat gaat ook niet gebeuren alhoewel misschien )
Dit zal inderdaad in praktijk waarschijnlijk niet gebeuren .. al mag een tandverzekering dat effectief in hun voorwaarden zetten.

Je kan dit grappig vinden en véél mensen staan er niet echt bij stil, maar ik lees toch regelmatig op social media, van iemand die een zeldzame ziekte heeft (Ja in België), die mens heeft dan ook een hospitalisatieverzekering, en dan zegt die verzekering doodleuk: Ja sorry lees onze kleine letterkes, we betalen alleen terug bij die 300+ ziektes die vermeldt staan in onze algemene voorwaarde. Uw ziekte staat er niet bij? Oei dat is dan pech! 200k betalen? Ja dat is ons probleem niet meneer/mevrouw!

Ik weet dat Dkv (voorbeeld) zelden moeilijk doet (als er een behandeling bestaat binnen België toch, anders is het een ander verhaal), maar oa Ethias (voorbeeld) daarvan weet ik dat je daarmee effectief moet opletten.

Nu goed, uiteindelijk zal de factuur in België meestal nog wel meevallen (dankzij de MAF factuur), gelukkig dat die er nog is hé. De meeste issues ontstaan wanneer de ziekte onbehandelbaar is in België en je hiervoor naar het buitenland moet gaan ..

Laatst bewerkt:
Niet gevaccineerd (wegens weigering) en je wordt doodziek? Dan mag je alle ziekenhuiskosten zelf betalen tot de laatste cent al ga je bankroet.
(Tenzij je een medische of andere geldige reden hebt om te weigeren)
Akkoord, maar dan moeten de mensen die het vaccin wel laten zetten hebben en hier achteraf (blijvende) schade aan ondervinden, dan ook uitgebreid hiervoor gecompenseerd worden!

Tja op zich valt daar nog iets over te zeggen.
Dat mensen bepaalde keuzes die ze zelf maken extra voor moeten betalen.

Levensverzekeringen tellen ook extra als ge elke week gaat skydiven, diepzeeduiken,...

Waarom zouden we voor mensen met ander risico-gedrag ook geen extra vragen om de gezondheidszorg toegankelijker te maken voor mensen die door de mazen van het net glippen en geen steun krijgen door aangeboren ziektes waar ze niets aan kunnen doen (Pia).

Ik merk een groeiend pessimisme: hier, in de media op het werk, en het maakt mij woest. Ik heb speciaal mijn vakanties in september en oktober gelegd om zeker in orde te zijn met het certificaat, en nu wordt er her en der al gesproken over nieuwe lockdowns. Mogelijk alles in het water terwijl boomers united, de voetbalfans en een aantal onverantwoordelijke jongeren zich lekker kunnen uitleven deze zomer. Ranzig, bah, wat kunnen we nog meer doen behalve ons laten vaccineren?

De enige die ik de voorbije tijd nog heb horen praten over nieuwe lockdowns, is het gepeupel op social media dat beweert dat het een plannetje van de regering is om ons in september terug op te sluiten. Van politiekers, experten, of eender wie met een beetje verstand heb ik nog niemand horen praten over nieuwe lockdowns (of zware maatregelen tout court). Wel wordt er door experts gesproken gesproken over extra voorzichtigheid, maar dat is nog iets anders dan "spreken over nieuwe lockdowns" he.

De enige die ik de voorbije tijd nog heb horen praten over nieuwe lockdowns, is het gepeupel op social media dat beweert dat het een plannetje van de regering is om ons in september terug op te sluiten. Van politiekers, experten, of eender wie met een beetje verstand heb ik nog niemand horen praten over nieuwe lockdowns (of zware maatregelen tout court). Wel wordt er door experts gesproken gesproken over extra voorzichtigheid, maar dat is nog iets anders dan "spreken over nieuwe lockdowns" he.

De mensen die ik hoor, zijn geen gepeupel hoor, verre van. Ik wil geen doemprofeet zijn want daarvoor heb ik de data niet, maar de algemene sfeerverandering op zich baart mij al grote zorgen.

Van Ranst liet vandaag in HNB wel een ballonnetje op om oa nachtclubs gesloten te houden. Het zal uw zaak maar zijn. :)

Ik merk een groeiend pessimisme: hier, in de media op het werk, en het maakt mij woest. Ik heb speciaal mijn vakanties in september en oktober gelegd om zeker in orde te zijn met het certificaat, en nu wordt er her en der al gesproken over nieuwe lockdowns. Mogelijk alles in het water terwijl boomers united, de voetbalfans en een aantal onverantwoordelijke jongeren zich lekker kunnen uitleven deze zomer. Ranzig, bah, wat kunnen we nog meer doen behalve ons laten vaccineren?
De grote schuldige zijn natuurlijk de locaties die het toelaten. Terwijl wij hier maar voorzichtig een Werchterke proberen te organiseren zitten ze daar een volledig onverantwoord opbod van toeristische attracties aantrekkelijk te maken.

Kom maar naar hier beste lomperik, uw vakantie gaat waarschijnlijk minder lang duren dan de gemiddelde incubatietijd van het virus. Spendeer hier maar al uw opgepot geld aan drank, slechte beslissingen, en vertier. Hier moet ge geen mondmasker dragen, moogt ge de barvrouw muilen en zonder kapoot knallen.

Vierkant toesmijten die regio's voor mijn part.

Vanaf dat mijne prik er in zit trek ik het men eige niet meer aan, ga en sta ik waar ik wil.

Hoe ge het draait of keert we zijn al anderhalf jaar kwaad op 'die onverantwoorde zak' die het voor iedereen verbrod en we hebben hem nog niet te pakken. Terwijl puur toeristisch eigenbelang, voetbalgeld en consoorten ongestraft blijven en telkens weer die virus motor aanzwengelen.

Laatst bewerkt:
Van Ranst liet vandaag in HNB wel een ballonnetje op om oa nachtclubs gesloten te houden. Het zal uw zaak maar zijn. :)
Tja dat is dan ook de plek om nog verspreiding te hebben: donkere, slecht verluchte koten waarin bezwete niet gevaccineerde jongeren tegen/in onbekende plakken :unsure:

Dit gaat mijn petje te boven.

Ik word opgebeld door contacttracing, ik ben in contact geweest met een persoon die positief heeft getest en moet me zo snel mogelijk laten testen. Ik krijg een code via sms toegestuurd die ik dan kan doorgeven. Er werd me gevraagd om via de site gezondheid.belgie.be een afspraak te maken, als ik mijn postcode invul krijg ik 2 labo's te zien die geen afspraken aannemen. Ik bel terug en vraag indien ik me gewoon in het ziekenhuis kan laten testen, geen probleem zeggen ze.

Ik ga naar het ziekenhuis , toon de code, laat me testen en vraag toch even na indien dit gratis was. Antwoord: nee, dat denk ik niet.

Volgens de persoon in het ziekenhuis ben ik nu dus 55 euro lichter (al was ze dit niet 100% zeker). De twee personen die achter me stonden waren een formulier voor PCR test om op reis te gaan aan het invullen, volledig gratis. In principe had ik me dus voor een reis moeten inschrijven of had ik gewoon van niets moeten gebaren ...

Klopt het wat ik hier verkondig ?

Natuurlijk er zijn ook plezante dingen voor te doen. Het hield de cinema's niet tegen om vorig jaar drive ins te doen en de restaurants om afhaal te organiseren. Allemaal niet leuk, maar ik denk dat er voor een beach party anno 2021 toch wel draagkracht is tegenover in een bekrampt kot waar soms de brandveiligheid niet in orde is te staan feesten.

"enkel infectiologen kunnen experten zijn" - the_fox 8 juli 2021
Uit mijn link: een biostatisticus, een viroloog, een infectiologe in het artikel.
Die infectiologe is trouwens voorzitter van GEMS, die zo geen advies gegeven hebben. Dus je mag het uitbreiden naar (op basis van het verslag waar ze naar verwijst):
  • Bénédicte Delaere - Infectiologe
  • Céline Nieuwenhuys - secretaris-generaal van de Federatie van de Bicommunautaire Maatschappelijke Diensten en experte kansarmoede
  • Dirk Ramaekers - hoofd van de Task Force Vaccinatiestrategie
  • Emilie Breyne - Attaché bij de Algemene Directie Veiligheids en Preventiebeleid, FOD Binnenlandse Zaken
  • Emmanuel André - Microbioloog
  • Erika Vlieghe - Infectiologe
  • Florence Caeymaex - Professeure de philosophie politique et d'éthique à l'Université de Liège
  • Frederic Schoenaers - Professeur de Sociologie, Université de Liège
  • Geert Molenberghs - Biostatisticus
  • Inge Neven - hoofd van de Brusselse gezondheidsinspectie
  • Jean-Michel Dogne - Pharmacoloog, biochemist, lid van EMA & AFMPS
  • Karine Moykens - Secretaris-generaal departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin
  • Katrien Van Wouwe - Attaché Medicines & Implants FOD Economie
  • Kris Boers - Health and Pharma Attache · Permanent Representation of Belgium to the EU
  • Laura Cornelissen - Epidemiologe (departement Epidemiologie van Infectieziekten bij Sciansano)
  • Lieven De Raedt - diensthoofd internationale betrekkingen van de administratie Volksgezondheid
  • Lode Godderis - Professor Arbeidsgeneeskunde
  • Maarten Vansteenkiste - Hoogleraar Vakgroep Ontwikkelings-, Persoonlijkheids- en Sociale Psychologie Faculteit Psychologie en Pedagogische wetenschappen Universiteit Gent
  • Marc Van Ranst - Viroloog
  • Mark Leys - Gezondheidseconoom
  • Mathias Dewatripont - Professor economie aan de ULB
  • Michel Thieren - Regional Emergency Director, World Health Organization, Eastern Mediterranean Region
  • Niel Hens - Professor at Hasselt University and University of Antwerp. Research interests: biostat & math epidemiology. CenStat, I-BioStat, DSI & Chermid, Vaxinfectio
  • Philippe Beutels - directeur Centre for Health Economics Research & Modelling Infectious Diseases aan de Universiteit Antwerpen en meeverantwoordelijk voor de tweewekelijkse Grote Coronastudie van de UA
  • Pierre Van Damme - Epidemioloog
  • Sabine Stordeur - Task Force Vaccinatiestrategie
  • Steven Van Gucht - Viroloog
  • Timmy Van Dijck - Attaché FOD Volksgezondheid
  • Tom Balthazar - Professor medisch en gezondheidsrecht aand de Ugent
  • Tom Goffin - Docent gezondheidsrecht aan de Ugent
  • Vincent Yzerbyt - professeur de psychologie sociale et culturelle à l'UCLouvain
  • Yves Van Laethem - chef de clinique at CHU Saint Pierre

Zijn dus niet allemaal infectiologen, zelfs niet eens allemaal experten binnen de medische wereld :sarcastic:

Dat de nachtclubs als een van allerlaatste terug open zouden gaan, leek me altijd al voor de hand liggend. Maar ook het nog niet heropenen van nachtclubs, is nog steeds iets anders dan spreken over nieuwe lockdowns he.

Tja dat is dan ook de plek om nog verspreiding te hebben: donkere, slecht verluchte koten waarin bezwete niet gevaccineerde jongeren tegen/in onbekende plakken :unsure:
Hij sprak over dat aan te houden na de zomervakantie. Vandaag gaan de laatste vaccinatie-uitnodigingen de deur uit. Iedereen vanaf 16 jaar. Dat wil ook zeggen dat op 1 september normaal iedereen vanaf 16 jaar die wil twee keer geprikt is.

Licht/donker en zweet zijn trouwens geen parameters voor transmissie. Slechte verluchting wel, maar daar kan je ook gewoon ventilatievoorwaarden opleggen ipv gewoon een ganse sector op slot te houden.

Dat de nachtclubs als een van allerlaatste terug open zouden gaan, leek me altijd al voor de hand liggend. Maar ook het nog niet heropenen van nachtclubs, is nog steeds iets anders dan spreken over nieuwe lockdowns he.
Zie mijn antwoord op SomeDude. Op 1 september heeft iedereen die wil vanaf 16+ Minstens een en als ik goed kan tellen eigenlijk gewoon twee prikken gehad.

Zie mijn antwoord op SomeDude. Op 1 september heeft iedereen die wil vanaf 16+ Minstens een en als ik goed kan tellen eigenlijk gewoon twee prikken gehad.

Akkoord. Ik wil hier dan ook niet pleiten voor het nog maanden dichthouden van nachtclubs, mijn punt is gewoon dat MVR die zegt "we moeten nog even wachten met heropenen nachtclubs" nog bijlange niet hetzelfde is als "er wordt gesproken over nieuwe lockdowns in september".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan