Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
1000 pagina's is toch een mijlpaal voor dit topic en forum lijkt me. 1000 pagina's van discussies, verschillende meningen en JPV's verhelderende tabellen. Laat ons hopen dat we stilletjes aan kunnen gaan afronden hier en er geen 500 pages meer bij doen.
En dan tellen we die 4 (of was het 5?)-delige coronathread vanop 9lives er nog niet bij :) Toch ook weer goed voor nog eens 20.000 posts...

In de UK is de verlossing een maand uitgesteld.

Pijnlijk voor de mensen die de dagen aan het aftellen waren daar..
Ik denk dat het laatste woord daarover ginds nog niet is gezegd hoor. Er is enorm veel weerstand tegen dat uitstel, vanuit alle geledingen van de maatschappij.

Ben 33 en mag binnen anderhalve week om mijn prikje.
Ben persoonlijk geen fan van naalden, heb mij ook nooit laten vaccineren voor een griep bvb, maar das eerder omdat ik de griep nog “cava” doormaak… 1 week ziekteverlof, waarvan 2 dagen in mijn zetel en 3 dagen gamen met een mottige kop.

Van covid weet je echter niet hoe je het zal doormaken, aangezien het voor iedereen anders is. De kans is echter veel groter om ernstig ziek te worden van covid (of bvb last te hebben van “long covid”), dan van een vaccin. Dus ik ga het gewoon laten zetten.

In’t begin ergerde ik mij kapot aan anti-vaxxers, man… maar eerlijk gezegd, ze kunnen den boom in, zolang ik mijn vaccin maar krijg.

1000 pagina's is toch een mijlpaal voor dit topic en forum lijkt me. 1000 pagina's van discussies, verschillende meningen en JPV's verhelderende tabellen. Laat ons hopen dat we stilletjes aan kunnen gaan afronden hier en er geen 500 pages meer bij doen.
Dikke kus voor @JPV

😘😘

Ben 33 en mag binnen anderhalve week om mijn prikje.
Ben persoonlijk geen fan van naalden, heb mij ook nooit laten vaccineren voor een griep bvb, maar das eerder omdat ik de griep nog “cava” doormaak… 1 week ziekteverlof, waarvan 2 dagen in mijn zetel en 3 dagen gamen met een mottige kop.

Van covid weet je echter niet hoe je het zal doormaken, aangezien het voor iedereen anders is. De kans is echter veel groter om ernstig ziek te worden van covid (of bvb last te hebben van “long covid”), dan van een vaccin. Dus ik ga het gewoon laten zetten.

In’t begin ergerde ik mij kapot aan anti-vaxxers, man… maar eerlijk gezegd, ze kunnen den boom in, zolang ik mijn vaccin maar krijg.
https://www.gezondheidsraad.nl/binaries/gezondheidsraad/documenten/adviezen/2021/04/09/inzet-astrazeneca-vaccin/Advies-inzet- AstraZeneca-vaccin_commissie-MACov19_20210409.pdf

Lees pagina 2 onderaan “Advies inzet...”en denk er nog eens over na. Eén van de engste zaken die ik al gelezen heb het voorbije jaar. Officieel document vanuit de Nederlandse gezondheidsraad.

https://www.gezondheidsraad.nl/binaries/gezondheidsraad/documenten/adviezen/2021/04/09/inzet-astrazeneca-vaccin/Advies-inzet- AstraZeneca-vaccin_commissie-MACov19_20210409.pdf

Lees pagina 2 onderaan “Advies inzet...”en denk er nog eens over na. Eén van de engste zaken die ik al gelezen heb het voorbije jaar. Officieel document vanuit de Nederlandse gezondheidsraad.
Waarom denk je dat ze geen astrazeneca geven onder de 40? Mssh wat meer lezen dan enkel hetgeen je wil lezen?

Alleen krijgt hij geen AZ dus is dit helemaal niet relevant.

Ze zeggen trouwens niet dat de nadelen van het AZ vaccin niet opwegen tegen de voordelen bij mensen onder de 60, hun advies komt er voornamelijk door de beschikbaarheid van andere vaccins waar het risico op bijwerkingen lager is.

Kijk eens goed naar de sterftecijfers.
Allez voor post 2 & 3 op dit forum ga je de antwoorden op je eerste pseudowetenschappelijke post negeren en nog wat anti-vaccinatiepropaganda verspreiden. Sterk.

De sterftecijfers volgens CDC

0-19 0.003 %
19-49 0.02 %

De sterftecijfers volgens Nederlandse veiligheidsraad:

30-39 0.0002 %. (0.2 op 100.000 mensen).

de grafieken in De Tijd geven exact dit beeld weer.

Science Mag stelt dat bij jongeren onder de 30 die Pfizer nemen tussen 1 op 3000 en 1 op 6000 (gemiddeld 0.02 % dus) Myocarditis krijg. Enkele jongeren zijn hier al aan gestorven en het zullen er alleen nog maar meer worden gezien we pas aan de jongeren starten.

Mijn punt is: deze pandemie heeft 1 probleem en dat is dat de zorg overbelast werd. Nu dat de ouderen (60+) en risicopatiënten gevaccineerd zijn is dit probleem weg. Als je naar de cijfers kijkt (bijv sterfte bij jongeren vs myocarditis, wat serieus kan zijn) is er geen Enkele reden om verder te gaan. Je maakt een risicoanalyse en onder de 44 ongeveer tilt de wijzer meer naar risico dan naar voordelen.

De sterftecijfers volgens CDC

0-19 0.003 %
19-49 0.02 %

De sterftecijfers volgens Nederlandse veiligheidsraad:

30-39 0.0002 %. (0.2 op 100.000 mensen).

de grafieken in De Tijd geven exact dit beeld weer.

Science Mag stelt dat bij jongeren onder de 30 tussen 1 op 3000 en 1 op 6000 (gemiddeld 0.02 % dus) Myocarditis krijg. Enkele jongeren zijn hier al aan gestorven en het zullen er alleen nog maar meer worden gezien de pas aan de jongeren starten.

Mijn punt is: deze pandemie heeft 1 probleem dn dat is dat de zorg overbelast werd. Nu dat de ouderen (60+) en risicopatiënten gevaccineerd zijn is dit probleem weg. Als je naar de cijfers kijkt (bijv sterfte bij jongeren vs myocarditis, wat serieus kan zijn) is er geen Enkele reden om verder te gaan. Je maakt een risicoanalyse en onder de 44 ongeveer tilt de wijzer meer naar risico dan naar voordelen.
Voor astrazeneca die men niet gebruikt onder de 41 jaar. Proficiat, u hebt net herhaald wat de overheid beslist heeft.

Nee, Pfizer geeft Myocarditis. Het vaccin dat wij allemaal krijgen.

Prachtig, het staat zelf in je link.

Die myocarditis is trouwens niet alleen enorm zeldzaam (maar wel couranter bij jonge personen), in de VS is ondanks een gigantisch aantal Pfizer vaccinaties nog geen enkel overlijden daarmee bevestigd onder de 30. Dat zijn er dus nul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan