D
Deleted member 572
Guest
Iemand die zich op de reservelijst had ingeschreven en op die manier werd opgeroepen? Ik ben benieuwd wat de laagste leeftijden zijn die men op die manier al heeft opgeroepen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je dat (vals) dilemma stelt zou mijn conclusie inderdaad zijn, niet sturen. Eventueel TW, al vind ik dat bewust niet meebetalen (korting RSZ) ook consequenties mag hebben.
Als je het vals dilemma loslaat zou je ook zoals bij de rest van de jonge bevolking kunnen doen die nu voor het werk naar het buitenland moet: testen en quarantaine.
En dat probeer ik nu al enkele posts te zeggen: Ik geef geen argument om te vaccineren. Jullie maken ervan dat ik voorstander ben van ze voor te laten steken.Nee, dat is een valse dichotomie. Jij maakt er van dat er enkel een keuze is tussen vaccineren en niet sturen, maar er zijn meer keuzes dan dat. Als jouw argument om te vaccineren is dat ze anders niet kunnen meedoen, is dat fout.
Nahrtent wees je er ook al op, je nood om de rol van advocaat van de duivel in elke mogelijke discussie op te nemen zonder kleur te bekennen maakt het enorm moeilijk een discussie met jou aan te gaan. Je geeft argumenten voor een standpunt waar je in beginsel niet achter staat en dat kan af en toe verfrissend zijn, of gewoon enorm vermoeiend. Zeker als je dan elke keer de kaart trekt "ik heb dat nooit gezegd"/"ik sta er niet achter, maar..."En dat probeer ik nu al enkele posts te zeggen: Ik geef geen argument om te vaccineren. Jullie maken ervan dat ik voorstander ben van ze voor te laten steken.
Zoals wél gebeurt met reisgidsen, cabinepersoneel, ...?Ik weet niet eens of ik voorstander ben om ze te laten vaccineren. Het enige wat ik zei was: Ze laten voorsteken is wat mij betreft beter dan ze ongevaccineerd te sturen. Omdat dat wel heel veel weg heeft van brood en spelen, en de pot op met de consequenties voor de gladiatoren. Als mijn maar vermaakt zijn.
Zoals wél gebeurt met reisgidsen, cabinepersoneel, ...?
Toch ook gewoon ter vermaak van anderen, maar geen voorrang.
In de ideale wereld kan je dan stellen, hou ze thuis en zet ze op TW maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Niet flauw doen, er wordt al maanden gereisd, er zal de komende maanden gewoon gereisd worden (al dan niet door gevaccineerden) en er zal meer personeel zijn in mogelijke jobs in de toeristische sector die nog niet aan de beurt kwamen, dan er professionele voetballers zijn. Om over de horeca (studentenjobs?) of "essentiële" beroepen (onderwijs, supermarkt) in het binnenland nog maar te zwijgen?reizen is lange tijd verboden geweest
Zelfs nu is het nog altijd afgeraden zelfs naar groene zones.
Je kan niet zeggen dat de overheid die personen niet onrechtstreeks hebben beschermd met hun maatregelen.
Geen idee, maar ik zie daar eerder een argument in dat dat personeel vroeger wordt gevaccineerd dan voetballers ...De mensen beslissen nu om op volle vliegtuigen te kruipen omdat ze zo nodig naar buitenland moeten. Daarvoor moet er inderdaad dan personeel aanwezig voor zijn.
Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid?
Ondertussen is vanuit de EU beslist niet gratis en mag elke lidstaat apart kiezen. Gezien ze daar niet een volmondige ja geeft maar zegt dat het alleszins aan democratische prijzen zal zijn, zegt voor mij genoeg. Of ik ben cynisch geworden door Verlinden haar geklungel, dat kan natuurlijk ook.Kan nu niet de video beluisteren (dus corrigeer gerust bij nuances), maar er staat toch dat ze gaan nagaan of pcr testen gratis aangeboden kunnen worden voor reizen? Dat botst toch met wat jij zegt?
Zoals ik toen al gezegd heb: Ik speel niet de advocaat van de duivel. Ik geef in dit geval geen argumenten voor het standpunt dat ze gevaccineerd worden. Ik kan er ook niet aan doen dat er 2 man op mijn post springt en daar iets anders van maken dan wat er staat.Nahrtent wees je er ook al op, je nood om de rol van advocaat van de duivel in elke mogelijke discussie op te nemen zonder kleur te bekennen maakt het enorm moeilijk een discussie met jou aan te gaan. Je geeft argumenten voor een standpunt waar je in beginsel niet achter staat en dat kan af en toe verfrissend zijn, of gewoon enorm vermoeiend. Zeker als je dan elke keer de kaart trekt "ik heb dat nooit gezegd"/"ik sta er niet achter, maar..."
Dat is inderdaad wat ik zeg: Als je niet kunt garanderen dat ze veilig kunnen werken, moet je ze thuishouden als werkgever.Zoals wél gebeurt met reisgidsen, cabinepersoneel, ...?
Toch ook gewoon ter vermaak van anderen, maar geen voorrang.
In de ideale wereld kan je dan stellen, hou ze thuis en zet ze op TW maar dat zie ik ook niet gebeuren gezien de "inwisselbaarheid" en sowieso niet heel sterke arbeidspositie.
Aja, ale zeg me dan eens waar je nu naartoe kan zonder een test voor een weekje weg ? Zeer benieuwd .
De Ardennen.Aja, ale zeg me dan eens waar je nu naartoe kan zonder een test voor een weekje weg ? Zeer benieuwd .

Ja oke maar op dit moment zijn er ook al regels heDe Ardennen.
De kust.
De Limburg
...
Maar nu serieus: hangt af van land tot land en voor de meeste landen zijn de officiële regels nog niet bekend.
Verder zal je hoogstwaarschijnlijk geen test moeten afleggen indien je gevaccineerd bent of een antistoffentest hebt die aantoont dat je antistoffen hebt (en die is langer geldig dan 72u).
en ik heb nog geen land tegengekomen waar ze niet minstens een test vragen , en ik zie dat eigl ook niet veranderen voor deze zomer , dat zou ook onlogisch zijn
Een land waar je nog binnenkan voor een week zonder iets van regels , dat bestaat denk ik niet meer . Indien zo wel , zou ik wel eens willen weten welk land dat isDa's ook nog zo'n goede grap. Uiteraard volledig logisch dat mensen met antistoffen niet nog eens moeten getest worden etc.Verder zal je hoogstwaarschijnlijk geen test moeten afleggen indien je gevaccineerd bent of een antistoffentest hebt die aantoont dat je antistoffen hebt (en die is langer geldig dan 72u).
Als je dat (vals) dilemma stelt zou mijn conclusie inderdaad zijn, niet sturen. Eventueel TW, al vind ik dat bewust niet meebetalen (korting RSZ) ook consequenties mag hebben.
Als je het vals dilemma loslaat zou je ook zoals bij de rest van de jonge bevolking kunnen doen die nu voor het werk naar het buitenland moet: testen en quarantaine.
@bassie82 Dat zou kunnen, in dat geval enkel testen![]()
Dat is geen garantie dat je het virus hebt opgelopen, ik heb bijna geen enkele covid regel serieus genomen en heb het virus niet opgelopen. Verschillenden uit mijn kennissenkring die de regels dan wel stipt volgden (bijv. aantal nauwe contacten beperken, enkel noodzakelijke verplaatsingen tijdens lockdown, ...) hebben het dan weer wel opgelopen.Da's ook nog zo'n goede grap. Uiteraard volledig logisch dat mensen met antistoffen niet nog eens moeten getest worden etc.
Maar eigenlijk is dat dus wel een voordeel voor mensen die het niet zo nauw hebben genomen met de regels de voorbije maanden. De cynische ik stelt vast dat ik me beter bewust had laten besmetten de voorbije maanden. Dan kon ik ook vrij reizen zonder testen.
Goed dat je dat kan , maar ik heb een vaste conge eind juli begin augustus , ik wil graag op reis maar kvrees er lijk voor dat die vacccinatie ook net dan gaat zijn :/ , dus zal het wss een test worden ,maar goed liever geen test maar denk dat dat gewoon niet kan .Dat is geen garantie dat je het virus hebt opgelopen, ik heb bijna geen enkele covid regel serieus genomen en heb het virus niet opgelopen. Verschillenden uit mijn kennissenkring die de regels dan wel stipt volgden (bijv. aantal nauwe contacten beperken, enkel noodzakelijke verplaatsingen tijdens lockdown, ...) hebben het dan weer wel opgelopen.
Wat dat reizen betreft, ik ga pas boekingen maken als ik al gevaccineerd ben en de covid regels zo goed als weg zijn (dus pakweg na september, afhangende van land tot land).
Goedele Wachters (45, Vlaams Brabant) mocht gisteren, aldus haar instagram.Iemand die zich op de reservelijst had ingeschreven en op die manier werd opgeroepen?

Zever. Zever in pakskes.Op vlak van sterftecijfers doen we het ook slecht. Alles in beschouwing genomen bengelt België helemaal achteraan het peloton.
De vraag lijkt mij daar vooral te zijn op wat die schatting is gebaseerd en of de gegevens voor elk land wel vergelijkbaar zijn. Want waarom is bv. Ijsland zo slecht? Oostenrijk doet het maar een maand beter, Nederland twee. Japan doet het heel goed en daar waren er iirc toch problemen met de vaccinatie. Israël zit in het midden en dat was hét voorbeeld.OECD verwachting over het economisch herstel:
![]()
Op vlak van sterftecijfers doen we het ook slecht. Alles in beschouwing genomen bengelt België helemaal achteraan het peloton. Toch zijn er in België amper publieke stemmen of journalisten die de strategie van het voorbije jaar in vraag stellen en blijven zij die de strategie toen mee vorm hebben gegeven, gewoon rustig doorregeren![]()
Ik blijf het vooral een rare beslissing vinden dat de gevaccineerden niet getest moeten worden.In de Afspraak en zevende dag toch andere geluiden gehoord. Op de vraag of de tests niet gratis waren kwam geen antwoord, wel dat het aan democratische prijzen zal gebeuren en dat de overheid er geld zal voor vrijmaken. Voor een minister die 10 000 euro verdient is 50 euro democratisch he. En zelfs voor maar 1 euro is het nog altijd een last en gedoe dat gevacineerden niet zullen hebben.
Zever. Zever in pakskes.
Zoals al meermaals (ik vermoed al meer dan 100x in deze thread alleen al) gezegd: elk land telt anders dus puur gerapporteerde sterftecijfers bekijken zegt niks. De enigste manier om dit te benaderen is de oversterfte te bekijken:
![]()
Als je zelf landen wilt vergelijken: bron.