Met plezier.
Sorry, maar het leven is meer dan gezondheidszorg alleen. Misschien heel cru gesteld maar het is zo. Ga anders eens met mijn ouders praten die als zelfstandige al 18 maand geen inkomen hebben, die gaan je met open armen ontvangen om te discussiëren over mensen die klagen dat ze teveel werk hebben. En voor je afkomt met 'ga eens meedraaien met een covid afdeling', ik ga wat ik een tijdje geleden zei nog eens herhalen, blijkbaar mis je al mijn andere bijdrages maar voel je je wel enorm genoodzaakt om op die ene ludieke reactie meteen te reageren.
Mijn oma is gestorven aan Covid en ik weet nog altijd niet wat erger is/was: iemand verliezen aan een ziekte of iemand een jaar zien wegkwijnen omdat ze niemand kon zien en niets meer kon doen. Maar inderdaad, laat ons nu de cijfers spectaculair gedaald zijn vooral weer meteen de angstpsychose voeden. Gingen de ICU niet overspoeld worden door de opening kappers en horecaterrassen? Ging onze zomer niet verknald zijn door de nieuwste versoepelingen? Gingen we binnenkort niet moeten hopen niet op ICU te belanden omdat we geen zorg meer zouden kunnen krijgen?
En waarwas de open brief toen we en masse onze vrijheden en rechten ingeperkt zagen? Nergens, want dat past niet in het kraam.
Ik herhaal: ga eens met mijn ouders en de tig andere ondernemers praten die al anderhalf jaar kinneklop moeten doen. Die gaan zo blij zijn met het geklaag dat sommige mensen teveel moeten werken.