Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het ontsmettingsverhaal grappig aan winkels.
Iedereen doet da braaf, zijn nog ni binnen en allemaal terug op de onze schone gsm's waardoor dat ontsmetten "teniet" is gedaan Dan denk ik, hoeveel nut heeft het omdat ervoor te doen. Ge zou die eigenlijk ook al moeten schoonmaken.
Alle ik vermoed dat het da teniet doet, gezien er veel op uw gsm blijft plakken. Kan ook serieus fout zijn.

Wat misschien nog frappanter is, is dat dat allemaal geen nieuwe ontdekkingen zijn. Het is alsof we allemaal een bende kakkerlakken waren die nu ineens ontdekken dat we onze handen moeten wassen.

Ik heb zelf verre van smetvrees, maar het eerste wat ik deed na mijn winkelbezoek was toch mijn handen wassen thuis. En had ook standaard een alcogelleke in de auto liggen. Ineens valt iedereen zijn frank dat ge toch beter uw handen wast na ge uw gat afkuist.

Handen wassen na toiletbezoek vind ik nu ook niet meer als normaal.
Maar na het winkelen?
Dat heb ik nu ook nooit gedaan se en ga ik ook niet meer doen als heel dat corona-gedoe voorbij is.

Een beetje verkouden zijn is nu toch ook geen ramp.
Zeker als je in contact komt met kleine kinderen is dat onvermijdelijk

Mijn kind gaat naar de creche en is dus 90% van de tijd verkouden.
Wij en mijn ouders/zussen die we regelmatig zien worden regelmatig besmet en dus ook verkouden/keelpijn/... voor even.

Geeft nu toch niet zoveel problemen ? Zeker vergeleken met het alternatief, je elke maand een week of twee opsluiten.

Handen wassen na toiletbezoek vind ik nu ook niet meer als normaal.
Maar na het winkelen?
Dat heb ik nu ook nooit gedaan se en ga ik ook niet meer doen als heel dat corona-gedoe voorbij is.
Ja ieder zijn keuze uiteraard maar ik was liever mijn handen als ik zie wat een degoutanterikken aan hun ballen krabben in de supermarkt.

Dat van die bus alcohol lees ik wel vaker... maar snap ik toch echt niet.
Je ontsmet je handen toch letterlijk nadat je de fles hebt vastgenomen? Dan maakt het toch niet uit in hoeveel handen die is geweest? Die mag nog in een vat corona gedompeld worden?
Een vat corona :unsure:

Doet me direct hieraan denken :tongue:

who_framed_roger_rabbit_disneyscreencaps.com_3940.0.jpg

Ja ieder zijn keuze uiteraard maar ik was liever mijn handen als ik zie wat een degoutanterikken aan hun ballen krabben in de supermarkt.
En da gebeurt enkel in de supermarkt? Of is het beter als ge het niet ziet wanneer de postbode in zijn camionette achter het stuur even zijn zweterige ballen goed legt op een warme zomerdag en vervolgens uw brief in de brievenbus steekt?

Vind het ontsmettingsverhaal grappig aan winkels.
Iedereen doet da braaf, zijn nog ni binnen en allemaal terug op de onze schone gsm's waardoor dat ontsmetten "teniet" is gedaan Dan denk ik, hoeveel nut heeft het omdat ervoor te doen. Ge zou die eigenlijk ook al moeten schoonmaken.
Alle ik vermoed dat het da teniet doet, gezien er veel op uw gsm blijft plakken. Kan ook serieus fout zijn.
hah keb daar nu nog eigl nooit bij stilgestaan , men boodschappenlijstje sta op men gsm 🙈

Ik bedoel daarmee dat een karretje niet ineens viezer is geworden dan vroeger door het coronavirus en dat wat ontsmettingsalcohol mijn inziens niet zoveel doet (zeker als je ziet hoe de meeste mensen dat gebruiken, even snel snel over je handen gaan maakt ze niet ineens goed ontsmet).

Beter gewoon niet te druk in maken en eenmaal thuis je handen zeer grondig wassen. Zou helpen als iedereen dat standaard deed, voor allerlei vieze kwaaltjes eigenlijk. Als je bedenkt dat er mensen zijn die hun handen niet eens wassen na een wc-bezoek...

Belgen moeten echt hygiënischer worden, dat is zeker. Maar ik vind die alcoholgel maar een lapmiddeltje, een sensibiliseringscampagne kan misschien beter helpen (ik zeg maar wat). En natuurlijk opvoeding, het belang van grondig handen wassen is er van het begin ingestampt bij mij.

Té proper leven maakt je net vatbaarder voor virussen en ziektes hé. Je lichaam moet een gezonde dosis virussen en bacteriën binnen krijgen om je afweersysteem scherp te houden. Daarom is het echt onzinnig om na alles je handen te wassen, tenzij in een pandemie een verhoogd risico is op ernstige ziektes natuurlijk. Maar buiten Corona je handen wassen na een winkelbezoek is echt niet nodig imo.

Weet niet miss als je ooit eens zelf een auto imunne ziete krijgt waar je medicatie voor neemt die je immune systeem omlaag haalt dat je er dan anders over denkt, nu ik ga zeker niet doorgeschoten hygiënisch zijn vanaf nu maar een winkelkar ga ik toch blijven ontsmetten
We spreken hier nog altijd over de gewone mens. Dat er mensen zijn die extra moeten opletten voor hygiëne door een ziekte: ok. Maar een gewone mens leert zijn immuniteit versterken door niet altijd superhygiënisch te werken.

We spreken hier nog altijd over de gewone mens. Dat er mensen zijn die extra moeten opletten voor hygiëne door een ziekte: ok. Maar een gewone mens leert zijn immuniteit versterken door niet altijd superhygiënisch te werken.
De vraag is die bacteriën op winkelkarren hebben die nut in het versterken van onze immuniteit of zijn het net ziekteverwerkers?
Germs at the Grocery Store’-rapport liet al lang voor dat er sprake was van corona zien dat winkelkarren een enorme broeihaard zijn van antibioticaresistente bacteriën, nu ik wil ook niet gaan overdrijven smetvrees is nergens voor nodig.

Artikel dat ik me nog herinnerde over "boerderijstof"

En da gebeurt enkel in de supermarkt? Of is het beter als ge het niet ziet wanneer de postbode in zijn camionette achter het stuur even zijn zweterige ballen goed legt op een warme zomerdag en vervolgens uw brief in de brievenbus steekt?
Nee, ik probeer dat systematisch door te trekken naar allerhande domeinen, zoals effectief ook de zweterige ballen vd facteur.

Hier in België hebben we bovendien nog een veel gevaarlijkere gewoonte: beetje ziek? Ik ga toch werken. Ik pleit daar overigens ook schuldig aan. Ik heb in héél mijn loopbaan nog maar één echte ziektedag genomen, ondanks dat ik toch wel al vaker verkouden/grieperig ben geweest dan één dag. Dat je met een migraine toch nog gaat werken, is iets anders natuurlijk.
Veel moeten we wat mij betreft niet houden van de maatregelen na de pandemie maar op dat vlak hoop ik toch dat we een permanente verandering zien. Pre-corona zag je dat zo vaak: van die mensen die dan zitten te snotteren en zweten van de koorts/koortsremmers die toch koste wat het kost gaan werken of toch naar die vriendenbijeenkomst zijn gegaan. Vaak is dat ook wel door een lichte externe druk ('ge gaat toch niet thuis blijven voor een griepke zeker?') maar daar mogen we als maatschappij wel in veranderen vind ik.

1. Er is ne mens die in het midden van de winter idioot doet en elke ochtend, bij 5 graden in zijne blote flikker elke dag 20km gaat lopen.
2. Zet daar ne mens tegenover die zoveel mogelijk binnen blijft. En als die mens buitenkomt, doet ie ne sjaal aan en ne dikke jas en een mondmasker op. Die laatste ontsmet ook echt alles, nummer 1 doet gewoon niks.

In het begin heeft nummer 1 meer kans daar ziek van te worden. Maar stel dat ze beiden geluk hebben en 2 maand later allebei niet ziek geworden zijn.

Ik ben zelf ziek en ik kuch een uur lang in de nabijheid van deze twee mensen.
Wie ziek wordt hangt er vanaf, maar je mag 1x raden wie statistisch gezien of % gewijs, de meeste kans heeft daarna ook ziek te worden.
(Nummer 2 dus)

Ps. Deze post is in typische Makila stijl met serieuze overdrijvingen, maar mijn eindconclusie is wel gewoon correct ;)

Hehe ja das een mythe. Maar het is wel zo dat het wel goed is een weerstand op te bouwen (en zorg te dragen voor je immuunsysteem). Beiden zijn niet hetzelfde hé.
Ik zou wel niet weten hoe bij 5° 's morgens in uw blote gaan rondlopen iéts gaat bijdragen aan uw imuunsysteem tegen virussen? Dat is zo'n raar fabeltje dat als "volkswijsheid" aanzien wordt.
Heel het verhaal van "we leven te hygiënisch" heeft te maken met het feit dat mensen minder virussen en bacteriën binnen krijgen waardoor ze minder antilichamen hebben. Maar dat heeft puur met kuisen/ontsmetten/... te maken, niks met sjaal/dikke jas/...

Maar "uw handen wassen" heeft een enorme boost in gezondheidszorg veroorzaakt, en "uw handen ontsmetten" doet net hetzelfde hoor.

Té proper leven maakt je net vatbaarder voor virussen en ziektes hé. Je lichaam moet een gezonde dosis virussen en bacteriën binnen krijgen om je afweersysteem scherp te houden. Daarom is het echt onzinnig om na alles je handen te wassen, tenzij in een pandemie een verhoogd risico is op ernstige ziektes natuurlijk. Maar buiten Corona je handen wassen na een winkelbezoek is echt niet nodig imo.

Te proper leven is inderdaad slecht, maar je handen regelmatig wassen is gewoon basic hygiëne imo. Als je ziet wat er voor volk rondloopt in de winkel vind ik handen wassen na zo'n bezoek geen overbodige luxe. Dan heb ik het niet alleen over mensen die er vies bijlopen maar vooral mensen die bijvoorbeeld ziek rondlopen of zieke kinderen meesleuren.

Mijn immuunsysteem lijdt er in ieder geval niet onder :cool:. Het moet natuurlijk geen obsessief gedrag worden, maar 3x handen wassen per dag kan je echt wel behoeden voor zaken zoals buikgriep. Ik doe het dan ook omdat als ik zoiets oploop ik ziek ben als een hond, terwijl ik nu al jaren ziekvrij ben. En dat houd ik graag zo 😊

Veel moeten we wat mij betreft niet houden van de maatregelen na de pandemie maar op dat vlak hoop ik toch dat we een permanente verandering zien. Pre-corona zag je dat zo vaak: van die mensen die dan zitten te snotteren en zweten van de koorts/koortsremmers die toch koste wat het kost gaan werken of toch naar die vriendenbijeenkomst zijn gegaan. Vaak is dat ook wel door een lichte externe druk ('ge gaat toch niet thuis blijven voor een griepke zeker?') maar daar mogen we als maatschappij wel in veranderen vind ik.
Daar ben ik het volledig mee eens. Je kan het perfect vergelijken met een besmetting met het coronavirus zelf, voor de ene zal een besmetting uitmonden in een lichte verkoudheid, voor de anderen (zelf inwonende gezinsleden) kunnen de gevolgen door onderliggende aandoeningen ernstiger zijn. Mijn petekindje heeft bijvoorbeeld onderontwikkelde luchtwegen, een simpele verkoudheid mondt vaak uit in een ziekenhuisopname door nood aan extra zuurstof. We hebben tijdens de pandemie de solidariteit ontwikkelt om met de onbekende risico's van anderen rekening te houden, ik vind dat we dit zeker moeten aanhouden. Misschien niet bij de minste snotneus, maar als je flink verkouden of grieperig bent blijf je thuis. En neem bij een lichte verkoudheid de nodige voorzorgen (regelmatig handen wassen/ontsmetten, afstand houden van de collega's).

Ik zou wel niet weten hoe bij 5° 's morgens in uw blote gaan rondlopen iéts gaat bijdragen aan uw imuunsysteem tegen virussen? Dat is zo'n raar fabeltje dat als "volkswijsheid" aanzien wordt.
Rechtstreeks draagt het niet echt bij hé. Maar je loopt in barre omstandigheden, door weer en wind.
Maar goed, iemand die gewoon 3x per week buiten sport, gaat ook beter bestand zijn tegen ziektes.

Zoals ik al zei: Het was een Makila overdrijf post. (bewust)

In de supermarkt waar ik altijd ga hebben ze een "carwash" voor de karretjes. Die schuif je op de juiste plek en ernaast duw je je handen in zo'n kokers. Dan krijg je zo'n lading alcoholspray op uw handen en op uw winkelwagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan