Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen de liefhebbers ergens anders hun e-peen gaan meten? Kwestie van het hier nog wat aangenaam te houden.
Ja dat begrijp ik.
Maar als mijn exacte stelling uitkomt, na hier enkele bladzijden over gediscussieerd te hebben en langs alle kanten tegenkanting te krijgen, behoud ik mij het voorrecht om hier dan eens de aandacht op te vestigen ;)

Ja dat begrijp ik.
Maar als mijn exacte stelling uitkomt, na hier enkele bladzijden over gediscussieerd te hebben en langs alle kanten tegenkanting te krijgen, behoud ik mij het voorrecht om hier dan eens de aandacht op te vestigen ;)
Maar daar zijn maar 2 problemen mee:
  • Je had niet gelijk, want er zijn geen overschotten van relevante vaccins. Enkel AZ. En die passen niet in jouw stelling/voorstel.
  • Wat jij beweerde zou sneller zijn voor de mensen die al 1 prik AZ gehad hebben. Maar het totale plaatje vertragen. Wat o.a. door @Loser bevestigd is (de persoon die je zo graag persoonlijk aanvalt in dit verhaal):

Ik had in je eerste post niet gelezen dat je het had over de combinatie maken van Pfizer/Moderna & AZ. Als je daarnaar kijkt, is het inderdaad wel sneller. Voor dié mensen.

Maar, daar ging het hem niet om. Want er is momenteel geen overschot van andere vaccins. Dus wat andere mensen u probeerden duidelijk maken (en er duidelijk nog niet ingegaan is):
Als je een overschot AZ hebt maar geen Pfizer, en op dat punt (nu dus bv) geef je die mensen een Pfizer-shot binnen uw combinatiestrategie, dan betekent dit dat er 1 jongere persoon minder zijn 1e shot gekregeven heeft nu.
Wat dus betekent dat die oudere persoon die al zijn 1e shot AZ gekregen heeft nu inderdaad sneller gevaccineerd is maar dat de einddatum van de vaccinatiecampagen later is. Dus dan kan je niet zeggen dat het sneller is.

Want het scheve aan uw redenering is dat we nu een overschot van enkel AZ hebben en dat je die overschot dus zou vergroten door die mensen een 2e prik van een andere vaccin te geven. En tegelijk de eerste prik van een ander persoon uitstellen aan wie anders die dosis Pfizer gegeven zou kunnen worden.

Precies gezellig in Engeland, willen bij alles precies terug den eerste zijn.

Deltavariant zal óók gevaccineerden ziek maken, maar “we kunnen pandemie inruilen voor endemie”

Duh... Da's de bedoeling.
Lijkt met hetzelfde artikel als dit

Handig voor de mensen die het artikel van het nieuwsblad niet kunnen lezen, maar van hbvl wel.

Je hebt dit getroll al geprobeerd in het vaccinatietopic, waarbij men jou alles met geduld uitgelegd heeft.
99% is hier pro vaccinatie om dezelfde reden dat we pro ronde aarde zijn.

Als resultaat ga je jou niet laten vaccineren en naar Spanje op reis, waardoor je mede verantwoordelijk bent voor het eventuele uitstel van het 'rijk der vrijheid' waar je mee zat te lachen.

Het zou het niveau van het topic ten goede komen als er verder niet meer gereageerd wordt op deze zever.
Niks gezever en niks getrol …gelieve een nuttige bijdrage te doen …en trouwens of ik nu niet of wel gevaccineerd wil worden gaat u geen bal aan .
Dus nee ik ga dit jaar niet op reis naar Spanje om daar corona te krijgen …als ik lang genoeg wacht hie in Belgie komt dit wel automatisch naar hier door al die onnozele jeugd (want blijkbaar zijn het jongeren die het krijgen ) die dit gaan meebrengen om hun “ gewonnen vrijheid “ te vieren .

Soit , als ge er niet akkoord mee kunt gaan met mijn persoonlijke mening en je hebt daar problemen mee ….uw probleem niet het mijne .

Laatst bewerkt:
Lijkt met hetzelfde artikel als dit

Handig voor de mensen die het artikel van het nieuwsblad niet kunnen lezen, maar van hbvl wel.
En dit:

Maar ik kan alle3 niet lezen :p

Ik ben tegen het vaccineren van jongere kinderen (eigenlijk gewoon iedereen onder de zestien jaar). Heb ik hier ook al meermaals duidelijk gemaakt. Dus neen, ik ben niet zomaar 'pro vaccinatie'.
Tiens daar ben ik eerder voor mits ze rekening houden met de mening van het kind zelf (okay 12 jarigen ligt misschien moeilijker maar jonge tieners kunnen toch al voor zichzelf opkomen en een mening hebben denk ik . ;) )

Om de vergrijzing tegen te gaan of waarom precies?
Pro vs con op individueel vlak in het nadeel van vaccinatie. Simpel voorbeeld, kans op myocarditis voor een -16-jarige is groter dan kans op hospitalisatie bij besmetting met covid.

