Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelieve concreter in te gaan op tegenargumenten van andere posters.
Dan zeg ik : lees mijn posts van vorige week, alsook die van andere mensen. Je zwanst.

Jouw 'systeem' is betere voor sommige(!) individuen. Niet voor het collectief.
Jawel, dat was 1 van mijn kernpunten.
Als je wijze van argumenteren zich nu gaat beperken tot 'lees vorige posts' zonder op zaken in te gaan, nog altijd, na weken bepaalde zaken negerend, dan is de discussie afgelopen.
Dat klopt.
We zien elkaar bij mijn victory lap van ten laatste binnen 2 weken wanneer blijkt dat we dan toch veel mRNA over hadden.

Jawel, dat was 1 van mijn kernpunten.
En dat is één van de punten die nog altijd geen feit is, maar een mening. En daarmee, ga ik je ook even wijzen op je eigen woorden :
Kan je eens stoppen met jouw ongeïnformeerde mening als feit te poneren?

Dat klopt.
We zien elkaar bij mijn victory lap van ten laatste binnen 2 weken wanneer blijkt dat we dan toch veel mRNA over hadden.
Waarom het ook weer persoonlijk maken en om de discussie an sich "winnen of verliezen?" Het draait mij om feiten. Niet om discussies winnen. En jij verdraait teveel zaken om te negeren. Ook nu weer, maak je het jezelf wel gemakkelijk

En ik zeg dat er vaccins over zijn, en massaal binnen de 2 weken, dus uw punt is goalpost moving.
Want 1 week terug was het ook al "binnen 2 weken". Als het altijd "binnen 2 weken" is, dan zal je uiteindelijk wel ergens gelijk krijgen dat er vaccins zullen over zijn.

Daarnaast is het inderdaad ook een puntje van "moving the goalspost" als plots -18 jarigen en mensen die eerst geweigerd hebben en zich bedenken gaat negeren of afdoen als "niet belangrijk", terwijl elke gevaccineerde persoon, ongeacht die zijn leeftijd, politieke voorkeur of haarkleur zal helpen om de verspreiding in te dammen.

Jouw voorstel blijft er op neerkomen dat je andere mensen hun eerste vaccin gaat uitstellen als je volgende week zou beginnen met AZ gevaccineerden een tweede andere spuit gaat geven.

Een hospitisatieverzekering mag volgens mij perfekt in de kleine letterkes zetten: 'Vaccinatieweigering is uitgesloten van de verzekering' hoor.
Opmerking: De mutualiteit kan dit niet (zomaar) doen, dat is waar .. ;) want zoals je zegt iedereen betaalt voor de sociale zekerheid.

Je mag een mens géén medische behandeling weigeren = Klopt dat is inderdaad een recht.
Dan kunnen ze ook in hun tandverzekering zetten dat schade door het snoepen of het eten van suiker niet gedekt is ….(en nee dat gaat ook niet gebeuren alhoewel misschien )

Jongerentravel is naar eigen zeggen fors geschrokken van het aantal coronabesmettingen die jongeren op hun feestvakanties oplopen.

Bij Jongerentravel test 105 van de 250 jongeren reeds positief. Bij andere organisaties blijkt tot 80% van de jongeren besmet te zijn...

Tja , iets van de bluts met de buil ….denk dat iedereen dit wel zag aankomen ergens maar nee ….die dus niet .
Soit , gebeuren zakken nemen gene keer dus niet verder over zeiken maar kunnne ze die jongeren die besmet zijn niet beter daar ter plaatsen laten uitzieken en dan naar huis sturen ? (virus is ginder toch al aanwezig )

(desnoods betaald door de ziekenkas . ;) )

189.255 mensen om exact te zijn volgens de dataset van Sciensano, wat ruwweg 1/3e is.
Waarvan het merendeel de komende 2,5 weken gezet wordt (datum 2e dosis gerekend op 12 weken na de eerste, zal dus voor sommigen korter zijn indien ze kiezen om te herboeken):
KjSMIBN.png

Enkel AZ, enkel 65+.
De laatste grote piek (van 11.5k) is op 27 juli om exact te zijn.
Binnen de 3 weken dus ongeveer. Lijkt me best een hele logistieke opgave om bij die 190k mensen voor een week eerder gevaccineerd te zijn die allemaal te laten omboeken voor pfizer. Want daar komt het wel op neer, we spreken hier gewoon over 1 week winst voor sommige mensen.
Is die week zo cruciaal zodat je je campagne moet gaan omgooien en hopen jongeren te frustreren?

-18 en vaccinweigeraars hebben voor mij absoluut geen voorrang op combinatiestrategie AZ-mRNA risicopatiënten/65+
Altijd maar AZ-ers voorlaten, nooit denk jij aan de J&J-ers!
We zijn misschien niet met veel, maar wij tellen ook mee.
Wij hebben geen rechten of wat? Hard man, heel hard /s :LOL:

Tja , iets van de bluts met de buil ….denk dat iedereen dit wel zag aankomen ergens maar nee ….die dus niet .
Soit , gebeuren zakken nemen gene keer dus niet verder over zeiken maar kunnne ze die jongeren die besmet zijn niet beter daar ter plaatsen laten uitzieken en dan naar huis sturen ? (virus is ginder toch al aanwezig )

(desnoods betaald door de ziekenkas . ;) )
Dat virus is ook hier al aanwezig, dus ginder uitzieken heeft niet heel veel nut. En is nogal ambetant om die 80% van 350 jongeren één voor één met de bus terug te halen als ze niet op hetzelfde moment symptoomvrij zijn. Thuis in quarantaine helpt dan evenveel.

Het is wel de normale gang van zaken dat de besmette personen ginds blijven, blijkbaar, maar doordat het dus zo onwerkbaar is, gaan ze waarschijnlijk wel een uitzondering toelaten: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/08/summer-bash-reizigers-terug/

Binnen de 3 weken dus ongeveer. Lijkt me best een hele logistieke opgave om bij die 190k mensen voor een week eerder gevaccineerd te zijn die allemaal te laten omboeken voor pfizer. Want daar komt het wel op neer, we spreken hier gewoon over 1 week winst voor sommige mensen.
Is die week zo cruciaal zodat je je campagne moet gaan omgooien
Enkel 65+ reken je daar.
Risicopatiënten en 41-65 vergeet je zomaar even en dat is het merendeel van de komende Astrazeneca's. Die zijn standaard nog bezig tot augustus, vraag maar aan @ugar
en hopen jongeren te frustreren?
Ik ga het gewoon blijven herhalen: lees mijn vorige posts over het onderwerp, gisteren en vrijdag om 10.45u.

Tghoh, het hele jongeren travel. We kunnen kwaad zijn op de jongeren maar diegene die we de zwarte piet en rekening mogen doorsturen is feitelijk het gastland dat dit toe laat. Dat een hele boel ongevaccineerde jongeren met de laatste varianten het gegarandeerd gingen oplopen was quasi evidentie. Nog voor dat deze nog maar weg waren kopte men al: ofwel vaccineer je je, ofwel loop je de nieuwste variant op. Huppakee, quasi allemaal ongevaccineerd de vlieger op. En dat sommige landen dit toe laten is zoals een heleboel volk door een straat met drug verkopers doorjagen en dan het einde van de straat vol zetten met politie: jullie weten toch dat drugs niet mag? Hop: den bak in.

Dit is gewoon echt een Tirol 2.0, puur economische belangen van een regio die zonder scrupules een mega drank orgie organiseert die een gemiddelde incubatietijd duurt. Fuck het land waarvan ze komen, laat hun de miserie maar oplossen, zolang wij onze toeristische sector maar kunnen spijzen en zoveel mogelijk opgepot geld kunnen afhandig maken van de lompe toerist. Laat hun economie het maar de komende 11 maanden en twee weken oplossen en bibberen dat alles terug toe moet. Platvloers egoïsme, voor mijn part mag Europa die hotspots economisch vierkant toeknijpen totdat ze door hebben dat ze niet goed bezig zijn met hun opbod race om zo weinig mogelijk restricties virtueel te verkopen met de hoop op maximale economische investering.

Zoals ik een fan ben van correcte becijfering dat in een land met een hoge vaccinatiegraad de hospitalisaties meer van tel zijn dan effectieve besmettingen, mag er op de toeristische plaatsen ook correct gecijferd worden. Aaah beste Lloret de Mar, uw besmettings-cijfer is x, goed zo maar... dit is niet een correcte becijfering. U bent een toeristische plaats, er zijn een heleboel van uw besmettingen die bij de statistieken van uw reizigers hun thuisland bijkomen en hier niet gerepresenteerd worden. Vanaf nu wordt uw getal maal 2 of maar 3 gedaan. Bent u hierdoor rood: pech. Ontloopt u hierdoor toeristen: ook pech, niet ons probleem. Dan had u uw activiteiten en maatregelen maar moeten aanpassen waardoor uw cijfer niet zo hard de hoogte in ging. (in sé gebeurt dit wel ergens, vanaf dat ze niet anders dan kunnen, maar dit is niet correct/snel genoeg)

Laatst bewerkt:
Enkel 65+ reken je daar.
Risicopatiënten en 41-65 vergeet je zomaar even en dat is het merendeel van de komende Astrazeneca's. Die zijn standaard nog bezig tot augustus, vraag maar aan @ugar

Ik ga het gewoon blijven herhalen: lees mijn vorige posts over het onderwerp, gisteren en vrijdag om 10.45u.
65+ zijn het meeste risico, en waarom zouden de normale 41-65 jarige voorrang moeten krijgen op jongeren? Waarom hebben zij er meer recht op?
Ik snap dat het niet leuk is om als 41 jarige in juni nog AZ te hebben gehad, maar jongeren hebben ook langer moeten wachten langs de andere kant.

Maarja, laat maar, dit is een never ending discussie.

Enkel 65+ reken je daar.
Speciaal voor jou, zelfde grafiek, enkel AZ, geen filtering op leeftijdgroep. Grootste piek is 10 augustus:
Twpt7A1.png

Bij deze groep zullen er meer zitten die 4weken eerder gaan sinds het mogelijk is om om te boeken. Dus bij deze dezelfde grafiek maar dosis 2 geprojecteerd op 8 weken:
sE7oxpI.png

De werkelijkheid zal ergens tussen de 2 liggen.

Ohja, en nu ik toch bezig was, mijn "ongefundeerde mening" is hierop gebaseerd. Zeg mij eens, als je ziet hoeveel 2e shots dat er de komende 5weken nog gezet moeten worden van Moderna & Pfizer:
5H1M98C.png

En momenteel hebben er nog 1.871.943 van de 18+ in België geen 1e shot gehad:
AgvrKzG.png

Waar gaat die overschot dan vandaan komen?

Ik wacht nog steeds op jouw bewijs dat er een overschot gaat zijn :unsure:

En dat is één van de punten die nog altijd geen feit is, maar een mening. En daarmee, ga ik je ook even wijzen op je eigen woorden :
Ok dan als "lees mijn vorige post" blijkbaar een mod-opmerking veroorzaakt zal ik het gewoon even herhalen zodat het 2 pagina's verder opnieuw kan genegeerd worden:

Als mRNA de besmettelijkheid en virusuitstoot aanzienlijk vermindert ten opzichte van Astrazeneca, dan is er ontegensprekelijk een collectief voordeel.
Daarnaast is mRNA op alle vlakken (besmettelijkheid, ernstige ziekte, hospitalisatie, dood) beter dan Astrazeneca, dus ook individueel beter.

Als je deze feiten betwist, dan ga je in tegen de consensus van wetenschappers. Gelieve uw argumenten daarvoor dus te geven.

Je mag daarnaast in dat opzicht ook verklaren waarom Belgie (en andere landen) toevallig allemaal eerst al hun Astrazeneca weggeven en geen Pfizer.
Waarom het ook weer persoonlijk maken en om de discussie an sich "winnen of verliezen?" Het draait mij om feiten. Niet om discussies winnen.
Daar heb je gelijk in.
Waarschijnlijk is het gewoon de continue goalpost moving die wat vervelend is.

Eerst: Janus, combinatiestrategie is op zich niet beter.
Dan als blijkt dat dat wel zo is (door Van Gucht ZELF aangegeven): ah maar Janus, er zijn geen vaccins over, dus het is de moeite niet om jou gelijk te geven over punt 1.
Daarna: ja maar het is de moeite niet meer want binnen een paar weken hebben we al de meeste Astrazeneca 2de dosissen gegeven.
Want 1 week terug was het ook al "binnen 2 weken". Als het altijd "binnen 2 weken" is, dan zal je uiteindelijk wel ergens gelijk krijgen dat er vaccins zullen over zijn.
Het feit dat er 2 weken later vaccins over zijn, betekent dat je NU al kan beginnen met huidige vaccins extra te gebruiken omdat je deze niet meer in stock hoeft te houden voor de 1ste prik van latere groepen aangezien deze sowieso bediend kunnen worden met de vaccins die DAN over zijn.
Daarnaast is het inderdaad ook een puntje van "moving the goalspost" als plots -18 jarigen en mensen die eerst geweigerd hebben en zich bedenken gaat negeren of afdoen als "niet belangrijk", terwijl elke gevaccineerde persoon, ongeacht die zijn leeftijd, politieke voorkeur of haarkleur zal helpen om de verspreiding in te dammen.
Weigeraars zouden ze sowieso pas beginnen inenten vanaf eind augustus/begin september wegens vakantie.
Jouw voorstel blijft er op neerkomen dat je andere mensen hun eerste vaccin gaat uitstellen als je volgende week zou beginnen met AZ gevaccineerden een tweede andere spuit gaat geven.

Nee, want er zijn er over.

Daarnaast, misschien komen ze volgende week met "we kunnen nu direct beginnen met het inenten van de 0-12 jarigen.
En dan zijn er inderdaad opnieuw geen vaccins over, en kom jij met "jouw strategie neemt een vaccin af van een 0-12 jarige", ergo mijn idee was stom (nog vóór er sprake was van het inenten van 0-12 jarigen).

Ok dan als "lees mijn vorige post" blijkbaar een mod-opmerking veroorzaakt zal ik het gewoon even herhalen zodat het 2 pagina's verder opnieuw kan genegeerd worden:

Als mRNA de besmettelijkheid en virusuitstoot aanzienlijk vermindert ten opzichte van Astrazeneca, dan is er ontegensprekelijk een collectief voordeel.
Daarnaast is mRNA op alle vlakken (besmettelijkheid, ernstige ziekte, hospitalisatie, dood) beter dan Astrazeneca, dus ook individueel beter.

Als je deze feiten betwist, dan ga je in tegen de consensus van wetenschappers. Gelieve uw argumenten daarvoor dus te geven.

Je mag daarnaast in dat opzicht ook verklaren waarom Belgie (en andere landen) toevallig allemaal eerst al hun Astrazeneca weggeven en geen Pfizer.

Daar heb je gelijk in.
Waarschijnlijk is het gewoon de continue goalpost moving die wat vervelend is.

Eerst: Janus, combinatiestrategie is op zich niet beter.
Dan als blijkt dat dat wel zo is (door Van Gucht ZELF aangegeven): ah maar Janus, er zijn geen vaccins over, dus het is de moeite niet om jou gelijk te geven over punt 1.
Daarna: ja maar het is de moeite niet meer want binnen een paar weken hebben we al de meeste Astrazeneca 2de dosissen gegeven.

Het feit dat er 2 weken later vaccins over zijn, betekent dat je NU al kan beginnen met huidige vaccins extra te gebruiken omdat je deze niet meer in stock hoeft te houden voor de 1ste prik van latere groepen aangezien deze sowieso bediend kunnen worden met de vaccins die DAN over zijn.

Weigeraars zouden ze sowieso pas beginnen inenten vanaf eind augustus/begin september wegens vakantie.

Nee, want er zijn er over.

Daarnaast, misschien komen ze volgende week met "we kunnen nu direct beginnen met het inenten van de 0-12 jarigen.
En dan zijn er inderdaad opnieuw geen vaccins over, en kom jij met "jouw strategie neemt een vaccin af van een 0-12 jarige", ergo mijn idee was stom (nog vóór er sprake was van het inenten van 0-12 jarigen).
Ik ga gewoon heel kort de basis vragen nogmaals herhalen dan :

- Hoeveel voordeel biedt deze combinatie? Is dit voldoende aangetoond? Is dit verschil groot genoeg?
- Er is nog altijd niets dat aantoont dat we volgende week plots zoveel vaccinaties (buiten AZ) over gaan houden. Zou je hier naar kunnen verwijzen qua bron?

Voor mij persoonlijk, tot je daarop een deftig antwoord/bron kan voorzien blijf ik naar je eigen woorden verwijzen :
Kan je eens stoppen met jouw ongeïnformeerde mening als feit te poneren?

Dat is voor mij de grootste frustratie. Ik heb in mijn eerste reactie hierop zelf al aangegeven dat ik het zeker een interessante piste vind, vooral voor risico-patiënten. Maar dan moet bovenstaande wel zeker kloppen. Anders is het niet voordelig/interessant.

Ik merk een groeiend pessimisme: hier, in de media op het werk, en het maakt mij woest. Ik heb speciaal mijn vakanties in september en oktober gelegd om zeker in orde te zijn met het certificaat, en nu wordt er her en der al gesproken over nieuwe lockdowns. Mogelijk alles in het water terwijl boomers united, de voetbalfans en een aantal onverantwoordelijke jongeren zich lekker kunnen uitleven deze zomer. Ranzig, bah, wat kunnen we nog meer doen behalve ons laten vaccineren?

65+ zijn het meeste risico, en waarom zouden de normale 41-65 jarige voorrang moeten krijgen op jongeren? Waarom hebben zij er meer recht op?
Ik snap dat het niet leuk is om als 41 jarige in juni nog AZ te hebben gehad, maar jongeren hebben ook langer moeten wachten langs de andere kant.

Maarja, laat maar, dit is een never ending discussie.
Misschien heb je mijn punt (beredeneerde mening) gemist van de afgelopen 20 pagina's waarin ik probeer te herhalen dat er vaccins over zijn en dat 18-40 jarigen niet zullen moeten wachten.
Daarnaast is het precies hoogdringend om plots alle 14-jarigen dringend in te enten nu er vaccins over zijn, terwijl deze in Wallonië en Brussel zelfs niet zullen automatisch uitgenodigd worden (opt-in) en er hier zelfs op het forum ook niet veel medestanders te vinden waren voor het idee om 12-18 te vaccineren.

Trouwens opnieuw een pluim voor Vlaanderen dat ze alle -18 automatisch gaan uitnodigen. Helaas zal het verschil met Brussel en Wallonië qua vaccinatiegraad nog groter worden.
Zo gaan we in Vlaanderen waarschijnlijk aan 85+ van de bevolking geraken, wat het beste doet vermoeden voor de komende winter.

Misschien heb je mijn punt (beredeneerde mening) gemist van de afgelopen 20 pagina's waarin ik probeer te herhalen dat er vaccins over zijn en dat 18-40 jarigen niet zullen moeten wachten.
Het is niet omdat je het blijft herhalen, dat het daarom klopt. We hebben nog steeds geen bewijs (of zelfs realistische standpunten) gezien die jouw "beredeneerde" mening staven, terwijl er al meermaals om gevraagd is.
Zie post hierboven.

Ik merk een groeiend pessimisme: hier, in de media op het werk, en het maakt mij woest. Ik heb speciaal mijn vakanties in september en oktober gelegd om zeker in orde te zijn met het certificaat, en nu wordt er her en der al gesproken over nieuwe lockdowns. Mogelijk alles in het water terwijl boomers united, de voetbalfans en een aantal onverantwoordelijke jongeren zich lekker kunnen uitleven deze zomer. Ranzig, bah, wat kunnen we nog meer doen behalve ons laten vaccineren?
Dan gaat ge toch, nogmaals, op de personen moeten schieten die voor nieuwe lockdowns pleiten tijdens die periode. Want tegen dan is zowat iedereen die het wil gevaccineerd. Als ze met zo'n vaccinatiepercentage (in Vlaanderen spreken we dan over 90+%) nog niet lossen, is het ofwel van niet willen, ofwel gewoon een teken dat vaccinatie niet doet wat het moet doen. Dat laatste is alleszins héél onwaarschijnlijk.

Daarnaast is het precies hoogdringend om plots alle 14-jarigen dringend in te enten nu er vaccins over zijn, terwijl deze in Wallonië en Brussel zelfs niet zullen automatisch uitgenodigd worden (opt-in) en er hier zelfs op het forum ook niet veel medestanders te vinden waren voor het idee om 12-18 te vaccineren.

Trouwens opnieuw een pluim voor Vlaanderen dat ze alle -18 automatisch gaan uitnodigen. Helaas zal het verschil met Brussel en Wallonië qua vaccinatiegraad nog groter worden.
Zo gaan we in Vlaanderen waarschijnlijk aan 85+ van de bevolking geraken, wat het beste doet vermoeden voor de komende winter.
Overal lees je toch dat het voor de delta zaak is voor zo snel mogelijk IEDEREEN te vaccineren, niet alleen de 18+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan