Zonder test op voorhand: DuitslandAja, ale zeg me dan eens waar je nu naartoe kan zonder een test voor een weekje weg ? Zeer benieuwd .
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zonder test op voorhand: DuitslandAja, ale zeg me dan eens waar je nu naartoe kan zonder een test voor een weekje weg ? Zeer benieuwd .
Ik ken ook iemand die via lijst opgeroepen is (52j)Iemand die zich op de reservelijst had ingeschreven en op die manier werd opgeroepen? Ik ben benieuwd wat de laagste leeftijden zijn die men op die manier al heeft opgeroepen.
Bij deze de grafiek van alle landen uit uw herstel-GDP tabel:Je leest wat je wil lezen, niet wat ik schrijf. Dus op basis van die grafiek maak je uit dat we het niet slecht hebben gedaan op basis van sterftecijfers? Jij vindt de cijfers van België goed of wat wil je nu juist zeggen? Ik zeg nergens dat we het slechtste land op aarde waren, wel dat we tegenover gelijkaardige landen allesbehalve goede cijfers voorleggen.

Dat is gebaseerd op de algemene OECD voorspellingen, die nemen niet enkel COVID data mee. Voor Israël zal de Palestina onrust wel een grote impact hebben. IJsland is een van de hardst getroffen landen op vlak van export dus waarschijnlijk daarom dat het langer duurt om te herstellen.De vraag lijkt mij daar vooral te zijn op wat die schatting is gebaseerd en of de gegevens voor elk land wel vergelijkbaar zijn. Want waarom is bv. Ijsland zo slecht? Oostenrijk doet het maar een maand beter, Nederland twee. Japan doet het heel goed en daar waren er iirc toch problemen met de vaccinatie. Israël zit in het midden en dat was hét voorbeeld.
Dat is gebaseerd op de algemene OECD voorspellingen, die nemen niet enkel COVID data mee. Voor Israël zal de Palestina onrust wel een grote impact hebben. IJsland is een van de hardst getroffen landen op vlak van export dus waarschijnlijk daarom dat het langer duurt om te herstellen.
Maar wat wil je nu exact met die grafiek met een tijdslijn als as aantonen? Ik zeg nergens iets over oversterfte op een bepaald moment wat sowieso weinig zegt, enkel cumulatief kan je een deftige conclusie trekken. Waarom moet ik een dataset opnieuw samenstellen als ik hierboven perfect de data geef die nodig is, nl. de totale oversterfte van begin van de crisis tot nu?Bij deze de grafiek van alle landen uit uw herstel-GDP tabel:
![]()
Bron (met alle landen al geselecteerd)
Als je het wilt zien zoals de grafiek van FT met die landen, stel hem dan zelf samen. FT hun dataset is publiek en hier te vinden.
Jij leest ook maar wat je wilt lezen, want je kijkt enkel naar de landen waar jij ons mee wilt vergelijken![]()
Ik zeg dat je appelen met peren zit te vergelijken. De landen uit beide grafieken komen niet overeen. Je bent de discussie gestart met je GDP-herstel tabel met daar bepaalde landen in. Als je de discussie wilt verderzetten moet je enkel naar die landen kijken of het slaat nergens op.Maar wat wil je nu exact met die grafiek met een tijdslijn als as aantonen? Ik zeg nergens iets over oversterfte op een bepaald moment wat sowieso weinig zegt, enkel cumulatief kan je een deftige conclusie trekken. Waarom moet ik een dataset opnieuw samenstellen als ik hierboven perfect de data geef die nodig is, nl. de totale oversterfte van begin van de crisis tot nu?
Je zegt dat de cijfers in België slecht zijn zonder referentiekader. Als je het objectief bekijkt zijn de cijfers in alle landen slecht dus zegt die stelling niks. Enige logische conclusie is dat je ze wilt vergelijken met de andere landen uit die GDP-herstel tabel. Mijn grafiek toont aan dat België het ten opzichte van die landen niet zo slecht doet.Ik zeg dat de cijfers in België slecht zijn. Jij noemt dat "zever in pakskes" met als argument dat ik naar oversterfte moet kijken. Ik leg uit dat de ik naar oversterfte kijk om te concluderen dat de cijfers slecht zijn. Leg nu eens uit waarom de cijfers in België voor jouw niet slecht zijn en mijn stelling inderdaad "zever in pakskes" is. Op basis van jouw tijdsgrafiek met 100 lijnen is dat onmogelijk te bepalen, op basis van mijn grafiek wel en dan houdt die conclusie stand.
Voor mij zijn vergelijkbare landen die in de EU met een vergelijkbare economische ontwikkeling als België. Je mag met je ogen draaien zoveel je wil, maar dat is een logische en veelgebruikte vergelijkingbasis. Ik kijk uit naar de landen waarmee het volgens jouw wel een toelaatbare vergelijking is en die aangeven dat België geen slechte sterftecijfers heeft en we als je de combinatie mortaliteit-economische impact bekijkt, niet achteraan het peloton bengelen.

Dit kan toch niet, je kan jezelf (of je dochter) toch niet zomaar op een lijst zetten?Mijn buurvrouw heeft haar dochter op de risicopatientenlijst laten zetten omdat ze hooikoorts heeft en heeft zelf een inenting gekregen met Moderna omdat ze haar laptop op het ziekenhuis moest gaan halen en van thuis moet werken.
Haar man is ook al gevacineerd want die werkt op de IT afdeling van het UZA.
Je zegt dat het "zever in pakskes" is omdat ik niet naar oversterfte kijk. Post #19.042. Niets over appelen en peren daar, enkel beginnen met het kinderachtige "zever in pakskes" en vervolgens wat onder de aanname dat ik niet naar oversterfte zou kijken. Wat fout is.Ik zeg dat je appelen met peren zit te vergelijken. De landen uit beide grafieken komen niet overeen. Je bent de discussie gestart met je GDP-herstel tabel met daar bepaalde landen in. Als je de discussie wilt verderzetten moet je enkel naar die landen kijken of het slaat nergens op.
Sterk dat jij op basis van die grafiek de cumulatieve oversterfte kan berekenen voor al die landen. Ik kan dat niet en zoals gezegd is een tijdslijn-grafiek met zoveel lijnen totaal nutteloos om iets over de cumulatieve toestand te zeggen. Soms zitten er wat grijze lijnen boven België, soms eronder. Dat zegt niets.Je zegt dat de cijfers in België slecht zijn zonder referentiekader. Als je het objectief bekijkt zijn de cijfers in alle landen slecht dus zegt die stelling niks. Enige logische conclusie is dat je ze wilt vergelijken met de andere landen uit die GDP-herstel tabel. Mijn grafiek toont aan dat België het ten opzichte van die landen niet zo slecht doet.
Dus tenzij je al je stellingen doet t.o.v. alle landen uit die GDP-herstel tabel, zijn ze zever. Want anders blijf je appelen met peren vergelijken.
In die GDP-herstel tabel zitten niet eens alle landen in die je hierboven bedoelt...
Ik heb geen corona en dus geen geurverlies, maar mijn neus is niet goed genoeg om dat allemaal van hier te rieken.Je zegt dat het "zever in pakskes" is omdat ik niet naar oversterfte kijk. Post #19.042. Niets over appelen en peren daar, enkel beginnen met het kinderachtige "zever in pakskes" en vervolgens wat onder de aanname dat ik niet naar oversterfte zou kijken. Wat fout is.
telefoontje naar de huisarts doet wonderen blijkbaarDit kan toch niet, je kan jezelf (of je dochter) toch niet zomaar op een lijst zetten?

ik geloof dat je dan wel nog een test moet doen na aankomst binnen de 48u , weet niet of je dan in quarantaine moet in afwachting van je resultaat , Duitsland is wel nog een moeilijken met al die verschillende deelstaten en aparte regels.Zonder test op voorhand: Duitsland
Waar in Wallonië precies?Goedele Wachters (45, Vlaams Brabant) mocht gisteren, aldus haar instagram.
Het hangt ook echt van regio tot regio af. In Wallonië & Brussel zijn ze al aan de 26-jarigen bezig.
Dat stuk is denk ik gelijk voor elke deelstaat. Hoe die test gebeurt is overigens vrij, bij ons zal dat bvb gratis gebeuren door het vakantiecentrum. Al zie ik die maatregelen binnen een maand nog soepeler worden.ik geloof dat je dan wel nog een test moet doen na aankomst binnen de 48u , weet niet of je dan in quarantaine moet in afwachting van je resultaat , Duitsland is wel nog een moeilijken met al die verschillende deelstaten en aparte regels.
Ja, in de praktijk is er toch een hindernis:ik geloof dat je dan wel nog een test moet doen na aankomst binnen de 48u , weet niet of je dan in quarantaine moet in afwachting van je resultaat , Duitsland is wel nog een moeilijken met al die verschillende deelstaten en aparte regels.

Kunnen ze die manne dan niet voor een ultimatum stellen. Vaccineren of niet mee?Schitterend, dan krijgen ze na al die heisa een vaccin aangeboden en dan weigert de helft
![]()
Slechts helft Rode Duivels vertrekt gevaccineerd naar EK
Ongeveer de helft van de Rode Duivels wordt gevaccineerd voor het EK begint. De rest haakt af omdat ze al besmet geweest zijn, of 'om persoonlijke redenen'.www.tijd.be
Understatement van het jaarSorry, discussie paar maand geleden niet gevolgd, maar:
Omdat er geen enkel economisch of medisch voordeel is om gevaccineerden nu beperkingen op te leggen?
Het opleggen van beperkingen aan gevaccineerden helpt noch jou, noch de economie toch?
Integendeel, het schaadt jou onrechtstreeks zelfs als de economie nog een maand langer op -5% blijft draaien.
Dat het psychologisch vervelend is, akkoord.

Stap 1 en 2, ok.Stap 1. Gelezen in de krant dat vrijwilligers gevaccineerd worden ALS ER RESTEN ZIJN 's avonds.
Stap 2. Inschrijven als vrijwilliger in 4 centra, net zoals iedere inwoner dit kan doen.
Stap 3. 2 weken later opgeroepen in 1 centrum, gevaccineerd met overgebleven vaccin, standaardprocedure in de vaccinatiecentra. De reservelijst bestond toen nog niet.
Stap 4. Niet gefrustreerd zijn en andere gevaccineerde mensen als oetlul beschimpen maar gewoon even geduld hebben, op reis gaan en gelukkig wezen.
Mijn vrouw.. Soort van. 35jIemand die zich op de reservelijst had ingeschreven en op die manier werd opgeroepen? Ik ben benieuwd wat de laagste leeftijden zijn die men op die manier al heeft opgeroepen.