Pro vs con op individueel vlak in het nadeel van vaccinatie. Simpel voorbeeld, kans op myocarditis voor een -16-jarige is groter dan kans op hospitalisatie bij besmetting met covid.
Kan evengoed toeval geweest zijn (neem aan dat je bedoelt het oplopen van myocarditis door vaccin) nog niet genoeg data om dat effectief te linken. Maar jij weet het wss beter dan de wetenschappers van het CDC
De voordelen van vaccinatie wegen volgens wetenschappers van het CDC ook bij jonge mensen nog steeds op tegen de nadelen. Zij berekenden dat de kans op ziekenhuisopname door COVID-19 in de VS in alle leeftijdsgroepen nog steeds een stuk groter is dan de kans dat je na vaccinatie een hartspierontsteking krijgt

Kan evengoed toeval geweest zijn (neem aan dat je bedoelt het oplopen van myocarditis door vaccin) Lijkt me zelfs plausibel aangezien dat ontstaat door virus en vaccin is geen inenting van virus.
Het is geen toeval, staat ook gewoon op de bijsluiter van zowel Moderna als Pfizer.

Het is geen toeval, staat ook gewoon op de bijsluiter van zowel Moderna als Pfizer.
Toon me dan eens een studie waarin effectief bewezen wordt? Voorlopig is er te weinig data voorhanden om dit aan te tonen.

Het is niet omdat het op hun bijsluiter gezet wordt dat het zo is, dat is puur uit defensieve reden.
Het blijven Amerikanen, round up is 'mogelijk kankerverwekkend' maar daar lopen dan miljoenen dollar rechtzaken tegen terwijl tegen andere 'effectief bewezen kankerverwekkende' zaken als sigaretten niets gebeurd.

Toon me dan eens een studie waarin effectief bewezen wordt? Voorlopig is er te weinig data voorhanden om dit aan te tonen.

Het is niet omdat het op hun bijsluiter gezet wordt dat het zo is, dat is puur uit defensieve reden.
Het blijven Amerikanen, round up is 'mogelijk kankerverwekkend' maar daar lopen dan miljoenen dollar rechtzaken tegen terwijl tegen andere 'effectief bewezen kankerverwekkende' zaken als sigaretten niets gebeurd.
Alle data wijst erop dat er een duidelijke link is tussen vaccinatie met Pfizer en Moderna en myocarditis.. Het is zeldzaam, uiteraard, maar de link is er wel degelijk. Wat aan het vaccin precies de trigger is, daar is nog geen duidelijkheid over. En daar is inderdaad meer onderzoek voor nodig.

Maar daar zijn maar 2 problemen mee:
  • Je had niet gelijk, want er zijn geen overschotten van relevante vaccins. Enkel AZ. En die passen niet in jouw stelling/voorstel.
  • Wat jij beweerde zou sneller zijn voor de mensen die al 1 prik AZ gehad hebben. Maar het totale plaatje vertragen. Wat o.a. door @Loser bevestigd is (de persoon die je zo graag persoonlijk aanvalt in dit verhaal):
Ah, door loser bevestigd, dan zal het kloppen. ?
Maar, daar ging het hem niet om. Want er is momenteel geen overschot van andere vaccins. Dus wat andere mensen u probeerden duidelijk maken (en er duidelijk nog niet ingegaan is):
Als je een overschot AZ hebt maar geen Pfizer, en op dat punt (nu dus bv) geef je die mensen een Pfizer-shot binnen uw combinatiestrategie, dan betekent dit dat er 1 jongere persoon minder zijn 1e shot gekregeven heeft nu.
Kan je eens stoppen met jouw ongeïnformeerde mening als feit te poneren?
Ik zeg al 87 pagina's dat er ook voldoende Pfizer over is.

- Dat Brussel slechts aan 54% bereidwilligen zit,
- dat Vlaanderen ook vaccinweigeraars wil beginnen inenten (eind van de zomer, NIET omdat ze geen vaccins hebben, wel omdat ze het einde van het hoogseizoen voor reizen willen afwachten),
- dat ze ook aan 12-15 kunnen beginnen,
- dat de vaccinatiebereidheid bij 18-25 iets lager ligt dan het gemiddelde terwijl de berekeningen op 100% bereidheid gebaseerd zijn,

toont duidelijk aan dat we er over hebben.

Je kan dit ook al zien aan de recente doorloopsnelheid van de vaccins en het verschil tussen vaccinaties en leveringen.

Maar wacht anders nog 1 of 2 weekjes tot die titel letterlijk als krantenkop zal staan, net zoals het algemene overschot en de weggeschonken Astrazeneca's.

Ik waarschuw @nestorius wel al op voorhand dat ik een victory lap ga doen dan.

Alle data wijst erop dat er een duidelijke link is tussen vaccinatie met Pfizer en Moderna en myocarditis.. Het is zeldzaam, uiteraard, maar de link is er wel degelijk. Wat aan het vaccin precies de trigger is, daar is nog geen duidelijkheid over. En daar is inderdaad meer onderzoek voor nodig.

Voor EMA nog niet

Currently further analysis is needed to conclude on whether there is a causal relationship with the vaccines,

Ah, door loser bevestigd, dan zal het kloppen. ?
Zeg ik dat? Nee, dat is gewoon wat gezegd is. Zowel door @Loser als anderen. En je hebt sindsdien specifiek van @Loser schouderklopjes zitten vragen omdat je denkt dat je gelijk hebt.

Kan je eens stoppen met jouw ongeïnformeerde mening als feit te poneren?
Ik zeg al 87 pagina's dat er ook voldoende Pfizer over is.

- Dat Brussel slechts aan 54% bereidwilligen zit,
- dat Vlaanderen ook vaccinweigeraars wil beginnen inenten (eind van de zomer, NIET omdat ze geen vaccins hebben, wel omdat ze het einde van het hoogseizoen voor reizen willen afwachten),
- dat ze ook aan 12-15 kunnen beginnen,
- dat de vaccinatiebereidheid bij 18-25 iets lager ligt dan het gemiddelde terwijl de berekeningen op 100% bereidheid gebaseerd zijn,

toont duidelijk aan dat we er over hebben.
Toont niks aan, en mijn "ongeïnformeerde mening" is begonnen als reactie op UW POST:

7 juli 2021:

"Vandaag werd op de interministeriële conferentie van de ministers van Volksgezondheid het licht op groen gezet voor een eerste grote donatie. Eind deze maand zal ons land minstens 164.200 dosissen van AstraZeneca doneren. Maximaal zijn het er 618.802."

Ik heb u hier nog nergens bewijs zien leveren dat er een overschot van andere vaccins is. Buiten natuurlijk uw mening en wat je denkt, maar geen bewijs :sarcastic:

Ik heb in het vaccinatietopic ook wel al vermeld dat bij onderzoeken gebleken is dat er bij 1 op 140 covidbesmettingen bij jongeren er myocarditis gevonden wordt.

Bij de vaccins is dat 1 op 83.000 .

Dus zo zwart op wit zou ik niet durven stellen dat het voor hen geen nut heeft (voor de maatschappij alleszins zeker wel), zeker als het over die hartontstekingen zou gaan.

Bijkomend is er ook nog weinig of niets geweten over de langetermijn gevolgen van covid. Het lijkt mij ook logisch dat deze meer kans hebben vanuit de ziekte zelf dan vanuit het vaccin.

Gezien corona endemisch zou worden, hebben jongeren dus de keuze tussen vroeg of laat corona oplopen of zich laten vaccineren.
Volgens de huidige beschikbare gegevens is vaccineren veiliger.

Laatst bewerkt:
Allee, het aantal positieve testen stijgt weer sinds een paar dagen (enkel doordat ze meer testen) en ze neuten al dat we terug naar code oranje gaan gaan.

Ik ga het zeggen, Walter: ze spelen met ons kloten.

Allee, het aantal positieve testen stijgt weer sinds een paar dagen (enkel doordat ze meer testen) en ze neuten al dat we terug naar code oranje gaan gaan.

Waarom weeral deze desinformatie en belachelijke conclusie?

Het aantal positieve testen stijgt. Inderdaad.
Maar de positiviteits-ratio stijgt ook (heel lichtjes) mee. Als er enkel meer getest wordt zonder reden, dan zou je juist een daling van de positiviteitsratio verwachten. Dus neen, het is niet enkel een stijging doordat ze meer testen. (En indien men toch niet meer zou testen, dan zou de positiveitsratio vermoedelijk nog hoger liggen.)

De code oranje zijn vaste doelstellingen qua aantal besmettingen /100k inwoners en een positiviteitsratio. Als beiden stijgen, dan gaat het "terug richting code oranje".

Of dat een probleem is voor de volksgezondheid an sich, dat is iets anders, gezien de hoge vaccinatie-graad die wel al hebben en gigantisch toeneemt. Maar qua reizen is dit (jammer genoeg) wel nog relevant. Maar om dat nu weer te gaan af doen als "weet ik veel wat", alstublieft, laat het achterwege.

Die regels liggen Europees vast. Ik heb er twee weken geleden voor gewaarschuwd dat we snel terug naar af zouden gaan. En dat de veijheidsbrigade dan weer zou komen klagen terwijl ze zelf verantwoordelijk is voor de evolutie, andere landen gaan ons het reizen moeilijker maken en dat is hun goed recht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan