Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben het zeker niet altijd eens met @puni over hoe het nu precies moet met de maatregelen maar hij post daar een link die wel degelijk tot interessante discussies kan leiden en dan heb je 'm gelezen en zie je dat daar users zijn opgesprongen die iedere genuanceerde discussie al op voorhand hebben doodgemaakt door eventuele contraire meningen af te schilderen als die van mensen met een 'angstpsychose'. Strooi er nog wat 'angsprofeten' bij en 'grotsyndroom' en dan eventueel nog een slippery slope voorspelling en we zijn rond. Dat is toch gewoon echt de discussie verzieken nog voor ze begonnen is?

Dan kan je ook iedereen die pleit voor het versoepelen/laten wegvallen van de maatregelen als covid deniers of wappies gaan afschilderen, of mensen die twijfelen over vaccins direct in de antivaxxer emmer gooien. Dan komen we helemaal nergens en kunnen we de thread beter gewoon sluiten of gebruiken als flame thread.

En voor alle duidelijkheid: ik ben zelf ook meer fan van de 'versoepelkant' de laatste tijd omdat de vaccinaties hier zo goed vooruit gaan en de cijfers relatief goed zijn, dus kom alsjeblieft niet af met een of ander 'angsthaas' label of weet ik veel wat. Het is ook niet 1 of 0; er zijn wel nog nuances tussen 'laten vallen die maatregelen' en 'we moeten terug in lockdown'.

Alle oudjes zijn inmiddels ingeënt in Belgie.
Zijt ge daar nu weer? Ik heb er u al meermaals op gewezen dat dat soort stellingen niet kloppen. Ze klopten een maand geleden niet toen je ze eerst maakte, en ze kloppen nu nog steeds niet!

UW8js2Y.png

Alle oudjes zijn inmiddels ingeënt in Belgie. Geef mij 1 reden waarom het zo erg is dat een paar jongeren besmet geraken in Spanje, waardoor honderden jongeren hun vakantie alweer geannuleerd zien?
Buiten dat je premisse al verkeerd is zoals the_fox aantoont, zie ik ook niet in waarom ik je dat nog eens moet zeggen? Lees gewoon de thread: als een stijgend aantal besmettingen in een zone, en het rood worden van een zone, voor een organisatie reden genoeg zijn is dat gewoon zo. Of dat nu komt door minder klanten, geen zin voor een negatieve reputatie, anticiperen op annuleringen, maakt me allemaal niet uit.

Ik reageer op van dat eindeloos, gatachterlijk gezever van angstpsychose vanaf bepaalde mensen hier kennis maken met de realiteit.

8 besmettingen en daarvoor schrapt JongerenTravel (nog nooit van gehoord trouwens) alle reizen tot eind juli naar Spanje.

Zijn we niet een heel klein beetje aan het overdrijven met dat in een kramp schieten bij de minste (stijging van) besmettingen?
Bedrijven doen nog altijd wat ze willen. En het feit dat ge er nog nooit van gehoord hebt impliceert ook dat je er geen last van hebt maar weer zit te ranten omdat het in je kraam past.

8 besmettingen en daarvoor schrapt JongerenTravel (nog nooit van gehoord trouwens) alle reizen tot eind juli naar Spanje.

Zijn we niet een heel klein beetje aan het overdrijven met dat in een kramp schieten bij de minste (stijging van) besmettingen?
8 besmette uit Waregem. Er zitten er nog meer in quarantaine in Spanje en er zijn nog al besmettingen vastgesteld die niet bij die 8 zitten:
Een moeder van een besmette 17-jarige getuigde op Radio West-Vlaanderen anoniem. De tiener en enkele vrienden waren in Lloret de Mar met Summer Bash en raakten besmet. Het gaat om besmettingen bovenop de gevallen in Waregem.

Dit artikel spreekt over al 21 die al teruggekeerd zijn:

En momenteel zijn ze nog niet allemaal getest + zijn er nog maar een klein deel teruggekomen (we weten dus niet op hoe een grote groep die 21 besmettingen zijn).

Op de rest van je post is al uitvoerig geantwoord door andere mensen.

in dat artikel van de vrt:
"We dachten dat de jongeren zich zouden verplaatsen in hun bubbel, achteraf bekeken is er dan toch gemixt met andere groepen. Aangezien de discotheken in Spanje ook voor de locals instonden", zegt ze. Er was begeleiding van de organisatie tot in de discotheken. "De monitoren hielden hun mondmaskers aan. Maar toen er te veel lawaai was, konden de jongeren elkaar niet verstaan en hebben ze hun maskers afgezet. Dat heeft de begeleiding niet gecorrigeerd en vind ik jammer", ziet de moeder het.

Dus ge laat uw kind op een feestvakantie gaan maar denkt dat ze dan enkel met hun bubbel contact gaan hebben :thinking:

Buiten dat je premisse al verkeerd is zoals the_fox aantoont, zie ik ook niet in waarom ik je dat nog eens moet zeggen? Lees gewoon de thread: als een stijgend aantal besmettingen in een zone, en het rood worden van een zone, voor een organisatie reden genoeg zijn is dat gewoon zo. Of dat nu komt door minder klanten, geen zin voor een negatieve reputatie, anticiperen op annuleringen, maakt me allemaal niet uit.

Ik reageer op van dat eindeloos, gatachterlijk gezever van angstpsychose vanaf bepaalde mensen hier kennis maken met de realiteit.
zouden we de kleurcodes niet moeten afstemmen op het aantal hospitalisaties? Indien niet, zijn we al gezien voor de komende paar jaar aangezien covid 19 nergens naartoe zal gaan en besmettingen hoog zullen blijven zonder lockdown.

Ik dacht op de radio gehoord te hebben dat er nog maar 3 of 4 lidstaten de huidige format van kleurcodes nog handhaven voor reisadviezen. Belgie is er daar jammer genoeg een van.

8 besmette uit Waregem. Er zitten er nog meer in quarantaine in Spanje en er zijn nog al besmettingen vastgesteld die niet bij die 8 zitten:

Dit artikel spreekt over al 21 die al teruggekeerd zijn:

En momenteel zijn ze nog niet allemaal getest + zijn er nog maar een klein deel teruggekomen (we weten dus niet op hoe een grote groep die 21 besmettingen zijn).

Op de rest van je post is al uitvoerig geantwoord door andere mensen.
En hoeveel doden en hospitalisaties hebben we daardoor al gehad? Want dat is wat telt, niet de besmettingen. Voor de 7de keer al.
Of wil je nu zeggen dat jongeren risicogroepen zijn?

Dus ge laat uw kind op een feestvakantie gaan maar denkt dat ze dan enkel met hun bubbel contact gaan hebben :thinking:
Dat had ik ook gelezen. Imo is dat echt wel te belachelijk voor woorden dat men zo de verantwoordelijkheid van zich afschuift en het dan maar op de reisorganisatie/monitoren schuift.

zouden we de kleurcodes niet moeten afstemmen op het aantal hospitalisaties? Indien niet, zijn we al gezien voor de komende paar jaar aangezien covid 19 nergens naartoe zal gaan en besmettingen hoog zullen blijven zonder lockdown.

Ik dacht op de radio gehoord te hebben dat er nog maar 3 of 4 lidstaten de huidige format van kleurcodes nog handhaven voor reisadviezen. Belgie is er daar jammer genoeg een van.

En hoeveel doden en hospitalisaties hebben we daardoor al gehad? Want dat is wat telt, niet de besmettingen. Voor de 7de keer al.
Wat snap jij niet aan het feit dat het het bedrijf zelf is die maatregelen neemt. Wat heeft belgie of andere lidstaten daar mee te maken?

Dat we de kleurcodes nu niet alleen afstemmen op de hospitalisaties betekent niet dat dat automatisch ook de komende paar jaar moet zijn. Opnieuw, veel te zwartwit. Het kan ook gewoon nu zo zijn, tot (inter)nationaal genoeg mensen gevaccineerd zijn en de effecten van de variant op de verhouding besmetting-hospitalisatie icm vaccinatie beter bekend is.

Maar kleurcodes of niet, dan kunnen individuele bedrijven nog dingen beslissen.

Tja, hoe kunnen we nu met je discussiëren als je allerlei dingen vooropstelt die helemaal niet waar zijn op dit moment en waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren.
Ik heb geen zin om idiote mogelijkheden te gaan discussiëren. We zien bijna 1,5 jaar in ons kot, alhoewel: we hebben vorig jaar mogen reizen, je mag nu al weer heel wat reizen. Maar jij maakt er direct van dat we 5 jaar niet mogen reizen.

Zoals je zelf zei: wees eens wat realistisch!

Waar zeg ik dat we vijf jaar niet mogen reizen? Ik spreek letterlijk van 'reisRESTRICTIES', niet reisVERBODEN.

Dat we de kleurcodes nu niet alleen afstemmen op de hospitalisaties betekent niet dat dat automatisch ook de komende paar jaar moet zijn. Opnieuw, veel te zwartwit. Het kan ook gewoon nu zo zijn, tot (inter)nationaal genoeg mensen gevaccineerd zijn en de effecten van de variant op de verhouding besmetting-hospitalisatie icm vaccinatie beter bekend is.

Maar kleurcodes of niet, dan kunnen individuele bedrijven nog dingen beslissen.
De kleurcodes houden enkel rekening met besmetting. Mijn vraag is, hoe relevant is dat nog wanneer besmettingen niet tot de dood of ziekenhuis leiden?

De kleurcodes houden enkel rekening met besmetting. Mijn vraag is, hoe relevant is dat nog wanneer besmettingen niet tot de dood of ziekenhuis leiden?
Zeg dat dan, en kom niet af met "dan gaat het nog jaren zo blijven!".
De uitleg geef ik trouwens: omdat we nog niet aan een hoog genoeg vaccinatiepercentage zitten om veilig te zitten, en de effecten van de variant op de verhouding besmetting-hospitalisatie icm vaccinatie nog niet voldoende gekend is.

Het typische "coronaproof" label hé waarbij er op papier en in ideale omstandigheden niets fout kan gaan.

In Belgie blijkt bij controle van horeca dat meer dan de helft van de zaken de huidige regels niet correct volgt. Specifiek in Antwerpen bleek in een derde van de zaken geen CO2 meter aanwezig.

Daar gaat mijn post niet over, try again eens je hem gelezen hebt.
Wat maakt het uit? Daarop worden de kleurcodes gebaseerd, wij hebben daar geen inspraak in. Er zijn nog tal van onzinnige dingen beslist.
Maar ze zijn wel beslist, dus daar moet naar gekeken worden.

De remmen gaan duidelijk los in bepaalde landen. Spijtig weeral, zoals altijd zal de hele klas maatregelen opgelegd krijgen.
Schooljaar voorbij, bijna per direct naar feest bestemmingen. Waar was dit soort gedrag in de jaren 80 en 90?

alé , wordt weer plezant in september , nuja wat wil je , als je constant termen als 'rijk der vrijheid' gebruikt en constant meld hoe goed de vaccinatie vooruit gaat , dat een groot deel vd bevolking denkt dat corona voorbij is .

Waar zeg ik dat we vijf jaar niet mogen reizen? Ik spreek letterlijk van 'reisRESTRICTIES', niet reisVERBODEN.
Ah ja, dat maakt jouw extrapolatie wel zinnig :wallbash:

Het ging mij niet over reisrestricties of verboden, maar over 1,5 jaar extrapoleren naar 5 jaar. Foutief dan nog.
En doen alsof er voor Corona geen reisrestricties waren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan