Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
omdat we in EU en zeker in de schengenlanden wel vrij verkeer hebben van personen. EU heeft heel veel last van gesloten grenzen zeker naar ander EU landen toe.
Voor de meeste andere landen geldt ook ten stelligste afgeraden. Maar echt verbieden naar ergens te gaan zit niet in onze westerse maatschappij.
sorry maar het recht van vrij verkeer van personen en goederen geld voor iedereen he. Door de ene persoon te verplichten om een bepaalde kost te maken om dat recht te mogen uitoefenen en een ander niet is gezien wat men het laatste jaar gevraagd heeft zodanig onfair dat men zich moest schamen als men dit er effectief doorduwt.

Met plezier.

Sorry, maar het leven is meer dan gezondheidszorg alleen. Misschien heel cru gesteld maar het is zo. Ga anders eens met mijn ouders praten die als zelfstandige al 18 maand geen inkomen hebben, die gaan je met open armen ontvangen om te discussiëren over mensen die klagen dat ze teveel werk hebben. En voor je afkomt met 'ga eens meedraaien met een covid afdeling', ik ga wat ik een tijdje geleden zei nog eens herhalen, blijkbaar mis je al mijn andere bijdrages maar voel je je wel enorm genoodzaakt om op die ene ludieke reactie meteen te reageren.

Mijn oma is gestorven aan Covid en ik weet nog altijd niet wat erger is/was: iemand verliezen aan een ziekte of iemand een jaar zien wegkwijnen omdat ze niemand kon zien en niets meer kon doen. Maar inderdaad, laat ons nu de cijfers spectaculair gedaald zijn vooral weer meteen de angstpsychose voeden. Gingen de ICU niet overspoeld worden door de opening kappers en horecaterrassen? Ging onze zomer niet verknald zijn door de nieuwste versoepelingen? Gingen we binnenkort niet moeten hopen niet op ICU te belanden omdat we geen zorg meer zouden kunnen krijgen?

En waarwas de open brief toen we en masse onze vrijheden en rechten ingeperkt zagen? Nergens, want dat past niet in het kraam.

Ik herhaal: ga eens met mijn ouders en de tig andere ondernemers praten die al anderhalf jaar kinneklop moeten doen. Die gaan zo blij zijn met het geklaag dat sommige mensen teveel moeten werken.
Wat een non argumenten zeg. Dat er mensen zijn die erg lijden door deze crisis staat buiten twijfel maar dat brengt nog geen enkele reden aan waarom een ander geen open brief zou mogen schrijven. Misschien moet je uw ouders eens aansporen om ook een een open brief te schrijven over hun problemen.

Met plezier.

Sorry, maar het leven is meer dan gezondheidszorg alleen. Misschien heel cru gesteld maar het is zo. Ga anders eens met mijn ouders praten die als zelfstandige al 18 maand geen inkomen hebben, die gaan je met open armen ontvangen om te discussiëren over mensen die klagen dat ze teveel werk hebben. En voor je afkomt met 'ga eens meedraaien met een covid afdeling', ik ga wat ik een tijdje geleden zei nog eens herhalen, blijkbaar mis je al mijn andere bijdrages maar voel je je wel enorm genoodzaakt om op die ene ludieke reactie meteen te reageren.

Mijn oma is gestorven aan Covid en ik weet nog altijd niet wat erger is/was: iemand verliezen aan een ziekte of iemand een jaar zien wegkwijnen omdat ze niemand kon zien en niets meer kon doen. Maar inderdaad, laat ons nu de cijfers spectaculair gedaald zijn vooral weer meteen de angstpsychose voeden. Gingen de ICU niet overspoeld worden door de opening kappers en horecaterrassen? Ging onze zomer niet verknald zijn door de nieuwste versoepelingen? Gingen we binnenkort niet moeten hopen niet op ICU te belanden omdat we geen zorg meer zouden kunnen krijgen?

En waarwas de open brief toen we en masse onze vrijheden en rechten ingeperkt zagen? Nergens, want dat past niet in het kraam.

Ik herhaal: ga eens met mijn ouders en de tig andere ondernemers praten die al anderhalf jaar kinneklop moeten doen. Die gaan zo blij zijn met het geklaag dat sommige mensen teveel moeten werken.
  1. Als uw ouders en andere ondernemers al 18maand geen inkomsten hebben, dan zal het wel aan iets anders liggen dan de coronacrisis :sarcastic:
  2. Wel ironisch dat je andere mensen beticht van iets niet te lezen als je zelf de open brief niet gelezen hebt. Ik stel voor dat je dat eerst eens doet voor je uw volgend onzinnig epistel schrijft dat totaal naast de kwestie is.

sorry maar het recht van vrij verkeer van personen en goederen geld voor iedereen he. Door de ene persoon te verplichten om een bepaalde kost te maken om dat recht te mogen uitoefenen en een ander niet is gezien wat men het laatste jaar gevraagd heeft zodanig onfair dat men zich moest schamen als men dit er effectief doorduwt.

Het is de bedoeling hiermee om de regels te vereenvoudigen binnen de EU.
Ik ga er vanuit als je vanuit groene zone (bv België) naar groene zone (Spanje) op reis gaat dat de regels gelden voor groene zone
nl : invullen van PLF en geen quarantaine indien geen SMS.

De hele discussie gaat dan zijn voor mensen die niet gevaccineerd naar rode zones willen reizen.

edit : oranje en rode zones vallen dus weg.
Bij deze krijg je toch gratis testen en is de grote discriminatie weg

Twee gratis PCR-testen voor reizigers die nog niet gevaccineerd zijn

Het mogen er nog tweehonderd zijn, het fundamenteel onrecht dat jongeren wordt aangedaan los je daar niet mee op. Je bent niet op je gemak, gevaccineerden wel.

Over dat nieuws (welja, vermoeden) van gisteren dat veel landen twee prikken zouden eisen zullen we maar niet beginnen zeker...

1. Als uw ouders en andere ondernemers al 18maand geen inkomsten hebben, dan zal het wel aan iets anders liggen dan de coronacrisis :sarcastic:
  2. Wel ironisch dat je andere mensen beticht van iets niet te lezen als je zelf de open brief niet gelezen hebt. Ik stel voor dat je dat eerst eens doet voor je uw volgend onzinnig epistel schrijft dat totaal naast de kwestie is.

Komaan, enlighten me: zeg mij eens hoe een evenementenbedrijf dat dj's voor private feesten voorziet afgelopen jaar/anderhalf jaar aan werk kon komen. DJ's voor virtuele trouwfeesten misschien? Dj's op takeaway? Dj's op tuinfeestjes van 3 man?

Ik heb die brief zeker gelezen, maar het is het dertiende open briefje in een dozijn. Ik lach daar eens goed mee ondertussen. En mijn epistel is naast de kwestie? Ik ga een bekende vrouw citeren: dat ze in de zorg eens wat minder zeuren. Sommige mensen willen werken en kunnen het al ruim een jaar niet.

Het mogen er nog tweehonderd zijn, het fundamenteel onrecht dat jongeren wordt aangedaan los je daar niet mee op. Je bent niet op je gemak, gevaccineerden wel.

dan is de enigste oplossing : alles toe niemand buiten tot iedereen volledig gevaccineerd is. Liefst heel de wereld dan want je weet nooit dat iemand een variant binnen brengt.

dan is de enigste oplossing : alles toe niemand buiten tot iedereen volledig gevaccineerd is. Liefst heel de wereld dan want je weet nooit dat iemand een variant binnen brengt.

Of alles open (intra-Europees) en de schade erbij nemen. Onze boomers en oudjes zouden safe moeten zijn, wat is nu eigenlijk het grote probleem?

Met plezier.

Als we dan toch het spelletje "woe is me" gaan spelen.

De zaak van mijn vriendin en ik organiseert optredens en voorstellingen in combinatie met een gezellige café. Wij vallen dus onder de evementensector. Even uitrekenen hoe lang wij al stil liggen en berekenen hoeveel inkomsten we verloren zijn? Ik wil er in elk geval niet echt aan beginnen.

De dochter heeft 8000 Euro geinvesteerd in opnames voor haar eerste album die terugverdiend moesten worden met optredens. Ook daar zit alles al een hele tijd in de koelkast.

Ik zit ondertussen zelf al sinds oktober haast onafgebroken binnen omdat ik nu eenmaal een kort strootje getrokken heb bij geboorte en extra vatbaar ben voor een moeilijk ziekteverloop mocht ik Covid krijgen. De enige keer dat ik echt onder de mensen buiten ben geweest is op de begrafenis van mijn grootvader die tijdens die derde golf overleden is aan het virus.

Om maar even te illustreren dat jij niet de enige bent die het lastig gehad hebt. Er zijn erg veel mensen met dit soort verhalen. Het enige verschil tussen jij en ik in dit geval is dat ik reageer met "okay..misschien moeten we nu inderdaad nog wat voorzichtig zijn zodat we gewoon verder kunnen naar ons oude leven" en anderen zoals jij de nood voelen om te reageren met "hohoho angstbrigade, tijd voor funny memes"

Dan zijn de niet gevaccineerden nog steeds niet op hun gemak.
Waarom niet? Met of zonder PCR-test kunt ge op vakantie ziek worden hoor. Ge weet dan tenminste waar ge aan toe zijt en dat ge niet voor niets een hotel een vliegtuig boekt.

Komaan, enlighten me: zeg mij eens hoe een evenementenbedrijf dat dj's voor private feesten voorziet afgelopen jaar/anderhalf jaar aan werk kon komen. DJ's voor virtuele trouwfeesten misschien? Dj's op takeaway? Dj's op tuinfeestjes van 3 man?

Ik heb die brief zeker gelezen, maar het is het dertiende open briefje in een dozijn. Ik lach daar eens goed mee ondertussen. En mijn epistel is naast de kwestie? Ik ga een bekende vrouw citeren: dat ze in de zorg eens wat minder zeuren. Sommige mensen willen werken en kunnen het al ruim een jaar niet.
Als je ouders in die sector werken, dan moet je misschien ook eens wat verder kijken dan je neus lang is en niet van de grote trom roepen dat ze maar op moeten doen. Want als ze "maar op doen". Dan is de kans veel groter dat de evenementen nog langer uit zullen blijven als hierdoor de cijfers terug stijgen.

Ik pleit niet voor maatregelen om maatregelen. Dat doen ze daar ook niet. Er wordt opgeroepen tot voorzichtigheid. En ja, natuurlijk moet er een balans in zijn en moeten we ook niet "te" voorzichtig zijn. Maar het totale gebrek aan respect is wel dieptriest.

En als dat citaat je mening, is, stop dan met zagen en ga in de zorg werken. (Ik ben voor een gelijke behandeling van iedereen : Als zij moeten stoppen met zagen, jij en je ouders ook.)

En neen, dat is niet mijn mening. Maar ik ben het zwart-wit schetsen van elke situatie wel beuh.
En als gewoon pleiten voor "voorzichtigheid" al zo'n reactie oproept, amai ze...

Als we dan toch het spelletje "woe is me" gaan spelen.

De zaak van mijn vriendin en ik is een kunstencentrum/bioscoop dat optredens en voorstellingen combineert met een gezellige café. Even uitrekenen hoe lang wij al stil liggen en berekenen hoeveel inkomsten we verloren zijn? Ik wil er in elk geval niet echt aan beginnen.

De dochter heeft 8000 Euro geinvesteerd in opnames voor haar eerste album die terugverdiend moesten worden met optredens. Ook daar zit alles al een hele tijd in de koelkast.

Ik zit ondertussen zelf al sinds oktober haast onafgebroken binnen omdat ik nu eenmaal een kort strootje getrokken heb bij geboorte en extra vatbaar ben voor een moeilijk ziekteverloop mocht ik Covid krijgen. De enige keer dat ik echt onder de mensen buiten ben geweest is op de begrafenis van mijn grootvader die tijdens die derde golf overleden is aan het virus.

Om maar even te illustreren dat jij niet de enige bent die het lastig gehad hebt. Er zijn erg veel mensen met dit soort verhalen. Het enige verschil tussen jij en ik in dit geval is dat ik reageer met "okay..misschien moeten we nu inderdaad nog wat voorzichtig zijn zodat we gewoon verder kunnen naar ons oude leven" en anderen zoals jij de nood voelen om te reageren met "hohoho angstbrigade, tijd voor funny memes"

Wel is dat niet schrijnend voor uw dochter en jullie zaak? Dat in tijden dat alle signalen groen staan bepaalde invloedrijken weer meteen met hun briefje afkomen om proberen politici te beïnvloeden? Vergeef me dat ik pittig reageer, maar ik word daar echt kwaad van. Mijn ouders en uw dochter en zovele andere ondergaan en zelfs met de glimlach want ze weten en hopen op betere tijden. Maar dan heb je van die mensen die een gigantisch loon scheppen maand na maand en die "dankzij" deze crisis de drukste en misschien zelfs meest vruchtbare periode uit hun leven hebben, die even komen klagen en weeral het vingertje komen opheffen.

En dan zijn wij (hopelijk jij ook) nog bij de gelukkigen die het hoofd boven water kunnen houden. Hoeveel zijn er al niet verdronken? Solidariteit gaat in meerdere richtingen, heus niet enkel richting de zorg. En dat zeg ik met het grootste respect voor artsen en zorgkundigen die levens redden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan