Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij niet, maar anderen wel, hè. Als het gaat over principes en oneerlijke behandeling, gaat dat niet over jij als individu, maar over iedereen, toch?
Die mogen zich dan ook zeer terecht benadeeld voelen hoor, nog veel meer dan ikzelf want mijn eigen nadeel is zeer minimaal.

Wat ik wilde zeggen is dat het onzinnig is om discriminerende reisrestricties te koppelen aan angst om ziek te worden. Dat zijn twee totaal verschillende aspecten van heel deze merde. Iemand die echt bang is heeft trouwens ook geen boodschap aan een gratis PCR test, dus wat is dan nog het punt? Ik heb het over onzekerheid en gemaakte kosten voor een reis die een dag voor vertrek zomaar in het water kan vallen, terwijl boomers op hun gemak zijn en lekker goedkoop kunen boeken bovendien. Walgelijk. Hoeveel keer moeten we dit "gesprek" nog voeren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Exact hetzelfde als nu dus. Geen problemen met de regels, als je geen PCR test wilt nemen, blijf je maar thuis.
Te belachelijk voor woorden dit. Als je van in het begin solidariteit vraagt van iedereen moet je halverwege de vaccinaties niet opeens de doelpalen verzetten en zeggen dat je nu enkel nog solidariteit wilt met de ouderen en zwakkeren en je hun wel wat vrijheid wil gunnen. Wat jij hier zegt is hetzelfde als die idioten die in het begin van de crisis opperden om de mensen met verhoogd risico op te sluiten en de rest hun gang laten gaan.

Wel is dat niet schrijnend voor uw dochter? Dat in tijden dat alle signalen groen staan bepaalde invloedrijken weer meteen met hun briefje afkomen om proberen politici te beïnvloeden? Vergeef me dat ik pittig reageer, maar ik word daar echt kwaad van. Mijn ouders en uw dochter en zovele andere ondergaan en zelfs met de glimlach want ze weten en hopen op betere tijden. Maar dan heb je van die mensen die een gigantisch loon scheppen maand na maand en die "dankzij" deze crisis de drukste en misschien zelfs meest vruchtbare periode uit hun leven hebben, die even komen klagen en weeral het vingertje komen opheffen.

En dan zijn wij (hopelijk jij ook) nog bij de gelukkigen die het hoofd boven water kunnen houden. Hoeveel zijn er al niet verdronken? Solidariteit gaat in meerdere richtingen, heus niet enkel richting de zorg. En dat zeg ik met het grootste respect voor artsen en zorgkundigen die levens redden.

Tuurlijk is dat schrijnend en tuurlijk is er veel om kwaad over te worden. Alleen vind ik dus in dit geval dat de pijlen niet op de artsen gericht moeten worden, maar eerder de politieke machten die bvb nog steeds geen plan voor evenementen en horeca goedgekeurd hebben terwijl het vanaf 9 juni wel weer zou mogen.

Die artsen reageren gewoon op de impact die het lossen van maatregelen kunnen hebben op de evolutie van de ziektes. Hoe hypocriet is het eigenlijk niet dat er maanden bijna niks mocht en nadat mensen begonnen morren de politici haast over elkaars voeten struikelden om versoepelingen aan te kondigen. Ik kan begrijpen dat artsen daar wat meewarig naar kijken na de periode die ze gehad hebben.

Ik hoop gewoon dat we nu door het ergste van de storm zijn en we eindelijk vooruit kunnen. Ik wil een zomer vol events en gezelligheid en mensen die elkaar kunnen binnen doen..maar dan wel wanneer dat niet ten koste gaat van mensen hun gezondheid. Ik hoop in elk geval op het beste.

Te belachelijk voor woorden dit. Als je van in het begin solidariteit vraagt van iedereen moet je halverwege de vaccinaties niet opeens de doelpalen verzetten en zeggen dat je nu enkel nog solidariteit wilt met de ouderen en zwakkeren en je hun wel wat vrijheid wil gunnen. Wat jij hier zegt is hetzelfde als die idioten die in het begin van de crisis opperden om de mensen met verhoogd risico op te sluiten en de rest hun gang laten gaan.
Dat was overduidelijk een reactie op Straddle zijn post.

Voor mij bestaat er geen ideale situatie en zijn PCR testen (onbeperkt) gratis aanbieden, voor de mensen die nog geen kans op vaccinatie hebben gehad, het meest logische. Ik zit ook in dat schuitje hoor. Ik hoop opnieuw tickets voor een eventuele finale van de RD te krijgen en ga wss de enige van mijn gezelschap zijn die niet volledig is gevaccineerd.

Die mogen zich dan ook zeer terecht benadeeld voelen hoor, nog veel meer dan ikzelf want mijn eigen nadeel is zeer minimaal.

Wat ik wilde zeggen is dat het onzinnig is om discriminerende reisrestricties te koppelen aan angst om ziek te worden. Dat zijn twee totaal verschillende aspecten van heel deze merde. Iemand die echt bang is heeft trouwens ook geen boodschap aan een gratis PCR test, dus wat is dan nog het punt? Ik heb het over onzekerheid en gemaakte kosten voor een reis die een dag voor vertrek zomaar in het water kan vallen, terwijl boomers op hun gemak zijn en lekker goedkoop kunen boeken bovendien. Walgelijk. Hoeveel keer moeten we dit "gesprek" nog voeren?
Dat snap ik wel, maar toen zei je ook dat het vooral principieel was, en je er zelf niet te veel last van had. Ik zeg alleen dat als het principieel is, en je oplossing om te vermijden dat je op je ongemak zit, zorgt ervoor dat minstens evenveel mensen op hun beurt op hun ongemak zitten, dat niet echt een oplossing is.

Verder kan ik me helemaal achter Wilcao scharen met z'n laatste post, eigenlijk.

Het mogen er nog tweehonderd zijn, het fundamenteel onrecht dat jongeren wordt aangedaan los je daar niet mee op. Je bent niet op je gemak, gevaccineerden wel.

Over dat nieuws (welja, vermoeden) van gisteren dat veel landen twee prikken zouden eisen zullen we maar niet beginnen zeker...

Uit dat artikel lijkt dat Belgie toch gedeeltelijk zijn huidig systeem blijft behouden van oranje & groene zones zonder test.

Dat is toch mooi ? Zeker omdat het ernaar uitziet dat alles oranje word binnenkort. Dus niet benadeeld als je terug naar Belgie reist (of buitenlands bezoek uitnodigt).

Wat het buitenland doet kan Belgie niet echt kiezen. Veel landen gaan trouwens niet moeilijk doen. Polen bijvoorbeeld heeft nergens in deze crisis quarantaine of test gevraagd, dus ik betwijfel dat ze nu opeens veel fucks gaan geven.

En het praktische aspect: met de auto is het allemaal oncontroleerbaar. Je kan bijvoorbeeld meestal door een land als Duitsland rijden, zolang je er niet gaat stoppen/verblijven. Als je dan uiteindelijk toch stopt of er verblijft kan niemand controleren. Nu geven ze er niets om, en ik betwijfel dat dat veranderd als de corona cijfers alleen maar gaan zakken. En dit is los van het feit dat er helemaal geen grenscontroles zijn op het moment.

Ik snap ook gewoon niet wat nu de reden is om de limiet op 2 te leggen. Ze gooien al een jaar lang langs ramen en deuren geld naar buiten maar nu gaan ze plots op de kosten letten? Zo'n PCR-test laat je niet voor je plezier doen, of je hebt heel rare kinks, waarom ze dan niet gewoon onbeperkt gratis maken voor mensen die nog niet de kans op een vaccin hebben gekregen.
Dat je nog steeds het risico gaat hebben om je reis te moeten afzeggen en de gevaccineerden dan niet hebben. Daar heb ik minder moeite mee omdat daar nu eenmaal niet veel aan te doen valt. Het is niet leuk maar onvermijdbaar als er niet genoeg vaccins zijn.

Ik snap ook gewoon niet wat nu de reden is om de limiet op 2 te leggen. Ze gooien al een jaar lang langs ramen en deuren geld naar buiten maar nu gaan ze plots op de kosten letten? Zo'n PCR-test laat je niet voor je plezier doen, of je hebt heel rare kinks, waarom ze dan niet gewoon onbeperkt gratis maken voor mensen die nog niet de kans op een vaccin hebben gekregen.
Dat je nog steeds het risico gaat hebben om je reis te moeten afzeggen en de gevaccineerden dan niet hebben. Daar heb ik minder moeite mee omdat daar nu eenmaal niet veel aan te doen valt. Het is niet leuk maar onvermijdbaar als er niet genoeg vaccins zijn.
1) ze vragen aan mensen om te wachten tot ze vaccin hebben gehad voor op vakantie te vertrekken. Of toch tot ze weten wanneer ze het krijgen.
2) die labo's willen mss ook eens iets anders doen?

Studenten kunnen toch in september gaan dus tegen dan hebben die normaal ook al prik gehad.

Maar als je besmet denkt te zijn en test laat doen is dat wel gratis zeker?

Dat was overduidelijk een reactie op Straddle zijn post.

Voor mij bestaat er geen ideale situatie en zijn PCR testen (onbeperkt) gratis aanbieden, voor de mensen die nog geen kans op vaccinatie hebben gehad, het meest logische. Ik zit ook in dat schuitje hoor. Ik hoop opnieuw tickets voor een eventuele finale van de RD te krijgen en ga wss de enige van mijn gezelschap zijn die niet volledig is gevaccineerd.
Daar kan ik mij dan enkel bij aansluiten.

1) ze vragen aan mensen om te wachten tot ze vaccin hebben gehad voor op vakantie te vertrekken. Of toch tot ze weten wanneer ze het krijgen.
2) die labo's willen mss ook eens iets anders doen?

Studenten kunnen toch in september gaan dus tegen dan hebben die normaal ook al prik gehad.

Maar als je besmet denkt te zijn en test laat doen is dat wel gratis zeker?

Het is toch een beetje overkill om je vakantie af te stemmen op een volledig unknown moment van je vaccinatie.

Vragen om rekening te houden met je vaccinatie als je ongeveer weet wanneer het gaat zijn is al redelijker, maar zoals het nu is vind ik dat toch een beetje overdreven.

Ik zie al hoe het achteraf pas in september-oktober gaat zijn en alle studenten die tot dan wachten screwed zijn terwijl degene die het advies negeerde hun zomer trip hebben gehad :). De meeste 20'igers zijn trouwens ook geen student meer en minder flexibel kwa vakantie (door werk en/of kinderen).

Waarom kan bijna elk ander land je relatief vrij je moment laten kiezen en Belgie weer niet ... Ik hoop dat dat op termijn toch flexibeler word

edit : oranje en rode zones vallen dus weg.
Bij deze krijg je toch gratis testen en is de grote discriminatie weg
euh, nee ?

"Jamaar het kost maar 40 euro"
En zo was de cirkel weer rond.

We richten een vaccinatie solidariteitsfonds op. Iedereen² die al gevaccinneerd zijn of een uitnodiging geweigerd heeft, doneert verplicht 65€ in een fonds, dat dan gebruikt wordt om PCR-tests te bekostigen voor degene die nog geen vaccinatie-uitnodiging hebben gehad, zodat iedereen van de zomer der vrijheid kan genieten. Zelfde principe als de Vlaamse Zorgtoelage. Piek-solidariteit achieved!

(² Veerle Heeren & co betaalt uiteraard een veelvoud).

Jep, "gratis"... zo worden de kosten van de PCR voor degene achteraan in de rij gedragen door de gehele samenleving. Solidariteit baby!

Het is toch een beetje overkill om je vakantie af te stemmen op een volledig unknown moment van je vaccinatie.

Vragen om rekening te houden met je vaccinatie als je ongeveer weet wanneer het gaat zijn is al redelijker, maar zoals het nu is vind ik dat toch een beetje overdreven.

Ik zie al hoe het achteraf pas in september-oktober gaat zijn en alle studenten die tot dan wachten screwed zijn terwijl degene die het advies negeerde hun zomer trip hebben gehad :). De meeste 20'igers zijn trouwens ook geen student meer en minder flexibel kwa vakantie (door werk en/of kinderen).

Waarom kan bijna elk ander land je relatief vrij je moment laten kiezen en Belgie weer niet ... Ik hoop dat dat op termijn toch flexibeler word
Is helemaal niet unknown zolang Pfizer blijft leveren. Ik ben 34 en mag morgen (via wachtlijst), vriendin en maat hebben zich snel aangemeld en mogen al meteen komen ook. Lijkt me dus dat studenten ook wel tegen 11 juli een prik gaan gehad hebben en dus zeker tegen september volledig gevaccineerd gaan zijn, tenzij Pfizer na weken goeie leveringen ineens vastloopt

Is helemaal niet unknown zolang Pfizer blijft leveren. Ik ben 34 en mag morgen (via wachtlijst), vriendin en maat hebben zich snel aangemeld en mogen al meteen komen ook. Lijkt me dus dat studenten ook wel tegen 11 juli een prik gaan gehad hebben en dus zeker tegen september volledig gevaccineerd gaan zijn, tenzij Pfizer na weken goeie leveringen ineens vastloopt

Dat is niet wat ik van de media hoor ? Er was sprake van mogelijks 4-8 weken delay dacht ik.
Mijn vader in de leeftijd 55-60 jaar heeft pas volgende week zijn vaccin.

Mijn verlof is 12 july-1 aug (bouwverlof) dus ik zit safe :) ? Ga niet de brief juist krijgen in de 3 weken dat ik niet thuis ben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan