Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

“Er valt net een Deens dood neer op het EK hopelijk kunnen ze hem nog reanimeren. Het experiment is schandalig mislukt. Soms is gelijk krijgen het ergste dat je kan overkomen. Er moet direct gestopt worden met injecties”, schreef Willem Engel zaterdagavond op Twitter nadat Christian Eriksen op het veld gereanimeerd moest worden nog voor het einde van de eerste helft van de match tegen Finland.

Het gaat me niet over MVR voor de duidelijkheid, maar wat een walgelijk persoon is die Engel.

Er zit dus weinig logica in de verspreiding van het virus. Diegene die zeggen het wel te weten raaskallen.
Dus je conclusie na de antwoorden die je kreeg, is dat er geen antwoorden zijn. En wie denkt dat hij ze wel heeft, raaskalt. Maar niet wie zegt dat er geen antwoorden zijn, zonder enige onderbouwing.

“Er valt net een Deens dood neer op het EK hopelijk kunnen ze hem nog reanimeren. Het experiment is schandalig mislukt. Soms is gelijk krijgen het ergste dat je kan overkomen. Er moet direct gestopt worden met injecties”, schreef Willem Engel zaterdagavond op Twitter nadat Christian Eriksen op het veld gereanimeerd moest worden nog voor het einde van de eerste helft van de match tegen Finland.

Het gaat me niet over MVR voor de duidelijkheid, maar wat een walgelijk persoon is die Engel.
idd. tenenkrullend hoe de antivaxxers hiervan zonder scrupules van profiteren.
Maar ik dacht het initieel toch ook wel. Is dit een gevolg van een covidbesmetting?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210612_96764368
Enkele maanden geleden is er een wel een grote uitbraak van corona geweest bij Inter Milaan. We weten nog niet zeker of Eriksen toen besmet was, maar kan dat er iets mee te maken hebben?

“Nu open je echt de doos van pandora (zucht). Een drietal weken geleden heb ik een webinar gegeven voor de huisartsen van het hele land. Iedereen praat voortdurend over longproblemen na en tijdens een coronabesmetting. Maar wanneer iemand aan corona sterft, is ook het hart een heel belangrijke factor.”

Eriksen was natuurlijk wel zo gezond als een vis voor de start van het EK.

“Ook bij een niet-dodelijke besmetting is bewezen dat Covid het hart kan aantasten. We weten zelfs dat die aantasting van het hart niet gerelateerd is aan de ernst van de ziekte. Want veel mensen denken: enkel bij coronapatiënten die in het ziekenhuis gelegen hebben, kan er iets met het hart zijn. Maar dat is niet waar.”

Ook bij sporters?

“Er zijn recentelijk een aantal onderzoeken gedaan naar sporters die Covid hebben doorgemaakt aan een gerenommeerde universiteit in Duitsland. Bij 60 procent van de sporters in de studie is een aantasting van de hartspier vastgesteld. Ik viel achterover van die resultaten. Een aantal Amerikaanse universiteiten kwamen tot gelijkaardige conclusies.”

Hoe groot is de kans dat dit bij Eriksen het geval was?

“Dat is moeilijk te zeggen. We zullen eerst moeten nagaan of hij antistoffen tegen corona heeft. Als dat het geval is, bestaat er zeker een kans dat hij een ontsteking aan de hartspier heeft gekregen door corona. Die ontsteking kan dan geleid hebben tot de hartstilstand. Dat zou echt een klassiek voorbeeld zijn van een fenomeen waarvoor we al een tijdje waarschuwen: long Covid.”

idd. tenenkrullend hoe de antivaxxers hiervan zonder scrupules van profiteren.
Maar ik dacht het initieel toch ook wel. Is dit een gevolg van een covidbesmetting?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210612_96764368
De arts van Inter heeft al bevestigd dat Eriksen noch Corona noch een vaccinatie heeft gehad. Aangezien ze heel veel testen bij voetballers lijkt me de kans klein dat Eriksen het heeft gehad zonder het te weten. Uiteraard lijkt me een test op antistoffen wel belangrijk om dit volledig uit te sluiten.

De arts van Inter heeft al bevestigd dat Eriksen noch Corona noch een vaccinatie heeft gehad. Aangezien ze heel veel testen bij voetballers lijkt me de kans klein dat Eriksen het heeft gehad zonder het te weten. Uiteraard lijkt me een test op antistoffen wel belangrijk om dit volledig uit te sluiten.
Ja idd volgens artikel is italie koploper in medische testen bij voetballers.
maar 60% van de onderzochte sporters met coronabesmetting hebben een aantasting van de hartspier. Dit volgens twee onafhankelijke studies. Dat is niet niets maar ik denk dat we dan de gevolgen wel bij elke voetbalmatch zouden zien en niet enkel op het EK

Iets minder goed nieuws, het “horrorscenario” van J&J is uitgekomen, de loten blijven geblokkeerd en moeten worden vernietigd. Dat is wel een redelijke streep door de rekening voor de jongeren, want dat wil zeggen dat er vertragingen in de vaccinatiesnelheid komt. Geen beloofde 1,4M voor het tweede kwartaal, ook geen 900k wat het beste alternatief scenario zou zijn, maar slechts 450k.

Ba wah horrorscenario ...toen ik las over de issues met J&J was dit horrorscenario toch al 100% zeker? Alle in mijn ogen toch, dus tenzij ik een genie ben was dit scenario toch grotendeels voorspelbaar?

Ba wah horrorscenario ...toen ik las over de issues met J&J was dit horrorscenario toch al 100% zeker? Alle in mijn ogen toch, dus tenzij ik een genie ben was dit scenario toch grotendeels voorspelbaar?

Dat had ik toch ook. Vaccins waarbij twee bestanddelen gemengd worden... Dan is het ijdele hoop dat die en mogelijke andere geïmpacteerde loten vrijgegeven gaan worden. Nog altijd best beschamend dat dat gebeurd is, maar helaas.

Vanaf 40-50% bevolking min. 1x gevaccineerd is met mrna, stortte het aantal positieve testen in elkaar in andere landen.

Komende 2 weken krijgt bij ons meer dan 10% van de bevolking een mrna vaccin, terwijl we nu al aan 40-50% zitten.

België is groen ten laatste in eerste week juli.
Maatregelen versneld afgebouwd.

Vertraging van JnJ is geluk bij ongeluk want ook zonder JnJ zullen de positieve testen sowieso zeer sterk blijven dalen, en nu zullen er meer mRNA's gebruikt worden ter vervanging, wat veel beter is om een nieuwe golf te vermijden in november-december door potentiële nieuwe varianten.

Prettige feest- en reiszomer iedereen!

Geen mock-lettertype gebruiken.
Vanaf 40-50% bevolking min. 1x gevaccineerd is met mrna, stortte het aantal positieve testen in elkaar in andere landen.

Komende 2 weken krijgt bij ons meer dan 10% van de bevolking een mrna vaccin, terwijl we nu al aan 40-50% zitten.

België is groen ten laatste in eerste week juli.
Maatregelen versneld afgebouwd.

Vertraging van JnJ is geluk bij ongeluk, want ook zonder JnJ zullen de positieve testen sowieso zeer sterk blijven dalen, en worden er meer mRNA's gebruikt als vervanging, wat veel beter is om een nieuwe golf te vermijden in november-december door potentiële nieuwe varianten.

Prettige feest- en reiszomer iedereen!
Ja MaAr De InDiScHe VaRiAnT

Lol, andere landen stonden weken geleden al waar België nu met moeite aan geraakt. Het eerste peloton is al lang binnen, nu arriveren de achterkomers. Als dat voor "we get shit done" is, mij niet gelaten.
Lol, kwestie van feiten te verdraaien:

1) er zijn zo'n 27 landen die weken geleden al meer mensen gevaccineerd hebben dan België, meestal kleine (ei)landen. Het peloton is er dus nog niet.
2) de arrivee is er pas als je land rond de 70% a 80% vaccinatie hebt. Dat is momenteel enkel het geval voor een aantal heel kleine gebieden (Seychellen, Gibraltar, ilse of man,...)
3) je mag nog zo goed bezig zijn, als je die arrivee niet kan halen, tel je niet mee. Landen als de USA en Israël hebben heel veel moeite om hun cijfers nu nog te doen stijgen, ze hebben 'een klop van de hamer' en geraken niet vooruit. Daar sta je dan.

België zit in de achtervolging, maar achtervolgen op iemand die een klop van de hamer' heeft is een goed vooruitzicht. Binnen 3 weken nog eens praten?

Bijlagen

• Screenshot_20210613-130313.jpg
    Screenshot_20210613-130313.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 14
  • Screenshot_20210613-130234.jpg
    Screenshot_20210613-130234.jpg
    183,7 KB · Weergaven: 13
Zet uw grafiek logaritmisch en ge ziet uwen klop schoon.

De VS toont vooral dat als ge veel geld op tafel smijt dat ge inderdaad rap gaat kunnen vaccineren, maar wat baat het op het eind resultaat als teveel van uw volk zo lomp is dat ze geloven dat vaccins tracking chips bevatten.

Laatst bewerkt:
Zet uw grafiek logaritmisch en ge ziet uwen klop schoon.

De VS toont vooral dat als ge veel geld op tafel smijt dat ge inderdaad rap gaat kunnen vaccineren, maar wat baat het op het eind resultaat als teveel van uw volk zo lomp is dat ze geloven dat vaccins tracking chips bevatten.
Het geeft wel wat ruimte voor Survival of the fittest.
Leve Darwin!

Blijf niet zo de hele tijd in rondjes draaien.
Dus je conclusie na de antwoorden die je kreeg, is dat er geen antwoorden zijn. En wie denkt dat hij ze wel heeft, raaskalt. Maar niet wie zegt dat er geen antwoorden zijn, zonder enige onderbouwing.
Ik heb nooit beweerd dat diegenen die geen antwoorden hebben niet raaskallen.

Lol, kwestie van feiten te verdraaien:

1) er zijn zo'n 27 landen die weken geleden al meer mensen gevaccineerd hebben dan België, meestal kleine (ei)landen. Het peloton is er dus nog niet.
2) de arrivee is er pas als je land rond de 70% a 80% vaccinatie hebt. Dat is momenteel enkel het geval voor een aantal heel kleine gebieden (Seychellen, Gibraltar, ilse of man,...)
De landen kunnen hun inwoners niet forceren om zich te laten vaccineren, ze kunnen enkel het aanbod aan vaccinaties ter beschikking stellen. Op dat vlak doet België nu wat ze in de USA al weken geleden hadden klaargekregen (dat bevestigen uw grafieken ook).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan